IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Death Metal Topic Vorige pagina | Volgende pagina
Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 22-07-2006 17:01 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 22 juli 2006 14:41 schreef Cainam Ladicius het volgende:


Dus ja, misschien is Death voor veel mensen niet meer wat het geweest is, maar voor velen is er nog genoeg te beleven!


Juist. Daarom stond er ook imo bij mijn post.

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 22-07-2006 17:11]



Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 22-07-2006 20:05 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 22 juli 2006 17:01 schreef Oud Vuil het volgende:
Juist. Daarom stond er ook imo bij mijn post.

Emo?

Maar even ontopic. Death Metal... ik luister eigenlijk vrij weinig dood; meer zwart. Ben wel een groot fan van Hypocrisy in ieder geval
Wat zijn eigenlijk radicale verschillen tussen death/black qua muziekstijl? Ik vind het lastig om dat zo even te moeten opnoemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Skyggesang op 22-07-2006 20:09]



blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 22-07-2006 20:08 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

De eerste 4 nummers van de nieuwe Aurora borealis zijn het luisteren ook wel waard.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-07-2006 20:10 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2006 20:05 schreef Skyggesang het volgende:
Wat zijn eigenlijk radicale verschillen tussen death/black qua muziekstijl? Ik vind het lastig om dat zo even te moeten opnoemen.

Basically: death = bruut, black = duister.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 22-07-2006 20:16 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 22 juli 2006 20:10 schreef M. het volgende:
Basically: death = bruut, black = duister.

Hm. Ja. Juist.

Het punt is dat ik soms roep dat iets black is terwijl een ander dan roept dat t death is. Als ik dan vraag waarom kan zowel hij als ik t nooit echt uitleggen...



Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 22-07-2006 20:16 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Tja. Wat is nu precies Black en wat is Death?


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 22-07-2006 20:18 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Bruut kent ook verbasteringen als; Brutal en/of br00tal.

W.b.t. blackmetal mag je dat niet zeggen. Omdat het kunst is.


Suck my piss


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 23-07-2006 16:28 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 22 juli 2006 20:16 schreef Psychonaut het volgende:
Tja. Wat is nu precies Black en wat is Death?


Als mensen ,die er totaal niks van af weten, dat vragen vertel ik ze meestal iets als:

-Deathmetal is over het algemeen veel technischer/ingewikkelder gespeeld. Vaak klinkt het op het eerste gehoor ook veel harder en extremer.

-De zang is totaal anders: Death: heel diep=grunt
Black: Meestal hoog gekrijs

-Bij blackmetalfans gaat het vaak meer om de boodschap en de donkere/zieke sfeer die de muziek oproept. Deathmetalfans houden waarschijnlijk, meestal, meer van het 'niks sfeer en boodschap; beuken en rossen met die hap'-principe

-De teksten van, de meeste, blackmetalbands zijn van serieuzere aard dan, ook weer de meeste, deathmetalbands. (Hoewel: Dark Funeral )
Blackmetal word dan soms ook meer als levensstijl gezien dat als een 'gewone' metalstijl.

-Blackmetal teksten handelen vaak over satanisme en anti-christelijke dingen, maar er zitten ook uitzonderingen tussen, het Duitse Dark Fortress bijv ( ) Hier gaat het om de paranormale gebeurtenissen rond de dood.

-Bij deathmetal daarentegen meestal over darmen, bloed en stront enz; bands als Cannibal Corpse bijv. Maar ook hier zijn er weer zat uitzonderingen te noemen. Nile's teksten bijv. handelen over de Egyptische geschiedenis, Dying Fetus heeft politiek getinte teksten en weer andere bands 'zingen' over satanisme enz.


Zo leg ik het meestal ongeveer uit. Iemand nog wat toe te voegen?


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 23-07-2006 16:31 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

OK, gister op Nevelfest heeft Aborted nog maar eens bewezen tot de top van de death metal bands te behoren!!! Wat een heerschend strakke set weer


Member of the iso-betawuste crew!!


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 23-07-2006 16:52 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Heb Aborted nog nooit gehoord eigenlijk
Schande he? Waar lijkt het op?


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 23-07-2006 16:57 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

Inderdaad schande ja
Aborted... The European leaders in gore!!! Death-gore stijl dus. Andere (gekende) bands in het genre: Exhumed, Impaled, Carcass (RIP ). Hoewel ik moet zeggen dat Aborted de laatste albums wel verder weg evolueerd van de oorspronkelijk stijl. Iets meer "melodie" in verwerkt... Blijft echter heel erg sterk!! Ook live dus


Member of the iso-betawuste crew!!


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 23-07-2006 17:04 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Je heb me wel benieuwd gemaakt nu. Eens even wat van opzoeken


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 23-07-2006 17:05 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

D'r zat trouwens toch ook een vrouw in die band of niet?


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Dorstig
Usericon van Dorstig
Posted 23-07-2006 17:30 by Dorstig Wijzig reactieProfiel van DorstigQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2006 16:31 schreef Snoodaerdt het volgende:
OK, gister op Nevelfest heeft Aborted nog maar eens bewezen tot de top van de death metal bands te behoren!!! Wat een heerschend strakke set weer


idd aborted was weer heerlijk bruut en superstrak op nevelfest


ah, my good old trustworty beer, my love for you will never die


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 23-07-2006 17:34 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2006 17:05 schreef Metalhead22 het volgende:
D'r zat trouwens toch ook een vrouw in die band of niet?

Yeps, bas wordt bespeeld door een vrouw geil!


Member of the iso-betawuste crew!!


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 24-07-2006 2:16 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2006 17:04 schreef Metalhead22 het volgende:
Je heb me wel benieuwd gemaakt nu. Eens even wat van opzoeken



hun laatste plaat (The Archaïc Abattoir) was wel meer 'geordend' dan hun vorige platen, The Saw and Carnage Done vond ik prima plaat


Faustian Spirit of the Earth


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 24-07-2006 13:29 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Iemand hier dat nieuwe nummer van Deicide al gehoord?
Vet nummer, met erg gave solo's

http://www.youtube.com/watch?v=tIka5MmNLIM&search=Deicide


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-07-2006 10:24 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Op zich komen er nog steeds wat interessante DM platen uit maar over het algemeen ben ik het helaas een klein beetje met Wim eens.

Wat ik graag zou zien zijn wat meer instrumentale DM bands. De vocalen van 99% van DM acts voegen geen ene drol toe aan de beleving en voor de inhoud heb je ze ook niet echt nodig. Sterker nog ik vind dat in veel gevallen de vocalen het e.e.a. verpesten omdat de vette grooves (die ik vooral wil horen) overstemd worden door een puber die over festering abcess expectoration o.i.d. aan het brullen is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2006 10:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmmm vocalen vind ik juiste één van de punten die sfeer toevoegen. Ik word eerlijk gezegd beetje moe van enerzijds al die bands die geen originele riff kunnen bedenken en alleen maar Suffocoation of Death na kunnen doen en anderzijds de DM bands die technisch gaan lopen doen .. beide bezitten geen sfeer ...

Immolation for teh win


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-07-2006 10:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik wil gewoon vette muziek horen. Het moet een groove hebben en een hoge boing gehalte (als je begrijpt wat ik bedoel).

Sfeer kan me gestolen worden...tenzij het doom of BM is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-07-2006 10:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2006 10:28 schreef Jenje het volgende:
Hmmm vocalen vind ik juiste één van de punten die sfeer toevoegen. Ik word eerlijk gezegd beetje moe van enerzijds al die bands die geen originele riff kunnen bedenken en alleen maar Suffocoation of Death na kunnen doen en anderzijds de DM bands die technisch gaan lopen doen .. beide bezitten geen sfeer ...

Immolation for teh win


"instrumentale deathmetal". dat is natuurlijk wel een leuke gedachte. maar dan wordt het onderscheid me andere genres toch wel lastig lijkt me. Neem nu ene six feet under, een zeer groovende band (lijkt mij). als dat nu instrumentaal zou zijn, zou het meer in de hoek van pro-pain etc zitten. nee, de vocalen lijkt mij een essentieel onderdeel van dat genre.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 26-07-2006 10:32]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2006 10:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Sfeer is voor mij vergelijkbaar met groove .. groove heerst. Soilent Green heerst ...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 26-07-2006 10:33 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2006 10:30 schreef Chelman het volgende:
Ik wil gewoon vette muziek horen. Het moet een groove hebben en een hoge boing gehalte (als je begrijpt wat ik bedoel).

Sfeer kan me gestolen worden...tenzij het doom of BM is.



Dan zou ik eens naar Lamb of God, Illdisposed of Konkhra luisteren dat zijn allemaal bands die death, thrash en hardcore combineren. Ze vallen dan ook onder het genre "groove" metal.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-07-2006 10:33 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2006 10:32 schreef Jenje het volgende:
Sfeer is voor mij vergelijkbaar met groove .. groove heerst. Soilent Green heerst ...

ja en acid bath ook. maar dat is toch geen deathmetal (maar als je het over groovy bands hebt)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 26-07-2006 10:33]


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 26-07-2006 10:33 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Zijn er voorbeelden van goede instrumentale Death Metal bands?? Ik ken er eigenlijk geeneen.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen