IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Wandeltopic Vorige pagina | Volgende pagina
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-01-2010 13:47 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2010 13:39 schreef Jelle het volgende:
Houd zuid-West Ierland in je achterhoofd, en dan vooral de Beara Way (wandelroute). De Kerry Way schijnt ook mooi te zijn, maar is wel erg toeristisch (veel Amerikanen!).

Oost Finland, de regio rond Lieksa is ook erg mooi, ruig en extreem rustig. En Lapland natuurlijk (nog uitgestrekter maar wel vrij populair).


Dankje! Dat lijkt me wel wat, dat zijn dan aangegeven/bewijzerde routes? Twee mensen die ik ken zijn ook in Ierland wezen wandelen en dat is goed bevallen, ik kan hen ook eens vragen.

Ook een goed idee Finland. Zal het gebied opzoeken, hoe zijn het weer en de condities daar in mei? Lapland is ook leuk natuurlijk, zijn er nog uitgestippelde routes in Finland of sites voor wandelaars. Vast wel een tourist office.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 25-01-2010 14:29 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Dit is de voornaamste site. http://www.luontoon.fi/page.asp?Section=4984
Het beste is om een nationaal park uit te zoeken en daar vervolgens in en in de buurt te wandelen, routes zijn er genoeg. Het is hier ook tof om een wandelroute te combineren met een meerdaagse kanotocht. In het midden-Oosten zit je altijd goed. Je kunt mij ook altijd even vragen natuurlijk.

Faciliteiten zijn overigens extreem goed, zelfs in de middle of nowhere vind je her en der vrij toegangelijke sauna's en trekkershutten (die je ook niet hoeft te reserveren), fantastische kampvuur- annex grilplekken etc.

In mei is het zeker wel lente in zuid-Fi, maar in het noorden is het dan nog best winters (wel ijs, weinig/geen sneeuw).


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-01-2010 15:13 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht



Dentz
Usericon van Dentz
Posted 25-01-2010 22:47 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

De Tatra's van Hanwag bevallen prima. Heb ze vanmiddag prima kunnen testen toen ik mijn hond moest zoeken in het bos.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 25-01-2010 23:01 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2010 13:27 schreef Nimbus het volgende:
Wandelen is leuk, vroeger veel gedaan op vakantie met mijn ouders.

Maar ook nu nog, twee jaar geleden een huttentocht van een week gemaakt in Oostenrijk en van de zomer een cursus waar lopen ook een onderdeel van is.
Van tevoren ook een week gelopen om te wennen aan de hoogte en de schoenen. De week erna ook de nodige meters, zowel horizontale als verticale, gemaakt.
Vorig jaar rond deze tijd nog wezen wandelen in de Harz in de sneeuw en ook gekampeerd. Hopelijk binnenkort net zoiets.

Ik heb al wel wat voorzichtige plannen om in Engeland te gaan lopen, van Mark hier kreeg ik het Lake District als aanrader. Maar heel Groot Brittanniƫ lijkt me tof, net als Ierland.
Waar ik ook nog interesse in heb is het maken van een lange afstandswandeling in Nederland, een zogenaamde LAW.

Kijk voor de gein maar eens op BBC naar Wainwright Walks, Coast to Coast en Railway Walks. Wandelprogramma over, hoofdzakelijk, noord Engeland.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 18-04-2010 16:49 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

het is weer mooi wandelweer. Al heeft wandelen met regen en pleurisweer ook zijn charme.
en een zandhagedis gespot, leuke beestjes.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 18-04-2010 17:10 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Net ook een stukje gewandeld op mijn nieuwe schoenen, heerlijk weer inderdaad.


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 18-04-2010 17:28 by Crypt_666 Wijzig reactieProfiel van Crypt_666Quote dit bericht

Ik hou ook van wandelen, vooral naar de pub, of de avondwinkel.


Evil Dick


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 18-04-2010 17:29 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2010 17:10 schreef Nimbus het volgende:
Net ook een stukje gewandeld op mijn nieuwe schoenen, heerlijk weer inderdaad.

Wat voor schoenen heb je?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 18-04-2010 17:33 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Sinds gisteren een paar A schoenen, Salomon Exit Aero.
Lopen erg fijn, en licht.

Mijn Meindl's waren helemaal versleten, maar daar wil ik eigenlijk nog wel vervanging voor. Island Pro's oid.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 18-04-2010 17:35 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Is een A niet te licht voor de Nederlandsche bossen?
Ik prijs mezelf gelukkig met mijn B's als we over de heide hobbelen.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 18-04-2010 17:40 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ik denk dat het prima kan, Nederland is zo vlak.
Het zijn een beetje als hardloopschoenen, daar kun je ook prima mee uit de voeten in Nederland

Met een (zware) rugzak is het een ander verhaal, dan zou ik ook graag stevigere schoenen dragen.


[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 18-04-2010 17:43]


Jouke
Usericon van Jouke
Posted 18-04-2010 19:22 by Jouke Wijzig reactieProfiel van JoukeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Jouke_D

Ik heb een paar jaar terug uit Noorwegen een paar Crispi wandelschoenen meegenomen. De beste die ik ooit heb gehad ze lopen alleen niet zo lekker op het asfalt, maar op onverhard terrein (vooral bossen) zijn ze perfect. Weet alleen niet of ze in Nederland ook te krijgen zijn.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 19-06-2010 11:54 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Vorige week tijdens een familieweekendje een stuk wezen wandelen in Zuid-Limburg, toen nog eens gepraat over de kennedymars en ik moet zeggen dat het toch wel weer begon te kriebelen om die toch eens te gaan lopen. Iemand die hem hier al eens voltooid heeft?


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 19-06-2010 11:58 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Afgelopen vakantie nog een lekker wandelingetje gemaakt



Bazzio Attacks!!!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-03-2011 22:20 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Vandaag ruim 3 uren over de Dellebuursterheide en Diakonievene gedwaald. Onder andere 3 ringslangen, blauwe kiekendief en dodaars gezien. Erg mooi gebied. En wederom vlakbij huis, dik half uur rijden ongeveer. Aanrader!


spelfout weggehaald...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-03-2011 22:23 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Vandaag een dik uurtje over de Mookerhei gestruind, erg mooi.


Boeiender


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 20-03-2011 22:25 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Vandaag in redelijk rap tempo 45 minuten rond het centrum van Drachten gedwaald.



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-03-2011 14:04 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2011 22:20 schreef varanus het volgende:
Vandaag ruim 3 uren over de Dellebuursterheide en Diakonievene gedwaald. Onder andere 3 ringslangen, blauwe kiekendief en dodaars gezien. Erg mooi gebied. En wederom vlakbij huis, dik half uur rijden ongeveer. Aanrader!


Deze staat voor zondag ook in de planning. Vrouwlief kan nu nog lopen, dus het mooie weer zondag nog maar effe meepikken. Daarna zitten lange struintochten er voor ons even niet meer in helaas.


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 27-03-2011 16:28 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Zeer geslaagd. In totaal 4 adders, 2 ringslangen en talloze levendbarende hagedisjes gevonden. Beetje jammer dat m'n camera besloot om met vervroegd pensioen te gaan.


spelfout weggehaald...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-03-2011 16:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 27-03-2011 17:18 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2011 16:28 schreef varanus het volgende:
Zeer geslaagd. In totaal 4 adders, 2 ringslangen en talloze levendbarende hagedisjes gevonden. Beetje jammer dat m'n camera besloot om met vervroegd pensioen te gaan.
Enige wat ik ooit tegen ben gekomen was een hazelworm en een zandhagedis.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 27-03-2011 17:27 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 25 januari 2010 13:27 schreef Nimbus het volgende:
Waar ik ook nog interesse in heb is het maken van een lange afstandswandeling in Nederland, een zogenaamde LAW.
Ik heb vandaag net een begin gemaakt met het Havezatenpad (LAW 12). Eerste trein richting Oldenzaal gepakt (die op zich niet echt zo heel vroeg ging, maar dankzij de zomertijd lijkt alles vroeg vandaag. Flink heen en weer geslingerd en rond half een 's middags was ik op mijn eindpunt: Station Drienerlo.
Ik ben benieuwd hoeveel weekenden het me nog gaat kosten voor ik ermee klaar ben.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 27-03-2011 17:38 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Bij mooi weer eens een rondje Schokland doen, ongeveer 9 km.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 27-03-2011 18:48 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Die heb ik volgens mij nog wel eens met mijn vader gelopen, jaren geleden. Hij is opgegroeid in de NOP, dus voor hem had het ook nogal wat jeugdsentimentele waarde. Ik kan me niet echt herinneren wat ik ervan vond.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen