|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
These over-the-ear, over-the-standard headphones, are for the person who wants a mighty punch with slightly less heft on the head! Equipped with 40mm high quality, special made speakers, they pack the bass without losing the clear mid-range and distinct high. http://www.motorheadphones.com/en/products/details/4587/Iron-Fist-Black#about 10.10.1942 - 20.11.2011 |
|
Ik ben al jaren heel tevreden over mij Sennheiser HD650. Niet gigantisch veel bas, maar een heel compleet, supergedefinieerd en rustig geluid. Zowel voor diepe dubtechno als beukende death metal als knisperende ambient absoluut prima. |
|
Hypnos, probeer eens de Beyerdynamic DT770 pro. Prima koptelefoon voor een prima prijs. wouter023 |
|
aha! signature |
|
iemand ervaring met Denon? signature |
|
Grado en BeyerDynamic zijn aanraders, wellicht B&W ook. Geen koptelefoon weliswaar, maar in-ears. Was erg tevreden met de Ultimate Ears 700 die ik een tijd gehad heb, maar helaas een kabelbreuk en ze worden niet meer gemaakt, mocht wel andere uitzoeken, maar bij de Mediamarkt gekocht dus weinig keus en voor Sennheiser CX 880's gegaan. Miste het geluid van de UE's wel, de Sennheisers hebben niet die definitie en 'ruimtelijk/open' geluid. Nu had ik daar vorige week ook een kabelbreuk in en dat aangegrepen weer voor een luxer paar te kiezen. Helaas zijn goede audiozaken dun bezaaid tegenwoordig en het assortiment niet al te best. Als je toch online aan het vergelijken bent kun je net zo goed meteen daar bestellen. Nog getwijfeld of het Sony XBA-2's zouden worden of BeyerDynamics MMX101's, maar voor de Etymotic Hf5 gekozen. Pasvorm en draagcomfort is even zoeken, er zitten vier verschillende 'plugs' bij, maar bij de UE bevielen de Comply foampjes erg goed dus nu ook voor de foampjes gekozen, die 'mushroom' dingen zitten wel erg diep. Goede fitting is belangrijk anders klinkt het wel erg slaapkamer BM. Iets meer bass dan de UE's, die stonden bekend daar iets minder te zijn. Deze leken wel wat schel, mistte vooral wat punch in het midden, maar gelukkig heeft mijn MP3-speler een goede equalizer, dat maakt echt een verschil. Merkte ik al met die 700's, nu wel even moeten zoeken naar een goede instelling, destijds een voorbeeld gebruikt. |
|
quote: idem hier! |
|
Ik ga straks es een driewegs gesloten koptel proberen van Denon. blijkbaar doen die niet alleen hi-end nuja, als de low-end maar goed zit signature |
|
quote: Welk type? Zo google ik mij een ongeluk. wouter023 |
|
quote: Hypnos, probeer eens de Beyerdynamic DT990 pro. Prima koptelefoon voor een prima prijs. (De open versie schijnt ruimtelijker te zijn. Dus tenzij je in een studio werkt, of veel omgevingslawaai hebt....) Hoe dan ook. Beiden geniaal. En tankkwaliteit. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
Heeft iemand ervaring met noise-cancelling koptelefoons? Ik zit binnenkort bijna 24 uur in een vliegtuig en dan is het wel prettig om een film te kunnen kijken zonder gehinderd te worden door vliegtuigmotoren. Iemand tips? |
|
Ben zelf al jaren fan van Sennheiser trouwens... Bazzio Attacks!!! |
|
quote: Ik weet niet in wat voor vliegtuig je gaat zitten, maar ik heb vaak zat met normale in-ear koptelefoons (zelf meenemen, niet in het vliegtuig kopen, wel klein risico dat je nog een verloopstukje nodig hebt) in gevlogen, en daarbij nul last gehad van motorgeluid (of ander rumoer). Met een dergelijke vliegtijd verwacht ik toch dat het een wel aardig stevig en goed geïsoleerd vliegtuig is, dus ik zou de moeite van noise-cancelling koptelefoon niet nemen. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Maar goed onze aanstaande papa luistert alleen maar noisecore en underground grind. When your people matter, menstrual health matters |
|
Wat AG zegt. Ik heb toch wel wat tijd in een vliegtuig doorgebracht, en nooit ergens last van gehad qua vliegtuig geluiden met mijn gewone koptelefoon. |
|
quote:AU of NZ? Ik heb een open koptelefoon sennheiser hd201 (dwz conus kan zowel druk naar je oor als buitenlucht kwijt) en daarbij hoor ik een hoop van de omgeving. Op de fiets ideaal in het verkeer. (Naast ronde vormgeving die bij tegenwind minderlawaai geven dan blote oren). De hd202 is dicht en dan hoor je echt veel minder van buiten. Met een goede aansluiting om je oor en je zit prima in het vliegvluig. Dat open en dicht geld ook voor wat duurdere koptelefoons natuurlijk. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Dank voor alle reacties! Bij eerdere (lange) vluchten heb ik wel veel last gehad van omgevingsgeluid met mijn, goedkope, koptelefoon, dus was benieuwd of dat noise-cancelling goed werkt. Maar dat is blijkbaar niet eens nodig dan. Zal binnenkort eens in wat winkels gaan luisteren en passen. |
|
Mijn Beyerdynamic DT 990 pro is nog steeds helemaal naar wens. Veel beter dan de gemiddelde koptelefoon in dezelfde pricerange. En zoals ik eerder al zei: tankkwaliteit. Dat ding kan niet stuk. Kan gewoon niet. En zoja, dan haal ik dezelfde. Prachtige natuurlijke weergave. Geen overdreven bas. Kraakhelder hoog, zonder scherp te worden. In het vliegtuig had ik wel last van de constante hiss van de luchtverversing, of iets dergelijks. Dan wordt het lastig omdat het een open koptelefoon is. Zet je 'm harder: dan krijgt de buurman er last van. Maar geen echt probleem. edit: voor vliegen zou een DT 770 pro dus beter zijn [Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 18-12-2015 16:04] "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
quote: Wat Dirge zegt. DT770 kan de wereld om je heen vergaan. Niks geen gekke foefjes gewoon gesloten. Kan wel wat warm worden op je hoofd. wouter023 |
|
net een nieuwe gekocht blijkbaar ook degene die Lewis Hamilton promoot ... https://www.bosebelgium.be/nl_be/better_with_bose/mercedes_amg_petronas_formula_one_team.html QuietComfort 35 wireless headphones II Limited silver edition signature |
|
quote: Schijnen inderdaad prima koptelefoons te zijn. Check wel ff of je er tegen kan, ik kreeg knallende koppijn van de noise cancelling. Misschien heb je al getest, maar zet hem anders sowieso even een uur op je oren met de NC vol gas aan. Ik heb mijn Sony WH-900N teruggestuurd, dacht echt dat m'n hoofd zou ontploffen als ik de NC langer dan 3 minuten aan had staan. Jammer, want dat werkte perfect. Zelf net de Audio Technica ATH-AR5BT binnen en in gebruik. Geluid is te gek, niks geen overdreven bas of andere pieken. Misschien voor de liefhebber van extreme bas niet geschikt, maar voor zover ik kon vinden de meest neutrale BT-koptelefoon die er momenteel is. [Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 08-11-2018 9:54] Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
hij is prima enig nadeel is dat ik met mijn PH Pavillion en diens Bluetooth geen draadloze connectie kan maken ... dus kabeltje. en via smartphone heb ik geen equalizer ... maar daar is misschien wel een app voor signature |
|
quote: Ja raar is dat, het werkt als een malle maar ik voel ook altijd een raar soort pijnljke druk op mijn trommelvliezen met mijn Bose Quietcomfort 35 I. En zonder NC klinkt het voor geen meter [Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 08-11-2018 15:26] ... hoe de hazen lopen ... |
|
quote: Weet niet of je Spotify gebruikt, maar daar zit een EQ-setting in... quote: Idd, en je leest er in reviews ed helemaal niks over, terwijl er toch genoeg mensen zijn met dat probleem. Ding speelt alle geluid van buitenaf in tegenfase weer in je oor af, dus je hebt eigenlijk dubbel zoveel geluidsdruk in je oor. De een merkt niks, de ander heeft een beetje last en een derde krijgt echt gruwelijke hoofdpijn. Maar inderdaad, het werkt fantastisch... Al moet ik zeggen dat die Audio Technica ook wel behoorlijk afsluit en er dus niet extreem veel geluid van buitenaf binnenkomt. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |