IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : effectenapparatuur Vorige pagina | Volgende pagina
goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 27-11-2003 16:05 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 18:43 schreef Azagthoth het volgende:
Waar viel mijn oog op tijdens het surfen?

http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=PXR4&category_id=3

heeft iemand ervaring met dit ding?



Ik vond dat ding ook wel erg mooi en was ook benieuwd hoe hij is. Oftewel er wachten al twee mensen met smart op info.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 27-11-2003 16:41 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

hey weet iemand hoeveel dit (analoge) pedaal waard is? ik kan 'em verkopen namelijk..

Boss, chorus CE-02.

edit: hij's heel zwaar en niet kapot te krijgen... die ja!

[Dit bericht is gewijzigd door XPositiveX op 27-11-2003 16:42]


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 27-11-2003 18:08 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2003 16:41 schreef XPositiveX het volgende:
hey weet iemand hoeveel dit (analoge) pedaal waard is? ik kan 'em verkopen namelijk..

Boss, chorus CE-02.

edit: hij's heel zwaar en niet kapot te krijgen... die ja!


Minstens 75% van de nieuw waarde. Als ik nog geen chorus had dan had ik hem wel gewilt. Jammer.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 27-11-2003 18:17 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 27 november 2003 18:08 schreef goblinjester het volgende:
Minstens 75% van de nieuw waarde. Als ik nog geen chorus had dan had ik hem wel gewilt. Jammer.


vet. maar wat de nieuwwaarde zo is weet ik eigenlijk ook niet..


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 27-11-2003 18:19 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

de CE 20 is 240 euro nieuw bij de feedback



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 27-11-2003 22:22 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Hmmz.. ik heb een versterker, met een standaard pedaal erbij wat erbij hoort, waar je mee van clean naar lead kan switchen, en een andere knop om de 'effectenroute' te activeren. Nu heb ik ook een distortionpedaal. Maar nu moet ik dus steeds eerst op dat ene pedaal van lead naar clean switchen en dan ook nog eens dat distortion pedaal intrappen... kan dat niet makkelijker? het liefst gewoon met 1 knop intrappen, maar anders die zogenaamde effectenroute ofzo gebruiken? zodat ik nog steeds 2 knoppen in moet trappen maar allebei op het zelfde pedaal...?



XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 28-11-2003 1:32 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 27 november 2003 18:19 schreef Kramy het volgende:
de CE 20 is 240 euro nieuw bij de feedback


halleluja weet je dat zeker?

kheb 't wel over de '02' trouwens...


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 28-11-2003 9:12 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2003 22:22 schreef Kramy het volgende:
Hmmz.. ik heb een versterker, met een standaard pedaal erbij wat erbij hoort, waar je mee van clean naar lead kan switchen, en een andere knop om de 'effectenroute' te activeren. Nu heb ik ook een distortionpedaal. Maar nu moet ik dus steeds eerst op dat ene pedaal van lead naar clean switchen en dan ook nog eens dat distortion pedaal intrappen... kan dat niet makkelijker? het liefst gewoon met 1 knop intrappen, maar anders die zogenaamde effectenroute ofzo gebruiken? zodat ik nog steeds 2 knoppen in moet trappen maar allebei op het zelfde pedaal...?


Bij bepaalde versterkers kan je het effecten pedaal toch tussen de effectlus inzetten ofzo? Dan kan je hem in één keer met de rest mee uittrappen. Maar dan werkt die alleen als booster. Maar waarom gebruik je niet gewoon 1 distortion als basic geluid. En de ander erbij voor solo's?


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 04-01-2004 21:25 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ik ben eigenlijk op zoek naar een leuk metal distortion pedaaltje. Ik heb al wel een leuke overdrive en booster in de vorm van een Ibanez Tube Screamer maar daarnaast wil ik ook nog een echt metal ding. Ik had wel eens gelezen op deze Topic dat de Metalzone van Boss niks is. Dus heeft er iemand misschien andere ideeën of tips?


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 04-01-2004 23:35 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

De meeste lui hier zweren bij distortion halen uit de versterker zelf, dacht ik zo.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 05-01-2004 11:23 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ik heb ook het liefst dat de distortion uit mijn versterker het best is maar op zich is zo'n stompbox wel makkelijk meenemen. Vandaar dat ik een eigen metal geluid in een klein bakje wil.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


b 11
Usericon van b 11
Posted 05-01-2004 12:56 by b 11 Wijzig reactieProfiel van b 11Quote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2004 21:25 schreef goblinjester het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een leuk metal distortion pedaaltje. Ik heb al wel een leuke overdrive en booster in de vorm van een Ibanez Tube Screamer maar daarnaast wil ik ook nog een echt metal ding. Ik had wel eens gelezen op deze Topic dat de Metalzone van Boss niks is. Dus heeft er iemand misschien andere ideeën of tips?


Ik heb een boss metalzone, en hij bevalt me best.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 05-01-2004 13:40 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2004 12:56 schreef b 11 het volgende:
Ik heb een boss metalzone, en hij bevalt me best.


Wat voor soort Metal speel je ermee? Kan je gewoon wat van je ervaringen met het ding beschrijven?


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


b 11
Usericon van b 11
Posted 05-01-2004 14:14 by b 11 Wijzig reactieProfiel van b 11Quote dit bericht

Nou ik gebruikte ooit alleen de distortion van me Roland cube 30, en dat vond ik erg slecht klinken en toen heb ik voor 40 euro een boss MT-2 gekocht en ik vind dat ik nu toch met een goedkope gitaar plus versterker aardig kan scheuren, maar er zal vast wel beter zijn maar dan denk ik dat je een stuk meer betaald als 40 euro.

Oh ja, ik speel vooral: metallica, megadeth en ik ben nu bezig alles van Nirvana te leren omdat ik misschien in een nirvana coverbandje ga spelen.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 05-01-2004 16:28 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2004 14:14 schreef b 11 het volgende:
Nou ik gebruikte ooit alleen de distortion van me Roland cube 30, en dat vond ik erg slecht klinken en toen heb ik voor 40 euro een boss MT-2 gekocht en ik vind dat ik nu toch met een goedkope gitaar plus versterker aardig kan scheuren, maar er zal vast wel beter zijn maar dan denk ik dat je een stuk meer betaald als 40 euro.

Oh ja, ik speel vooral: metallica, megadeth en ik ben nu bezig alles van Nirvana te leren omdat ik misschien in een nirvana coverbandje ga spelen.


De distortion van de Roland Cube vind ik eigenlijk best wel heel goed. Dus als jij zegt dat de Metalzone beter is dan ben ik heel benieuwd. Ik ga van de week hem toch maar eens uitproberen. Ik heb zelf een Peavey Rage 158 met een Ibanez SA60. Oftewel ook allemaal goedkope dingen. Ik wil dat ook lekker laten klinken. Ik heb de Tubescreamer voor de Blues ( ik hou van Blues spelen ) en daarnaast wil ik af en toe raggen met Metal. Oftewel daar wil ik dan een leuk effectending voor hebben. Als ik ooit een versterker zou kopen dan zou ik meer een Bluesbak kopen. Maar heel erg bedankt voor je info, ik ga zeer spoedig naar de gitaarshop en laat je horen wat ik ervan vond.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


b 11
Usericon van b 11
Posted 05-01-2004 17:23 by b 11 Wijzig reactieProfiel van b 11Quote dit bericht

Met andere gitaren klinkt de distortion van de Cube best goed ja, maar met mij gitaar niet.

De boss Metalzone is gewoon goed als je goedkope zooi gebruikt.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 05-01-2004 17:25 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2004 17:23 schreef b 11 het volgende:
Met andere gitaren klinkt de distortion van de Cube best goed ja, maar met mij gitaar niet.

De boss Metalzone is gewoon goed als je goedkope zooi gebruikt.


Wat voor gitaar heb je zelf nu dan? En als je straks een Fender hebt dan moet je ook een ander pedaal.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


b 11
Usericon van b 11
Posted 05-01-2004 17:39 by b 11 Wijzig reactieProfiel van b 11Quote dit bericht

Ik heb nu een ''vintage'' .

Dan bedoel ik niet dat die oud is maar zo heet het merk, hij was iets van 160 euro nieuw, het typenummer weet ik alleen niet.

Maar waarom zou ik een ander pedaal nemen als ik die fender heb?
Ik weet trouwens nog niet 100% zeker dat ik die Fender ga kopen, ik ga ook nog OLP proberen.


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 05-01-2004 19:23 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

die metalzone is opzich best aardig (heb ik ook). Komt best een bruut geluid uit, maar het klinkt niet echt gedefinieerd. En er zit een irritant bijgeluidje in, een soort ruis-klik-sis-achtig-ding bij het aanslaan (nee niet alleen met mijn brakke techniek )


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 05-01-2004 22:19 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ligt dat brakke tik-tak geluid niet aan je gitaar. En heb je alles ook al geprobeerd wanneer je stekker in de een aarde-stopcontact zat? Mijn gitaar maakt altijd zo'n sisgeluid ( ik weet het zij is bagger, maar ik ben wel mega dol op haar ) maar het is wel zo goed als over wanneer ik dus aarde maak. Ik word best benieuwd want nu beweren al twee mensen dat die wel goed is.

Trouwens Vintage vind ik op zich wel een redelijk merk. Ze spelen erg goed en klinken niet echt krappy. Een vriend van mij heeft een Les Paul imitatie. Best een leuk ding. Misschien wel een beetje teveel lak.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-01-2004 22:42 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ik wil terug wat leuke effecten op mijn bas: Wat doe ik?:


Koop ik weer een ZOOM pedaal (R.I.P. )of is een V-AMP ook leuk (totaal geen ervaring mee) ?

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 05-01-2004 22:42]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 05-01-2004 23:53 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

kwa geluid is hij best goed, veel kracht in dat kleine apparaatje. Alleen sommigen vinden hem te 'gemaakt' klinken. Geen idee, zo zuiver is mijn gehoor niet

In de oefenruimte (met aarde e.d.) hoor je het ook. Wel minder wel is waar, maar toch is het duidelijk aanwezig.

Volgens mij had triple-dan het er ook een keer over, over die bijgeluidjes?

@gunman Van die V-amp heb ik best goede dingen gehoord, dus ik zou hem maar eens gaan uitproberen.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 06-01-2004 9:04 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Vaag apparaatje dan. Op een podium zal je dan volgens mij niks hebben aan zo'n Metalzone. Vanmiddag ga ik even langs de stad om hem uit te proberen. Heeft er iemand toevallig ook nog ervaring met één van de volgende pedalen van Boss: Distortion, TurboDistortion, MegaDistortion. Het met goed zijn voor riffjes zoals Metallica.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


b 11
Usericon van b 11
Posted 06-01-2004 16:15 by b 11 Wijzig reactieProfiel van b 11Quote dit bericht

Die v-amp ben ik ook geintresseerd in, maar ik vind hem zo goedkoop, zou die dan wel goed zijn?

Mensen ervaringen met de V-amp?


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 06-01-2004 20:57 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ik heb vandaag de Boss Metalzone uitgeprobeerd. Ik ben zowel naar de Feedback als naar de Staffhorst in Utrecht geweest. Bij de Feedback had ik een Engl Thunder met een Dean Evo. Deze combi klonk erg lekker. Ik had tevens daar de Turbo distortion uitgeprobeerd. Maar die vond ik helemaal niks. Bij de Staffhorst had ik een Sammich met een Line6 Flextone. Deze combi klonk vreemd genoeg ook heel erg goed. Ik had hier als vergelijking de normale distortion en de Mega Distortion. De eerste klonk net zo slecht als die van mijn Rage 158 maar de laatste klonk ook erg goed. Ik moet nog even kijken welke ik het beste vind. Heeft er iemand anders nog een advies voor een MetalStompBox?

Ps. De Boss DD5 vind ik teveel functies hebben. Je kan er toch maar één tegelijk gebruiken.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen