|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
Noord Korea! |
|
quote: noordt coreja toch?? ja, of Iran!!!! of Pakistan (die hebben nog geen atoombommen genoeg) |
|
Laten die ontwikkelingshulp toe dan? |
|
quote: Iran en Pakistan hebben toch geen ruk meer met azie te maken? |
|
quote: Liggen die landen opeens in Afika dan of zo?? |
|
Nee, maar valt dat niet onder het Midden Ossten? |
|
Midden Oosten = Azië don't fuck the system, change it |
|
quote: Mogelijk*, maar toch zeker in Azië. * denk het niet trouwens. Dat is meer een verzameling van stinklanden zoals saoudi arabië etc. |
|
quote:Kan ook Twente zijn ... |
|
Hmm, heb altijd gedacht dat dat een apart gedeelte was, vooral omdat de verschillen tussen het Midden Oosten en Azie vrij groot zijn, nu ja, weer wat geleerd |
|
quote: Ja, en Iran en Pakistan liggen toc h dichter bij Saoudi Arabie dan bij andere Aziatische landen? |
|
Saoudi Arabië ligt ook in Azië. Te weten dichtbij Israël, Palestina, Libanon, Iran en Iraq. Ja, dit zijn ook landen van het Midden Oosten (niet Twente). don't fuck the system, change it |
|
quote: met de redenatie is de hele wereld het Midden-oosten (als je telkens de rand erbij blijft optellen) Iran is denk ik wel MO maar Pakistan niet. Maar het blijft nog steeds Azië |
|
Over het algemeen is het middenoosten het gebied in het midden van Azie waar vooral het islamitische geloof de hoofdmoot is. In de omliggende landen is het hindoeisme, grieks/russisch orthodox of boedhisme de belangrijkste godsdienst (Indonesie uitgezonderd). don't fuck the system, change it |
|
overigens gaat daar nauwelijks ontwikkelingshulp heen, omdat de regimes daar te instabiel zijn. Datzelfde geldt voor de gebieden in Afrika. Nederland stuurt alleen geld naar gebieden waar de politieke situatie stabiel genoeg is (dus geen oorlog of dictatuur). Het enige land in het midden oosten dat hulp krijgt van Nederland is Palestina en dat meestal in de vorm van infrastructurele hulp. Zeer verbazingwekkend is dat Israel in het verleden ook ontwikkelingshulp kreeg. don't fuck the system, change it |
|
Jammer geld, ik geef dan ook geen rode cent aan die gasten. Against God and Government |
|
moet je stoppen met belasting betalen. don't fuck the system, change it |
|
Helaas gaat er inderdaad geld naar Aapfrika, maar mocht er zon knakker aan de deur komen, of er is weer zon zielige reclame op de TV, dan krijgt ie geen rode cent, ken je beter een bak bier voor kopen. Against God and Government |
|
In sommige gevallen ben ik het met je eens. Een bak bier kopen is zo'n geval. Ik geef toe dat ik het zinloos vind om geld te geven aan zo'n grote NGO als Novib. Ik steun liever microprojecten die aangetoond hebben zin te hebben. Bij een stichting als Novib of Care is het vaak onduidelijk waar het geld aan besteed wordt en of de projecten ook daadwerkelijk effect hebben gehad. don't fuck the system, change it |
|
naja, het komt er ook op neer dat ik die lui mijn geld niet gun, ten tweede ik heb zelf amper genoeg geld. Against God and Government |
|
Dat is altijd het vervelende aan belasting. Het komt op het meest onmogelijke moment (als je dus geen geld hebt). don't fuck the system, change it |
|
Is er wel eens een geslaagd project geweest??? Hoor altijd alleen maar jammer en huilverhalen... |
|
Het grootste deel gaat naar de top van dat soort organisaties.. Die mensen verdienen er echt belachelijk veel mee, terwijl het eigenlijk liefdadigheidswerk hoort te zijn Ik weiger ook om er geld in te stoppen omdat er hier je er niet zeker van bent of er wel hulp wordt geboden, volgens mij wordt 75% in nutteloze projecten gestoken "Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer |
|
Net als die fratsen bij die Tsunamie toen, toen is er toch ook een bult geld verdwenen?? Against God and Government |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |