![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
Nu ik toch hier ben: ![]() |
|||||||||
|
![]() |
|||||||||
|
Het leuke is dat je tegenwoordig gewoon even op kunt zoeken wat er op die foto gaande is. Dit beeld toont een prestatie van de Kroatische kunstenaar Marko Marković, die vaak controversiële onderwerpen in zijn werk verkent. De voorstelling maakt deel uit van een reeks getiteld "Surrounded", vaak geassocieerd met maatschappelijke discussies over kunst en seksualiteit. De actie wordt door sommigen gezien als een uiting van dominantie of een artistiek statement tegen haat. Dergelijke performances lokken vaak uiteenlopende reacties uit, variërend van artistieke waardering tot kritiek. De kroatische kunstenaar Marko Marković staat bekend om zijn radicale live performances. Dit specifieke stuk draait om de thematiek van macht, controle en sociale structuren. Kernconcepten van het werk: Machtsverhoudingen: De performance onderzoekt de dunne grens tussen superioriteit en inferioriteit via de directe fysieke interactie tussen de lichamen. Sociale confrontatie: Marković gebruikt zijn eigen lichaam vaak als medium om innerlijke en maatschappelijke conflicten bloot te leggen. Actieve toeschouwers: Het publiek zit hier in een intieme cirkel dicht op de actie. De nabijheid dwingt de toeschouwers om een actieve rol of houding aan te nemen ten opzichte van de provocerende interactie. Fysieke grenzen: De maker onderzoekt in zijn oeuvre hoever de fysieke en psychologische weerbaarheid van zowel de performer als de toeschouwer kan worden opgerekt. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 27-05-2026 9:09] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
|
quote: Een hele prestatie, ja. Nu hoor ik dat liedje van Merol in mijn hoofd. Empetie, me reet! |
|||||||||
|
quote:Wat is daar leuk aan? |
|||||||||
|
Mensen houden van context. Winter is coming |
|||||||||
|
Het is oude rommel. |
|||||||||
|
Ja, ik had het geloof ik al eens gezien. Winter is coming |
|||||||||
|
Oh wacht je hebt het niet over de band. |
|||||||||
|
Dit is een type kunst waar ik helemaal niets mee kan, of überhaupt iets van snap. Van die vage performance-shit. Dat je moet gaan uitzoeken wat het dan betekent omdat "kunstenaar beft vrouw" de lading kennelijk niet dekt. Zo'n schilderij van Jacques-Louis David, met Napoleon die de Alpen overtrekt, dát begrijp ik. Hier heb je Napoleon, daar heb je de Alpen; gaan. Geen verdere context voor nodig. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
quote:Je snapt het niet. Maar wel interessant om te lezen dat je er verder niks mee kan en waarom ook. |
|||||||||
|
Hij zegt toch ook dat hij het niet snapt. Kunst om te provoceren. Kijk mij, kijk mij. Raar. Eigenlijk kan de ? Wel weg uit de topictitel. Empetie, me reet! |
|||||||||
|
We hebben het er over, dus het werkt. |
|||||||||
|
Hahaha, dat is waar. Maar dat is dan weer niet raar, want seks. [Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 28-05-2026 7:41] Empetie, me reet! |
|||||||||
|
quote: Leuk dat mn oude bandje toch nog herrinneringen oproept. |
|||||||||
|
Hahaha, eerlijk! Ik moest ook aan jouw band denken! Empetie, me reet! |
|||||||||
|
En dat, zonder de juiste context... ![]() |
|||||||||
|
quote: De King Diamond gitaar heb ik nog steeds |