IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Koptelefoon Vorige pagina | Volgende pagina
Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 11-12-2010 9:05 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2010 20:08 schreef Psychonaut het volgende:
AKG K272 HD

Neutraal & zeer detailistisch. Bevalt me veel beter dan de opgepompte bas geluiden waar Sennheiser's meestal mee gepaard gaan.


Je hebt natuurlijk soorten Sennheiser's. Als je je er met 100 euro wil vanaf maken, dan koop je beter een ander merk. De echt goeie Sennheiser's zijn wat mij betreft echt ongeëvenaard. Ik gebruik ze al ruim tien jaar en nog steeds heel tevreden.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 11-12-2010 14:05 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2010 9:05 schreef Count Usher het volgende:
Je hebt natuurlijk soorten Sennheiser's. Als je je er met 100 euro wil vanaf maken, dan koop je beter een ander merk. De echt goeie Sennheiser's zijn wat mij betreft echt ongeëvenaard. Ik gebruik ze al ruim tien jaar en nog steeds heel tevreden.

wat zou je dan aanbevelen onder de 100€?


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 11-12-2010 15:10 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2010 14:05 schreef Tool-fan het volgende:
wat zou je dan aanbevelen onder de 100€?


Als je dan toch een Sennheiser onder de € 100 wil, is de HD 215 geen slechte koop. Verder zijn de Pioneer SE-A1000, de Philips SHP 9000 en vooral de Sony MDR-XB700 zeker geen slechte kopen. Die Philips doet het wel minder goed bij écht luide muziek.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 11-12-2010 15:21 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2010 15:10 schreef Count Usher het volgende:
Als je dan toch een Sennheiser onder de € 100 wil, is de HD 215 geen slechte koop. Verder zijn de Pioneer SE-A1000, de Philips SHP 9000 en vooral de Sony MDR-XB700 zeker geen slechte kopen. Die Philips doet het wel minder goed bij écht luide muziek.

ok, dank je wel!
het is niet zo dat ik percee een sennheiser moet hebben, maar ik ben tevreden van wat ik nu heb en hoor toch enkel goede commentaren over Sennheiser waardoor ik denk dat het prijs/kwaliteit gezien het beste is
maar dit is blijkbaar niet helemaal zo?


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 11-12-2010 15:25 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Ik heb vandaag voor de tweede keer mijn Sennheiser PMX-40 koptelefoon (€ 29,95) naar de winkel teruggebracht in verband met draadbreuk. De eerste keer dat ik dat deed, vorig jaar, kreeg ik na een paar weken een nieuwe. Dat ding wordt dan wel opgestuurd naar de fabrikant, maar goed, iedereen weet dat daar echt geen monteur naar gaat kijken en dat ze het opgestuurde exemplaar gewoon wegflikkeren.

De ervaring leert dat de levensduur van zo'n ding ongeveer een jaar is, daarna gaat het stuk. Als je het goed speelt, kun je bij elk nieuw exemplaar doodleuk een nieuwe bon regelen en, waar nodig, gebruik maken van de hernieuwde garantie. Zo kun je zonder bij te betalen doodleuk nieuwe koptelefoontjes regelen. Moeten ze maar iets maken wat niet stuk gaat.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 11-12-2010 15:29 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2010 15:21 schreef Tool-fan het volgende:
ok, dank je wel!
het is niet zo dat ik percee een sennheiser moet hebben, maar ik ben tevreden van wat ik nu heb en hoor toch enkel goede commentaren over Sennheiser waardoor ik denk dat het prijs/kwaliteit gezien het beste is
maar dit is blijkbaar niet helemaal zo?


Dat is inderdaad wel een beetje zo. Een goedkope Sennheiser koop je beter niet.

quote:
Op 11 december 2010 15:25 schreef Sonic Titan het volgende:
Ik heb vandaag voor de tweede keer mijn Sennheiser PMX-40 koptelefoon (€ 29,95) naar de winkel teruggebracht in verband met draadbreuk. De eerste keer dat ik dat deed, vorig jaar, kreeg ik na een paar weken een nieuwe. Dat ding wordt dan wel opgestuurd naar de fabrikant, maar goed, iedereen weet dat daar echt geen monteur naar gaat kijken en dat ze het opgestuurde exemplaar gewoon wegflikkeren.

De ervaring leert dat de levensduur van zo'n ding ongeveer een jaar is, daarna gaat het stuk. Als je het goed speelt, kun je bij elk nieuw exemplaar doodleuk een nieuwe bon regelen en, waar nodig, gebruik maken van de hernieuwde garantie. Zo kun je zonder bij te betalen doodleuk nieuwe koptelefoontjes regelen. Moeten ze maar iets maken wat niet stuk gaat.


Dat verhaal ken ik. De duurde modellen hebben een ander soort bevestiging van de draad en die is heel wat duurzamer (heb de mijne nu drie jaar). Ik kocht vroeger wel eens een goedkoper model, maar toen was het idd steeds de draad die na een dik jaar er voor zorgde dat ik een nieuw exemplaar moest kopen. Zoals hierboven gezegd: een goedkope Sennheiser koop je beter niet.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 11-12-2010 15:36 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Je hebt eigenlijk ook gelijk. Mocht er om wat voor reden dan ook kloterij ontstaan, of mocht het er om wat voor reden dan ook op neerkomen dat ik toch geen nieuwe krijg, dan denk ik dat ik ook maar eens wat extra centen lap voor een betere koptelefoon.

Het bureaucratische proces eromheen maakt het zo storend elke keer, het duurt een paar weken omdat dat ding opgestuurd moet worden, maar zoals ik al zei is er echt helemaal niemand die iets met dat exemplaar gaat doen, behalve 'm in de vuilnismand gooien.

[Dit bericht is gewijzigd door Sonic Titan op 11-12-2010 15:36]


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 11-12-2010 15:52 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2010 9:05 schreef Count Usher het volgende:
De echt goeie Sennheiser's zijn wat mij betreft echt ongeëvenaard.

welke types van Sennheiser reken je daar dan onder en over welke prijs spreek je dan eigenlijk?


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 11-12-2010 16:04 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

De HD 600 (ca. € 200), de PXC 360 BT (ca. € 275) of de HD 25-13-II (ca. € 230) zijn echt heel goed.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Skadi
Usericon van Skadi
Posted 13-12-2010 10:37 by Skadi Wijzig reactieProfiel van SkadiQuote dit bericht

Ik gebruik de Bose on Ear. Gelukkig heb ik hem gekregen, wat een vermogen kosten die dingen.
Fijn geluid en zit heel lekker. En niet te groot, dat is ook wel fijn

http://www.kieskeurig.nl/koptelefoon/bose/on-ear/290180/



Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 13-12-2010 11:26 by Ingrimd Wijzig reactieProfiel van IngrimdQuote dit berichthttp://www.metal-exposure.com

Wauw wat veel geld allemaal.
Ik gebruik ook een koptelefoon. Maar gewoon van de mediamarkt. Volgens mij was deze 30 euro. Maar het geluid dat eruit komt is echt zo ontzettend veel beter dan oordopjes, en hij zit lekker, dus ik vind het prima zo



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 13-12-2010 17:09 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2010 11:26 schreef Ingrimd het volgende:
Wauw wat veel geld allemaal.
Ik gebruik ook een koptelefoon. Maar gewoon van de mediamarkt. Volgens mij was deze 30 euro. Maar het geluid dat eruit komt is echt zo ontzettend veel beter dan oordopjes, en hij zit lekker, dus ik vind het prima zo

en welke is dat dan? de HD 201 of 202?


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 03-02-2011 5:40 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Heb een aardige tijd plezier gehad van mijn Sennheiser PMX60, die heeft recentelijk helaas het loodje heeft gelegd. Kan niet veel meer dan 50 euro aan een nieuwe koptelefoon uitgeven. Zit zelf te denken aan wederom een Sennheiser, een PMX100, maar gezien de ellende met snel slijtende earpads en niet makkelijk te repareren kabelbreuken bij mijn vorige koptelefoon ben ik er nog niet helemaal uit. Iemand advies?


You have time. You are doing fine.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 03-02-2011 6:10 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

Weer een Sennheiser kopen. Ditmaal er wat voorzichtiger mee omgaan.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 03-02-2011 7:22 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Niets te maken met voorzichtigheid, wat ik zo snel op het internet kan vinden houdt een PMX60 het bij de meeste mensen niet langer dan twee jaar uit. Hier vier.
Lees veel verhalen van mensen die er normaal mee omgaan en waar kabelbreuken altijd (zo ook bij mij) op dezelfde plekken voorkomen: bij de plug en bij de aansluiting aan de koptelefoon zelf.


You have time. You are doing fine.


rotor
Usericon van rotor
Posted 03-02-2011 8:51 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2011 5:40 schreef intothevoid het volgende:[...] en niet makkelijk te repareren kabelbreuken bij mijn vorige koptelefoon ben ik er nog niet helemaal uit. Iemand advies?

Dat valt wel mee toch? Ik heb laatst nog een in-ear oordopje opengebroken om een kabelbreukje te repareren en het snoertje vervolgens weer aan het "speakertje" vastgesoldeerd. Daarna de behuizing weer inelkaar gelijmd. Niet echt een professionele oplossingen maar ik heb me weer een half uurtje vermaakt.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 03-02-2011 9:00 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Vorige keer heb ik na een uurtje falen het bijltje er bij neer gegooid en het iemand anders laten opknappen.

-edit: knip, nog niet wakker. Probleem nu is niet alleen kabelbreuk.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 03-02-2011 9:08]


You have time. You are doing fine.


rotor
Usericon van rotor
Posted 03-02-2011 9:11 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ja, ik heb ook wel es een faalpoging ondernomen maar toch altijd leuk om even te prutsen voor je iets in de prullenbak gooit.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 03-02-2011 10:26 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2011 5:40 schreef intothevoid het volgende:
Heb een aardige tijd plezier gehad van mijn Sennheiser PMX60, die heeft recentelijk helaas het loodje heeft gelegd. Kan niet veel meer dan 50 euro aan een nieuwe koptelefoon uitgeven. Zit zelf te denken aan wederom een Sennheiser, een PMX100, maar gezien de ellende met snel slijtende earpads en niet makkelijk te repareren kabelbreuken bij mijn vorige koptelefoon ben ik er nog niet helemaal uit. Iemand advies?

de PX 200-II die ik heb is erg goed
soepele kabel
zit ook erg comfortabel en is makkelijk opplooibaar
maar dan zit je wel rond de € 70 dacht ik

Heb zelf uiteindelijk voor € 19 de HD 202 gekocht
zeker geen super geluid en echt isolerend is die ook niet, maar zit wel nog goed en voor af en toe te dragen op de bus vond ik het een goedkope oplossing

[Dit bericht is gewijzigd door Tool-fan op 03-02-2011 10:28]


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 03-02-2011 12:43 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Cheers, neem ik mee.
Zal wel een middagje koptelefoons gaan luisteren, die twee tientjes bezuinig ik ook ergens anders wel weer op.


You have time. You are doing fine.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 03-02-2011 13:10 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2011 12:43 schreef intothevoid het volgende:
Cheers, neem ik mee.
Zal wel een middagje koptelefoons gaan luisteren, die twee tientjes bezuinig ik ook ergens anders wel weer op.

2 maand geleden speelde ik nog met het idee de mijne te verkopen, omdat ik een grote wou kopen (voornamelijk voor op de bus dan)
uiteindelijk erg blij dat ik dit toch niet heb gedaan
vooral doordat je het zo makkelijk kunt opbergen (niet telkens een rugzak moeten meenemen maar gewoon in de zak van je jas kunnen opbergen scheelt wel vind ik)


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 03-02-2011 15:06 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2011 7:22 schreef intothevoid het volgende:
Niets te maken met voorzichtigheid, wat ik zo snel op het internet kan vinden houdt een PMX60 het bij de meeste mensen niet langer dan twee jaar uit. Hier vier.
Lees veel verhalen van mensen die er normaal mee omgaan en waar kabelbreuken altijd (zo ook bij mij) op dezelfde plekken voorkomen: bij de plug en bij de aansluiting aan de koptelefoon zelf.


Ik ben nu zelf toe aan mijn tweede PMX-60, heerlijk dingetje . Mijn eerste ging kapot na ongeveer een half jaar, en voor mij is dat tamelijk lang. Deze doet het ook alweer zo lang denk ik.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 03-02-2011 15:13 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Mijn vriend is helemaal verslingerd aan de handgemaakte Grado headphones, hij heeft er nu vier geloof ik. Ik moet zeggen dat het geluid inderdaad fantastisch is. Ze worden met regelmaat wel aangeboden op Marktplaats of Ebay. In de U.S.A. zijn ze echt veel goedkoper, we hebben in vakantie daar dan ook een hele middag doorgebracht in een audiostore.


Verrassend triviaal


rotor
Usericon van rotor
Posted 03-02-2011 16:21 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

even Grado gegoogled... nu maar weer proberen te vergeten; typisch van die dingen waar ik ook aan verslingerd raak.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 31-12-2011 17:49 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Volgende week langs de audiozaak om, na een LPtje te draaien, de knoop door te hakken. Grado SR80i of BeyerDynamic DT 440, evt 660. Iemand ervaring met één of beide types?

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 31-12-2011 17:50]


You have time. You are doing fine.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen