|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
Geweldige plaat inderdaad! |
|
quote: Heel mooi ja! |
|
quote:Terecht. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Bek houden. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Beetje zonder mij bestellen. God straft. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Buh. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Mooie sfeervolle plaat, wel een stuk minder dissonant dan ik van hun gewend ben.. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
erg goed en een duidelijk andere richting terwijl het eigenlijk precies de zelfde elementen zijn maar gewoon anders gebalanceerd. |
|
quote: Moet dat? Dat is deels het unieke van Ulcerate, dat het zo organisch is dat het niet veel houvast biedt. Maar omdat er in het moment wel iets is, wat vet en intrigerend is, wordt je wel meegenomen en wordt je vanzelf meegespoeld. Je wordt dus meegevoerd, en door een beklemmende en soms bijkans apocalyptische storm getrokken. Op het eind van The Destroyers of All ben ik gewoon echt op, alles is weggevaagd, klaar. Bijeffect is dan inderdaad dat je moeilijk specifieke stukken kan terughalen, dat het focus nodig heeft en op de achtergrond slechts achtergrond blijft. Maar goed, ik merk alsnog weleens dat ik weleens themaatjes zit te neuriën achteraf. Stare into Death and Be Still is denk ik sowieso wel een beter te neuriën plaat. Ook hoopvoller. quote: Ben het op zich met je eens, maar dus met de kanttekening dat ik 'de hook' niet zo belangrijk vind voor Ulcerate omdat die daar iets anders tegenover zetten. Het gros van de dissonante bands doet dat echter niet, daar is het alleen ongerichte chaos. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ik vind Ulcerate echt een enorm saaie band. Echt zo'n band die in theorie alle juiste vakjes aankruist maar waar ik in de praktijk geen reet aan vind. Een dissonante band die ik wel met heel veel plezier luister is Imperial Triumphant. Die nummers kan ik in mijn hoofd ook helemaal reproduceren, er zit een spanningsboog in, enkele 'hooks' of memorabele momenten waardoor je daar tijdens een nummer al naar uitkijkt... Maar er zijn ook mensen die die band niet trekken en helemaal voor Ulcerate gaan. Ik kan er nog niet de vinger op leggen. Ik ben nu "bezig" met die plaat van Ad Nauseam. In principe zou ik dat heel gaaf moeten vinden (maar dat dacht ik bij Ulcerate ook) maar ook hier speelt toch het euvel dat ik kop en staart mis en ook de 'hook'. Een spanningsboog ontbreekt ook vaak bij dit soort muziekstukken. Soms is het een kwestie van een plaat 20x luisteren ipv een keer of vijf voordat het kwartje valt, maar soms zit het er niet in. Ik begrijp heel goed dat sommige mensen (met meer muzikale achtergrond misschien? ik bespeel geen instrument) er wel keihard op gaan, trouwens. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Niet oneens met je analyse van wat Ulcerate (niet) heeft Beetje flauwe term in deze context, maar Imperial Triumphant heeft net iets traditionelere riffs en structuren. En inderdaad, duidelijkere spanningsboog. Misschien is Ulcerate gewoon hele ingewikkelde ambient? Dat mensen de ene wel trekken en de andere niet is toch niet gek? Beide bands maken uiteindelijk best andere muziek, zoals je zelf ook zegt, en dat is het toch gewoon smaak/voorkeur? quote: Die moet ik nog goed luisteren. Ben benieuwd quote: Nu heb ik wel meer muzikale achtergrond dan jij, maar normaal vind ik juist dingen waar mensen met echt veel muzikale achtergrond hard op gaan niets aan. Tegelijkertijd... De ene keer dat ik ze live gezien heb was vrijwel iedereen in het (weinige) publiek die ik kende muzikant En kwellie vond de laatste ook leuk, en dát is me toch een muzikant. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Welke is dat? When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Dat ik een instrument bespeel Dat is dan wel een bas, en heb ik geen formele training* gehad (behalve muziekles op de middelbare school ), maar toch is dat al meer dan niets *wel zelf wat muziektheorie, maar ook niet bijzonder diep. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ulcerate heeft op zijn laatste plaat wel echt memorabele stukken geschreven. Ik merk dan ook dat ik die plaat nu al meer heb gedraaid dan de vorige bij elkaar. Ulcerate biedt indrukwekkende luister-ervaringen (de omschrijving van Ascendent Grotesque is dan ook zeer treffend), maar ik merk dat ik het weinig opzet. Ik denk dat het niet zo erg is dat er weinig blijft hangen, maar als ik kijk naar de platen in deze dissonante stijl die ik echt veel draai op de lange termijn zijn dat platen die meer "hooks" in de gekte bevatten. Dan heb ik het onder andere over Gorguts vanaf Obscura, Imperial Triumphant (Vile Luxury/Alphaville), Portal (vooral ION) en vooral Dodecahedron. Ad Nauseam is dan weer zo'n plaat waar ik graag verder in duik. Dat heeft eigenlijk ook geen "hooks", maar bij die heb ik wel de neiging om hem weer te beluisteren en nieuwe zaken te ontdekken. Ik denk dat het daar ook komt door het lossere en jazzy spel dat ik het graag luister. Ulcerate is toch echt een gigantische bedrukkende muur van geluid, Ad Nauseam ademt wat meer. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 19-02-2021 17:06] |
|
quote:Hooks hooks hooks? Ik druk op play en t album begint met een enorm dikke hook zeg stelletje huiswijven! Heerlijk dit. Deze ga ik echt in zijn geheel luisteren When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Dit is dan ook de laatste plaat. |
|
Ik ben ook wel fan van dissonant spul zoals Gorguts, DsO en Negativa, maar Ulcerate heeft mij nooit wat gedaan. Heb ze ook eens live aan het werk gezien en ook toen deed het mij niks. Ik denk dat het voor mij persoonlijk teveel een muur van geluid is, en zoals hierboven ook aangehaald blijft het niet echt hangen. Terwijl de riffs van Gorguts en DsO wel enorm blijven hangen. |
|
Njmamd fan van Rings of Saturn? When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Deze en The Destroyers of All blijf ik heel graag opzetten. Het spant erom, maar denk dat "Stare..." toch mijn favoriet is, net als jij eerder zei/hintte. quote: Blijf ik in deze stijl op lange termijn toch juist op Ulcerate hangen, al zijn dat allemaal hele gave dingen je noemt. edit: niet door jou genoemd hier, maar alleen DsO zit voor mij op hetzelfde niveau. Ad Nauseam zou ik minder snel jazzy noemen, eens beter luisteren met die invalshoek. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-04-2022 14:17] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Njmand misschien wel, ik niet Niet slecht, hoor, daar niet van. Niet echt een gepaste referentie hier. Zie wel wat lijntjes lopen vanuit Gorguts (en dingen als Cynic), maar veel te deathcore. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Nou, dat brutal mag wel uit de topictitel worden geschrapt, maar dit gaat'm wel weer worden. Verwacht de death metal-plaat van het jaar! "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Moet wel vet worden, ja. Sowieso heel erg benieuwd. Een van de bands waar ik met elke release naar uit kijk. Ongeacht of het tegenvalt of niet, het is eigenlijk altijd goed en ze zetten altijd weer een stap of wat een andere kant op. After triumphantly casting off the shackles of claustrophobic dissonance on 2020’s lauded "Stare Into Death and Be Still", New Zealand unorthodox Death Metal legends ULCERATE up the ante even further with mind-bending 7th album "Cutting the Throat of God". An acknowledgement that the band's most powerful and affecting material leans to the melodic side, this refined and hook-laden new record is a self-sufficient universe unto itself, a conflagration of inventively visceral Death/Black Metal where dizzying experimentation meets head-nodding abandon - obscenely twisted and addictive, heart-stopping in its depth of feeling. Denk dat ze al onze posts over hooks gelezen hebben Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Zoals je weet vind ik die vorige plaat geweldig. Welke van het oude(re) werk is aan te raden? Of is dat wel echt meer brutal tech. death metal? Daar krijg ik meestal best jeuk van. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Eerste twee albums kun je misschien nog brutal/tech death noemen, al is dat al niet helemaal terecht. Maar goed, Everything is Fire (album 2) zou je nog kunnen proberen, maar The Destroyers of All (album 3) is denk ik meer in jouw straatje. Na dat album is voor mij Stare Into... de volgende grote aanrader. De twee ertussen zou ik weer eens goed moeten luisteren, kan ik nu even niet zo goed plaatsen. Waren op zich niet verkeerd, maar sloegen uiteindelijk bij mij niet zo aan. Maar ja, mogelijk een staaltje o tempora, o mores, van mijn kant EP's en ander materiaal weet ik niets van. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-04-2024 11:51] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |