IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : 'Mensheid splitst zich in Übermensch en Untermensch Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-10-2006 23:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

uhm... mensche zijn unter


signature


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 24-10-2006 23:29 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

[interessant doen modus]

de mens is eigenlijk "een koord gespannen tussen onder- en overmens"

[/interessant doen modus]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 25-10-2006 19:07 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

Erg gefundeerd vind ik dat stuk niet. But then again: ik heb er geen verstand van.

quote:
Omdat mensen met het oog op nakomelingen kieskeuriger worden bij het uitzoeken van hun partner, zal de mensheid in tweeën worden gesplitst.


Ja, of er wordt helemaal niet meer geneukt en er worden alleen nog maar babies 'besteld'.. "Doe maar eentje die gezond is, en slim, en aantrekkelijk .." etc Is ineens iedereen "übermensch"

Of mensen gaan steeds meer terug getrokken leven zonder behoefte zich voort te planten, omdat ze 'afgestompt' raken en/of de maatschappij zien verloederen en geen kinderen op de wereld willen schoppen Ik bedoel, hoe WEET je zoiets, aan de hand van wat voor gegevens 'voorspel' je dit?

quote:
Sociale vaardigheden, zoals communiceren, zullen daardoor minder worden,


Ok dat de interactie tussen mensen door al het technologisch vernuft verandert snap ik nog wel, maar dat daardoor het vermogen tot communiceren per definitie achteruit gaat? Vraag het me af. Misschien worden mensen er alleen maar beter in door alle nieuwe communicatie middelen? Of ontstaat er uiteindelijk juist weer de behoefte om terug naar het 'ouderwetse' te gaan? Want wie zegt dat mensen de technologische vooruitgang nog steeds zien als een vooruitgang überhaupt met de tijd?

quote:
Verder in de toekomst zal dan door een selectievere partnerkeuze de mensheid zich in tweeën splitsen in Übermenschen en Untermenschen.


En wie zegt dat die twee soorten dan niet weer met elkaar gaan voortplanten??

Nogmaals ik heb er nul komma nul verstand van maar zit me deze dingetjes hardop af te vragen.


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 26-10-2006 16:06 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

Bovendien, wie zegt dat de omstandigheden waarin mensen verkeren ze niet kan verheffen tot übermensch dan wel verlagen tot untermensch? D'r spelen te veel factoren mee om het zo simpel te kunnen stellen.



lygophile
de rogue
Usericon van lygophile
Posted 06-11-2006 5:33 by lygophile Wijzig reactieProfiel van lygophileQuote dit bericht

quote:
En wie zegt dat die twee soorten dan niet weer met elkaar gaan voortplanten??

sexual selection. soort zoekt soort. etc. het heeft wel wat. maar ik ben het met je eens, dat t waarscheinlijker, via die design babies, een andere richting uitgaat.


het lijkt me trouwens onwaarschijnlijk dat er duizend jaar lang zo weinig gebeurt. moet je eens zien wat er verandert is de laatste honderd jaar. en de vooruitgang gaat nog steeds steeds sneller.
maargoed, je moet dit soort dingen uiteraard niet te serieus nemen, maar t is wel interesant. en als je de experts wil geloven, moeten we eerst een door ons gecreëerd ijstijd overleven voor we zover zijn..


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-11-2006 11:16 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ove design babies, ik geloof niet dat we echt babies gaan bestellen, hooguit aborteren omdat er eigenschappen zijn die we niet willen(en dan denk ik niet aan dingen als blauwe ogen ofzo). We zijn wel keihard aan het voortplanten maar dit is niet omdat we zo graag kinderen willen maar omdat we gewoon willen neuken, onze voorbehoeds middelen werken niet goed, ik denk dat de helft van de kinderen niet geplanned was.

een nieuw soort ontstaat alleen maar als de 2 groepen geisoleerd raken, geestelijk gehandicapten raken wel geisoleerd, maar mogen nu geen kinderen krijgen volgens mij, het zou kunnen dat ze later voor zichzelf kunnen zorgen, maar voorlopig zijn ze erg afhankelijk van onze soort.
voor de rest zie ik niet echt een groep die zich van ons zou kunnen splitsen de verschillen zijn veelste groot onder mensen en er is veel vermenging.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


lygophile
de rogue
Usericon van lygophile
Posted 07-11-2006 4:10 by lygophile Wijzig reactieProfiel van lygophileQuote dit bericht

"geestelijk gehandicapten"?
das een ruime term... bedoel je soms 'mensen met het syndroom van down'?
wordt het ze niet meer alleen afgeraden? dat was zon tien jaar terug zo.

het lijkt me sterk dat half de babies ongewenst zijn (althans in de 'westerse' wereld), en aborteren van ongewenste eigenschappen doen we al. selectief een zaaddonor uitzoeken doen we ook al. ik zie weinig wat de samenleving tegenhoudt om werkelijk designbabies te bestellen in de relatief vrij nabije toekomst.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 07-11-2006 9:46 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 7 november 2006 4:10 schreef lygophile het volgende:
"geestelijk gehandicapten"?
das een ruime term... bedoel je soms 'mensen met het syndroom van down'?
wordt het ze niet meer alleen afgeraden? dat was zon tien jaar terug zo.

het lijkt me sterk dat half de babies ongewenst zijn

Ongeplanned, schreef hij.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-11-2006 0:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 november 2006 4:10 schreef lygophile het volgende:
"geestelijk gehandicapten"?
das een ruime term... bedoel je soms 'mensen met het syndroom van down'?
wordt het ze niet meer alleen afgeraden? dat was zon tien jaar terug zo.

hmm ik hoor weinig over kinderen van mongooltjes, naja ouders zijn mindervruchtbaar en kinderen misschien minder levensvatbaar.
ik bedoelde de term ook erg ruim omdat ze niet in aparte inrichtingen zitten maar gewoon gemixt, de verscheidenheid is wel erg groot waardoor er niet snel 1 soort zal ontstaan, maar het lijkt me wel de meest voor de hand liggende groep die zich tot een nieuw soort ontwikkeld.


quote:
het lijkt me sterk dat half de babies ongewenst zijn (althans in de 'westerse' wereld), en aborteren van ongewenste eigenschappen doen we al. selectief een zaaddonor uitzoeken doen we ook al. ik zie weinig wat de samenleving tegenhoudt om werkelijk designbabies te bestellen in de relatief vrij nabije toekomst.

ongewenste eigenschappen zoals mannetje, vrouwtje, blauwe ogen, blond haar en het wel of niet koffie kunnen ruiken in je urine daar selecteren we nog niet op. alleen op ziektes.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 08-11-2006 1:26 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 18 oktober 2006 9:15 schreef attila_de_hun het volgende:
Naast een genetische 'supermens' die lang, intelligent, gezond, aantrekkelijk en creatief is,
...
De komende 1000 jaar groeien we uit tot ware reuzen van gemiddeld 2 meter en zal een leeftijd van 120 jaar geen uitzondering zijn.
...



Ik wist, het! Ze gaan mij klonen!



Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 15-12-2006 16:11 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

Maar d'r zit (helaas) wel wat in, kijk even in een Gymnasium-klaslokaal en een Vbo.... op de een of andere manier zal je toch een groter aantal mooie mensen in de Gymnasiumklassen aantreffen dan bij het Vbo... die mensen komen ook (vrijwel automatisch) op een andere vervolgopleiding terecht, waardoor de kans veel groter wordt dat ze ook een partner kiezen die op hetzelfde intellectuele en uiterlijke vlak zit.

Feit blijft namelijk ook dat mensen in eerste instantie op uiterlijk aangetrokken raken.... als de minder slimme mensen dan minder succes hebben bij het versieren van mooie mensen is de kans groot dat mooie mensen alleen maar slimmer worden terwijl lelijke mensen alleen maar dommer worden.

Is er alleen nog een factor die meespeelt en roet in het eten kan gooien: Oefening
Je kunt je hersenen trainen, met als gevolg dat je je door Dna gestipuleerde intelligentie kan overstijgen (of door gebrek aan oefening er juist onder terecht kunt komt), en dit geldt zowel voor mooie als lelijke mensen... kortom, iemand die echt graag slim wil zijn kan het worden.



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 15-12-2006 16:15 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Sjezus, wat heb jij een mooi leven.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 15-12-2006 16:17 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2006 16:11 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
kortom, iemand die echt graag slim wil zijn kan het worden.


Zeg, Misty.. ik heb hier een aantal mensen rondlopen met een IQ van rond de 60. Zij willen graag een IQ van rond de 80 of 90 krijgen, zodat zelfstandig wonen en een grotere zelfredzaamheid in deze maatschappij geen droom meer is. Vertel eens, hoe moeten zij dit doen?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-12-2006 16:18 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

intelligentie is maar weinig in de genen vastgelegd, je slimheid is de manier waarop je je hersenen gebruikt. als kind gaan je hersenen vormen en dit gaat je hele leven door alleen ben je op oudere leeftijd minder flexibel als kind.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-12-2006 16:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2006 16:11 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Maar d'r zit (helaas) wel wat in, kijk even in een Gymnasium-klaslokaal en een Vbo.... op de een of andere manier zal je toch een groter aantal mooie mensen in de Gymnasiumklassen aantreffen dan bij het Vbo... die mensen komen ook (vrijwel automatisch) op een andere vervolgopleiding terecht, waardoor de kans veel groter wordt dat ze ook een partner kiezen die op hetzelfde intellectuele en uiterlijke vlak zit.
Wat uiterlijk betreft is dit dikke bullshit ...

Men zoekt vaak een partner op het zelfde intelligentienivo, maar Mavo-ers zijn neit lelijker dan vwo-ers, dat slaat nergens op.

quote:
Feit blijft namelijk ook dat mensen in eerste instantie op uiterlijk aangetrokken raken.... als de minder slimme mensen dan minder succes hebben bij het versieren van mooie mensen is de kans groot dat mooie mensen alleen maar slimmer worden terwijl lelijke mensen alleen maar dommer worden.

Is er alleen nog een factor die meespeelt en roet in het eten kan gooien: Oefening
Je kunt je hersenen trainen, met als gevolg dat je je door Dna gestipuleerde intelligentie kan overstijgen (of door gebrek aan oefening er juist onder terecht kunt komt), en dit geldt zowel voor mooie als lelijke mensen... kortom, iemand die echt graag slim wil zijn kan het worden.
Ah dan wordt ioemand slimmer, en dus knapper? Je praat poep!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 15-12-2006 16:20 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2006 16:18 schreef ElitE het volgende:
intelligentie is maar weinig in de genen vastgelegd, je slimheid is de manier waarop je je hersenen gebruikt. als kind gaan je hersenen vormen en dit gaat je hele leven door alleen ben je op oudere leeftijd minder flexibel als kind.


Bij mensen met een verstandelijke handicap is toch zeker weten het IQ een belangrijke graadmeter of iemand wel of niet slim is of slimmer kan worden.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-12-2006 16:21 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

er zijn wel weer verbanden gevonden tussen de aandacht die mensen krijgen omdat ze er mooi uitzien en hun intelligentie die daardoor groeit.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-12-2006 16:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2006 16:21 schreef ElitE het volgende:
er zijn wel weer verbanden gevonden tussen de aandacht die mensen krijgen omdat ze er mooi uitzien en hun intelligentie die daardoor groeit.
Mistyboy legt het juist andersom .. jij bent dom, dus lelijk ..


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 15-12-2006 16:24 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

@ iedereen hierboven.....dat jullie nog reageren op die zemelaar snap ik niet.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 15-12-2006 16:25 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2006 16:22 schreef Jenje het volgende:
Mistyboy legt het juist andersom .. jij bent dom, dus lelijk ..


Ja of.. jij bent lelijk, dan zul je wel dom zijn.
Laatst zapte ik langs iets wat beauty en de nerd heette en daaaaamn.. de mooie mensen waren echt behoorlijk achterlijk. De lelijke mensen, waren behoorlijk slim.

Het is maar even dat men het weet, ja.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-12-2006 16:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

@BRG:ja, jij bent lelijk, dus jij snapt dat niet h


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-12-2006 16:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2006 16:25 schreef MMayo het volgende:
Ja of.. jij bent lelijk, dan zul je wel dom zijn.
Laatst zapte ik langs iets wat beauty en de nerd heette en daaaaamn.. de mooie mensen waren echt behoorlijk achterlijk. De lelijke mensen, waren behoorlijk slim.

Het is maar even dat men het weet, ja.
Tja ook dat zijn stereotypes ....


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 15-12-2006 16:26 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2006 16:25 schreef Jenje het volgende:
Tja ook dat zijn stereotypes ....





Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-12-2006 16:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En ieder mens is uniek en ik heb weekend nodig


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 15-12-2006 16:26 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 15 december 2006 16:25 schreef Jenje het volgende:
@BRG:ja, jij bent lelijk, dus jij snapt dat niet h


Ach, zo, okidoki!



Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen