IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : ontwikkelingshulp aan derde wereld landen... Vorige pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-07-2013 10:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2013 10:37 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Dat is toch ook gewoon zo?

Het ligt er aan of je het absoluut of relatief bekijkt. Als je ons vergelijkt met Ethiopië zijn we allemaal rijk, maar dat is natuurlijk een valse vergelijking.
Misschien weet iemand hier hoe het precies werkt maar ik neem maar aan dat je niet zomaar hulp krijgt en dat er wel het een en ander gecontroleerd wordt. Als dat waar is, dan neem ik maar aan dat die hulpbehoevende dat dus echt nodig hebben en dat ze dus "arm"zijn. (en hoe ze daar toe zijn gekomen, drugs, gokken, gewoon pech etc. laat ik er verder buiten)


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-07-2013 10:46 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 juli 2013 18:15 schreef Mutilator het volgende:
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/276742-honger-afrika-nog-lang-niet-voorbij.html
Bizar zeg.


When your people matter, menstrual health matters


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 24-07-2013 10:48 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2013 10:45 schreef attila_de_hun het volgende:
Het ligt er aan of je het absoluut of relatief bekijkt. Als je ons vergelijkt met Ethiopië zijn we allemaal rijk, maar dat is natuurlijk een valse vergelijking.
Misschien weet iemand hier hoe het precies werkt maar ik neem maar aan dat je niet zomaar hulp krijgt en dat er wel het een en ander gecontroleerd wordt. Als dat waar is, dan neem ik maar aan dat die hulpbehoevende dat dus echt nodig hebben en dat ze dus "arm"zijn. (en hoe ze daar toe zijn gekomen, drugs, gokken, gewoon pech etc. laat ik er verder buiten)
Weinig te vreten hebben en oude, versleten kleding dragen, dat versta ik onder "westerse armoede".

Maar niet ieder jaar een nieuwe smartphone kunnen kopen versta ik daar niet onder.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-07-2013 10:52 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Idd, er zijn genoeg mensen die (vaak vanuit voormalige relatieve rijkdom) opeens geen baan meer hebben, hun huis moeten verkopen, en hun gezin nauwelijks kunnen onderhouden en bij de Voedselbank moeten aankloppen...


When your people matter, menstrual health matters


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 24-07-2013 10:56 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Ikzelf heb een minimum inkomen, maar naast basic dingen als voedsel en kleding, is er ook nog plek voor een verslaving. Om daar plek voor te maken worden dingen als uitgaan, restaurants en vakanties wel geschrapt. Het is maar wat je wil, maar ik bedoel dus dat met een minimum inkomen toch nog het een en ander mogelijk is.

Dan ben ik wel alleenstaand, met kinderen lijkt me een ander verhaal.

Wij woonden bij moeders na de scheiding, en die had nog geen werk. Toen was het een paar jaar bijstand. Dat was nasty, we moesten het echt hebben van giften van de familie.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-07-2013 10:57 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2013 10:48 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Weinig te vreten hebben en oude, versleten kleding dragen, dat versta ik onder "westerse armoede".

Maar niet ieder jaar een nieuwe smartphone kunnen kopen versta ik daar niet onder.


Ik ken meerdere mensen waar dit zeker voor opgaat maar ook deels door eigen schuld.

Kan ik gelijk even reageren op de post van Attila:

quote:
Op 24 juli 2013 10:45 schreef attila_de_hun het volgende:
Als dat waar is, dan neem ik maar aan dat die hulpbehoevende dat dus echt nodig hebben en dat ze dus "arm"zijn. (en hoe ze daar toe zijn gekomen, drugs, gokken, gewoon pech etc. laat ik er verder buiten)


Ik ken er ook die bij de voedselbank terecht zijn gekomen niet doordat ze geen baan meer hebben maar omdat ze, na jarenlang op te grote voet te hebben geleefd (leen maar raak, the sky is the limit), in de schuldsanering zitten.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-07-2013 11:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2013 10:57 schreef XXL het volgende:

Ik ken er ook die bij de voedselbank terecht zijn gekomen niet doordat ze geen baan meer hebben maar omdat ze, na jarenlang op te grote voet te hebben geleefd (leen maar raak, the sky is the limit), in de schuldsanering zitten.



Zeker en ik vind het erg moeilijk wat je nu met die mensen moet doen. Toch helpen of eigen schuld, dikke bult? Ik neig naar helpen maar wel met de voorwaarde dat hun schuld wordt weggewerkt (en dat dat een lange tijd zeer sober leven betekent is dan jammer maar helaas) Zeker als er kinderen in het spel zijn, die moeten gewoon gezond kunnen eten en naar school kunnen gaan.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-07-2013 11:31 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2013 11:04 schreef attila_de_hun het volgende:
Zeker en ik vind het erg moeilijk wat je nu met die mensen moet doen. Toch helpen of eigen schuld, dikke bult? Ik neig naar helpen maar wel met de voorwaarde dat hun schuld wordt weggewerkt (en dat dat een lange tijd zeer sober leven betekent is dan jammer maar helaas) Zeker als er kinderen in het spel zijn, die moeten gewoon gezond kunnen eten en naar school kunnen gaan.



Ik neig ook naar helpen maar dan wel onder strikte voorwaarden.
Dus niet alleen sober leven maar bij kleding en zaken als voedsel bijvoorbeeld genoegen nemen met B-merken.

Scapino schoenen ipv Nike en goedkoop bier ipv HJ om maar eens wat te noemen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-08-2017 18:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

uit het vegan topique

quote:
Op 28 augustus 2017 17:41 schreef Natural Disaster het volgende:
En met ontwikkelingshulp, dan wordt het aantal mensen ook minder.







(roept u maar)


Ligt eraan, de mens heeft het hoogste geboortecijfer in landen waar het slecht gaat. Syrie, afghanistan, palestina, Zuid Sudan allemaal met erg hoge geboorte cijfers. Mensen overcompenseren hun verliezen. Pas bij redelijke welvaart en betere positie voor de vrouw stellen mensen hun geboortecijfer(onbewust(!)) bij. De verwachtingen zijn dat de kinderen van nu over heel de wereld nog maar 2 kinderen krijgen. Afrika broed niet meer zo verschrikkelijk, de mensen die nu leven worden ouder en de rest krijgt gewoon netjes 2 kinders. Waar nu geen opa en oma in het plaatje zijn overleven die het nu wel en dat is de transitie van de huidige 7 miljard naar de voorspelde 9-10 miljard mensen.


Maak je omstandigheden nog slechter dan pas ga je minder mensen zien, maar ook de deukjes na de wereldoorlogen waren snel opgelost (juist ook door die slechte omstandigheden die de broedmachines in ons losmaakt).

De doelstelling van de VN om extreme armoede te bestrijden voor 2030 gaat gewoon lukken. Extreme armoede is gigantisch gedaald in Africa. Er is geen continent wat sneller welvaart creeert dan Africa, het startpunt was alleen anders.

https://www.ted.com/talks/hans_rosling_on_global_population_growth?language=nl

En een langere docu (met dezelfde gaafste statisticus ooit!) die laat zien dat wij nog het beeld van Afrika hebben van de jaren 60-80

https://www.gapminder.org/videos/dont-panic-end-poverty/


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-08-2017 20:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

van 2/10 naar 4,5/10 is idd een gigantisch veel grotere groei dan van 8,1/10 naar 8,2/10 lijkt me


signature


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen