IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Postrock Vorige pagina | Volgende pagina
Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 29-06-2006 11:25 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

yakuza & sigur ros in één topic, het mot niet veel gekker worden


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 29-06-2006 12:07 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Yakuza past er dan ook niet echt tussen nee...


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 29-06-2006 12:31 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Zo gek is dat toch niet? Beide bands vaak als post-rock gedefinieerd.. ik kan er ook niks aan doen. Sigur Ros samen met haar broer Bob Ross in één topic was nog veel gekker geweest.

Ik vind persoonlijk het Finse Tenhi erg goed, of het nou post-rock, neo-folk of gewoon 'donker en minimalistisch' wilt noemen. En Sigur Rós natuurlijk.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 29-06-2006 12:40 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Yakuza post-rock, het laatste nummer van hun debuut ja...de rest is gewoon jazzmath metal of zoiets, alles behalve post-rock, daar horen ook meer bands als Tortoise, Trans Am, Add N To (X),Mogwai ipv de ISIS & Cult Of Luna + alle 'klonen', dit is toch metal, post of geen post..


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-08-2006 0:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Mogwai leren kennen door SiB



schijnt live echt super meeslepend te zijn.
nog Mogwai-ishe beestenbendes?


signature


Ed
Usericon van Ed
Posted 26-08-2006 9:31 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2006 0:57 schreef Hypnos het volgende:
Mogwai leren kennen door SiB



schijnt live echt super meeslepend te zijn.
nog Mogwai-ishe beestenbendes?


vond ze live eigenlijk erg tegenvallen, dan doet explosions in the sky en godspeed you black emperor het echt vele stukken beter.


SHS
Radiant, sir, radiant
Usericon van SHS
Posted 30-08-2006 15:34 by SHS Wijzig reactieProfiel van SHSQuote dit berichthttp://www.thedustconnection.com

quote:
Op 29 juni 2006 10:57 schreef Sharteel het volgende:
Kent er iemand Noi of iets in die aard?


Heb daar nog wat mp3-tjes van liggen, beetje psychedelisch. Is Duits dacht ik.



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 30-08-2006 15:44 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

niet te vergeten; Old Man Gloom en Envy


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 03-11-2006 2:08 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Net naar Paatos geweest in 013... wat een mooie muziek! Geen ander woord voor dan 'mooi'!


Inter faeces et urinam nascimur


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 03-11-2006 12:52 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

pratcisch alles is al genoemd maar ik ben nog al weg van:

Sigur Rós
Godspeed You! Black Emperor
Grails
65daysofstatic
Under Bayen
Gregor Samsa
Sickoakes
Mogwai


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 03-11-2006 13:16 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

nieuwkomertje; Intronaut


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 04-11-2006 18:06 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Zou Intronaut toch niet echt onder de noemer post-rock willen zetten, daar zijn ze veel te metal voor.



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 04-11-2006 19:51 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Past the band: I Love You But I Have Chosen Darkness ook hiertussen?

Zie ze als een mengelmoes van oude The Cure meets oude U2 meets Pink Floyd en een scheutje Joy Division

Echt wat een geweldige plaat is dat!!!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 04-11-2006 20:02 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Nee, die past hier niet tussen.


MyGreatDevastator
Usericon van MyGreatDevastator
Posted 04-11-2006 22:01 by MyGreatDevastator Wijzig reactieProfiel van MyGreatDevastatorQuote dit berichthttp://www.greyonline.nl

wat een fijn genre, trek alle genoemde bands bijzonder goed!



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 05-11-2006 10:47 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2006 20:02 schreef Psychonaut het volgende:
Nee, die past hier niet tussen.


Oh okay, dan flikker ik die plaat ook gelijk weg... kut muziek!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 05-11-2006 16:53 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

Mono blijft toch mijn favoriet binnen dit genre. Enorm meeslepend met een geweldig gevoel voor melodie. In recensies lees ik vaak dat men deze band een Mogwai cloon vindt. Dat hoor ik niet echt... tenzij je alle postrock bands als Mogwai-clonen ziet dan.

Andere band die wellicht in dit topic past: Russian Circles. Hun plaat heet "Enter". Hun muziek neigt werkelijk naar Pelican-cloning maar ze doen het wel errug goed.


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 05-11-2006 16:54 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2006 2:08 schreef Stoerbaard het volgende:
Net naar Paatos geweest in 013... wat een mooie muziek! Geen ander woord voor dan 'mooi'!


Sterk concert ja. Op sommige momenten trokken ze zelfs onverwacht hard van leer. De drummer zat zich dan behoorlijk in het zweet te rossen. Kheb meteen ook maar die twee LP's die ze verkochten meegenomen. Helaas hadden ze van hun tweede album geen vinyl bij....


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 05-11-2006 23:32 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2006 16:53 schreef Melk is Goed het volgende:
Andere band die wellicht in dit topic past: Russian Circles. Hun plaat heet "Enter". Hun muziek neigt werkelijk naar Pelican-cloning maar ze doen het wel errug goed.


De naam van die band kwam ik jaar geleden ook tegen, maar kon toen nog geen muziek vinden van ze. Ik las dat ze bij Relapse zitten nu, dus de distributie zal nu wel een stuk beter worden. Even checken!

EDIT: ik lul; Minsk heeft getekend bij Relapse...

[Dit bericht is gewijzigd door Cainam Ladicius op 05-11-2006 23:33]



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 06-11-2006 4:31 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 3 november 2006 2:08 schreef Stoerbaard het volgende:
Net naar Paatos geweest in 013... wat een mooie muziek! Geen ander woord voor dan 'mooi'!


paatos is vet, jammer dat
1 ik het nu pas lees
2 ik toch niet kon


Je moeder.


trol
Usericon van trol
Posted 15-01-2007 18:27 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Kwam vanmiddag deze site tegen; http://thesilentballet.com/
Staat vol met postrock bands die ik nog niet kende. Check vooral bij de articles de top 50 van 2005 en 2006.
Ik ben de hele dag al bezig met downloaden van nieuwe zooi hehehehe..

Enjoy!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 15-01-2007 18:54 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

star of ash - iter.viator is trouwens ook een aanrader voor paatos liefhebbers


Je moeder.


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 15-01-2007 19:36 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2006 19:51 schreef Staalman het volgende:
Past the band: I Love You But I Have Chosen Darkness ook hiertussen?

Zie ze als een mengelmoes van oude The Cure meets oude U2 meets Pink Floyd en een scheutje Joy Division

Echt wat een geweldige plaat is dat!!!


dit past hier juist prima tussen. het is uiteindelijk meer postrock dan wavig. mooie plaat!

ook leuk: Vanessa van Basten - Le Stanza Di Sdweneborg (net verschenen via het Italiaanse cult label Eibon records).

Referenties die je hierbij kunt noemen zijn Sun O))), Jesu, het Hydrahead label en in minder mate tevens het lichtere Mogwai. Ook fans van Cult of Luna kunnen hier prima mee uit de voeten, luister maar eens naar een compositie als ‘Floaters’. Liefhebbers van melancholische rock en doom als The God Machine, Katatonia en Canaan zouden Vanessa van Basten wellicht ook een kans moeten geven.

het valt me overigens op dat heel veel bands die in de jaren 90 nog tot de noisecore of juist de akoestische ambient gerekend werden nu onder de postrock vlag vallen. niet dat het mij wat uitmaakt, het is mooie muziek.

[Dit bericht is gewijzigd door TekNoir op 15-01-2007 19:54]


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 09-05-2007 14:55 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Valt Kruger hier ook nog onder? www.myspace.com/krugerband

Baroness heeft getekend bij Relapse, is een goeie zaak. Beide ep's zijn geweldig! www.myspace.com/yourbaroness

nu nog beide bands op één tour....


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 25-07-2007 19:58 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Even mijn collectie aangevuld:

1 Mile North
1-Speed Bike
33.3
3Moonboys
65daysofstatic
A Northern Chorus
A silver mt. Zion
A Whisper in the Noise
Acetate Zero
Aerogramme
Aerial
Aerial M
Aether
Album Leaf
All Angels Gone
Anchors for Architects
Andydicktracymorganfreeman
Anoice
Apse
Arco Flute Foundation
As the Poets affirms
Audiotransparent & We vs. Death
Aughra & Mosh Patrol
Balmorhea
Bark Psychosis
Battle of Mice
Because of Ghosts
Beef Terminal
Bell Orchestre
Below the Sea
Beware of Safety
Black Ox Orkestar
Bloemfontein
Blueneck
Bossk
Blue Knuckle Surfer
Bright Red Paper
By the End of Tonight
Carla Bozulich
Caspian
Clogs
Couch
Cougar
Crombie
CtrlAltDelete
Dakota Dakota
Damn Dirty Apes
Daturah
Day for Airstrikes
De Portables
Destoryalldreamers
Detwije
Dialect
Dirty Three
Do May Say Think
Don't Look Back
Early Day Miners
Ef
Efterklang
El Ten Eleven
Ellis the Vacuumchild
Epic45
Esmerine
Exhaust
Explosions in the Sky
Fifth of Seven
Fly Pan Am
Flying Saucer Attack
Foxhole
Ganger
Giant Squid
Giants
Giardini di Mir
Gift of Enola
Glider
Glissandro 70

pfff.. en nog veeeeel meer... weet niet of t allemaal echt postrock is, maar mensen die dat leuk vinden, vinden dit ook leuk. Dus check t uit.















Inter faeces et urinam nascimur


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen