IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : effectenapparatuur Vorige pagina | Volgende pagina
mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 26-02-2004 16:28 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

quote:
Op 3 februari 2004 9:11 schreef goblinjester het volgende:
Valt een distortion pedaal ook te boosten met een Tubescreamer? Bij mij krijgt ie dan een hele vage wisselende toon.


Dan moet je je tube screamer eens VOOR het distortion pedaal zetten ipv erna ..



goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 26-02-2004 16:31 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2004 16:28 schreef mcoenen het volgende:
Dan moet je je tube screamer eens VOOR het distortion pedaal zetten ipv erna ..


Thanks Marcel, ik zal dat nog een keer proberen. Ik had ergens een tip van iemand gekregen om het anders om te doen. Misschien komt het ook door de kwaliteit van mijn Danelectro Black Coffee. De tubescreamer werkt namelijk wel goed met de distortion van mijn versterker, jammer genoeg is die distortion alleen niet zo mooi.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 26-02-2004 16:39 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

quote:
Op 26 februari 2004 16:31 schreef goblinjester het volgende:
Thanks Marcel, ik zal dat nog een keer proberen. Ik had ergens een tip van iemand gekregen om het anders om te doen. Misschien komt het ook door de kwaliteit van mijn Danelectro Black Coffee. De tubescreamer werkt namelijk wel goed met de distortion van mijn versterker, jammer genoeg is die distortion alleen niet zo mooi.


yep das logisch want dan zet je je tube screamer ook voor je distortion als je m voor je versterker zet, boosten doe je altijd via je input, niet via je output, dus idd ervoor zetten, het basisgeluid moet uit je laatste pedaal komen, dus wah en tube screamer altijd VOOR de actuele distortion zetten en na de distortion alle effecten zoals Equalizer en delay/reverb/chorus etc

Marcel



goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 26-02-2004 16:43 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2004 16:39 schreef mcoenen het volgende:
yep das logisch want dan zet je je tube screamer ook voor je distortion als je m voor je versterker zet, boosten doe je altijd via je input, niet via je output, dus idd ervoor zetten, het basisgeluid moet uit je laatste pedaal komen, dus wah en tube screamer altijd VOOR de actuele distortion zetten en na de distortion alle effecten zoals Equalizer en delay/reverb/chorus etc

Marcel


Kijk daar heb ik nu wat aan. Ik heb het direct maar even opgeslagen dan kan ik zoiets niet meer fout doen. Thanks


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 28-04-2004 22:45 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

Wat denken jullie,
is 100 EUR een goeie deal voor een (nieuwe) TS-9 Tube Screamer ?


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 29-04-2004 12:25 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Wat vinden jullie van de Boss GT-6?


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


GrinRoth
Easy Meat
Usericon van GrinRoth
Posted 29-04-2004 13:50 by GrinRoth Wijzig reactieProfiel van GrinRothQuote dit berichthttp://www.grinroth.nl

quote:
Op 29 april 2004 12:25 schreef Mortanius het volgende:
Wat vinden jullie van de Boss GT-6?

Ik heb de GT-6 nog nooit gehoord, maar ik ben over het algemeen nooit zo tevreden over de distortion van digitale apparaten.
Ook het distortiongeluid van mijn versterker bevalt me minder wanneer ik een digitaal multi-effectapparaat in m'n setup heb.
Maar verder schijnen de overige effecten van de GT-6 wél goed te klinken.

[Dit bericht is gewijzigd door GrinRoth op 29-04-2004 13:51]


Let me explain the order of things for you. There's the aristocracy, the upper class, middle class, working class, dumb animals, waiters, creeping things, head lice, people who eat packet soup...and then...you.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 29-04-2004 14:13 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Heb laatst gelezen dat Boss z'n GX-700 geen echte bypass heeft, dus pas maar op dat er misschien meer van hun producten hetzelfde euvel hebben. Dan hoor je zelf bij volledig signaal bypassen nog zachtjes ruis.
(IF you care)



GrinRoth
Easy Meat
Usericon van GrinRoth
Posted 29-04-2004 14:16 by GrinRoth Wijzig reactieProfiel van GrinRothQuote dit berichthttp://www.grinroth.nl

quote:
Op 29 april 2004 14:13 schreef Mikeee het volgende:
Heb laatst gelezen dat Boss z'n GX-700 geen echte bypass heeft, dus pas maar op dat er misschien meer van hun producten hetzelfde euvel hebben. Dan hoor je zelf bij volledig signaal bypassen nog zachtjes ruis.
(IF you care)

I care, ik heb dan ook mijn buik vol van die digitale ruisbakken.

[Dit bericht is gewijzigd door GrinRoth op 29-04-2004 14:17]


Let me explain the order of things for you. There's the aristocracy, the upper class, middle class, working class, dumb animals, waiters, creeping things, head lice, people who eat packet soup...and then...you.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 29-04-2004 14:18 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Best "misleading" zo'n BYPASS knopje dus.



GrinRoth
Easy Meat
Usericon van GrinRoth
Posted 29-04-2004 14:23 by GrinRoth Wijzig reactieProfiel van GrinRothQuote dit berichthttp://www.grinroth.nl

Volgens mij kan het ook niet anders dan dat je geluid er slechter van wordt als je een digitaal apparaat in je setup zet.

Ga maar na; het analoge signaal van je gitaar gaat bijvoorbeeld in een analoog distortion pedaaltje, niets aan de hand. Daarna gaat het signaal bijvoorbeeld in zo'n multi-effectapparaat en dan moet het signaal van analoog omgezet worden naar digitaal. Dan gaat het signaal bijvoorbeeld naar een EQ pedaaltje, dus moet het digitale signaal weer omgezet worden naar analoog.

Zelfs als je alléén een multi-effectapparaat gebruikt is de volgorde nog altijd analoog -> digitaal -> analoog.

Dan is het toch ook geen wonder dat je geluid naar de kloten gaat?
Of zit ik nou volslagen onzin te lullen? (Kan hoor, gebeurt wel vaker )

[Dit bericht is gewijzigd door GrinRoth op 29-04-2004 14:26]


Let me explain the order of things for you. There's the aristocracy, the upper class, middle class, working class, dumb animals, waiters, creeping things, head lice, people who eat packet soup...and then...you.


b 11
Usericon van b 11
Posted 29-04-2004 14:33 by b 11 Wijzig reactieProfiel van b 11Quote dit bericht

Ik vind mijn Boss MT-2 ook beter klinken als de distortion van mijn v-amp2, die ik denk ik weer weg doe, ik gebruik alleen het stemapparaat.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 29-04-2004 14:41 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2004 14:23 schreef GrinRoth het volgende:
Volgens mij kan het ook niet anders dan dat je geluid er slechter van wordt als je een digitaal apparaat in je setup zet.

Ga maar na; het analoge signaal van je gitaar gaat bijvoorbeeld in een analoog distortion pedaaltje, niets aan de hand. Daarna gaat het signaal bijvoorbeeld in zo'n multi-effectapparaat en dan moet het signaal van analoog omgezet worden naar digitaal. Dan gaat het signaal bijvoorbeeld naar een EQ pedaaltje, dus moet het digitale signaal weer omgezet worden naar analoog.

Zelfs als je alléén een multi-effectapparaat gebruikt is de volgorde nog altijd analoog -> digitaal -> analoog.

Dan is het toch ook geen wonder dat je geluid naar de kloten gaat?
Of zit ik nou volslagen onzin te lullen? (Kan hoor, gebeurt wel vaker )


Nee hoor, klinkt volstrekt logisch.
Theoretisch wordt je signaal immers slechter met elke centimeter van je kabel.
Zelfs al wil je signaal-degradatie tot een minimum beperken dan zal je digitale aparatuur echt high-end gebouwd moeten zijn met fantastische chippies, "gouden" contacten en super-duper elco's maar da's dan gelijk aparatuur van 5000 euro ofzo.



b 11
Usericon van b 11
Posted 29-04-2004 14:43 by b 11 Wijzig reactieProfiel van b 11Quote dit bericht

Ik heb zo ongeveer de goedkoopste kabel die er is, maakt de kabel echt zoveel uit voor het geluid? En voor hoeveel heb ik dan wel een goeie?


GrinRoth
Easy Meat
Usericon van GrinRoth
Posted 29-04-2004 14:54 by GrinRoth Wijzig reactieProfiel van GrinRothQuote dit berichthttp://www.grinroth.nl

Ach, je kunt een 'obsessie' met het vinden van het perfecte geluid natuurlijk zo ver doorvoeren als je wil. De kwaliteit heeft volgens mij echter wel degelijk invloed op je geluid.
Zoals Mikeee al zei, langere kabel = slechter signaal en ook de kwaliteit van het materiaal is van invloed op je geluid.

Ik heb zelf kabels van Cordial. Gaan lang mee en het geluid is zeer goed. Geen idee meer hoe duur ze waren trouwens. (nog een bewijs dat ze lang mee gaan)

[Dit bericht is gewijzigd door GrinRoth op 29-04-2004 14:55]


Let me explain the order of things for you. There's the aristocracy, the upper class, middle class, working class, dumb animals, waiters, creeping things, head lice, people who eat packet soup...and then...you.


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 01-05-2004 17:16 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2004 22:45 schreef X-Act het volgende:
Wat denken jullie,
is 100 EUR een goeie deal voor een (nieuwe) TS-9 Tube Screamer ?

heb em gekocht
m'n amp staat wel nog ergens anders, dus kan niet testen


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


b 11
Usericon van b 11
Posted 01-05-2004 17:24 by b 11 Wijzig reactieProfiel van b 11Quote dit bericht

je kan hem toch op je compu uittesten?


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 01-05-2004 17:29 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2004 17:24 schreef b 11 het volgende:
je kan hem toch op je compu uittesten?

dat idee trekt me zo niet aan, zit al genoeg op pc te prutsen
zal nog weekje geduld uitoefenen


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 01-05-2004 20:05 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht


iemand (snaack bv. ) ervaring met deze pedaaltjes ? Ze worden blijkbaar nog vaak gebruikt in 'alternative rock' maar ik vond ze er in de winkel nogal prutserig uitzien.

[Dit bericht is gewijzigd door X-Act op 02-05-2004 17:02]


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-05-2004 23:48 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Heej das een deel van het pedalboard van mijn gitarist!

Anyway, wat wil je er mee???

--> de Small Clone vintage chorus is de chrorus die je o.a. op "Come as you are" hoort van Nirvana. Verwisseld op eBay voor 500 dollar van eigenaar

--> De Holy Grail reverb wordt door liefhebbers beschouwd als één van de betere galmpedaaltjes..


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 12-05-2004 9:20 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2004 20:05 schreef X-Act het volgende:




Van zo'n bak wordt ik helemaal duizelig, hehe.

btw: een sampletje van een nieuwe nummer van ons.

Drum: Boss DR-5
Gitaar: Conklin GT7
Pre-amp: Marshall JMP-1
effects: TC-Electronic (EQ, Noisegate, reverb)

sample

JMP1 is via de speakersimulator rechtstreeks op de pc met een simpele soundblaster aangesloten. Ik vind het niet verkeerd klinken, wat jullie?

[Dit bericht is gewijzigd door Shredhead op 12-05-2004 9:43]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-05-2004 20:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Lekker vet, droog, strak geluid zeg! Helemaal niet vies!

[behalve die lamme MIDI-drummetjes dan ]

Shreddie, wat voor tooltje gebruik jij om MIDI-drums te sequencen?


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 12-05-2004 20:27 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 23:48 schreef Snaack het volgende:
--> de Small Clone vintage chorus is de chrorus die je o.a. op "Come as you are" hoort van Nirvana. Verwisseld op eBay voor 500 dollar van eigenaar


Zal zoveel niet zijn denk ik.
Ik heb ze zien liggen voor 100 EUR.
Maar zijn die dingen een beetje stevig ? Zag er zo teer uit; een blikken doosje als het ware.
quote:

--> De Holy Grail reverb wordt door liefhebbers beschouwd als één van de betere galmpedaaltjes..

Is die niet nogal "noisy" ? Ik was er redelijk in geïnteresseerd omwille van de surf-sound die je eruit kan halen. Maar dat zou dan ook het enige zijn dat ik er mee zou doen, en dus heb ik beslist om eerder een delay-pedaal te zoeken. Met de slap-back van delay kan je ook redelijk surf-achtig klinken lijkt me.


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 12-05-2004 20:31 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2004 9:20 schreef Shredhead het volgende:
btw: een sampletje van een nieuwe nummer van ons.
Ik vind het niet verkeerd klinken, wat jullie?

Klinkt wel leuk ! Al zou ik er niet meteen een demo mee opnemen


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-05-2004 20:38 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2004 20:27 schreef X-Act het volgende:
Zal zoveel niet zijn denk ik.
Ik heb ze zien liggen voor 100 EUR.



Ik heb het over de VINTAGE heh kerel, niet de reissue

De vintage is tot 90 gemaakt ofzo, jaren daarna is hij opnieuw uitgebracht. De vintage klinkt behoorlijk anders, veel "valser" (chorus = detune..) en is een zéér gewild pedaal onder vintagefreaks.

quote:
Maar zijn die dingen een beetje stevig ? Zag er zo teer uit; een blikken doosje als het ware.


Net zo stevig als elk ander pedaal, erg degelijke footswitch ook. Echt een heerschende *KLIK* hehehe

Stevig genoeg om ver voorbij zijn garantieperiode op te kunnen stampen op het podium iig.

quote:
Is die niet nogal "noisy" ? Ik was er redelijk in geïnteresseerd omwille van de surf-sound die je eruit kan halen. Maar dat zou dan ook het enige zijn dat ik er mee zou doen, en dus heb ik beslist om eerder een delay-pedaal te zoeken. Met de slap-back van delay kan je ook redelijk surf-achtig klinken lijkt me.


Noisy? Neen.

Als je surf-sound wilt probeer dan echt die Holy Grail en zet de reverb gr00000t!

Dat apparaat heeft een heerlijke warme reverb. Veel lekkerder dan zo'n ijskoude delay-slapback..

Just my two cents.. Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak

Probeer anders eens aan een Roland SpaceEcho te komen


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen