IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Oi! / RAC Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-02-2006 20:51 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Overigens wil ik nog eens hameren op het feit dat Svensk Ungdom echt een topband is.
Ik heb zelf helaas alleen nog Frihetssånger (Vrijheidsliederen), waarop voornamelijk prachtige ballades te horen zijn. Hier en daar een subtiel fluitje, een enkele keer een electrische gitaar. Het wordt ondersteund door simplistisch drumwerk, perfect op de achtergrond. De teksten zijn eigenlijk een evaluatie van de afgelopen jaren in Zweden, vooral met betrekking tot de multiculturele samenleving.
Een deel van de titellijst van deze cd:
Frågor till Far - Vragen aan Vader
Fattar du, svensk! - Begrijp je, Zweed!
Sverige har Fallit - Zweden is Gevallen

De tekst uit het eerste nummer, Frågor till Far, dekt vrijwel de gehele lading.

Het eerste couplet:
'Minns du den tid som jag själv aldrif sett?
Då folket var lyckligt, då folket var ett.
Så säg mig nu, pappa, hur känns det idag
när du sitter i slagget av det som finns kvar?'
-
'Herinnert u zich de tijd, die ik zelf nooit zag?
Toen het volk gelukkig was, toen het volk nog een was
Vertel me, pappa, hoe is dat nu
nu dit allemaal niet meer bestaat?'

Het is dus een zeer cynische en skeptische kijk op de hedendaagse Zweedse samenleving. Het is dus niet zozeer een extreem-rechtse band, meer een band waarin een bepaalde boodschap een prominent deel van het totaalplaatje is. Doch; het maken van fantastische muziek wordt niet vergeten.

Van het album, of eigenlijk minialbum, Daniel Wretströms Eftermäle, heb ik enkele nummers gehoord en is als netbesproken album, al is het concept ditmaal anders. Het gaat over de jonge nationalist Daniel Wretströms, die op zeer jonge leeftijd stierf. De precieze doodsoorzaak weet ik niet meer, wel weet ik dat dit hele album een eerbetoon aan hem is.

Van het andere album, Frihetsmarscher och Kampsånger, ken ik volgens mij niets. Ik koop hem als het goed is binnenkort, ik ben erg benieuwd.

Geweldige band!

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 27-02-2006 20:53]


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 27-02-2006 20:52 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

STORM is ook zo'n vette zweedse band.


Fuck the world and fuck you


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 27-02-2006 21:06 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2006 20:51 schreef WhiteRider het volgende:

Van het album, of eigenlijk minialbum, Daniel Wretströms Eftermäle, heb ik enkele nummers gehoord en is als netbesproken album, al is het concept ditmaal anders. Het gaat over de jonge nationalist Daniel Wretströms, die op zeer jonge leeftijd stierf. De precieze doodsoorzaak weet ik niet meer, wel weet ik dat dit hele album een eerbetoon aan hem is.

Geweldige band!


Klinkt veel belovend.

Hier is wat info te vinden:
http://www.bnp.org.uk/shopping/review.php?id=203


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-02-2006 21:25 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2006 20:51 schreef WhiteRider het volgende:
'Herinnert u zich de tijd, die ik zelf nooit zag?
Toen het volk gelukkig was, toen het volk nog een was
Vertel me, pappa, hoe is dat nu
nu dit allemaal niet meer bestaat?'


Nou niet overdrijven man, dit is poezie van het niveau Elly & Rikkert. "Vertel me pappa, hoe is dat nu?" -- en dàt dekt de lading? Sorry hoor


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-02-2006 21:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Doet me denken aan fietspad rijmpje van zo;n komiek ...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-02-2006 22:14 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2006 21:25 schreef M. het volgende:
Nou niet overdrijven man, dit is poezie van het niveau Elly & Rikkert. "Vertel me pappa, hoe is dat nu?" -- en dàt dekt de lading? Sorry hoor

Nee, dat begrijp je vereerd, maar dat kan door m'n uitleg komen. Dit simplistisch geschreven couplet is juist zo, omdat het aan 'zijn vader' gevraagd wordt. De andere teksten zijn op een heel andere manier geschreven.


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 28-02-2006 18:21 by Cryptogram Wijzig reactieProfiel van CryptogramQuote dit bericht

Jammer dat iemand met z'n EGOdrama de boel kwam verstoren.

Niet alfabetisch gesorteerd komen we op het volgende:

Razors Edge
Squadron
Legion of St George
Combat 84
Section 88
Bakers Dozen
Konkwista 88
Weisse Wolfe
Oidoxie
Pilsner Oiquell
Kraftschlag
Sturmwehr
Skrewdriver
Bully Boys
Nordic Thunder
The 4-Skins
Discipline
Cock Sparrer
Cockney Rejects
White Wash
SS-Totenkopf
United Blood
Jew Slaughter
Svensk Ungdom
Storm


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 28-02-2006 18:28 by Cryptogram Wijzig reactieProfiel van CryptogramQuote dit bericht

Momenteel ben ik vooral bekend met Combat 84, Legion of St. George, Skrewdriver en Discipline.

Die laatste vind ik overigens op de één of 't andere manier wat 'fake' aandoen.

Weet iemand nog een band die echt in 't straatje van Combat 84 ligt? Dat vind ik nu echt oprechte, ongepolijste Oi!

Voeg ik onderstaande bands nog toe:

Lion's Pride (meningen verschillen hierover, het is redelijk maar toch tamelijk cliché eigenlijk)
Sleipnir
Badlands
Razorblade

In de nationalistische hoek uit NL:
Brigade M
Standrecht (dit is soms wel bedroevend amateuristisch)

Maar die de namen zijn wel algemeen bekend.

Weet iemand misschien ook nog echt wat klassiek oi! uit de Lage Landen?

[Dit bericht is gewijzigd door Cryptogram op 28-02-2006 18:29]


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 28-02-2006 18:56 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Nog wat bandjes:

Krijgsmacht
Avalon
Bound For Glory
Combat 18
Day of the Sword
Landser
Nemesis
Nordfront
Pluton Svea
Skullhead
Celtic Warrior
Crusade
English Rose
Gigi und die braunen Stadtmusikanten
Honor
Jungsturm
Landstorm
Race War
The Skulls
Vandal (Rus)


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-02-2006 19:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2006 20:51 schreef WhiteRider het volgende:
... De teksten zijn eigenlijk een evaluatie van de afgelopen jaren in Zweden, vooral met betrekking tot de multiculturele samenleving.


off-topic: is het daar zo erg dan?? ik heb mijn viezier al een tijdje op Zweden of Noorwegen gericht voor emigratie..

maar goed, er is natuurljk niks mis met gezond nationalisme (behalve in nederland dan weer, waar je zowat als een crimineel wordt beschouwd als je de een patch van de nederlandse vlagdrie op je jas doet; maar slimmeriken zeggen natuurlijk dat het de vlag van Luxemburg is )


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 28-02-2006 19:13 by Cryptogram Wijzig reactieProfiel van CryptogramQuote dit bericht

edit. dubbelpost

[Dit bericht is gewijzigd door Cryptogram op 28-02-2006 19:15]


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 28-02-2006 19:14 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

hoezo Discipline fake ? leg eens uit ?als je wil ?


Fuck the world and fuck you


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 28-02-2006 19:20 by Cryptogram Wijzig reactieProfiel van CryptogramQuote dit bericht

Ze proberen zich wat overdreven neer te zetten als 'working class bootboys' naar mijn idee.


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 28-02-2006 19:23 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

oh, zo'n manier, ja ach dat klopt wel een beetje.


Fuck the world and fuck you


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 28-02-2006 19:40 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

Persoonlijk vind ik ballads ook erg gaaf zoals van bijvoorbeeld Griffin.
En Saga is ook geweldig natuurlijk.


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 28-02-2006 20:09 by Cryptogram Wijzig reactieProfiel van CryptogramQuote dit bericht

Skinflicks vond ik ook niet onaardig klinken, deze sample tenminste:

http://www.multimania.com/vauriens/guilty/skinflicks_kingswithoutacrown.mp3

Verdere info:

http://guiltyrecords.free.fr/skinflicks.htm

Niet '100% white' volgens mij


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 28-02-2006 20:11 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2006 20:09 schreef Cryptogram het volgende:
Skinflicks vond ik ook niet onaardig klinken, deze sample tenminste:

http://www.multimania.com/vauriens/guilty/skinflicks_kingswithoutacrown.mp3



Klinkt wel lekker old school alleen die zanger klinkt wel heel vermoeid.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 28-02-2006 20:18 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2006 18:28 schreef Cryptogram het volgende:
Momenteel ben ik vooral bekend met Combat 84, Legion of St. George, Skrewdriver en Discipline.

Die laatste vind ik overigens op de één of 't andere manier wat 'fake' aandoen.

Weet iemand nog een band die echt in 't straatje van Combat 84 ligt? Dat vind ik nu echt oprechte, ongepolijste Oi!

Voeg ik onderstaande bands nog toe:

Lion's Pride (meningen verschillen hierover, het is redelijk maar toch tamelijk cliché eigenlijk)
Sleipnir
Badlands
Razorblade

In de nationalistische hoek uit NL:
Brigade M
Standrecht (dit is soms wel bedroevend amateuristisch)

Maar die de namen zijn wel algemeen bekend.

Weet iemand misschien ook nog echt wat klassiek oi! uit de Lage Landen?


Het valt me op dat The Last Resort nergens wordt genoemd. Dat valt enigszins wel in het Combat 84 straatje thuis, iets minder agressief mischien, maar wel echte klassieke nationalistische Engelse Oi! uit de vroege jaren 80. Vooral nummers als Rose of England, Skinheads in Sta-Prest, King of the Jungle en Violence in Our Minds zijn regelrechte skinheadklassiekers. Verder zeg ik nogmaals SECTION 5! Hun heb ik al eens eerder aangeprezen op dit forum. Da's ook echte pure beukende Oi! van de oude stempel, Close Shave en Skullhead zijn ook aanraders als je goede Oi! zoekt. Van al deze bands gaat alleen Skullhead over de grens tussen nationalisme en white power/ns.
Skullhead waren samen met Skrewdriver de eerste twee bands die WP-muziek brachten rond 1983.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 28-02-2006 20:28 by Cryptogram Wijzig reactieProfiel van CryptogramQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2006 20:18 schreef Heiden het volgende:
Het valt me op dat The Last Resort nergens wordt genoemd. Dat valt enigszins wel in het Combat 84 straatje thuis, iets minder agressief mischien, maar wel echte klassieke nationalistische Engelse Oi! uit de vroege jaren 80. Vooral nummers als Rose of England, Skinheads in Sta-Prest, King of the Jungle en Violence in Our Minds zijn regelrechte skinheadklassiekers. Verder zeg ik nogmaals SECTION 5! Hun heb ik al eens eerder aangeprezen op dit forum. Da's ook echte pure beukende Oi! van de oude stempel, Close Shave en Skullhead zijn ook aanraders als je goede Oi! zoekt. Van al deze bands gaat alleen Skullhead over de grens tussen nationalisme en white power/ns.
Skullhead waren samen met Skrewdriver de eerste twee bands die WP-muziek brachten rond 1983.


Ah, binnenkort 's even nader bekijken. Op de één of 't andere manier ben ik gewoon niet meer een band tegengekomen met eenzelfde soort geluid en integriteit als C84.


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 28-02-2006 20:33 by Cryptogram Wijzig reactieProfiel van CryptogramQuote dit bericht

Oja, nogmaals wat voor Nederlandse / Nederlandstalige bands zijn er verder nog?

Ik kom niet verder dan dit:

Brigade M
Razorblade
Standrecht
Krijgsmacht
Landstorm

Maar er zullen in het verleden nog wel meer goede bands zijn geweest in Nederland, neem ik aan? ( retorische vraag )

Zijn die laatste 2 overigens de moeite waard?


[Dit bericht is gewijzigd door Cryptogram op 28-02-2006 20:34]


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 28-02-2006 20:36 by Cryptogram Wijzig reactieProfiel van CryptogramQuote dit bericht

Uit de door Heiden gestarte draad nog een aantal bands:

The Business
Section 5
Close Shave
The Blitz
Infa Riot
The Oppressed
Skullhead
Anti-Heroes
Squalor
Midtown bootboys
Kolovrat
stomper 98
white noise
angry aryans
aggravated assault


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 28-02-2006 20:38 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2006 20:33 schreef Cryptogram het volgende:
Oja, nogmaals wat voor Nederlandse / Nederlandstalige bands zijn er verder nog?

Ik kom niet verder dan dit:

Brigade M
Razorblade
Standrecht
Krijgsmacht
Landstorm

Maar er zullen in het verleden nog wel meer goede bands zijn geweest in Nederland, neem ik aan? ( retorische vraag )

Zijn die laatste 2 overigens de moeite waard?



Krijgsmacht heeft een nummer op de 'EuroTurki$tan? Nee, Non, Nein!' verzamel staan en dat is een beul van een track.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 28-02-2006 20:42 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

op die split staan ook nog Gwende en Distrikt 217, ook nederlands al zijn dat niet echt rac bands geloof.

[Dit bericht is gewijzigd door Rensykdom op 28-02-2006 20:43]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-02-2006 20:50 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Hm, je kunt nog wel Volksweerbaarheid proberen. In principe heeft het niet veel met Oi!/R.A.C. te maken, maar ik denk dat je het wel kunt waarderen. Militante Neo-Folk, waarbij de zang steevast gemixed wordt als gepraat door een megafoon, ook live. Erg gaaf.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-02-2006 20:56 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2006 19:11 schreef attila_de_hun het volgende:
off-topic: is het daar zo erg dan?? ik heb mijn viezier al een tijdje op Zweden of Noorwegen gericht voor emigratie..


Van Noorwegen weet ik niet heel veel, maar ik volg wel veel discussies op fora over de Zweedse multiculturele samenleving.
Het is in feite te vergelijken met Nederland, wat dat betreft, met enkele verschillen.
Ik krijg, persoonlijk, het idee dat de problemen op het gebied van criminaliteit daar een stuk minder zijn dan hier. Ik heb eigenlijk zelden of nooit op de Zweedse televisie discussies of debatten gezien over een betere integratie c.q. inburgering omdat er zo ontzettend veel problemen zijn, daar het in Nederland - vooral na van Gogh - vrijwel dagelijks aan bod komt.
Wel blijkt uit de discussies die vooral door jongen gevoerd worden, dat er een diepe frustratie ligt als het gaat om het niet spreken van de Zweedse taal, de invloed die de Islam mogelijk extern uitvoert op hun land en de verpaupering van de steden. Dat zijn in principe wel weer redelijk herkenbare praktijken, met net als hier veel linkse mensen die de grensen wagenwijd open zouden willen zetten.
Ik hoor weinig kreten als "De Marokkanen moeten weg!" of "Ze moeten terug naar Turkije!" dus om welke bevolkingsgroep het precies gaat weet ik niet. Ik meen wel dat het om voornamelijk immigranten uit Iran en India gaat, maar ik kan er ook naast zitten.
Ik vermoed dat je percentueel in Zweden beter zit als je liever helemaal geen buitenlanders om je heen hebt, zoals ik mag concluderen aan gewone 'straatsbeelden' op TV. Waar de Amsterdamse binnenstad zo verward kan worden met een willekeurige stad in het Midden-Oosten, lijkt Stockholm qua inwoners redelijk authentiek vergeleken met decennia terug.
Ik kan nog wel eens aan een kennis vragen hoe het precies zit, dan plaats ik dat voor het gemak hier wel even.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen