|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
Daarvoor is het CBF keurmerk. Die krijg je als je als organisatie een bepaald percentage besteed aan hulp, fondsenwerving en salaris. Ik geloof dat je max. 25% van de inkomsten mag besteden aan fondsenwerving, 70% moet besteden aan daadwerkelijke hulp en de laatste 5% kan besteden aan overige zaken als salaris. Ik weet niet helemaal zeker of dit de juiste verdelingen zijn, maar iets dergelijks is. Verder moeten alle stichtingen met CBF keur een jaarverslag maken die voor iedereen toegankelijk is om in te zien. don't fuck the system, change it |
|
Ach nog even, Afrika neukt zichzelf toch wel dood, dan hoeven we ook niks meer te betalen. Against God and Government |
|
Bij de Tsunami is gewoon zoveel opgehaald dat het niet meteen toepasbaar was. Daarvoor hebben ze toen een fonds opgesteld waaruit in de loop van de tijd geld gehaald wordt voor langdurige projecten. don't fuck the system, change it |
|
En ze hebben besloten dat geld ook aan andere projecten te geven... Eigenlijk is dat ronduit schandalig, aangezien de mensen daar hun geld niet voor gegeven hebben. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Ik heb gelukkig geen cent gegeven! Geef alleen aan doelen die betrekking hebben op natuur .. mensen zijn er al genoeg .. |
|
quote: Volgens mij is dat idee ingetrokken en precies om die reden. Trouwens, de VVD wilde het geld voor Sudan doneren aan de slachtoffers van de tsunami. Daar zijn ze ook voor teruggefloten. don't fuck the system, change it |
|
quote: zoiets als een waterput? quote: de mensen zijn gewend in die levenstandaard te leven en willen niet meteen een supermarkt, als ze het beter willen krijgen moeten ze daar zelf voor kiezen anders zullen ze nooit zelfstandig worden. waarom beslissen wij westerlingen dat zij het slechter hebben dan ons ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Hoeft niet direct een waterput te zijn. Groot probleem met grote NGO's is vaak dat ze een project hebben en zodra dat loopt, een nieuw project gestart wordt. Daarnaast is het zo dat NGO's te vaak op een macroniveau werken, waardoor de effecten op microniveau over het hoofd gezien worden. Zoals reeds gezegd: geef die mensen een hengel, zodat ze zichzelf kunnen voeden. We hebben meer aan onderwijzend personeel die de mensen kunnen leren om te gaan met technieken, dan aan een baal voedsel. Gebieden die nu wel kunnen industrialiseren hebben daardoor nu mensen die opgeleid zijn om machines te kunnen bedienen. don't fuck the system, change it |
|
tja maar is een waterput is juist zo'n hengel, de toenemende welvaart wordt alleen gebruikt om meer mensen te creeren dan om beter per individu, de mensen willen dan toch niet vooruit. hulp betekend niet zelfde aantal mensen met betere levensstijl maar alleen maar meer mensen, dit komt omdat hun cultuur niet aangepast is op deze snelle veranderingen. Hoe wil je ooit een evolutieboost van 5000 jaar nu in 100 a 200 jaar proppen, de cultuur veranderd hierdoor te snel om in evenwicht te blijven, vandaar de oorlogen en al die troep. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: ingrijpen in een natuurlijke omgeving is altijd kut Je moeder. |
|
mwa verandering betekend dat mensen zich aan moeten passen en dus meer energie kwijt raakt. ontwikkelings hulp gaat altijd ten koste van de cultuur van die mensen, de meest duurzame manier om mensen een cultuur en voordelige levenswijze te behouden is door niet teveel te bemoeien met anderen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Kunstmatig ingrijpen in evolutie leidt altijd tot mislukking, zie je maar weer. Mensen plotsklaps met westerse technologie confronteren werkt niet, daar is hun maatschappij, hun cultuur en hun fysieke gesteldheid niet op berekend, ze zullen er dus anders op reageren dan "wij". Wat daar nodig is is geen geld of spullen maar een wijziging in mentaliteit. Ergo: alle steun stoppen en ze zelf hun boontjes laten doppen, dan houdt je sterke landen/bewoners over en de zwakken worden dan niet kunstmatig in leven gehouden. |
|
quote: Lekker stompzinnig dit ja Member of the iso-betawuste crew!! |
|
quote: Dat is grote onzin. Het gaat hierom dat de hulp eenzijdig is en niet vooruit kijkt. Een put is niet meteen de oplossing. Onderwijs en technische hulp zijn net zo hard nodig. Wat als bijvoorbeeld de pomp stuk gaat? Dan moeten ze weer drie uur lopen voor water als men niet weet hoe deze te repareren. Je moet in dit geval de steun niet stoppen, maar beter organiseren. Je moet ook zorgen dat de politiek mee wilt werken. Dat hadden we ook in Nederland. Toen de verbetering van de sociale voorzieningen stegen, moest de overheid dat wel wettelijk vastleggen in vorm van arbeidswetten, schoolweten etc. don't fuck the system, change it |
|
Euhm ja .. dat zeg ik ... Het is een mentaliteitskwestie .. daar kun je geen hulp voor sturen. Nu verleng je het lijden. [Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 18-05-2006 10:55] |
|
quote: inderdaad Je moeder. |
|
quote: lees het bericht nog eens goed dan, een waterput lijkt me wel 1 van de belangrijkste dingen om een goed leven te kunnen houden, maar het heeft alleen effect gehad op de kwantiteit van het leven. De cultuur van de mensen is niet gericht op massaconsumptie autotje rijden en hamburgers eten. met ontwikkelingshulp bepalen wij wat ze nodig hebben, wij vinden het verschrikkelijk dat ze geen water in de buurt hebben en dat ze in vieze kleertjes rondlopen enzo. Maar voor die mensen is dat toch heel anders. Met ontwikkelingshulp dwingen we ze te ontwikkelen zoals wij. alleen zijn de omstandigheden heel anders. wel raar dat de mensen die het meest tegen westerse rijkdom zijn, het meeste die rijkdom aan die blije onverwende bosnegertjes willen geven... ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: het hoeft sowieso niet maar afrika neukt zich niet dood, de grote sterfte van nu is alleen maar door de extreme bevolkings groei. Afrika heeft trouwens de grootste kans op overleving Bij grote wereld rampen die de wereldeconomie om zeep helpen. nu overleven ze ook zonder een grote economie. bosnegertjes zijn zelfstandig terwijl wij een klein stofje zijn van de puzzel. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
en dan heb je nog die leuke ziekten en zo signature |
|
volgens mij hebben ze daar niet zoveel last van griep, en dat eist hier behoorlijk veel slachtoffers. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
ik weet het ondergetekende signature |
|
quote: Ik denk dat een waterput ook de kwaliteit van het leven bevorderd. Inderdaad, wij bepalen dan wel hoe wij willen dat ze leven. Daarom ben ik nog steeds voor de microprojecten, waarbij kleine bedragen gegeven worden aan lokale investeerders. Dan kunnen zij bepalen wat ze met dat geld doen (wordt wel van te voren overlegd!). En het is niet zo dat die mensen tegen de europese rijkdom zijn, maar tegen een eerlijker verderling van deze rijkdom. don't fuck the system, change it |
|
quote:Kun je mij uitleggen wat er niet eerlijk is aan de verdeling van de rijkdom? Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
meen je die vraag nu serieus, of heb je echt geen idee hoe het er aan toe gaat met de verdeling van rijkdom? don't fuck the system, change it |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |