IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : effectenapparatuur Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-01-2004 21:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2003 16:41 schreef XPositiveX het volgende:
hey weet iemand hoeveel dit (analoge) pedaal waard is? ik kan 'em verkopen namelijk..

Boss, chorus CE-02.

edit: hij's heel zwaar en niet kapot te krijgen... die ja!


ARGH!! Dat zie ik nu pas

gaat het om deze?

Heb je hem nog??


invictis
Usericon van invictis
Posted 11-01-2004 23:56 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

heeft iemand enig idee dat wanneer ik studio opnamens heb of het mogelijk is om er extra dubbele bass partijen aan toe te voegen?


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 16-01-2004 10:29 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Weet iemand waar je de mini pedalen van Danelectro kan krijgen. Ik ben voornamelijk op zoek naar de PB&J Delay. En wil deze even uitproberen. En de Black Coffee Metal Distortion en de Black Licorice Beyond Metal zien er ook erg schattig uit.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 16-01-2004 18:09 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2004 10:29 schreef goblinjester het volgende:
Weet iemand waar je de mini pedalen van Danelectro kan krijgen. Ik ben voornamelijk op zoek naar de PB&J Delay. En wil deze even uitproberen. En de Black Coffee Metal Distortion en de Black Licorice Beyond Metal zien er ook erg schattig uit.


Inmiddels heb ik op internet een winkel genaamd Speelonk in Rotterdam gevonden die de pedaaltjes heeft. Nu komt eigenlijk een andere vraag; Heeft er iemand ervaring met één van de pedalen?
Tevens zag ik dat Dirk Witte de volgende twee pedalen van DOD had: FX58 Metal Maniac en FX59 Trash Master. Heeft er toevallig iemand ervaring met één van deze pedalen?


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 16-01-2004 18:47 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Aangezien ik binnekort weinig extra te besteden heb, wil ik nog snel wat leuks kopen die het "hobby-opnemen" van gitaar stukjes ietwat leuker maakt.

Ik zat te denken aan de BOSS GS-10. Met de huidige COSM technologie kan je behoorlijk wat versterker-geluid simuleren. Mocht iemand hier ervaring mee hebben zou ik graag wat kritiek, positief of negatief, willen horen.



goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 20-01-2004 18:14 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Morgen ga ik naar Speelonk in Rotterdam. Behoorlijk klote stuk in de trein. Maar ja je moet wat over hebben om je ware effectenpedaal te vinden. Ik ben zo benieuwd hoe de Black Coffee en de Black Licorice van Danelectro klinken. Zou wel leuker geweest zijn als ik op zoek was naar de Holy Grail


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 24-01-2004 12:48 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ik heb de Black Coffee van Danelectro bij Speelonk besteld. Tot op heden is die nog niet binnen. Ik kan niet wachten totdat ik hem heb.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


b 11
Usericon van b 11
Posted 24-01-2004 17:57 by b 11 Wijzig reactieProfiel van b 11Quote dit bericht

Mij lijkt de behringer V-amp wel cool, iemand ervaringen hiermee?

Vooral belangrijk voor mij is dat het goede distortions heeft.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 24-01-2004 17:59 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 17:57 schreef b 11 het volgende:
Mij lijkt de behringer V-amp wel cool, iemand ervaringen hiermee?

Vooral belangrijk voor mij is dat het goede distortions heeft.


Triple-Dan heeft dat ding voor thuis. Distortion is dik in orde als je em lekker instelt.


b 11
Usericon van b 11
Posted 24-01-2004 18:11 by b 11 Wijzig reactieProfiel van b 11Quote dit bericht

Mooi zo, en hij kost geen fuck


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 24-01-2004 18:32 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 18:11 schreef b 11 het volgende:
Mooi zo, en hij kost geen fuck


Precies, ik ga ook zo'n ding scoren voor thuis. Beetje praktischr dan steeds mijn hele rack naar boven slepen


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 24-01-2004 19:41 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

quote:
Op 24 januari 2004 17:57 schreef b 11 het volgende:
Mij lijkt de behringer V-amp wel cool, iemand ervaringen hiermee?

Vooral belangrijk voor mij is dat het goede distortions heeft.


Ik heb zoals gezegd zo'n ding en ben er zeer over te sprken, speel er thuis namelijk altijd op. Heeft en een vette sound en een mooi clean geluid, en kost geen kut. Die dingen kun je vaak tweedehands voor een prikkie halen


mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 25-01-2004 5:10 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

Ik heb te koop:

Een Digitech Space Station, XP300



Heel gaaf effect pedaal, met synth geluiden, reverse guitar, ring modulator, auto whammy etc etc.

Ik doe deze zeldzame pedaal weg omdat ik m praktisch nooit gebruik.

Bieden vanaf 150 euro

Mail naar marcel@marcelcoenen.com

The XP-300 is the 2001 Space Odyssey of floor-effect pedals. The Space station can provide you with every special effect imaginable from Synth-Volume Pedal Swells, to full-on Octabass effects. Along with several creative and wild sounds, don't forget that the XP-300 can be used as a simple Volume pedal. Oh, did we mention that the XP-300 includes a chromatic tuner? Technology advances allows more power to be wrapped into one product with better specs than ever thought possible in a guitar pedal.

FEATURES

Synth-Volume Pedal Auto-Swell type effects
Ring Modulator
Octa-Bass effects
Resonator
Reverse Effects
30 factory presets
Volume Pedal
Tuner
6 User Mode Positions for Storing Favorite/Most Used Presets







LordHelgor
Usericon van LordHelgor
Posted 25-01-2004 8:46 by LordHelgor Wijzig reactieProfiel van LordHelgorQuote dit bericht

Heeft iemand de Line6 Pod2 effects processor/modeller? Ik hoor er erg veel goede dingen over en ben benieuwd of er hier nog mensen zijn die er ervaring mee hebben!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-01-2004 11:08 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2004 5:10 schreef mcoenen het volgende:
Ik heb te koop:

Een Digitech Space Station, XP300



Heel gaaf effect pedaal, met synth geluiden, reverse guitar, ring modulator, auto whammy etc etc.

Ik doe deze zeldzame pedaal weg omdat ik m praktisch nooit gebruik.

Bieden vanaf 150 euro

Mail naar marcel@marcelcoenen.com



Ik denk dat onze gitarist dat apparaat wel wil hebben! Ik zal hem gelijk ff tippen..

Edit: momenteel niet.. Hij heeft al genoeg nieuw speelgoed om nog volledig te leren kennen

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 26-01-2004 2:42]


mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 27-01-2004 17:11 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

Ik heb m al verkocht



X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 27-01-2004 17:26 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht



In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 28-01-2004 13:31 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ik heb net de Danelectro Black Coffee binnen hij klinkt erg leuk en ziet er erg schattig uit. Straks weer even verder spelen.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 28-01-2004 16:21 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

humz, hoe verhouden die Danelectro pedalen zich eigenlijk tot vb Boss of Ibanez ? Heb gelijk nog nooit iemand op zo een weten spelen. Die Black Coffee zou dus tegenhanger moeten zijn van de Boss Metal Zone neem ik aan.


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 28-01-2004 17:41 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2004 16:21 schreef X-Act het volgende:
humz, hoe verhouden die Danelectro pedalen zich eigenlijk tot vb Boss of Ibanez ? Heb gelijk nog nooit iemand op zo een weten spelen. Die Black Coffee zou dus tegenhanger moeten zijn van de Boss Metal Zone neem ik aan.


Ja klopt. Het zijn tegenhangers. Ik kies echt voor de Danelectro alleen al omdat hij zo uniek is. Ik geef toe dat de Boss beter van kwaliteit is. Je kan het frequentie bereik beter afstellen en je kan de hoeveelheid distortion ook aanpassen. Oftewel met de Metalzone kan je gewoon veel meer. Maar daardoo blijf ik draaien dus geef mij maar gewoon simpele goedklinkende effecten.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 28-01-2004 19:26 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

Mag ik ook vragen hoeveel je ervoor betaald hebt ? Blijkbaar is ongeveer het ganse gamma van danelectro te krijgen in muziekwinkel in m'n buurt. De Black Coffee is ongeveer 50 EUR. Lijkt me handig om een referentiepunt te hebben voor prijs.


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 29-01-2004 8:55 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2004 19:26 schreef X-Act het volgende:
Mag ik ook vragen hoeveel je ervoor betaald hebt ? Blijkbaar is ongeveer het ganse gamma van danelectro te krijgen in muziekwinkel in m'n buurt. De Black Coffee is ongeveer 50 EUR. Lijkt me handig om een referentiepunt te hebben voor prijs.


Ik heb er in ieder geval te veel voor betaald. Maar dat kwam omdat de winkels in Utrecht nogal moeilijk aan het doen waren. Het goedkoopste wat ik tegen kwam is 60 euro voor de Black Coffee en 65 euro voor de Black Licorice. Maar ik heb die van mij voor 67 euro. Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld een Metalzone dan scheelt dat voor mij al 32 euro. En nu heb ik een ding wat precies doet wat ik wil en verder geen gelul. Binnenkort wil ik ook een stompbox tuner hebben maar die koop ik denk ik van Boss. Die lijkt me toch het duidelijkst af te lezen.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


GrinRoth
Easy Meat
Usericon van GrinRoth
Posted 29-01-2004 9:23 by GrinRoth Wijzig reactieProfiel van GrinRothQuote dit berichthttp://www.grinroth.nl

quote:
Op 7 januari 2002 16:54 schreef Vargen666 het volgende:
Aha, ok.

Ik heb een Metal Zone pedaal van Boss. Verder een bakkie van DOD. 4X of zo... Oh, en een compressor/sustainer van Ibanez die ik nooit gebruik. Waar dient zo'n ding eigenlijk voor?


Een compression/sustainer haalt het teveel aan hoge inputsignalen van je geluid weg en boost de lage inputsignalen van je geluid, waardoor je een egaler geluid krijgt. Misschien dat je nu nog steeds niets weet, maar duidelijker dan dat kan ik het niet uitleggen.


Let me explain the order of things for you. There's the aristocracy, the upper class, middle class, working class, dumb animals, waiters, creeping things, head lice, people who eat packet soup...and then...you.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 29-01-2004 9:31 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2004 9:23 schreef GrinRoth het volgende:
Een compression/sustainer haalt het teveel aan hoge inputsignalen van je geluid weg en boost de lage inputsignalen van je geluid, waardoor je een egaler geluid krijgt. Misschien dat je nu nog steeds niets weet, maar duidelijker dan dat kan ik het niet uitleggen.


Ik weet al wel wat zo'n compressoer en sustainer is omdat ze beide in mijn multi-effectenpedaal zitten. En natuurlijk heb ik ze voor de gein al gebruikt. Maar waarvoor dienen ze nou eigenlijk. Oftewel in wat voor situaties of bij welke stukken zet je hem aan?


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Kheos
Usericon van Kheos
Posted 29-01-2004 10:29 by Kheos Wijzig reactieProfiel van KheosQuote dit berichthttp://www.tartaar.be

is geen kwestie van wanneer wel en wanneer niet, maar dient enkel om uw geluid op te kuisen eigenlijk. iets als eq eigenlijk


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen