|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
Zoals je wellicht weet is de receptie van muziek persoonsgebonden. Vergeleken met de magie die er voor mij uitgaat van die oude platen zijn de albums na Soulless saai en ongeinspireerd.... Dat dit samenvalt met het vertrek van frontman Jörgen mag geen toeval heten. Voor Dismember geldt voor mij hetzelfde; fantastisch om live te zien maar het bloed begint alleen bij oude nummers te stromen... [Dit bericht is gewijzigd door Jerome op 07-02-2006 14:01] |
|
Gelukkig hebben we nog persoonlijke meningen Jerome, jij was er niet? Wel? Ik heb je niet gezien, toch? On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
Jawel hoor maar hij heeft zijn haar eraf.... SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
quote: JEROENNNNNNNNNNNNN NEEEEE On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
quote: Je schrok heh.. SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
quote:Ik snap precies wat je bedoeld en ikzelf, als oude rot, hoor ook het liefste de oude nummers. Toch zijn de nieuwere nummers qua stijl wel hetzelfde als de oude Grave. En daarbij, Ola's grunt verschilt echt niet veel van Jörgen. Ola zingt zelfs al vanaf 1993 bij Grave en daarvoor heeft hij achtergrondzang gedaan dus het vertrek van Jörgen kan dan misschien jammer zijn vanwege de persoon maar vanwege de stage-performance en de zang van Grave anno 2006 zul je Jörgen niet kunnen missen. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Gisteren in Hof ter Lo - Antwerpen (BE): De dag opende om 13:00 erg sterk met het Belgische THE SEVENTH. Gedegen death/black neigend naar At the Gates/Dissection. Direct was er al een errug vette sound in Hof ter Lo aanwezig en ook 't publiek was al rijkelijk toegestroomd. De band ging iig vol overtuiging en liet indruk na op de aanwezig. BODY OF CHRIST had 't duidelijk zwaarder, minder publieksreactie en ook zienderogen minder publiek voor deze experimentele death machine. Ze gaven een heerlijk geluid voor fans van bands als Obituary, Morbid Angel en Death. Alleen de keyboards waren net iets teveel aan hun sound. Zonder had deze band wellicht bruuter geklonken en meer mensen aangetroken. Maar daar was hun spel zeker niet minder om, een goed optreden. 't feest begon eigenlijk pas echt met de fantasy-metallers van AXAMENTA. Deze vlamingen zette een oerdegelijke set neer zoals we die van hun gewend zijn. De band weet ook zeker goed 't publiek te bespelen en kon rekenen op grote bijval van 't publiek. Geef deze jongens de kans om mee op tour te gaan met een Dimmu Borgir of Cradle Of Filth en deze band is weg. En dan 't eerste hoogtepunt van de dag SUHRIM. Deze Antwerpse Mortician wordt zowaar steeds vettiger, swingender en tegelijkertijd bruuter en speelt op 't scherpst van de snede. Heerlijke oudjes als Necrophile en As we Bleed worden afgewisseld met meer recentelijker werk. Deze band haalt 't op CD belange na niet bij wat ze live presteren. HURTLOCKER kwam daarna en met hun combi van death en metalcore op een bedje van thrash stalen ze naarmate de tijd de harten van de aanwezigen. Zeer gedreven spel, een prima stage-appereance en gewoon lekkere herrie. De band genoot en dat werd weerspiegeld in hun sound. Dan was 't tijd voor de onbetwiste headliner van de dag. Een schande dat deze band zo laag op de affiche stond en speelde eigenlijk alle bands (incl. Cyrptopsy) naar huis. Jawel de franse sensatie GOJIRA doet precies wat er van hun gezegd wordt. Alles is waar, deze band rost in alle subliemheid. Geniaal spelwerk, strak, bruut, krachtig. In een woord: fenomenaal. Wat de band op CD doet is al geweldig, live is deze band wellicht de beste wat de metalscene op dit moment te bieden heeft. Ja dan kan wat VESANIA betreft alleen maar tegenvallen. Toch deze black metallers uit Polen staan hun mannetje. Toch niet geheel my cup of tea, dus tijd voor ook de inwendige mens eens te verwennen. DEW SCENTED was next on bill. En wat een heerlijke verademing zijn deze thrashers. Gewoon lekker verstand op nul, de nekspieren laten werken en genieten van de heerlijke gitaarmuur van deze band. De band band kon ook rekenen op een flinke bijval van 't publiek. Dan publieklievelingen ABORTED. Deze band is uitgegroeid tot een van de iconen van de Europese death-metal scene. Waar ik ze vroeger nog in locale cafe's zal voor 10 man spelen ze nu alle grotere zalen van Europa plat. Deze geoliede death/grind metal machine gaat tegenwoordig als een razende tekeer op 't podium, met alleen nog zanger Sven als origineel lid in de gelederen. 't was vreemd te zien dat een ietwat ingetogen meisje hun nieuwe bassiste was. Man, eenmaal op 't podium veranderde ze in een beest. Alsof ze al jaren de snaren koesterde bij deze band. Indruk maakte ze wederom en 't was goed te horen dat ook hun roots niet verloochend worden door 't spelen van The Sanctification of Fornication van hun weergaloze debuut plaat uit de vorige eeuw. De belgen zijn, en mogen ook zeker, trots zijn op hun Aborted. GRAVE deed wat 't eigenlijk altijd doet. Oerdegelijke Death Metal ten gehore brengen. Net zoals in hun hoogtij dagen in de 90-er jaren boeit deze band me ongeveer zo'n 20 minuten op 't live-front. Daarna zakt 't altijd wat in. Maar dat is uiteraard puur persoonlijk. Docht de setlist was een mooie boeklezing uit hun oevre. En dan tijd voor de uitsmijter van de avond CRYPTOPSY. De band is werkelijkwaar echt gegroeid ten tijd dat ik ze voor de eerste keer zag tijdens een No Mercy Fest toendertijd nog in Nighttown. Heerlijke technische death metal zoals 't hoort te zijn. Alhoewel de sound niet echt de beste van de dag was gaven deze Canadezen deze dag wat 't verdiende. Een heerlijk afsluiter van de eerste plank. 't doet deugt dat Technische Death Metal toch nog gewaardeerd wordt door zovelen. Voor de rest - geweldige gemoedelijke sfeer - goed bier - een mega-opkomst (tegen 't uitverkochte aan) - nog wat CD's/DVD's op de kop getikt - gratis toilet.....hail to DM.be. Vond de line-up vorig jaar zelf iets beter, maar deze was zeker wel iet gevarieerder en dat heeft toch z'n vruchten afgeworpen. Al met al een geslaagde dag.........op naar FRONTFEST IV volgende week |
|
Dat was een mooi feestje gisteren. Na wat wachten bij het loket (we waren immers ook wel wat vroeg) hadden we om 12:30 de bandjes om onze pols en om 12:35 een pilsje in onze handen. Even rond geneusd in de vele aanwezige cd-bakken en toen was het al snel tijd voor de eerste band van de dag. The Seventh was een fijne opener, er was al redelijk wat publiek en deze band speelde een korte maar gevarieerde set. Bandje om in de gaten te houden. De 2 bands daarna konden ons dan al weer een stuk minder boeien. Body of Christ was anonieme death-metal die zich op geen enkele wijze onderscheidt van de rest van het overweldigende aanbod in dit genre. Axamenta was helemaal om te huilen. Ik ben niet de grootste black-metal-liefhebber die er is, maar als het goed in elkaar zit, kan ik het de laatste tijd best hebben. Dat was hier echter niet het geval... Gelukkig was het om een uurtje of 15:30 gedaan met de dip in het programma. Het was tijd geworden voor een thuiswedstrijd voor de heren van Suhrim. Net als vorig jaar speelden ze een uurtje lang lekker knallende brute death-metal. Lekker bandje ! Hurtlocker was daarna aan de beurt. Ik had nog nooit van de band gehoord, maar was zeer blij verrast. Stevige metalcore met thrashinvloeden. Voor mij de verrassing van de dag !! Toen was het eerste grote moment van de dag voor mij aangebroken; Gojira betrad het podium. Ik was hier erg benieuwd naar omdat ik de cd's echt waanzinnig vind. Gojira was goed, allesverpletterend goed. Gojira kwam, zag en overwon. Op het podium minstens zo strak als op cd, overtuigende presentatie. Niks op af te dingen. Dit heerstte onbeschoft hard. Dat velen met mij dat vonden, bleek uit het feit dat de merchandise na afloop bijna omver werd gelopen. Het leek wel of iedereen een shirtje wou hebben van deze franse helden. Hierna vonden wij het wel een fijn moment om even wat te gaan bijkomen in de bar, en wat te gaan eten en daarna nog even een stukje Vesania mee te pikken. Dat werd een heel kort stukje; Om het moment dat we de zaal weer in liepen sloegen ze zo ongeveer hun laatste accoord aan. Ik hoorde echter van anderen er weinig aan gemist te hebben. Dew-scented daarna was goed maar saai. Ik bedoel; op zich prima muzikanten, prima act etc, maar na zo'n 4 nummers had ik het wel weer gehoord. Aborted daarentegen is in België altijd een ware veldslag in de zaal en een waanzinnige show op het podium. Ook nu weer was het een uurtje beuken met een zich-in-het-zweet-werkende-band. Zeer overtuigend, en zelden een vrouw zo hard zien bangen op het podium als die bassiste. Grave was toen wel erg misplaatst met hun old-school-death. Dat vonden blijkbaar meer mensen, want de zaal oogde opvallend leeg. Na 4 nummers geloofde ik het wel en ging ik naar het halletje om nog maar een hamburger te eten en me voor te gaan bereiden op de dingen die komen gingen. Het was namelijk tijd geworden voor de band die 5 jaar gelden in Biebob een allesverpletterende indruk om me had achtergelaten en ik nu voor de 2e keer live ging ervaren: Cryptopsy. Zij kwamen, zagen en verpulverden. Ze verpulverden de concurrentie in het genre, de overige bands, hun instrumenten en lieten ons niets anders doen dan knielen en diep respect betuigen voor deze geniale band. Tijdens het eerste nummer was het geluid erg slecht, toen dat minpuntje was verholpen stond niks de zege van deze band nog in de weg. De band van de dag, met afstand. Een zeer geslaagd dagje dus. Volgend jaar weer! |
|
quote: Super-late reactie: Ja, die heb ik in december van een myspace pagina geplukt. Vond hem wel grappig. |
|
was gaaf....Gojira al helemaal... :D Cryptopsy heb ik gemist door iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
Was inderdaad een erg leuk dagje. Mooie tent ook, dat Hof ter Lo. Ik was er nog nooit geweest en het viel zeker niet tegen. De bands varieerde naar mijn mening van saai tot geweldig, zoals bij elk festival: - The Seventh: niet gezien, wel gehoord tijdens het doorspitten van de bakken op de coole metalmarkt. Heeft me behoorlijk wat gekost zeg... Muziek klonk best aanstekelijk maar erg veel kan ik er niet over zeggen. - Body of Christ: goed bedoeld, maar toch erg saai en met overbodige keyboard stukken die van tape kwamen. Ouderwets, maar dan niet op de goeie manier zullen we maar zeggen. - Axamenta: volstrekt niet mijn muziek. Naar één nummer ben ik weer terug me bezig gaan houden met de metalmarkt. - Suhrim: ultradegelijke en clichématige brute deathmetal. Behoorlijk vermakelijk allemaal, en erg strak. Een vriend van me betitelde ze al als de Belgische Severe Torture, alhoewel ik persoonlijk Severe Torture toch wat interessanter vind. - Hurtlocker: Van deze band had ik nog nooit gehoord. Erg Amerikaans in zowel presentatie ("fuck fuck fuck fuck fuck fuck fuck fuck fuck fuck" nog een keer of 1000 "fuck") en muziek. Wel erg vet en energiek als je het mij vraagt. Ook bepaald geen vernieuwende muziek, maar wel goed gespeeld. - Gojira: Het hoogtepunt van de dag, eerlijk is eerlijk. Twee dagen eerder had ik ze al gezien in het Tilburgse Little Devil. Daar was het geluid nog een stuk beter, sterker nog, daar was het geluid werkelijk fenomenaal. In zo'n klein café sta je ook met je neus op de band wat het allemaal nog persoonlijker maakt en daardoor leuker dan in een grote zaal als Hof ter Loo. Dat wil niet zeggen dat ik me niet heb vermaakt tijdens Gojira in "'t Hof". Enorm vette shit van een enorm getalenteerde band. Crushing! - Vesania: Ik wist dat dit een poolse band was met een link naar Behemoth wat de bezetting betreft. Toen ze aan het soundchecken waren dacht ik "corpsepaint, oh nee dit wordt kut", maar het viel nog mee. Wel een übergetriggerde sound, maar op zich aardige death/black. Of eerder deathmetal met wat overbodige "sferische" keyboardlijnen. Naar een paar nummers zijn we gaan eten, wat echt imponeren deed deze band toch niet. - Dew-scented: Niet gezien wegens eten+desinteresse. Ik heb ze één keer eerder (in 013) gezien, en dat was saaaaaaaai. Dus poe hee laat maar zitten dachten we. - Aborted: Ongetwijfeld het beste optreden dat ik van deze Belgen (die duidelijk een thuiswedstrijd aan het spelen waren, wat een publieksreactie zeg) heb gezien, maar het blijft toch maar een matig boeiende band. Ze zijn rete-strak en gaan enorm tekeer, maar eigenlijk is hun muziek best saai. Van echte goeie riffs, ritmes of herkenbare refreinen of passages is geen sprake. Alles raast als één brei langs... Jammer doch helaas. - Grave: Aaargh! Wat een blamage! Ik wist dat deze band een gehavende line-up heeft, maar dit sloeg werkelijk nergens op! De band speelde zowat alle klassiekers, maar dan compleet zonder de "feel" die bij die nummers hoort. De originele zanger en drummer worden echt gemist. De huidige drummer leek bij de oude nummers echt verveeld en vulde dus maar alles op met overbodige breaks en zelfs een misplaatste blastbeat.... less is more anyone? Deze kerel heeft in ieder geval nog nóóit van die uitdrukking gehoord. Kut kut kut. - Cryptopsy: kwam, zag en overwon. Wederom geweldig. Ik heb ze nu drie keer gezien, met evenveel verschillende zangers, maar Lord Worm maakt z'n reputatie toch wel waar hoor. Echt een mafketel met een erg goeie uitstraling op het podium. Flo heeft nog altijd last van het tijdens-de-snelle-blasts-kan-ik-m'n-snaar-niet-vol-raken syndroom, maar verder is deze band een geweldige live-ervaring. Technisch knap én met boeiende composities. Hulde! Mhhh, als ik het zo nog eens doorlees komt het wel erg negatief over allemaal. Dat terwijl ik me toch opperbest vermaakt heb.... Tja, het zij zo... Volgend jaar hopelijk weer met een iets betere line-up! [Dit bericht is gewijzigd door Melk is Goed op 15-02-2006 22:52] |
|
pix uit Antwerpen online @ www.musketeerofdeath.nl |
|
Gaaf Emilio iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ik kan er helaas niet bijzijn in Arnhem. ogjes zijn nog te gevoelig. Maar mijn zal er wel zijn samen met zijn vriendjes. "Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was." |
|
BIJNA!!!!!!!!!!!!!!!!! carcasstrid |
|
quote:Ook naar Arnhem? Na het werk de trein snel in, nog 40 kaarten ad deur vd Goudvishal. Heen!! |
|
quote: HEEEEEERRRRSCCCCHHHH!!! |
|
quote: Nee Oscura gaat morgen. Ik ben er wel vanavond. ZINNNNN INNNNNN On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
quote:Tot dan dan! |
|
GVD............. Dat was fucking heerschend. Zo ben brak, maar ik heb weer eens een avond van mijn leven gehad. Drank is niet zo goed alse je de volgende morgen moet werken. Het was druk, maar gezellig. En ik moet zeggen, het geluid viel me erg mee. Ik heb me prima vermaakt. On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
Hoe was Grave? Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Ja donders gaaf!! En jij ([edit]Zillah) 2 rijen voor me zo headbangen da'k je haar nog in mn gezicht kreeg En idd @ drank en werk enzo.. kzie steeds vlekjes die er niet zijn gheghe. Maar erg geslaagd weer Behalve Vensania [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 28-02-2006 10:07] |
|
quote: Wow ik heb lang haar hehe, of ik deed zo maf Jij moet niets zeggen, want jij stond met Aborted voor me, en ik had hetzelfde probleem @Hub, Grave was erg gaaf gister. Erg goed geluid ook. Het beukte lekker weg... On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |