IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Koptelefoon Vorige pagina
zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 08-11-2018 16:20 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik heb een Nuraphone. Over-ear EN in-ear. Revolutionair ding: het creeërt een luisterprofiel op basis van je eigen, unieke gehoor. Op basis daarvan wordt de muziek die je luistert "optimaal" weergegeven voor jouw gehoor.

quote:
The nuraphone plays a range of tones into the ear, and then measures a very faint sound that your ear generates in response to these tones called the Otoacoustic Emission (OAE). This tiny signal originates in the cochlea and vibrates the ear drum, turning it into a speaker and playing sound back out of your ear. Yes our ears make sound! This sound is about 10,000 times smaller than the sound that went in.

Encoded in the returning sound wave is information about how well you heard the sound that went in. The nuraphone uses an extremely sensitive microphone to detect this returning sound wave, and a self learning engine built into the nuraphone to create your profile. No buttons or knobs. It all happens automatically and in about 60 seconds. It is a little bit magic.

Once the nuraphone has created your hearing profile it sonically moulds your music so that it matches your hearing system


Ja, dat klinkt gimmicky. Het is ook géén natuurgetrouwe weergave van de muziek zoals die is opgenomen. Maar toch. Mijn Grado is de kast niet meer uitgekomen sinds de Nuraphone er is. Dit is de shit mensen. De bas is echt ZIEK. Ik krijg de grijns niet van mijn gezicht als ik 'm op heb. Héérlijk.

https://www.nuraphone.com/



One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 08-11-2018 16:40 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

https://www.thomann.de/be/beyerdynamic_dt770_pro80_ohm.htm

Iemand hier ervaring met deze hoofdtelefoon van Beyerdynamic?

Mijn Sennheiser HD 449 is op zich nog in goede staat, maar de oorkussens beginnen het te begeven.
Daarom ben ik toch wat aan het rondneuzen naar een nieuwe, en deze hoofdtelefoon werd me aangeraden.

Ervaringen?

Op zich had ik gedacht maximum 100€ uit te geven.
(ik gebruik mijn hoofdtelefoon voornamelijk om aan men pc naar muziek te luisteren. Sporadisch ook onderweg via mp3 speler).

Moesten mensen andere hoofdtelefoons aan een zacht prijsje kunnen aanbevelen ... feel free.

[Dit bericht is gewijzigd door Tool-fan op 08-11-2018 16:42]


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 08-11-2018 22:44 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 8 november 2018 16:40 schreef Tool-fan het volgende:
https://www.thomann.de/be/beyerdynamic_dt770_pro80_ohm.htm

Iemand hier ervaring met deze hoofdtelefoon van Beyerdynamic?

Mijn Sennheiser HD 449 is op zich nog in goede staat, maar de oorkussens beginnen het te begeven.
Daarom ben ik toch wat aan het rondneuzen naar een nieuwe, en deze hoofdtelefoon werd me aangeraden.

Ervaringen?

Op zich had ik gedacht maximum 100€ uit te geven.
(ik gebruik mijn hoofdtelefoon voornamelijk om aan men pc naar muziek te luisteren. Sporadisch ook onderweg via mp3 speler).

Moesten mensen andere hoofdtelefoons aan een zacht prijsje kunnen aanbevelen ... feel free.


Ja, is een hele goeie Check wel even het aantal ohms, ik heb er zelf niet heel veel verstand van maar volgens mij kun je voor een laptop beter een zo laag mogelijke weerstand pakken. Zeker voor gebruik met een mp3-speler. Mijn schoonvader heeft deze ook, en heeft bewust voor 32 ohm gekozen. Volgens mij geen prijsverschil in.

Verder kun je ook de Audio-Technica M50x checken, hoor ik ook erg goede verhalen over. Zelf goede ervaringen met het merk an sich.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-11-2018 0:05 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Lage weerstand, ja, anders heb je weer een portabele versterker nodig.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 09-11-2018 0:21 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Er werd me aangeraden om voor de 80 ohm versie te gaan, i.p.v. de 250.
Als ik jullie reactie hoor, is zo'n 80 dus ook nog aan de hoge kant dan?

Ik ben een behoorlijke leek. Een lagere weerstand als positief ervaren lijkt me wel logisch. Dat dit een invloed heeft op het geluidsniveau vermoed ik inderdaad.

Maar waarom zijn die veel hogere weerstanden dan op de markt? Waarvoor zijn die dan wel geschikt?

En is zo'n 80 ohm weerstand dan minder geschikt voor aan een pc (maakt het een verschil dat het desktop is i.p.v. laptop?, of mp3 speler te hangen?


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-11-2018 1:07 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

80 Ohm is nog best veel, ja. Je merkt dat je het volume van je mp3-speler/telefoon/laptop erg op moet voeren voor een degelijk geluid. Uiteindelijk zijn die apparaatjes er gewoon niet voor gemaakt om een grote headset van gedegen volume te voorzien. Ik heb zelf een Sennheiser HD599 die 50 Ohm heeft en daar merk ik al dat ik zonder een versterker het geluid vrij hard moet zetten op de telefoon/laptop. Wat betreft draagbare versterkers kom je met een Fiio A3 al een heel eind, zo'n ding heb ik standaard aan de laptop en pc hangen om de crappy geluidskaarten te omzeilen.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 09-11-2018 1:08]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 09-11-2018 10:39 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

Ik heb altijd het tegenovergestelde probleem met m'n in ears. Als ik die met m'n laptop gebruik heb ik meestal volume op het laagst en zelfs dan moet ik soms in I tunes m'n volume nog terugdraaien.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-11-2018 12:26 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Beyerdynamic: tegek. Zit nu toevallig met de 80ohm 770 pro op. De hogere weerstanden zijn meer voor studiowerk: je hebt dan namelijk altijd een degelijke versterker, in je externe geluidskaart of in je mengpaneel of whatever. Met de 80ohm zit je in de hoogste 20% van je volume op je telefoon als je stevig wilt luisteren. En dat zorgt voor digitale oversturing. Niet dat ik die nadrukkelijk hoor, maar nu ik een FIIO x3 heb hoor ik overduidelijk hoeveel beter de koptelefoon het doet.

Bouwkwaliteit: tank. Steviger krijg je ze niet. Geluidskwaliteit: neutraal, geschikt voor studio's en ook gewoon tegek om muziek op te luisteren.

Heb zelf ook een 990pro gehad. Die vond ik kwa ruimtelijkheid misschien nog net even fijner, maar die was open... Oftewel in de trein niet echt een optie. En op je werk ook niet, tenzij je je buurman/buurvrouw gek wil maken.

@Zodiac Lung. Wat een ding. Erg nieuwsgierig naar.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-11-2018 12:27 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2018 10:39 schreef Sjon het volgende:
Ik heb altijd het tegenovergestelde probleem met m'n in ears. Als ik die met m'n laptop gebruik heb ik meestal volume op het laagst en zelfs dan moet ik soms in I tunes m'n volume nog terugdraaien.


In ears hebben een zeer lage weerstand. Hogere weerstanden zie je vooral bij grote en duurdere koptelefoons. En dat is ook een markt met mensen die gek genoeg zijn en budget hebben om een koptelefoonversterker aan te schaffen.



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 12-11-2018 13:17 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2018 12:26 schreef Dirge for november het volgende:
Beyerdynamic: tegek. Zit nu toevallig met de 80ohm 770 pro op. De hogere weerstanden zijn meer voor studiowerk: je hebt dan namelijk altijd een degelijke versterker, in je externe geluidskaart of in je mengpaneel of whatever. Met de 80ohm zit je in de hoogste 20% van je volume op je telefoon als je stevig wilt luisteren. En dat zorgt voor digitale oversturing. Niet dat ik die nadrukkelijk hoor, maar nu ik een FIIO x3 heb hoor ik overduidelijk hoeveel beter de koptelefoon het doet.

Bouwkwaliteit: tank. Steviger krijg je ze niet. Geluidskwaliteit: neutraal, geschikt voor studio's en ook gewoon tegek om muziek op te luisteren.

Heb zelf ook een 990pro gehad. Die vond ik kwa ruimtelijkheid misschien nog net even fijner, maar die was open... Oftewel in de trein niet echt een optie. En op je werk ook niet, tenzij je je buurman/buurvrouw gek wil maken.

@Zodiac Lung. Wat een ding. Erg nieuwsgierig naar.


Leuk om te lezen dat behoorlijk wat mensen toch erg te spreken zijn over die 770 Pro van Beyerdynamic. Ik denk dat ik hem binnenkort effectief zal aankopen, maar ik twijfel nu enkel nog tussen die 32 of 80 ohm.

Komt jouw ervaring er dan concreet op neer, dat de echte kwaliteit van die 80 ohm versie er pas volledig uitkomt als je het volume erg hoog zet?
Iets wat met zo'n 32 ohm versie vermoedelijk het geval al zou zijn bij een lager volume?


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 12-11-2018 13:26 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik ben echt een leek op dit vlak, maar zo'n 'Fiio A3' (waar Ipim over spreekt) of een 'FIIO x3' (waar Dirge het over heeft) ... zijn die vergelijkbaar? Hoe werken zo'n dingen concreet in combinatie met een desktop en/of mp3 speler?

Waar koop je zoiets en wat is een richtprijs daarvoor?


Als je nu een 80 ohm versie koopt in combinatie met zo'n element, bekom je dan een beter/aangenamer geluid dan met zo'n 32 ohm versie?


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-11-2018 14:08 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dat laatste weet ik niet zeker. Ik denk het wel eerlijk gezegd. Maar ook een 32 ohm BD 770 klinkt uiteraard gewoon donders goed.

Die X3 is een combinatie van een koptelefoonversterker en een hq-audio speler. Hij speelt ook Flac bestanden e.d. af. Hij heeft geen eigen geheugen, dus je moet ook een micro-sd erbij kopen. In mijn geval meteen voor het maximale voor het apparaat gegaan: 256 gig. Nog niet genoeg, maar so be it. Geluidskwaliteit is veel beter dan koptelefoon + telefoon. Maar dat mag ook wel. Ik geloof dat ik rond de 300 kwijt was voor het apparaat. Lemme check: 199. Maar dat is dan excl. micro-sd.

Die X3 kan dus ook als externe geluidskaart/koptelefoonversterker voor je computer gebruikt worden om je interne, crappy geluidskaart te bypassen.

Wel even een noot: ik heb eerder de super el cheapo koptelefoonversterkers van FIIO gehad en de build quality is echt miserabel. Maar ik ben er toch weer voor gegaan, want alternatieven zijn al gauw minstens vijf keer de prijs voor vergelijkbaar geluid. Want het geluid is wel heel goed.

Aanvullend: ik heb ook jarenlang mijn 80ohm 770 gewoon gebruikt in combinatie met mijn telefoon. En dat klinkt alsnog beter dan de gemiddelde Beats by dr. Dré of andere consumentenelektronisch gerei. Absoluut evengoed de moeite waard om zo'n koptelefoon te kopen.

Edit: voor de duidelijkheid, de X3 is dus een soort deluxe mp3-speler. Geen idee of je 'm ook los kan gebruiken als koptelefoon-amp voor je mp3 speler. Mijn oudere, kapotte FIIO koptelefoonversterkertjes kon ik op mijn oude ipod gewoon gebruiken als geluidskaart én koptelefoonversterker, middels een ipod to jack stekkertje die ze ook leverden. Wellicht leveren ze inmiddels mini-usb-jack kabeltjes, no idea.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 12-11-2018 14:10]



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-11-2018 14:11 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2018 13:17 schreef Tool-fan het volgende:
Leuk om te lezen dat behoorlijk wat mensen toch erg te spreken zijn over die 770 Pro van Beyerdynamic. Ik denk dat ik hem binnenkort effectief zal aankopen, maar ik twijfel nu enkel nog tussen die 32 of 80 ohm.

Komt jouw ervaring er dan concreet op neer, dat de echte kwaliteit van die 80 ohm versie er pas volledig uitkomt als je het volume erg hoog zet?
Iets wat met zo'n 32 ohm versie vermoedelijk het geval al zou zijn bij een lager volume?


Ik heb geen ervaring met de 32 ohm versie, maar de mijne klinkt op alle volumes goed eigenlijk.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 12-11-2018 14:37 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2018 14:08 schreef Dirge for november het volgende:
Edit: voor de duidelijkheid, de X3 is dus een soort deluxe mp3-speler. Geen idee of je 'm ook los kan gebruiken als koptelefoon-amp voor je mp3 speler. Mijn oudere, kapotte FIIO koptelefoonversterkertjes kon ik op mijn oude ipod gewoon gebruiken als geluidskaart én koptelefoonversterker, middels een ipod to jack stekkertje die ze ook leverden. Wellicht leveren ze inmiddels mini-usb-jack kabeltjes, no idea.


De X3 is inderdaad een soort iPod Classic Deluxe zonder geheugenkaart erin. De A3 is er echt alleen als versterker en DAC. Mijn A3 heb ik nu ongeveer twee jaar en neem hem altijd mee in een rugzak die redelijk de rondte in gesmeten wordt. Wat betreft bouwkwaliteit zit het echt wel snor. Ben benieuwd welk oude Fiio-model jij had?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-11-2018 14:46 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Jullie maken me nu, als complete leek, ook wel benieuwd naar de combo FIIO A3 + Beyerdynamic 770 Pro 32ohm.

Of heb ik het verkeerd begrepen?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-11-2018 15:07 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2018 14:37 schreef iPim het volgende:
De X3 is inderdaad een soort iPod Classic Deluxe zonder geheugenkaart erin. De A3 is er echt alleen als versterker en DAC. Mijn A3 heb ik nu ongeveer twee jaar en neem hem altijd mee in een rugzak die redelijk de rondte in gesmeten wordt. Wat betreft bouwkwaliteit zit het echt wel snor. Ben benieuwd welk oude Fiio-model jij had?


Ik twijfel welke ik had en of die nog wel op de markt zijn. Even kijken:

Ik denk wat nu de FIIO a1 heet. En wellicht dus ook gewoon een A3 later. Destijds rond de 70 piek. In beide gevallen binnen het half jaar de stereojack kapot: slechts aan een kant geluid. Wellicht ook een nadeel van de BD 770 en andere iets duurdere koptelefoons: een stevigere jack die dus makkelijker wrikt. In beide gevallen kon ik helaas niet bij het jackbusje om de boel zelf te repareren.

Ook de X3 is niet alles wat bouw betreft: scherm zat vanaf dag 2 onder de krassen. En het besturingssysteem zuigt. Maarja, dat vind ik allemaal ok voor die prijs en die geluidskwaliteit.

@Ben, lijkt me een topcombinatie, naast bovengenoemde problemen die ik had.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-11-2018 15:07 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

@Ben, als je toch voor een koptelefoonversterker gaat, dan net zo lief de 80 ohm versie toch ?

Edit: ik werk niet voor Beyerdynamic.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 12-11-2018 15:07]



Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 12-11-2018 19:37 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Ik heb zelf een Fiio X1 van de tweede generatie. Wat hierboven gezegd wordt klopt helemaal. Zeer goede geluidskwaliteit. En het OS dat erop staat zitten inderdaad heel wat bugs in.

Ik wist trouwens niet dat je ze gewoon als versterker kunt gebruiken.

Ik gebruik overigens mijn X1 in combinatie met een AKG K182. Is een over-ear hoofdtelefoon met een weerstand van 32 ohm. Best wel blij met de combinatie van beide apparaten. Ik heb overduidelijk een veel beter geluid als dat ik vroeger had met mijn telefoon. Denk ook niet dat ik ooit nog een telefoon ga gebruiken als mp3-speler.

@ Tool-fan: Wat de hi-res audioplayers van Fiio betreft... Ze hebben paar maanden geleden de M7 uitgebracht. Volgens wat ik er al van gelezen heb is het hun beste player tot nog toe. Maakt gebruik van touchscreen en een gestripte versie van Android 4. Zou super gebruiksvriendelijk zijn. En ook bijna geen bugs meer hebben. Overigens is dit de eerste player van Fiio die over een zo goed als perfect Bluetooth-signaal beschikt. Met mijn X1 heb ik in elk nummer storingen aangezien bluetooth bij de oudere modellen niet deugt. Maar dit probleem zou verholpen zijn bij de M7. Hij kost wel ongeveer het dubbele van wat ik betaald heb voor mijn X1, prijs bedraagt € 250, en hij beschikt maar over 2GB geheugen. Dus daar komt nog eens de prijs van
een micro SD-kaart bij... Overigens ondersteunt hij micro SD-kaarten tot 512GB, dus als je gebruikt maakt van FLAC-bestanden zit je wel goed met deze player

[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 12-11-2018 19:38]


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-11-2018 19:43 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Potver, was ik zeker voor gegaan als die er al was toen ik de X3 kocht.



Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 13-11-2018 19:57 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2018 19:43 schreef Dirge for november het volgende:
Potver, was ik zeker voor gegaan als die er al was toen ik de X3 kocht.


Inderdaad. Ik heb mijn X1 gekocht in maart dit jaar. Die M7 is nog maar 2 a 3 maanden uit. Maar ik denk er soms toch wel over om de overstap te maken naar die M7, en terug een poging te wagen om draadloos te luisteren


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 13-11-2018 20:10 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

Ik doe het zelf sinds kort met een Teufel MUTE BT inclusief de volgende toebehoren: - 1 Vliegtuig adapter - 1 Universal USB-Ladekabel - 1 Aansluitkabel minijack 3,5 mm (1,3 m) - 1 Softcase voor MUTE - 1 Accu voor Teufel MUTE / MUTE BT. Een erg fijne hoofdtelefoon moet ik zeggen voorzien van goedwerkende ANC bij Bluetooth verbinding.

Een aanrader!


an evil incarnation of DEATH!


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 14-11-2018 14:10 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2018 14:11 schreef Dirge for november het volgende:
Ik heb geen ervaring met de 32 ohm versie, maar de mijne klinkt op alle volumes goed eigenlijk.


En als je nu zo'n 80 ohm versie gebruikt zonder versterking, hoe bevalt die dan?
Bijvoorbeeld aan een standaard pc?

Ik zou het liefst een zo goed mogelijke hoofdtelefoon willen (prijs/kwaliteit gezien, zonder veel meer dan 100€ uit te geven). Een die ik hoofdzakelijk thuis gebruik achter men pc, en sporadisch eens onderweg meeneem om via mp3-speler te luisteren.

Ik heb de indruk dat ik met die 770 pro zeker goed zit, dus niet echt moet zien naar andere types of andere merken.
Maar in welke mate is die 32ohm versie van dezelfde kwaliteit, en in welke mate zou ik die moeten kiezen. Gezien ik liefst geen extra kosten maak om nog een versterker te kopen.

Ik lees dat die 80 ohm versie stiller klinkt, zonder versterking. Maar is dit dan eigenlijk te stil om aangenaam te kunnen luisteren (zonder last te hebben van omgevingsgeluid), of moet je het volume dan gewoon iets harder zetten dan dat je normaal zou moeten doen?


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 14-11-2018 15:39 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dat laatste. En als je je telefoon hard zet krijg je dus digitale oversturing. Als ik het zo hoor: gewoon die 32 ohm pakken. Niets mis mee. Gemiddelde mediamarkt koptelefoon heeft een nog veel lager ohmage.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 14-11-2018 15:43 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Aanvullend: het waarschijnlijk onhoorbare verschil tussen de 32 en de 80 is veel minder storend dan die digitale oversturing is.



Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen