IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Sollicitatie vragen Vorige pagina
F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 28-11-2010 18:09 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

zojuist even een tiental sollicitaties verstuurd



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 29-11-2010 21:46 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Solli sturen draait niet om de brief, maar om bellen, bellen, bellen.


Dear dirty delightful old drunken old days


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 29-11-2010 21:51 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 29 november 2010 21:46 schreef Schaffelaer het volgende:
Solli sturen draait niet om de brief, maar om bellen, bellen, bellen.
Mwoah, eerst een goede brief en daarna bellen bellen bellen denk ik....

En je facebook / hyvesmeuk goed afschermen....


Boeiender


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 29-11-2010 21:54 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 29 november 2010 21:51 schreef MR. N het volgende:
En je facebook / hyvesmeuk goed afschermen....
hehe, eerste waar ze naar kijken ja



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 29-11-2010 21:54 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 29 november 2010 21:54 schreef Mies het volgende:
hehe, eerste waar ze naar kijken ja
Psies, dat is een van de eerste selecties.


Boeiender


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 29-11-2010 22:05 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Niet nodig om af te schermen als er geen nare dingen op staan, lijkt me.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 29-11-2010 22:13 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2010 21:51 schreef MR. N het volgende:
Mwoah, eerst een goede brief en daarna bellen bellen bellen denk ik....

En je facebook / hyvesmeuk goed afschermen....

Omdraaien is handiger hoor, kun je de brief afstemmen op wat ze zoeken/willen en ook aanpassen aan hun gebruikte jargon.


Dear dirty delightful old drunken old days


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 29-11-2010 22:14 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2010 22:05 schreef Schaep het volgende:
Niet nodig om af te schermen als er geen nare dingen op staan, lijkt me.

Wel de baas uithangen op linkedin, het wordt nu wel begrepen dat ook op internet werk en prive een beetje gescheiden zijn.


Dear dirty delightful old drunken old days


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 29-11-2010 22:15 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 29 november 2010 22:13 schreef Schaffelaer het volgende:
Omdraaien is handiger hoor, kun je de brief afstemmen op wat ze zoeken/willen en ook aanpassen aan hun gebruikte jargon.
Een telefoontje om info over een bedrijf te vragen is wel een goede zet inderdaad, maar om tig keer te bellen voor ze een brief hebben ontvangen lijkt mij averechts te werken.


Boeiender


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-11-2010 22:18 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Bellen geeft je altijd een streep voor, ze kennen je naam en hebben je stem gehoord. -Het- verschil tussen een gesprek krijgen of er in de eerste schifting uitgegooid worden.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 29-11-2010 22:21 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2010 22:15 schreef MR. N het volgende:
Een telefoontje om info over een bedrijf te vragen is wel een goede zet inderdaad, maar om tig keer te bellen voor ze een brief hebben ontvangen lijkt mij averechts te werken.

Ik bedoel natuurlijk niet dat je de tent platbelt, maar al die bedrijven afbelt waar je die brieven heenstuurt. Ik bedoel wat Mark zegt: zorgen dat je naam blijft hangen bij de juiste persoon en dan die brief er achteraan knallen. Dat werkt.


Dear dirty delightful old drunken old days


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 30-11-2010 0:41 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2010 22:14 schreef Schaffelaer het volgende:
Wel de baas uithangen op linkedin, het wordt nu wel begrepen dat ook op internet werk en prive een beetje gescheiden zijn.


Ja, dat kan natuurlijk ook handig zijn, maar vandaag was het nog in het nieuws dat één op de vijf Nederlanders succesvoller is door social media. Ik ken genoeg mensen die opdrachten hebben binnengehaald via bijvoorbeeld Twitter. Dat kan ook prima via Facebook. Dan moet je natuurlijk niet in je status update zetten dat je weer teveel speedballs hebt geklapt in het weekend, maar dat is logisch.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-11-2010 0:49 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

mwa als je solliciteert voor bolletjesslikker moet dat geen probleem zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 30-11-2010 1:04 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Haha, nou ja, ik zou geen mensen inhuren die dat soort zaken in het openbaar zeggen, iets meer voorzichtigheid lijkt me wel een puik plan.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-11-2010 1:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2010 0:49 schreef ElitE het volgende:
bolletjesslikker





signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-11-2010 11:57 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hebben jullie dat woord in blegiie niet?


quote:
Op 30 november 2010 1:04 schreef Schaep het volgende:
Haha, nou ja, ik zou geen mensen inhuren die dat soort zaken in het openbaar zeggen, iets meer voorzichtigheid lijkt me wel een puik plan.



Ik wel, tenminste als die laat zien dat hij er mee om kan gaan. Mn pa had vroeger ook van die gabbers met speed aan het werk, tering wat gingen die hard


Kutzooi probeer te solliciteren bij een studentenuitzendbureau maar dat kan alleen via mail. Ik wil gewoon een kantoor instappen en dat iemand kijkt wat die kan doen. straks maar eens andere uitzendbureau's proberen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-12-2010 14:38 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 november 2010 22:21 schreef Schaffelaer het volgende:
Ik bedoel natuurlijk niet dat je de tent platbelt, maar al die bedrijven afbelt waar je die brieven heenstuurt. Ik bedoel wat Mark zegt: zorgen dat je naam blijft hangen bij de juiste persoon en dan die brief er achteraan knallen. Dat werkt.


Hmm heb nu enkele keren gebeld maar ze verwijzen gelijk naar het schrijven van een brief en komen met informatie die eigenlijk al op de site staat.

Wat is een goede tactiek om je naam dan wat beter achter te laten? meer vragen stellen over wat het werk inhoud en daarop een geinteresseerde reactie geven ofzo?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 02-12-2010 18:08 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Je moet onmiddellijk het gesprek in handen nemen. Bellen doe je niet zomaar. Je hebt een vragenlijst klaar met vragen. Meestal weet je min of meer het antwoord op de vragen al (wat houdt het werk in, hoe ziet de organisatie eruit, bladiebla), maar kun je lekker hun het woord laten doen. Iedereen vind het fijn als iemand ge-interesseerd is in hun verhaal.

Vervolgens laat je duidelijk blijken dat jouw ervaring en interesse nou PRECIES aansluit bij datgene wat gevraagd wordt, WANT... direct paar concrete voorbeelden erin knallen. Dan zeggen dat je DANKZIJ dit gesprek super-enthousiast bent geworden (want eerst ben je natuurlijk nieuwsgierig, maar kritisch: tenslotte solliciteer jij niet zomaar in het wilde weg, je denkt bewust na over je carriere, of niet dan) en een brief gaat sturen en uitkijkt naar een interview.

Het is een spel. Als je er lol in hebt valt het nog best mee. :-)


Dear dirty delightful old drunken old days


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen