IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Raar? Vorige pagina
Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 25-05-2026 22:46 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Laatst een kleine 2 euro aan statiegeld gedoneerd aan de locale appie. Blikken netjes nog in een plastic zak. Zak door de ruimte gesmeten.

Op 10 blikjes tijd de automaat 3x op tilt. Was er klaar mee.

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 25-05-2026 22:49 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Nu ik toch hier ben:

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 27-05-2026 4:56 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-05-2026 9:09 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Het leuke is dat je tegenwoordig gewoon even op kunt zoeken wat er op die foto gaande is.

Dit beeld toont een prestatie van de Kroatische kunstenaar Marko Marković, die vaak controversiële onderwerpen in zijn werk verkent. De voorstelling maakt deel uit van een reeks getiteld "Surrounded", vaak geassocieerd met maatschappelijke discussies over kunst en seksualiteit. De actie wordt door sommigen gezien als een uiting van dominantie of een artistiek statement tegen haat. Dergelijke performances lokken vaak uiteenlopende reacties uit, variërend van artistieke waardering tot kritiek.

De kroatische kunstenaar Marko Marković staat bekend om zijn radicale live performances. Dit specifieke stuk draait om de thematiek van macht, controle en sociale structuren.

Kernconcepten van het werk:

Machtsverhoudingen: De performance onderzoekt de dunne grens tussen superioriteit en inferioriteit via de directe fysieke interactie tussen de lichamen.

Sociale confrontatie: Marković gebruikt zijn eigen lichaam vaak als medium om innerlijke en maatschappelijke conflicten bloot te leggen.

Actieve toeschouwers: Het publiek zit hier in een intieme cirkel dicht op de actie. De nabijheid dwingt de toeschouwers om een actieve rol of houding aan te nemen ten opzichte van de provocerende interactie.

Fysieke grenzen: De maker onderzoekt in zijn oeuvre hoever de fysieke en psychologische weerbaarheid van zowel de performer als de toeschouwer kan worden opgerekt.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 27-05-2026 9:09]

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 27-05-2026 10:05 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2026 9:09 schreef XXL het volgende:

Dit beeld toont een prestatie van de Kroatische kunstenaar Marko Marković,

Een hele prestatie, ja. moet dat niet presentatie zijn?

Nu hoor ik dat liedje van Merol in mijn hoofd.

Empetie, me reet!

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 27-05-2026 11:02 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2026 9:09 schreef XXL het volgende:
Het leuke is dat je tegenwoordig gewoon even op kunt zoeken wat er op die foto gaande is.

Wat is daar leuk aan?

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 27-05-2026 17:13 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Mensen houden van context.

Winter is coming

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 27-05-2026 17:26 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Het is oude rommel.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 27-05-2026 18:35 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ja, ik had het geloof ik al eens gezien.

Winter is coming

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 27-05-2026 18:49 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Oh wacht je hebt het niet over de band.

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 27-05-2026 21:02 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Dit is een type kunst waar ik helemaal niets mee kan, of überhaupt iets van snap. Van die vage performance-shit. Dat je moet gaan uitzoeken wat het dan betekent omdat "kunstenaar beft vrouw" de lading kennelijk niet dekt. Zo'n schilderij van Jacques-Louis David, met Napoleon die de Alpen overtrekt, dát begrijp ik. Hier heb je Napoleon, daar heb je de Alpen; gaan. Geen verdere context voor nodig.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 28-05-2026 3:59 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2026 21:02 schreef Ralph het volgende:
Dat je moet gaan uitzoeken
Je snapt het niet. Maar wel interessant om te lezen dat je er verder niks mee kan en waarom ook.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 28-05-2026 7:25 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Hij zegt toch ook dat hij het niet snapt.

Kunst om te provoceren. Kijk mij, kijk mij.

Raar. Eigenlijk kan de ? Wel weg uit de topictitel.

Empetie, me reet!

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 28-05-2026 7:39 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

We hebben het er over, dus het werkt.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 28-05-2026 7:40 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Hahaha, dat is waar. Maar dat is dan weer niet raar, want seks.

[Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 28-05-2026 7:41]

Empetie, me reet!

Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 28-05-2026 14:34 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2026 18:49 schreef Tanteloos het volgende:
Oh wacht je hebt het niet over de band.

Leuk dat mn oude bandje toch nog herrinneringen oproept.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 28-05-2026 15:43 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Hahaha, eerlijk! Ik moest ook aan jouw band denken!

Empetie, me reet!

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 28-05-2026 15:50 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

En dat, zonder de juiste context...

Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 28-05-2026 16:08 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2026 15:43 schreef SimsalaWim het volgende:
Hahaha, eerlijk! Ik moest ook aan jouw band denken!

De King Diamond gitaar heb ik nog steeds

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 28-05-2026 18:41 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Hele gave gitaar, ja!

Empetie, me reet!

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 30-05-2026 11:14 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com