IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Death Metal Topic Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2006 10:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2006 10:33 schreef Nimbus het volgende:
Dan zou ik eens naar Lamb of God, Illdisposed of Konkhra luisteren dat zijn allemaal bands die death, thrash en hardcore combineren. Ze vallen dan ook onder het genre "groove" metal.
Groove metal?

Nog NOOIT van gehoord ... Konkhra vind ik altijd maar net niet Machine Head


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-07-2006 10:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2006 10:33 schreef El Chulo het volgende:
Zijn er voorbeelden van goede instrumentale Death Metal bands?? Ik ken er eigenlijk geeneen.


die bestaan ook niet (zover ik weet). misschien dat death op hun ltere cd's intrumentaal werk had? maar dat lijken mij dan onmiddelijk nummers die door een band als watchtower hadden kunnen geschreven worden

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 26-07-2006 10:35]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-07-2006 10:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2006 10:33 schreef El Chulo het volgende:
Zijn er voorbeelden van goede instrumentale Death Metal bands?? Ik ken er eigenlijk geeneen.


Ik ook niet.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-07-2006 10:36 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik mis vaak een spanningsboog bij death metal. Dan luister ik bijvoorbeeld de nieuwe Skinless, met dat LOEIharde openingsnummer en dat is dan vet. Maar dan begint nr. 2 op precies hetzelfde niveau en zo gaat dat dan de hele plaat door. Ik heb dat bij de meeste death metal platen die ik hoor, bands hebben vaak helemaal geen dynamiek in hun songs. Het is maar weinigen gegeven om een spannend death metal-nummer te kunnen schrijven, IMO.

Terwijl het de laatste jaren spannende/overdonderende BM-releases regent... ik ben het dus ook wel een beetje met Wim eens.

Maar de nieuwe Suffocation gaat regeren!!!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-07-2006 10:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2006 10:36 schreef M. het volgende:


Maar de nieuwe Suffocation gaat regeren!!!


maar dat nieuwe nummer is misschien wel juist dat loeiharde openingsnummer!!!!



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2006 10:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Denk ook dat er gewoon teveel Deathhmetal releases zijn .. die ook nog eens teveel op eklaar lijken ..



Asphyxiated
Usericon van Asphyxiated
Posted 26-07-2006 10:38 by Asphyxiated Wijzig reactieProfiel van AsphyxiatedQuote dit bericht

Bij een band als Suffocation verwacht ik dat niet.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-07-2006 10:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2006 10:38 schreef Jenje het volgende:
Denk ook dat er gewoon teveel Deathhmetal releases zijn .. die ook nog eens teveel op eklaar lijken ..




He..kijk mij eens Nile naspelen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 26-07-2006 10:47 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ach ja je hebt bands met een onderhuidse sfeer (Immolation, Drawn and Quartered, Agiel, maar ook Morbid Angel, etc), bands die 'gewoon' enorm beuken (Cannibal Corpse, Mortician) en bands die het technisch vernuft op een voetstuk plaatsen (Psycroptic, Necrophagist, Spawn of Possession, Decapitated, etc).

In elke richting heb je een paar bands die er bovenuit steken natuurlijk. Ik denk dat Cannibal Corpse zonder George Corpsegrinder Fisher geen CC meer is, maar een Necrophagist zou zonder zang nog best interessant kunnen zijn. Maar geef mij toch maar een smerige grunt eroverheen om het geheel nog een extra lading agressie en smerigheid mee te geven. Daar draait het immers uiteindelijk bij dm allemaal om.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Corpsegrind
Usericon van Corpsegrind
Posted 26-07-2006 10:47 by Corpsegrind Wijzig reactieProfiel van CorpsegrindQuote dit berichthttp://www.erebus.nl

ja, nieuwe Vader is erg gaaf. was bij the Art of war al aangenaam verrast. nieuwe Deicide klinkt ook tof trouwens



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2006 10:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2006 10:38 schreef Chelman het volgende:
He..kijk mij eens Nile naspelen.


Mwa ik vind dat TMDC van beduidend hoger nivo is dan de talloze suffocation klonen ... op laatste album vind ik de NIle invloeden ook al minder ...

Vindt ze ook één van de weinige bands met een herkenbare sound.




Hmm klink nu wel als TMDC slet ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-07-2006 10:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik zou best weer eens een goede band willen horen die de oude deathmetalstijl speelde. Bijvoorbeeld: Hellhammer, slaughter (can) bijv (en voor mijn part instrumentaal )


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-07-2006 10:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2006 10:49 schreef Jenje het volgende:
Mwa ik vind dat TMDC van beduidend hoger nivo is dan de talloze suffocation klonen ... op laatste album vind ik de NIle invloeden ook al minder ...

Vindt ze ook één van de weinige bands met een herkenbare sound.




Hmm klink nu wel als TMDC slet ...


als je ze toch goed vind mag dat toch gezegd worden? hun tweede cd is zeker OK, vooral de wat tragere nummers.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2006 10:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2006 10:50 schreef attila_de_hun het volgende:
ik zou best weer eens een goede band willen horen die de oude deathmetalstijl speelde. Bijvoorbeeld: Hellhammer, slaughter (can) bijv (en voor mijn part instrumentaal )
Laatst oude Runemagick gedraaid, erg vet .. beetje richting Bolt Thrower ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-07-2006 10:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2006 10:53 schreef Jenje het volgende:
Laatst oude Runemagick gedraaid, erg vet .. beetje richting Bolt Thrower ...


ken ik niet. bolt trhower heb ik nooit veel aangevonden trouwens. maar die band houdt het ook al heel lang vol. ken je trouwens autopsy?? hun oudere cd's zijn erg goed (moet er nu aan denken want ik heb Bolt trower wel eens in het voorprogramma van autopsy gezien, met een pestilence ook trouwens)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2006 11:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

we hebben er ergens mp3's van .. kan het me zo niet voor de geest halen


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-07-2006 11:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2006 11:07 schreef Jenje het volgende:
we hebben er ergens mp3's van .. kan het me zo niet voor de geest halen


ik zou zeggen ,probeer het eens... zeer lompe, oldskool deathmetal (met veel doomriffs) en de strot van Chris reifert was erg sterk. vooral de oudere cd's waren (zijn) enorm goed.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2006 11:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zal het eens gaan proberen ....


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 26-07-2006 11:27 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Zijn er hier mensen bekend met het werk van Iniquity?
Brute en lompe DM met ultra diepe grunts van Mads Haarlov (ze zijn ook bekend van de growl karaoke).
Het laatste album (ook echt het laatste, want de heren zijn er mee opgehouden) Grime is echt super, hele brute nummers maar met genoeg afwisseling en ook zelfs een paar rustige nummers ertussen. Ook het beste album IMO, uit hun discografie. De eerdere albums zijn zeker niet verkeerd, maar lijken toch aardig veel op Cannibal corpse.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 26-07-2006 11:30]


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 26-07-2006 20:59 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Kijk eens aan, mensen zijn het een beetje met me eens. Woei.



Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 26-07-2006 21:06 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2006 10:33 schreef El Chulo het volgende:
Zijn er voorbeelden van goede instrumentale Death Metal bands?? Ik ken er eigenlijk geeneen.


Sleep Terror! http://myspace.com/sleepterror



cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 27-07-2006 2:08 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

heb me de laatste CC ook maar eens aangeschaft, weer telkens hetzelfde natuurlijk ... buiten dat laatste nummer(INSTRUMENTAAL ) maar klinkt wel gaaf


Faustian Spirit of the Earth


Nuberus
Schaepenscheerder
Usericon van Nuberus
Posted 27-07-2006 9:40 by Nuberus Wijzig reactieProfiel van NuberusQuote dit bericht

Portal zou door allen van jullie beluisterd moeten worden, om eens mee te maken in hoeverre deathmetal de grenzen van zijn eigen beperking kan verleggen.


Human life is an irrational amalgamation of delusions


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 27-07-2006 10:06 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

Wij hopen de die-hard old-school DM liefhebbers binnenkort ook weer aan hyun trekken te laten komen, door een nieuwe glanzende schijf uit te brengen.

Denk aan een mix van Entombed, Dismember, Edge of Sanity en Grave, gelardeerd met een toefje Carcass, Bolt Thrower en Benediction.

Nee, we proberen niet origineel te zijn, maar gewoon een degelijke bak old-school DM neer te zetten.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 27-07-2006 10:06 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2006 9:40 schreef Nuberus het volgende:
Portal zou door allen van jullie beluisterd moeten worden, om eens mee te maken in hoeverre deathmetal de grenzen van zijn eigen beperking kan verleggen.
as zaterdag op Stonehenge! Ben benieuwd!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen