IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : 'Mensheid splitst zich in Übermensch en Untermensch Vorige pagina | Volgende pagina
Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-10-2006 13:19 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 13:16 schreef Jenje het volgende:
Goh misinterpretatie is een sterk punt van je he ...
Hoort bij het zijn van een untermensch. Moet jij als ubermensch nou inmiddels wel weten.

Maareh, als ik het goed begrijp accepteer jij als je ooit hulpbehoevend wordt, geen zorg? Die zorg wordt namelijk door anderen betaald. Door van die harde eerlijke werkers, jeweetwel, de goede mensen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2006 13:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 13:19 schreef Slechtheid het volgende:
Hoort bij het zijn van een untermensch. Moet jij als ubermensch nou inmiddels wel weten.

Maareh, als ik het goed begrijp accepteer jij als je ooit hulpbehoevend wordt, geen zorg? Die zorg wordt namelijk door anderen betaald. Door van die harde eerlijke werkers, jeweetwel, de goede mensen.
Lezen valt zo te zien niet in het spectrum van capaciteiten der Untermensch.

Gaaf dat ik een grote lul heb.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-10-2006 13:26 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Antwoorden ook niet in dat van den Ubermensch...


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 18-10-2006 13:27 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 18 oktober 2006 13:18 schreef Jenje het volgende:
.. kinderbijslag .. hebben jouw ouders ook gehad, meer als de mjine zelfs

Bedank je ouders dan maar namens de mijne


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2006 13:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 13:27 schreef skarmoon het volgende:
Bedank je ouders dan maar namens de mijne
Hadden mijn ouders maar meer moeten fokken


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 18-10-2006 13:35 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

Zonder untermensch geen ubermensch. Zonder onderklasse heeft de bovenklasse niet de mogelijkheid om zichzelf te verrijken, en in die zin is hun rijkdom niet hun eigen verdienste. Zo. En nou ga ik even de stad in, een broodje Eloi met joppiesaus halen.

[Dit bericht is gewijzigd door skarmoon op 18-10-2006 13:36]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2006 13:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 13:35 schreef skarmoon het volgende:
Zonder untermensch geen ubermensch. Zonder onderklasse heeft de bovenklasse niet de mogelijkheid om zichzelf te verrijken, en in die zin is hun rijkdom niet hun eigen verdienste.
*ik ga zitten wachten op Chellie's reply


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-10-2006 13:37 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 13:35 schreef skarmoon het volgende:
Zonder untermensch geen ubermensch. Zonder onderklasse heeft de bovenklasse niet de mogelijkheid om zichzelf te verrijken, en in die zin is hun rijkdom niet hun eigen verdienste. Zo. En nou ga ik even de stad in, een broodje Eloi met joppiesaus halen.
Zonder bovenklasse heeft de onderklasse niemand om zich op te parasieteren.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 18-10-2006 13:40 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 18 oktober 2006 13:37 schreef Misanthrope het volgende:
Zonder bovenklasse heeft de onderklasse niemand om zich op te parasieteren.

Ik heb het over de werkende onderklasse. Daar WORDT eerder op geparasiteerd.

[Dit bericht is gewijzigd door skarmoon op 18-10-2006 13:41]


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-10-2006 13:40 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 13:37 schreef Misanthrope het volgende:
Zonder bovenklasse heeft de onderklasse niemand om zich op te parasieteren.
Zonder onderklasse heeft de bovenklasse niks om op af te geven en gaat men elkaar beschuldigen van vanalles en nog wat. De onderklasse zorgt er dus voor dat de bovenklasse de bovenklasse blijft. Hoe aardig van ze, niet?


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 18-10-2006 13:43 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

Hypotheekrenteaftrek voor mensen met topinkomens = parasitair


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-10-2006 13:43 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 13:40 schreef skarmoon het volgende:
Ik heb het over de werkende onderklasse. Daar WORDT eerder op geparasiteerd.
Door wie en op welke manier?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 18-10-2006 13:44 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 9:15 schreef attila_de_hun het volgende:
of zijn er meer realistische scenario's denkbaar??
Ik vraag me af waar die krachtige kaken vandaan komen als het voedsel steeds slapper wordt. En afhankelijkheid van technologie heeft ook een keerzijde. Misschien worden we wel een galactische schimmelinfectie :


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 18-10-2006 13:50 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 18 oktober 2006 13:43 schreef Misanthrope het volgende:
Door wie en op welke manier?

Oh, een voorbeeldje zijn de topinkomens in bedrijven zoals essent, die in wezen een algemene maatschappelijke voorziening dienen te zijn. Ik vind het schandalig dat mensen zich zo kunnen verrijken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2006 13:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 13:43 schreef skarmoon het volgende:
Hypotheekrenteaftrek voor mensen met topinkomens = parasitair
Dat zou idd wel eens afgeschaft mogen worden bij een hoog inkomen, ben ik met je eens.

Nu nog bijstand eens flink bijschaven en dan komen we er wel.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2006 13:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 13:50 schreef skarmoon het volgende:
Oh, een voorbeeldje zijn de topinkomens in bedrijven zoals essent, die in wezen een algemene maatschappelijke voorziening dienen te zijn. Ik vind het schandalig dat mensen zich zo kunnen verrijken.
Dat heet marktwerking .. jij vraagt voor jouw werk toch ook een vergoeding? Als jij een topper in je vakgebied blijkt te zijn gaat je gage ook omhoog toch?

Stukje vraag/aanbod ..


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-10-2006 13:54 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 13:50 schreef skarmoon het volgende:
Oh, een voorbeeldje zijn de topinkomens in bedrijven zoals essent, die in wezen een algemene maatschappelijke voorziening dienen te zijn. Ik vind het schandalig dat mensen zich zo kunnen verrijken.
Daar heeft de overheid een foute keuze gemaakt. Of geheel liberaliseren, of niet. Nu worden die bedrijven in een onmogelijke positie gedwongen, doordat ze moeten concurreren met andere bedrijven en zich toch niet zo mogen gedragen als andere bedrijven. Het bedrijf moet dus capabele topmensen aantrekken en die trek je alleen aan met concurrerende salarissen. Een topman is wel gek om voor essent te gaan werken, die verantwoordelijkheid op zich te nemen, als hij niet voor de verantwoordelijkheid betaald wordt.

Maar jij vindt dat verrijken... Hoe zit het dan met voetballers? Die verdienen heel wat meer dan zo'n topman van essent, maar met een helehoop minder verantwoordelijkheid. Je kunt beter eens over de inkomens van voetballertjes gaan praten ipv over de inkomens van topmensen met verantwoordelijkheid.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 18-10-2006 13:54 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

Morlock = heavy metal

Eloi = Gay


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 18-10-2006 13:57 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 18 oktober 2006 13:54 schreef Misanthrope het volgende:
Daar heeft de overheid een foute keuze gemaakt. Of geheel liberaliseren, of niet. Nu worden die bedrijven in een onmogelijke positie gedwongen, doordat ze moeten concurreren met andere bedrijven en zich toch niet zo mogen gedragen als andere bedrijven. Het bedrijf moet dus capabele topmensen aantrekken en die trek je alleen aan met concurrerende salarissen. Een topman is wel gek om voor essent te gaan werken, die verantwoordelijkheid op zich te nemen, als hij niet voor de verantwoordelijkheid betaald wordt.

Maar jij vindt dat verrijken... Hoe zit het dan met voetballers? Die verdienen heel wat meer dan zo'n topman van essent, maar met een helehoop minder verantwoordelijkheid. Je kunt beter eens over de inkomens van voetballertjes gaan praten ipv over de inkomens van topmensen met verantwoordelijkheid.

Idd. het is de verantwoordelijkheid van de overheid om er voor te waken dat de verschillen niet te groot worden. En wat die voetballers betreft: Goed punt.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-10-2006 13:58 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 13:57 schreef skarmoon het volgende:
Idd. het is de verantwoordelijkheid van de overheid om er voor te waken dat de verschillen niet te groot worden. En wat die voetballers betreft: Goed punt.
Dus jij vindt dat de overheid moet voorkomen dat capabele topmensen in Nederland komen werken?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 18-10-2006 14:00 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Geen gezeik, iedereen rijk!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2006 14:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 13:58 schreef Misanthrope het volgende:
Dus jij vindt dat de overheid moet voorkomen dat capabele topmensen in Nederland komen werken?
Erger nog, dat capabele Nederlanders het land uit gepest worden! Nekslag voor de kenniseconomie


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 18-10-2006 14:03 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

Nee. nu verdraai je de zaak. Ik heb er moeite mee dat er een klimaat is waarin dit soort uitwassen mogelijk zijn, moeite met mensen voor wie het allemaal nooit genoeg kan zijn. Maar je doet er weinig aan, want het is een mondiaal verschijnsel.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-10-2006 14:04 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 14:03 schreef skarmoon het volgende:
Nee. nu verdraai je de zaak. Ik heb er moeite mee dat er een klimaat is waarin dit soort uitwassen mogelijk zijn, moeite met mensen voor wie het allemaal nooit genoeg kan zijn. Maar je doet er weinig aan, want het is een mondiaal verschijnsel.
Dus zou het nogal dom zijn om hier in Nederland een overheid te creeeren die zich er wel mee bemoeit en zo alle capabele mensen wegjaagt, of niet soms?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 18-10-2006 14:10 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 18 oktober 2006 14:04 schreef Misanthrope het volgende:
Dus zou het nogal dom zijn om hier in Nederland een overheid te creeeren die zich er wel mee bemoeit en zo alle capabele mensen wegjaagt, of niet soms?

Als dat het effect is, Inderdaad. De wereldeconomie is zoals íe is, daar ben ik wel realistisch in. Maar ik ga wel SP stemmen.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen