IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : ontwikkelingshulp aan derde wereld landen... Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-01-2002 21:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

goed besteed geld of geld kieperen in een bodemloze put???

meningen graag....

(mijn komt nog)


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 25-01-2002 21:30 by Angela Mortis Wijzig reactieProfiel van Angela MortisQuote dit bericht

geen geld geven, maar handel drijven, da's veel effectiever... Vinden de 3e wereldlanden ook, dus ik snap niet waarom er nog steeds geld gegeven wordt


MuayThaigerrr!!


Hrugnir
Submit To Selfdestruction
Usericon van Hrugnir
Posted 25-01-2002 21:43 by Hrugnir Wijzig reactieProfiel van HrugnirQuote dit bericht

geen geld geven voor voedsel of kledij maar geld investeren in landbouw, bouw enz...

alhoewel ik twijfel of dat veel zal helpen. er zal altijd wel een grote kloof blijven tussen rijk en arm


MassMörd


Pandaemonaeon
Pipo is back in town
Usericon van Pandaemonaeon
Posted 25-01-2002 21:44 by Pandaemonaeon Wijzig reactieProfiel van PandaemonaeonQuote dit bericht

ik geef die gasten niks.. ze kunnen net zo goed zelf boeren alleen die africanen (en de rest) liggen liefer in hun nest\/HOOI ik koop liever een PS2 spel


Godverdommen..


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 25-01-2002 21:45 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ligt eraan waar dat geld terecht komt... De meeste regeringen van dat soort landen steken het in eigen zak, om nog een garagetje bij hun villa te bouwen of zo. Dus ontwikkelingsgeld moet wel rechtstreeks besteed worden aan "ontwikkelingszaken".

En het is ook best wel een druppel op een gloeiende plaat. Maar elk beetje helpt?


Hrugnir
Submit To Selfdestruction
Usericon van Hrugnir
Posted 25-01-2002 21:56 by Hrugnir Wijzig reactieProfiel van HrugnirQuote dit bericht

PS : voor alle duidelijkheid, ik geef geen roste euro aan die zwartjes en ben dat ook nooit van plan


MassMörd


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-01-2002 22:21 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Zomaar geld smijten komt toch in de verkeerde handen terecht.

Schulden kwijtschelden zou goed zijn.

Verder hebben ze kennis & voorlichting nodig om de kolonisatieschade te bepreken.

't was sowieso debiel om het Afrikaans continent op te delen en daar een economie door te drammen...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-01-2002 22:24 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 januari 2002 21:56 schreef Hrugnir het volgende:
PS : voor alle duidelijkheid, ik geef geen roste euro aan die zwartjes en ben dat ook nooit van plan


Jij bent dus belastingontduiker? Wat een loze post!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-01-2002 22:24 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Erg goed plan. In Nederland liggen kinderen die intensive care nodig hebben dood te gaan, maar laten we alsjeblieft de problemen van anderen eerst oplossen! Bij de kassa van de supermarkt betalen jullie toch ook eerst de dingen van andere mensen voordat je de boodschappen voor jezelf gaat betalen? En als je dan geen geld meer over hebt, ja... Jammer dan, toch?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Hrugnir
Submit To Selfdestruction
Usericon van Hrugnir
Posted 25-01-2002 22:25 by Hrugnir Wijzig reactieProfiel van HrugnirQuote dit bericht

iedere Belg is een belastingontduiker...


MassMörd


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 25-01-2002 22:34 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 25 januari 2002 22:25 schreef Hrugnir het volgende:
iedere Belg is een belastingontduiker...



zet dat maar in je Signature.......


Suck my piss


Hrugnir
Submit To Selfdestruction
Usericon van Hrugnir
Posted 25-01-2002 22:38 by Hrugnir Wijzig reactieProfiel van HrugnirQuote dit bericht



MassMörd


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 25-01-2002 22:48 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

afrika

bodemloze put!!!!!!!!!!


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 25-01-2002 22:51 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

ik beleg wel in een derde wereld land maar niet zonder er wat voor terug te zien.
iets weggeven no way laat ze er maar voor werken.
ennu afrika ligt me ook niet azie rules


Elfenvorst
Usericon van Elfenvorst
Posted 25-01-2002 22:53 by Elfenvorst Wijzig reactieProfiel van ElfenvorstQuote dit bericht

Mijn zaak niet. Ik vind het ook schandalig overigens hoe ze je reclames voorschotelen met hongerige kindjes en weet ik veel wat voor "zielige" taferelen. De enige bedoeling van deze ongein is je onbewust een soort schuldgevoel op te dringen...je schuldig voelen omdat je te eten hebt!! Ik snap werkelijk niet dat mensen hier achter kunnen staan.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 25-01-2002 23:08 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Ik vind wel dat ze hulp kunnen gebruiken maar dan wel zoals iemand anders al zei door handel met ze te drijven. Anders heb je geen idee waar het geld nou heen gaat en zie je ook geen resultaat.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 25-01-2002 23:31 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 25 januari 2002 22:24 schreef Greycloak het volgende:
Erg goed plan. In Nederland liggen kinderen die intensive care nodig hebben dood te gaan, maar laten we alsjeblieft de problemen van anderen eerst oplossen! Bij de kassa van de supermarkt betalen jullie toch ook eerst de dingen van andere mensen voordat je de boodschappen voor jezelf gaat betalen? En als je dan geen geld meer over hebt, ja... Jammer dan, toch?


Ik ben het helemaal met je eens.


the only pleasure is pain


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-01-2002 9:07 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik vind hetin principe goed dat mense worden geholpne en als daar een bescheiden bedrag wordt aanbesteed heb ik daar geengrote problemen mee.

waar ik vooral moeite mee heb is de manier hoe het wordt gedaan. ten eerste is het inderdaad een groot probleem dat veel geld in de verkeerde zakken verdwijnt. ten tweede, als er al dan wat op de goede plek terecht komt wordt het slecht besteed. kinderen worden ingeent en er wordt weer eens waterput gemaakt en dat is het dan.die intitatief nemers weer blij want ze hebben weer wat plaatjes van gezonde kinderen bij.maar verder wordt er niks gedaan, geen voorlichting erbij ofzo. en wat is het resultaat: totale overbevolking. dus bij de concrete hulp moet vooral veel voorlichting worden gegeven zodat de mentaliteit daar ook wat veranderd( en stuur anders maar veel condooms op)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-01-2002 12:36 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Afrika gaat dood. Als je leest over de seksuele mores in veel landen in de zuidelijke helft daar, en dat de Zuid-Afrikaanse regering eind jaren '90 (toch?) eindelijk heeft erkend dat AIDS... BESTAAT, en over het grote aantal oorlogen, en het aantal krijgsheren dat daar aan de macht is dan vraag je je af hoe het kan dat er nog zoveel mensen in leven zijn. Een aantal (ook Nederlandse) Artsen zonder Grenzen werkt zich *verschrikkelijk* uit de naad in naam van de een of andere altruistische groepering; ik erken hun werk en zou niet durven om erover te gaan zeuren, maar ik begrijp het niet.
Zelf geef ik alleen aan goede doelen die of bezig zijn met het milieu, of met projecten hier in Nederland. Er zijn hier in Nederland inderdaad al genoeg mensen die op korte termijn dringend hulp nodig hebben. Wat dat betreft ben ik het dus eens met Greycloak.
(overigens wil ik eerst werk hebben voordat ik ga storten, want als student heb ik eigenlijk geen geld voor liefdadigheid).

Tegenover Noord-Afrikaanse landen sta ik ronduit negatief. Als ik lees in de krant hoe de Marokkaanse regering invloed blijft uitoefenen op immigranten hier en hoe ze weigert haar papieren beschikbaar te stellen voor Nederlandse inspectie (bijstandsfraude-affaire), hoe ze veel Berbers naar NL heeft gestuurd omdat ze niet weet wat ze er in Marokko mee aanmoet... als ik lees over streng islamitische landen als Libië en Algerije.... daar wil ik mijn centen überhaupt niet heen laten gaan.

Mijn gedachten over Azië zijn ongeveer vergelijkbaar. De ene helft sterft aan AIDS (India), onwetendheid (China), oorlog (veel landen) of honger, en de andere helft wil ik niet eens aan geven (veel van die fundamentalistische landen, wederom China).


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 26-01-2002 12:49 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

tsja..ik vind eigenlijk wel dat er iets aan die ontwikkeling landen moet worden gedaan, anders blijven die vluchtelingen toestromen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-01-2002 14:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Niet doen, ten eerste komt maar iets van 25% van de geboden hulp daadwerkelijk aan, dus het tuig van de aarde (lees regeringen) verdienen er dik aan.
Ten tweede is dat beetje hulp wat ze bereikt net genoeg om ze niet te laten creperen, maar ze veranderen hun manier van leven niet, ze blijven maar kinderen fokken om, volgens hun rare manier van denken, aan meer eten te komen.
Oplossing zou zijn, om die landen aan hun lot over te laten, dan gaan ze door een all-time low heen, maar daarna komen ze er sterker uit.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 26-01-2002 15:28 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Het klinkt misschien hard maar ik denk dat die landen gewoon hun eigen boontjes moeten doppen. Door hulp te bieden worden ze daar alleen maar afhankelijk van ons en zullen ze nooit het land op kunnen bouwen. Ook met hulp aan epidemieën daar moet gestopt worden. Die ontstaan daar juist omdat er teveel mensen in slechte omstandigheden wonen. Het moet gewoon minderen en daarom moet je juist géén hulp bieden. Ze zullen verzet bieden maar het is echt beter voor hun eigen bestwil. Maar helaas, het is onmogelijk in deze politiek correcte maatschappij


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 26-01-2002 16:01 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 25 januari 2002 21:26 schreef attila_de_hun het volgende:
goed besteed geld of geld kieperen in een bodemloze put???

meningen graag....

(mijn komt nog)


Tja... bij voorbaat vind ik dat iedereen op de wereld gelijk zou moeten zijn en dat bedoel ik dan in de zin van: iedereen voldoende schoon water, eten en onderwijs. Verder:
Zijn er teveel mensen op de wereld en zou dat echt wel 50% minder mogen; dan hebben de dieren en het milieu het ook beter en misschien zou het dan wat minder klote zijn op deze planeet.

Mijn ideaalbeeld: alle mensen die op wat voor manier dan ook een gevaar zijn voor de (wereldwijde) samenleving op een eiland, verbod van het gebruiken/misbruiken en nuttigen van dieren en de natuur de natuur laten...

Dat kan dus niet, maar ik zou het wel leuk vinden. Een leuke natuurramp in combinatie met een paar gezellige dodelijke ziektes zou ook niet verkeerd zijn trouwens.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-01-2002 16:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

het grote nadeel van de mensen hun eigen problemen laten oplossen is dat er dan een gigantische roofbouw gaat komen op natuurlijke hulpbronnen. binnen de kortste keer is heel afrika een grote dode woestijn.
en dan natuurlijk het feit dat de westere maatschappij gewoon erg veel verdient aan de huidige staat van de derde wereldlanden.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 26-01-2002 16:33 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Soms kan ontwikkelingshulp ook de lokale economie totaal ontwrichten ... bv. Er komt opeens een scheepslading graan binnen ... kan vervolgens de lokale bevolking de eigen verbouwen graan niet meer kwijt. Verdient geen geld en dus hebben ze het nog slechter.

Ik ben meer voor het slaan van pompen voor schoon water en concrete hulp. Geld sturen naar zo'n land helpt niets want komt toch in verkeerde handen.


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 26-01-2002 16:48 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

Die gasten zouden inderdaad is minder moeten gaan fokken, volgens hebbe ze daar per stel gemiddeld 7 kinderen. Ze denken ook dat hoe groter je gezin, hoe rijker je zal worden, maar ze hebben niet door dat juist het tegenovergestelde waar is.
Dat Forest Parents gedoe vind ik dan ook 1 en al onzin.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen