IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Domme/onzinnige/brute post over de islam Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-11-2006 12:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 12:45 schreef Schaep het volgende:
Nee bullshit, ik hoor meer gezeik over de Islam dan over het Christendom.


ja, er ontstaat ook meer gezeik door de islam dan door het christendom in 2006, toch??


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-11-2006 12:47 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ja, maar dat was het punt niet.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2006 13:04 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2006 19:50 schreef Gnosis het volgende:
De mate van toewijding aan een geloof, religie of ideologie, heeft altijd geweld als extreme. Het gegeven dat moslims dit nog steeds doen, is omdat zij nooit verder gekomen zijn dan vlak voor de grens van verlichting. (Het is daarnaast bovenal flauw om ze allemaal over een kam te scheren...) De afname van georganiseerde religie in het westen is omdat het al decennia geen politiek wapen meer is; in de meeste islamitische landen is dit nog versmolten. En dan krijg je gelazer. Als of je 11e eeuwse kruisvaders chemische wapens geeft...
Jezus, wat een standaard poep verhaal. De Islam is een andere cultuur dan het Christendom. Moslims zijn niet hetzelfde als Christenen. Het pad van de Islam is niet dezelfde als die van het Christendom.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-11-2006 13:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 13:04 schreef Misanthrope het volgende:
Jezus, wat een standaard poep verhaal. De Islam is een andere cultuur dan het Christendom. Moslims zijn niet hetzelfde als Christenen. Het pad van de Islam is niet dezelfde als die van het Christendom.


Ik denk zelf wel dat beide geloven vanuit een oergeloof stammen maar wel sterk zijn gevolueerd in verschillende richtingen in de loop der tijd.
Of anders moet er van oudsher toch intensief contact zijn geweest want ik meen me te herinneren dat Jesus Christus ook een vooraanstaanfiguur is in de islam.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2006 13:53 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 13:49 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik denk zelf wel dat beide geloven vanuit een oergeloof stammen maar wel sterk zijn gevolueerd in verschillende richtingen in de loop der tijd.
Of anders moet er van oudsher toch intensief contact zijn geweest want ik meen me te herinneren dat Jesus Christus ook een vooraanstaanfiguur is in de islam.
In het Christendom is Jezus de profeet, de zoon van God. In de Islam is jezus slechts een menselijke profeet die het woord van God profeteert.

Maar de basis van het Christendom en de Islam zijn zo verschillend, dat hun paden ook totaal van elkaar verschillen en ze dus niet te vergelijken zijn.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-11-2006 13:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 13:53 schreef Misanthrope het volgende:
In het Christendom is Jezus de profeet, de zoon van God. In de Islam is jezus slechts een menselijke profeet die het woord van God profeteert.

Maar de basis van het Christendom en de Islam zijn zo verschillend, dat hun paden ook totaal van elkaar verschillen en ze dus niet te vergelijken zijn.


ja, maar de mens en een dolfijn hebben ook een gemeenschapplijk voorouder. en het zijn op zich wel overeenkommende feiten met een "lokaal" verschil. Je moet eens weten hoe snel een verhaal zich kan splitsen als een gelijkaardig verhaal in twee afzonderlijke groepen wordt doorverteld (of een taal). (eigenlijk interessante materie want het is exact hetzelfde als evolutie)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 24-11-2006 14:00]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2006 14:00 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 13:58 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, maar de mesn en een dofijn hebben ook ene gemeenschapplijk voorouderf. en het zijn op zich wel overeenkommende feiten met een "lokaal" verschil. Je moet eens weten hoe snel een verhaal zich kan splitsen als een gelijkaardig verhaal in twee afzonderlijke groepen wordt doorverteld (of een taal). (eigenlijk interessante materie want het is exact hetzelfde als evolutie)
Precies, daarom zijn ze niet op een dergelijke manier te vergelijken als de meeste mensen doen, met hun 'het christendom heeft de verlichting gehad, maar de Islam moet die nog krijgen'. Dat gaat niet op.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-11-2006 14:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 13:58 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, maar de mesn en een dofijn hebben ook ene gemeenschapplijk voorouderf. en het zijn op zich wel overeenkommende feiten met een "lokaal" verschil. Je moet eens weten hoe snel een verhaal zich kan splitsen als een gelijkaardig verhaal in twee afzonderlijke groepen wordt doorverteld (of een taal). (eigenlijk interessante materie want het is exact hetzelfde als evolutie)


In het algemeen klopt dit wel alleen gaat het hier niet op. Islam is volstrekt los van het Christendom ontstaan, heeft nagenoeg geen enkele overeenkomst met het Christendom (behoudens inkoppertjes als: gij zult niet doden) en is bovendien 600 jaar later ontstaan.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-11-2006 14:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:02 schreef Chelman het volgende:
In het algemeen klopt dit wel alleen gaat het hier niet op. Islam is volstrekt los van het Christendom ontstaan, heeft nagenoeg geen enkele overeenkomst met het Christendom (behoudens inkoppertjes als: gij zult niet doden) en is bovendien 600 jaar later ontstaan.


dat neem ik dan van je aan want ik was gewoon hardopaan het filosoferen. (alhoewel er vast discussie zal zijn over het exacte tijdstip van ontstaan; ik neem dat de islam wel een of meerdere voorlopers heeft waarmee een exact tijdstip van "geboorte" niet eenduidig te leggen is) hoe zit dan de rol van jezus christus? (die dus al een tijdje dood ws)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-11-2006 14:09 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:08 schreef attila_de_hun het volgende:
dat neem ik dan van je aan want ik was gewoon hardopaan het filosoferen. (alhoewel er vast discussie zal zijn over het exacte tijdstip van ontstaan; ik neem dat de islam wel een of meerdere voorlopers heeft waarmee een exact tijdstip van "geboorte" niet eenduidig te leggen is) hoe zit dan de rol van jezus christus? (die dus al een tijdje dood ws)


Die heeft een zeer minimale rol. Hij wordt gewoon als een van de profeten genoemd maar zeker niet als een van de belangrijkste.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2006 14:11 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:08 schreef attila_de_hun het volgende:
dat neem ik dan van je aan want ik was gewoon hardopaan het filosoferen. (alhoewel er vast discussie zal zijn over het exacte tijdstip van ontstaan; ik neem dat de islam wel een of meerdere voorlopers heeft waarmee een exact tijdstip van "geboorte" niet eenduidig te leggen is) hoe zit dan de rol van jezus christus? (die dus al een tijdje dood ws)
Profeten zijn bij de Islam menselijk, dus geen zonen van Goden en Jezus was een van de vele profeten. Hij is dus bekend, maar dan simpelweg als een mens die het woord van god predikte.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-11-2006 14:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

OK, weer wat bijgeleerd


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 24-11-2006 14:13 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:02 schreef Chelman het volgende:
In het algemeen klopt dit wel alleen gaat het hier niet op. Islam is volstrekt los van het Christendom ontstaan, heeft nagenoeg geen enkele overeenkomst met het Christendom (behoudens inkoppertjes als: gij zult niet doden) en is bovendien 600 jaar later ontstaan.


Dat is natuurlijk grote onzin. Alles uit die regio komt uit dezelfde stam waarvan de oudst bekende de symerische boom is.





Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 24-11-2006 14:14 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:09 schreef Chelman het volgende:
Die heeft een zeer minimale rol. Hij wordt gewoon als een van de profeten genoemd maar zeker niet als een van de belangrijkste.


Nog sterker, hij is niet DE profeet.
Daar is er maar 1 van.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2006 14:15 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:13 schreef Argus het volgende:
Dat is natuurlijk grote onzin. Alles uit die regio komt uit dezelfde stam waarvan de oudst bekende de symerische boom is.




Het 'wij komen ook uit een eencellig wezen voort'-verhaal.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-11-2006 14:16 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

De Islam en het Jodendom hebben dezelfde oorsprong, later is het Christendom ontstaan

(Jezus staat idd in de Koran dus het is in theorie jonger dan het Christendom)

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 24-11-2006 14:19]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 24-11-2006 14:17 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:15 schreef Misanthrope het volgende:
Het 'wij komen ook uit een eencellig wezen voort'-verhaal.


Nee


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2006 14:19 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:16 schreef spectre het volgende:
De Islam en het Jodendom hebben dezelfde oorsprong, later is het Christendom ontstaan




Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 24-11-2006 14:20 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:19 schreef Misanthrope het volgende:



Ehh nee, dat klopt ook niet


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-11-2006 14:20 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ja, dat klopt niet helemaal zie aanpassing


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-11-2006 14:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:16 schreef spectre het volgende:
De Islam en het Jodendom hebben dezelfde oorsprong, later is het Christendom ontstaan

(Jezus staat idd in de Koran dus het is in theorie jonger dan het Christendom)
Ik geloof dat voor elk scenario wel "bewijzen" te vinden zijn, omdat al die religieuze werkjes zo open en vaag omschreven zijn ...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2006 14:20 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:17 schreef Argus het volgende:
Nee
Jawel, want ookal komen het Jodendom, het Christendom en de Islam uit dezelfde voorouder voort, het zijn totaal verschillende religies. Simpel voorbeeld is dat de Islam alleen Allah kent, terwijl het Christendom de Vader, de Zoon en de Heilige geest kent.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2006 14:21 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:20 schreef spectre het volgende:
Ja, dat klopt niet helemaal zie aanpassing
Nog steeds is het Christendom veul eerder ontstaan dan de Islam.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 24-11-2006 14:22 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Het is meer een kwestie van besluiten vanaf welk punt je sekte X als een separaat religie wilt benoemen.

Persoonlijk zie ik die hele roedel als 'satanische' propaganda voor Tiamat.


Maar, OT


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-11-2006 14:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:13 schreef Argus het volgende:
Dat is natuurlijk grote onzin. Alles uit die regio komt uit dezelfde stam waarvan de oudst bekende de symerische boom is.




Somerische en niet symerische.

Het feit dat beiden een (zeer verre) vergelijkbare oorsprong hebben wil niet zeggen dat ze gezamenlijk geƫvolueerd zijn. Ze zijn op parallele (dus elkaar niet krusiende) paden ontwikkeld.

Een beetje zoals met talen. Romaanse talen en Germaanse talen stammen beiden af van Proto Indo-Europese talen maar zijn onafhankelijk geƫvolueerd.

En verder wat Mistroopje zei.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen