IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Postrock Vorige pagina
williamblake
Usericon van williamblake
Posted 29-05-2014 11:32 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Gisteren ontdekt omdat ze blijkbaar vandaag in Gent spelen en ik het eens wou uitchecken:
Jambinai uit Zuid-Korea.

Vooral het gebruik van oosterse instrumenten maakt het super interessant. Ik weet alleszins waar ik deze avond naartoe ga gaan.




Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-09-2014 12:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

de nieuwe Whirr (Sway) is erg mooi


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 01-09-2014 13:19 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Nieuwe plaat of nieuw nummer?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-09-2014 14:43 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Sinds ik niet meer bij de post werk luister ik er toch minder naar...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 01-09-2014 14:44 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht

HAHAHAHAHA!!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-09-2014 14:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

nummer en plaat




signature


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 20-07-2015 14:30 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Archaique smile uit Japan.

Pure Mono worship, dus verwacht niet veel originaliteit. Desalniettemin wel heel goed gedaan:
https://archaiquesmile.bandcamp.com/




williamblake
Usericon van williamblake
Posted 28-12-2015 15:13 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

We stood like kings uit België:

http://www.westoodlikekings.com/

Gisteren eindelijk eens live aan het werk gezien. Stond al lang op mijn lijstje om eens uit te checken, maar als ze in de buurt speelden viel dat meestal altijd gelijk met een ander optreden en dan ben ik toch geneigd om voor een buitenlandse act te kiezen. Soit, gisteren dus eindelijk live gezien in een veel te volle kinky star (zoals gewoonlijk). Ik was er erg van onder de indruk. Klassieke postrock in combinatie met piano met als concept telkens een soundtrack te spelen bij oude invloedrijke documentaires van de jaren'20. Gisteren was het deze:
http://www.imdb.com/title/tt0017376/?ref_=fn_al_tt_1
In het verleden was het deze:
http://www.imdb.com/title/tt0017668/?ref_=fn_al_tt_1

Zeker de moeite!



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 02-08-2016 13:27 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Albumstream van de nieuwe Russian Circles: Guidance



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 03-08-2016 22:12 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

De nieuwe If These Trees Could Talk is sowieso erg goed : )


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 12-09-2018 9:04 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht



Prachtig album!


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-09-2018 9:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja like ook wel om de stilte weg te jagen.


Momenteel ferm in de Tides From Nebula


signature


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 12-09-2018 13:09 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Die nieuwe van Spurv valt hier ook erg in de smaak.

Tides From Nebula is (zeker naast de grootheden) wat mij betreft het strafste wat je op postrock vlak kunt horen.
Zeker live brengen die zo'n geniale sfeer/vibe met zich mee.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 12-09-2018 13:59 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2018 13:09 schreef Tool-fan het volgende:
Tides From Nebula is (zeker naast de grootheden) wat mij betreft het strafste wat je op postrock vlak kunt horen.
Zeker live brengen die zo'n geniale sfeer/vibe met zich mee.


Meen je dat nu? Hun debuut vond ik ok, maar niks baanbrekend of vernieuwend. Indertijd zelfs nog hun eerste show op Belgische bodem helpen organiseren. Vorig jaar nog eens live gezien. Echt het type moderne postrock waar ik geen zak meer aan vind: cleane afgelikte sound opgebouwd rond inwisselbare proggy melodietjes met hier en daar wat elektronische akkefietjes. Het zegt me echt niks. Los daarvan: wel toffe kerels, want ze herkenden me nog na zoveel jaren en ik gun ze het succes wel.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-09-2018 14:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

de nieuwere plaoten nog weinig gedraaid, vooral Earthshine is me bijgebleven en doet zijn rondjes hier. Heerlijke seksmuziek imho.


signature


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 12-09-2018 16:54 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2018 13:59 schreef williamblake het volgende:
Meen je dat nu? Hun debuut vond ik ok, maar niks baanbrekend of vernieuwend. Indertijd zelfs nog hun eerste show op Belgische bodem helpen organiseren. Vorig jaar nog eens live gezien. Echt het type moderne postrock waar ik geen zak meer aan vind: cleane afgelikte sound opgebouwd rond inwisselbare proggy melodietjes met hier en daar wat elektronische akkefietjes. Het zegt me echt niks. Los daarvan: wel toffe kerels, want ze herkenden me nog na zoveel jaren en ik gun ze het succes wel.


Ik heb ze leren kennen op Dunkfestival 2014. Vooral de combinatie van onbekend, erg mooie belichting en kraakhelder geluid, en een vibe die van ze afstraalden (mede door een oprecht lijkende dankbaarheid naar het publiek toe) zorgden ervoor dat dit een geniaal optreden was.
Lijkt me logisch dat mijn objectiviteit wat verdoezeld is, elke keer ik dan muziek van ze beluister.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 27-09-2018 22:58 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Spurv is zeker niet verkeerd. Toundra idem, prima nieuwe plaat weer.



Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen