|
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | ||||
Auteur: |
|
|
Is hier niemand die ervaringen heeft met multi-effect-units ? Iemand had me de Digitech RP-7 aangeraden, maar die wordt niet meer gemaakt. Andere opties zijn Korg AX1500G, Boss GT3, Boss ME-33 ... Someone who can help me out ? In der Beschränkung zeigt sich der Meister ! |
|
Wat is je budget ? |
|
de line6 pod fuckin nobelprijs voor de uitvinder wie heeft um? ( het pedaal, niet de uitvinder ) [Dit bericht is gewijzigd door XPositiveX op 27-11-2002 23:42] |
|
TC electronic G-Major |
|
Line6 Pod XT Dat ding heerscht pas, alle geluiden uit de Vetta |
|
hell yes, die ja! |
|
Tip: Nord Modular of Mini Modular... Kun je ALLES mee! Enige vereiste is dat je een beetje iets van effekten afweet! Gebruik hem zelf alleen op school (kan m niet betalen, speel trouwens ook geen gitaar), maar het werkt fantastisch! Je hookt m via midi aan je PC waarna je in een Modular editor programmaatje allerlei patches maakt. (DWZ kabeltjes trekken van effekt naar effekt...) Je tekent dus in feite de route van je signaal... Je hebt dus de input en output van de modular en daartussen kun je van alles en nog wat plaatsen... Reverbs, distortions, vocoders, pitchshifters, overdrives, ALLES! Daarna kun je bepaalde funkties aan de knoppen op de modular zelf toewijzen, waarmee je het apparaat ook live kan gebruiken... De Modular: De editor: Ziet er ingewikkeld uit, maar heb je zo onder de knie... Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: Ik had vroeger synth aspiraties en ik tokkel op mn PC wat op simsynth (kl#*te kopie waarmee je de opgeslage boel achteraf niet kan editen) I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: 300/400 EUR lijkt me toch zo wat het maximum te zijn dat ik wil gaan ... In der Beschränkung zeigt sich der Meister ! |
|
quote: ikke ik heb de pod pro en wil eigenlijk wel die nieuwe pod xt in 19" uitvoering |
|
kheb ook nieuw kassie nodig.. line 6 pod is makkelijk voor opnemen/bewerken op je compu? heeft iemand ervaring met boss gt6 .. of zoom gfx 8 ? |
|
quote: een vriend van me zegt van wel! je kunt ook modules downloaden en er op zetten enzo.. |
|
quote:Dan kom je waarschijnlijk uit bij een ME33 Is op zich een leuk speeltje. GT3 zou'k niet aan beginnen aangezien er al een GT5 en 6 bestaan, en ik mensen ken die daar uitermate tevreden over zijn. Verder heeft het wel z'n voordelen om 'losse onderdelen' te kopen (zie post van Snaack), maar het grote voordeel van een multi-effect-bak is dat het allemaal lekker compact is. Eén ding waar "alles" in zit. Bovendien redelijk betaalbaar en kwalitatief gezien niet slecht. Maar ja, als je groeit als muzikant, ga je hogere eisen stellen. Maar zoals Marcel ook al zei hangt het in sterke mate af van de soort muziek die je wil maken. Ook kan het meespelen wat je er live of in de studio mee wil kunnen. In de studio heb je meer tijd (als je budget het toelaat, tenminste) om te experimenteren met je bakkie, terwijl je live misschien eigenlijk gewoon wil blazen. De overdrive van je amp gebruiken is live sowieso wenselijk. Luister maar eens naar het verschil tussen een Vader of een Behemoth op het podium en een beginnend metalbandje met een scheurbakkie. De rectifier is idd een waanzinnig ding. De 5150 mag er ook wezen. Maar goed, ik hou maar eens op met wauwelen, want ik ben eigenlijk drummer (en niet eens een bijzonder goeie ook). Touché, pussycat! |
|
Ik gebruik deze. [Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 29-11-2002 13:25] When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
|
|
aha, betaalbare producten die boss gt6 schijnt inderdaad erg goed te zijn, maar lijkt me toch lichtjes overkill: veel snufjes die toch bijna niemand gebruikt en bijgevolg een tikkeltje te duur denk ik ... @count usher & vinay: kunnen jullie es zeggen hoe jullie je pedalenbak inschatten ? In der Beschränkung zeigt sich der Meister ! |
|
ik heb die ( je kan op het plaatje klikken by the way )gekocht bij de rockpalace( Den Haag ) voor minder geld omdat ze daar nieuwere apparatuur gingen aanschaffen . ze hebben soms dat soort acties dan kondigen ze dan aan op hun website , www.rockpalace.com . denk dat hij normaal 460 gulden zou kosten . ik had het voor 300 gulden gekocht meen ik me te herinneren . was het wel waard . [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 29-11-2002 15:02] |
|
quote: Dan zou ik als ik jou was op zoek gaan naar een 2e hands TC electronics G-Major.. ie kost nieuw ±550 pleuro. Dit apparaat dus: Dit kan die: Noise Gate A Noise Gate is generally used to attenuate the signal when you don’t play the guitar. This way you can avoid hearing all the hiss, hum and other noise your system might generate. Compressor A Compressor is used to reduce the dynamic content of a signal. There are situations where a compressor should not be applied on the guitar and there are definitely situations where it is the key to letting the guitar stand out and appear rock solid. Chorus Classic and Advanced Chorus The Advanced Chorus algorithm holds a few extra parameters compared to the Classic Chorus. You have the option of turning the Golden Ratio on/off, controlling the Chorus Delay and also applying a Phase Reverse function for extra widening of the Chorus effect. Classic and Advanced Flange A Flange is a short Delay modulated via an LFO (Low Frequency Oscillator). “Feedback” in relation to Flange sets the resonance level of the effect. Select the Classic Flange or the Advanced Flange which features the Golden Ratio facility inherited from the classic TC 2290 Dynamic Delay processor. Resonance Filter The Resonance filters are basically a Hi and Lo Cut filter that can be swept up and down the frequency range. When the Resonance (Q-factor) parameter is increased, the filters peak and the cutoff frequency gets very narrow and very steep. Vibrato A Vibrato effect modulates the incoming pitch. As opposed to a Chorus effect no direct signal is combined with this pitch modulation. Tremolo A Tremolo is basically a change of level controlled by an LFO. The G•Major holds variations from soft, smooth to hard and aggressive Tremolos. Panner The panner simply pans the signal from one channel to the other. Vintage and Smooth Phaser Two effective good phaser types. The Vintage Phaser will give you the phasing effect similar to the one found in old stomp boxes. The Smooth Phaser is excellent for a less dominant effect. The Vintage Phaser and Smooth Phaser utilize respectively four and twelve All-pass filters. These filters create a comb-looking characteristic. When the filtered sound is mixed with the direct sound, the “phasing sound” occurs. Reverb As far as Hall, Plate and Room algorithms, each Reverb consists of Early Reflections and a Dif-fuse Field. In any Reverb simulation the Early Reflections define the shape and size of the room. The Diffuse Field represents “the Reverb Tail”. The Spring algorithm is designed to reproduce the sound of the old spring Reverbs, as used in vintage guitar amps. Detune The source signal is split and a specified amount of the signal is detuned to you specifications. The Detune block in the Pitch block holds two voices. A Delay for each voice could be applied as a slapback effect. Whammy The Whammy effect gives you the opportunity to control the pitch of an added voice with an external MIDI Expression pedal. Pitch Shifter With the G•Major Pitch Shifter you are able to add 2 voices, each with a fixed pitch within +/- one octave from the Input note. The processing of the G•Major is at a speed where you will never notice any “searching” for the notes as with many older octaver units and octaver stomp boxes. Delay The G•Major holds a number of Delay modes that will cover not only your basic needs, but also Delay effects thought of as unachievable unless hooked up with extremely high-end audio equipment. Actually that is exactly what the G•Major guitar processor features! See the featured delays below. PingPong With the PingPong Delay line you are able to pan the repeats from left to right. Dynamic Delay The Dynamic Delay is a function that allows the Delay Output level to be actively altered by the dynamics of the Input level. A function that can be used to leave the source material clear and undisturbed while played and delicately accompanied by the Delay between phrases. Dual Delay The Dual Delay algorithm allows you to have two Delay lines running at the same time. In other terms you have two separate Delay “units” in parallel, each with its own set of parameters. Channel Switching Changing your sound from a crisp clean dry rhythm sound to a overdriven lead sound, will most likely involve channel switching on your Preamp or Combo in addition to changing your effects preset. Generally this implies the investment of a separate switching system. Not with the G•Major! With the built-in Relay Switching on the G•Major you are able to switch between up to 3 channels on your Preamp or Combo. Modifiers The G•Major holds four modifiers. A Modifier is a virtual handle, that can be remote controlled via MIDI Cc´s or the Ext. Control jack. A Modifier can be connected to several effects parameters simultaneously. Additionally a unique transmission may be set up between the Modifier and each of the connected effects parameters. Tuner The G•Major Chromatic tuner ranges from 420 Hz to 460 Hz. Mute the Outputs of your G•Major when tuning your guitar. You can setup either a MIDI pedal, a momentary switch or an Expression pedal to control the mute function. Routing G•Major holds three different effects Routings that can be changed with the preset or fixed to your favorite selection. The Serial Routing connects all seven effects blocks in straight line, equal to a regular guitar stomp box setup. Semi Parallel still connects the first five effects blocks in a serial manner, while the Reverb and Delay block are now connected in parallel. The Parallel Routing still allows serial based effects like the Noise Gate, Compressor and Tremolo to be connected in serial, and additionally connects the Pitch, Chorus, Delay and Reverb in a parallel setup. Linkje: http://www.tcelectronic.com/products.asp?page=intro&id=81&category=2 |
|
die van vinay is wel ok, maar verder vind ik die overdreven pedaaltjes zon kut geluid hebben.. line 6 fuckin go!! |
|
en zon ding wat snaack poste boven mij is ook vet! |
|
mijn effects |
|
|
|
quote: Zeker! Een maat van me heeft een Pod en er wat improvisaties mee op Cd gezet, geweldige kwaliteit! Ik wil ook een Pod! |
|
koop er een in 19" versie is ie nog beter |
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |