|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
adeia/Muti De (al dan niet chronologische of wederzijdse) inspiratie is overduidelijk, ja, maar (huidige) Ulcerate is toch echt beduidend chaotischer over het geheel dan (huidige) Gorguts. De gelijkenis zit vooral in de akkoordkeuze, enigszins in de riffs, en niet bepaald in de algehele structuur en arrangementen. Afwijking op die belangrijke punten maakt het voor mij toch fundamenteel andere werkjes. edit: en wat Mike zegt, ja. Gorguts is wat proggiër, Ulcerate is gewoon fucked up [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-09-2013 15:34] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Misschien toch nog maar eens Gorguts beluisteren. 1 keer gehoord en ik gaf het een 2.5/5 Zo begon het echter ook met Everything Is Fire. Is toch echt gaan groeien na een aantal luisterbeurten. |
|
Ik had het ook puur over de dissonante akkoorden. Meer sfeer ipv power. Interessante beschrijving van HierIsMike: heb je toevallig een link naar een interview waar dat verder wordt uiteengezet? [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 11-09-2013 19:35] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Is Gorguts dan nog meer een Deathspell Omega kloon? Ik vind het er bij Ulcerate al te dik bovenop liggen. |
|
quote: Gorguts heeft zo'n beetje uitgevonden de dissonatie in death metal, dus Ulcerate & Deathspell hebben goed geluisterd naar Gorguts Obscura album. En Ulcerate hebben ook duidelijk Neurosis in Immolation invloeden en Deathspell natuurlijk een hoop black metal maar de dissonatie hebben volgens mij beide bands wel van Gorguts. Ulcerate & Gorguts worden vaak vergeleken maar op zich zijn er wel aardige verschillen.. Ulcerate mis ik op de laatste echt hooks, kan niet echt duidelijk een nummer herkennen ofzo. |
|
quote: Hier is het volledige interview met Lemay te lezen: http://loudwire.com/gorguts-leader-luc-lemay-new-album-influences-more/ [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 11-09-2013 21:59] |
|
quote: +1 En wat de hooks van Ulcerate betreft: op vroegere albums zijn die er meer, als ik me goed herinner (die luister ik niet zo vaak), maar hooks zijn inderdaad op de laatste en die ervoor niet echt aan de orde. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
|
|
Gaaf! |
|
Technisch uitstekend die drummer van Ulkerreet. Snelheid, creatief etc. Toch zou ik zo'n drummer ook graag eens een constante blast-beat zien doen van, laten we zeggen een minuut of 3. Puur op kracht. Zoals Frost deed op dit nummer (vanaf 7:00): http://www.youtube.com/watch?v=UKzpngkV5-g |
|
Dat vroeg ik me dus ook af. Hetzelfde geldt voor Brann Dailor van Mastodon. Ook helemaal vol van al die roffels terwijl het ritme aanhouden soms ook even gaaf is. Doch pas het bij de rest van de bands wat de heren doet. |
|
De nieuwe plaat (Shrines of Paralysis) verschijnt op 28 oktober via Relapse Records. |
|
quote: Mijn eerste reactie was "meer van hetzelfde", maar ik heb het idee dat er toch wat meer harmonische stukken zijn tussen de mega-dissonante stukken in. Geeft wel een fijne afwisseling. Doet me beetje denken aan DSO rond Paracletus. |
|
gave nummer, de bas lijkt ook wat meer prominent in de mix te zitten deze keer. Helaas klinken de drums ook wat nepper :\ |
|
quote: Grappig, ik vond het vanaf de eerste aanslagen al wel (wat) anders dan de voorgaande albums* klinken; intro leek bijna Gojira. Warmer en opener geluid. Dikke effecten op de zang ook. En inderdaad lijken er wat meer consonanten in te zetten Benieuwd naar het album. *moet wel toegeven dat ik Vermis niet zo heel scherp meer heb. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
signature |
|
Stramt. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
jip signature |
|
Beluister het nieuwe album: Shrines of Paralysis |
|
Even op de titel clicken. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 27-03-2020 12:06] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Wauw, fenomenale track! Stare Into Death and Be Still was ook al een ijzersterke track. Beide tracks behoren tot het sterkste wat ik van Ulcerate heb gehoord, en dat zegt wel wat. Erg benieuwd naar de volledige plaat. |
|
Ah eindelijk kan ik hier ook iets mee |
|
Nou, ook siked! Was ik op zich wel langer, maar wel wat minder geworden ná The Destroyers of All. Dit lijkt wel weer naar dat niveau te gaan. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Misschien wel mijn favoriete Ulcerate-plaat tot nu toe. Meer ruimte voor melancholische melodieuze doom/post-metalpassages, een meesterlijke zet die Ulcerate's sound naar een nog hoger niveau trapt. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 26-04-2020 19:44] |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |