IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Sollicitatie vragen Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-05-2008 17:10 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik heb voor mijn huidige baan eerst wat heen en weer gemaild met de contactpersonen todat ze opmerkten dat ik altijd welkom was voor een informeel bezoek als ik in de buurt mocht zijn. Toevallig was ik een paar weken daarna bij mijn vriendin, dus meteen gebruik gemaakt van die uitnodiging en op basis van dat informele gesprek een formele sollicitatie-uitnodiging gekregen. Scheelt dat je dan tenminste ook al de mensen een beetje kent die je sollicitatie afnemen. En dan is het inderdaad een kwestie van interesse tonen en inhaken op hun vragen (en je een beetje inlezen in de achtergrond van het bedrijf / onderzoek helpt uiteraard ook).

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 30-05-2008 17:10]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 30-05-2008 17:17 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Mijn huidige baan is de 1e baan waar ik voor moest solliciteren (bij de banen hiervoor werd ik direct aangenomen zonder gesprek wat dan ook... ) en ik moest mijn postieve en negatieve punten noemen en een rollenspel doen, bah dat haat ik echt, maar wel aangenomen dus.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2010 13:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

als je solliciteert voor een job die je echt wil, maar waar je minder zou verdienen dan je deed/doet,
en ze vragen je hoeveel je looneisen zijn... wat zeg je dan??


signature


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 21-09-2010 13:58 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

clausule in contract over werkzaamheden na 1 jaar? en inkomsten uiteraard


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2010 14:00 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2010 13:51 schreef Hypnos het volgende:
als je solliciteert voor een job die je echt wil, maar waar je minder zou verdienen dan je deed/doet,
en ze vragen je hoeveel je looneisen zijn... wat zeg je dan??
Ligt er volgens mij aan wat voor werk je gaat doen. Ikzelf houd altijd vast aan mijn laatst verdiende loon, meestal kunnen ze je dan wel een paar tredes hoger invoeren in de schaal waarin je zit. Je loon zal dan w.s. wel wat minder snel stijgen, zeker als het werkniveau wat lager ligt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2010 14:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

unk?


neenee, ik zou nu willen solliciteren voor een job, compleet anders dan wat ik deed, en die minder betaald wordt (weet ik zo, moet ik niet eens naar vragen)
maar voor mij is het geen probleem dat ik minder zou verdienen, ik wil de job doen.
ik weet alleen totaal niet hoeveel ik zou kunnen vragen (wil niet teveel vragen anders willen ze het zeker niet in beschouwing nemen)


maar hoe breng je zoiets aan?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2010 14:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2010 14:00 schreef bastianus het volgende:
Ligt er volgens mij aan wat voor werk je gaat doen. Ikzelf houd altijd vast aan mijn laatst verdiende loon, meestal kunnen ze je dan wel een paar tredes hoger invoeren in de schaal waarin je zit. Je loon zal dan w.s. wel wat minder snel stijgen, zeker als het werkniveau wat lager ligt.


ik was coördinator van een personeelsdienst van een internationaal bedrijf

en nu wil ik dieren, tuin & vijver doen (in al zijn aspecten- onderhoud, verzorging, stockbeheer, planning) in een tuincenter in de buurt


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2010 14:08 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2010 14:03 schreef Hypnos het volgende:
ik was coördinator van een personeelsdienst van een internationaal bedrijf

en nu wil ik dieren, tuin & vijver doen (in al zijn aspecten- onderhoud, verzorging, stockbeheer, planning) in een tuincenter in de buurt
Kan je de cao van dat soort werk niet vinden? Zoek je het salaris dat bij jouw leeftijd en werkervaring hoort.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2010 14:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

wel, ik weet niet onder welk cao dat valt, geen flauw idee. ik werkte nochtans op een sociaal secretariaat

ik denk het algemene voor bedienden, 218

misschien idd gewoon baremaloon vragen
zou op zich al blij zijn met de job , loon is momenteel 2e plaats.

barema dus

ok

de rest is niet vastgelegd (ervaring ed)

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 21-09-2010 14:12]


signature


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-09-2010 19:49 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2010 14:01 schreef Hypnos het volgende:
unk?


neenee, ik zou nu willen solliciteren voor een job, compleet anders dan wat ik deed, en die minder betaald wordt (weet ik zo, moet ik niet eens naar vragen)
maar voor mij is het geen probleem dat ik minder zou verdienen, ik wil de job doen.
ik weet alleen totaal niet hoeveel ik zou kunnen vragen (wil niet teveel vragen anders willen ze het zeker niet in beschouwing nemen)


maar hoe breng je zoiets aan?


Kun je niet bij het gesprek aangeven waar je vandaan komt en wat je daar verdiende, en dat je uiteindelijk liever dit soort werk wilt doen en je realiseert dat dat een stap terug is qua inkomen maar denkt er zoveel gelukkiger van te worden dat je dat er voor over hebt? Dan laat je zien dat je serieus bent en kunnen zij vervolgens een bod neerleggen. Vervolgens is het aan jou om te kijken of dat niet te laag is, en kun je altijd nog aan het onderhandelen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2010 20:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

kan wel ja, vind het wat riskant wel. Meestal vragen ze ook een bedrag, uit eerlijkheid


signature


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 07-10-2010 14:44 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Als jullie een CV opstellen, vermelden jullie dan ook talen die jullie slechts 'matig' beheersen? Wat dat betreft zit ik me af te vragen of het de moeite waard is om Duits, Frans en Spaans te vermelden.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 07-10-2010 14:47 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

En bij de profielschets, vermelden jullie alleen positieve aspecten, of ook (een) negatieve om de implicatie van eerlijkheid te wekken (denk dan aan een quasi-negatieve omschrijving als 'ik ben soms iets te kritisch naar mezelf toe')?`


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 07-10-2010 14:51 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Alleen positieve punten, die andere dingen kun je altijd mondeling toevoegen als er naar gevraagd wordt.

Talen die je matig beheerst zou ik ook van je CV laten, tenzij het relevant is voor de baan waarop je solliciteerd. En ook dit kun je eventueel mondeling toevoegen tijdens het gesprek.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 07-10-2010 14:55 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Wat ik al dacht dus, maar het is goed om bevestiging te krijgen. Bedankt!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-10-2010 15:36 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2010 14:47 schreef nuclearwarfare het volgende:
En bij de profielschets, vermelden jullie alleen positieve aspecten, of ook (een) negatieve om de implicatie van eerlijkheid te wekken (denk dan aan een quasi-negatieve omschrijving als 'ik ben soms iets te kritisch naar mezelf toe')?`

"Ik werk soms iets te hard"

"Af en toe vinden mensen mij te daadkrachtig"

:')


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-10-2010 16:15 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2010 14:55 schreef nuclearwarfare het volgende:
Wat ik al dacht dus, maar het is goed om bevestiging te krijgen. Bedankt!

Hou er wel rekening mee dat het een graag gestelde vraag is: wat zijn je negatieve punten?

En het belangrijkste is om eerlijk te zijn (ook over positieve dingen). Je mag een slechte eigenschap best een beetje bagatelliseren maar niet teveel; ze komen er anders toch wel een keer echter. En een goede eigenschap mag je ook wel wat romantiseren, maar daar prikken ze ook makkelijk doorheen. Oh, en bij elke goede eigenschap scheelt het enorm als je er een voorbeeld bij kan geven. Een vraag als "En waar blijkt dat dan uit?" kan je anders behoorlijk met je mond vol tanden laten staan


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-10-2010 16:16 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2010 14:44 schreef nuclearwarfare het volgende:
Als jullie een CV opstellen, vermelden jullie dan ook talen die jullie slechts 'matig' beheersen? Wat dat betreft zit ik me af te vragen of het de moeite waard is om Duits, Frans en Spaans te vermelden.


Ja, als ik het kan lezen wel.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-10-2010 16:17 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Zetten mensen een profielschets in hun cv?

Dat lijkt mij meer iets voor de evt. begeleidende sollicitatiebrief of om voor hun om tijdens het gesprek achter te komen.


Tenminste, ik vermeldde in mijn cv alleen de kale feiten en voor de betreffende functie relevante informatie.

Maar die niets toevoegende blablabla liet ik er lekker uit.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-10-2010 16:17 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2010 16:16 schreef WhiteRider het volgende:
Ja, als ik het kan lezen wel.

Maar zet je er dan bij dat je het (alleen) kan lezen of ook iets als 'matig', o.i.d.?

In principe kun je er natuurlijk makkelijk even bijzetten als het alleen om lezen gaat.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-10-2010 16:18 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2010 16:17 schreef altx het volgende:
Zetten mensen een profielschets in hun cv?

Dat lijkt mij meer iets voor de evt. begeleidende sollicitatiebrief of om voor hun om tijdens het gesprek achter te komen.

Ja, dat lijkt me ook nuttiger.

Maar soms vragen ze erom, ik weet niet wat voor sollicitatie nwf doet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-10-2010 16:22 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2010 16:17 schreef ZelThoR het volgende:
Maar zet je er dan bij dat je het (alleen) kan lezen of ook iets als 'matig', o.i.d.?

In principe kun je er natuurlijk makkelijk even bijzetten als het alleen om lezen gaat.


Je ziet inderdaad ook cv's waarin het uitgesplitst staat in lezen/schrijven/spreken/verstaan, maar zo ver ben ik niet gegaan. Vooral omdat het niet relevant is (bij andere talen dan Engels) en ik mezelf bij Engels gewoon uitstekend toedicht (dus alle 4 die punten geen probleem is).

Voor wat betreft de profielschets:
Ik zet in m'n cv alleen statische gegevens. Personalia, genoten opleidingen, werkervaring, projectervaring, programmeertalen, programmakennis (De Wereld Draait Door huhuhuhu), talen, etc.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-10-2010 16:22 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2010 16:16 schreef WhiteRider het volgende:
Ja, als ik het kan lezen wel.


Als het voor de betreffende functie niet relevant is, niet doen.

Wordt in het gunstige geval als bladvulling gezien en in een ongunstig geval als compensatie van het gebrek aan relevante kwaliteiten. Of als luiheid dat je niet ff je cv aan kunt passen voor de betreffende functie.

Net zoals nevenactiviteiten of werkervaring die niet relevant is. (Soms zie je wel eens dat mensen echt hun hele levensverhaal in een cv gieten.)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-10-2010 16:23 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2010 16:22 schreef altx het volgende:
Als het voor de betreffende functie niet relevant is, niet doen.

Wordt in het gunstige geval als bladvulling gezien en in een ongunstig geval als compensatie van het gebrek aan relevante kwaliteiten. Of als luiheid dat je niet ff je cv aan kunt passen voor de betreffende functie.

Net zoals nevenactiviteiten of werkervaring die niet relevant is. (Soms zie je wel eens dat mensen echt hun hele levensverhaal in een cv gieten.)


Klopt, maar het kan in de IT ook nooit kwaad (zit jij toch ook in?). Voor hetzelfde geld komt er Duitstalige documentatie langs - dan kan ik dat wel lezen en is het fijn als ze dat weten.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 07-10-2010 16:26]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-10-2010 16:25 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2010 16:23 schreef WhiteRider het volgende:
Voor hetzelfde geldt

Tsja, Duits beheersen maakt ook niet echt uit als de moerstaal al niet lukt


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen