IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Cavalera Conspiracy / Igor en Max Cavalera Vorige pagina | Volgende pagina
Lampje
Usericon van Lampje
Posted 09-09-2007 16:30 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Hmmmm, okay, nu snap ik wat beter wat je bedoelt. Enigszins geef ik je wel gelijk, en mijn uiting is wat bruut inderdaad. (Leuk, af en toe even afgeven, haha !)

Als eerste, het is niet zo dat ik de beste gitarist de naam Sepultura gun, hoewel dat misschien wel zo overgekomen is. Ik ben echter wel van mening dat Andreas en Paulo de naam sepultura gegund moet worden omdat ze er allebei zo lang mee bezig zijn. Ik noemde met name Andreas omdat hij de muziek wel echt een stuk gaver gemaakt heeft. IMO.

Ik heb in een interview gelezen dat de split tussen Igor en sepultura 2 redenen had. 1. Familie, 2. dat de muzikale kloof groter werd : Igor wilde meer de sambagrooves enzo spelen, terwijl de rest juist weer terug wilde gaan naar de stijl ten tijde van de genoemde 3 platen. Vandaar.

Maar wat betreft dat de gebroeders geen thrash meer zouden mogen maken, dat zou inderdaad hypocriet zijn, dus daar geef ik je helemaal gelijk in. Die punk invloeden vind ik echter nog steeds niks, maar ze moeten doen wat ze zelf tof vinden. Ik legde dat zelf even in verband met Sepultura, maar dat had ik er niet bij gezegd.

Maar, ik snap nog steeds niet waarom Igor niet bij Soulfly gaat spelen. Die band is net zo groot als dat Sepultura vroeger was.

Nog even terzijde als reactie op een eerdere post : Ik vind Igor Cavalera 1 van de beste thrashdrummers. Zijn latere grooves zijn ook supergaaf, alleen houd ik toch meer van de stijl die Sepultura speelde op de genoemde drie platen.

zo, nu rot ik op, .



lampje


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 09-09-2007 17:42 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

en juist nu vind ik dat je moet/mag blijven...

op één klein punt na ben ik t met je eens. Ik vind t een goed idee dat de broertjes ervoor kiezen om samen iets nieuws te gaan doen ipv dat igor bij soulfly gaat drummen. Ten eerste omdat ik soulfly een stompzinnige waardeloze kutband vind maar das persoonlijk, ten tweede omdat als ze dan een stap richting het verleden maken dat zowel met sepultura als met soulfy me niet echt een logische lijkt. Met een schone lei beginnen op persoonlijk én op muzikaal gebied is daarom denk ik een goed idee.



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 09-09-2007 22:56 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2007 17:42 schreef Aaaarco het volgende:
en juist nu vind ik dat je moet/mag blijven...

op één klein punt na ben ik t met je eens. Ik vind t een goed idee dat de broertjes ervoor kiezen om samen iets nieuws te gaan doen ipv dat igor bij soulfly gaat drummen. Ten eerste omdat ik soulfly een stompzinnige waardeloze kutband vind maar das persoonlijk, ten tweede omdat als ze dan een stap richting het verleden maken dat zowel met sepultura als met soulfy me niet echt een logische lijkt. Met een schone lei beginnen op persoonlijk én op muzikaal gebied is daarom denk ik een goed idee.



Laten ze dan toch maar weer met Andreas en Paolo verder gaan en even bedenken hoe gaaf de "Arise" tijd was en daarvoor.
Persoonlijk vind ik Sepultura geen Sepultura meer ivm het vertrek van beide broeders (oprichters + Jairo T natuurlijk ).
Maar ondanks alles wel benieuwd hoe ze het verder gaan doen.


[Dit bericht is gewijzigd door Buried_Alive op 09-09-2007 22:57]



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 09-09-2007 23:00 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ze kunnen toch niet zomaar die neger eruitschoppen nu hij net in recensies enzo te horen krijgt dat hij zich onderhand wel heeft bewezen


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 09-09-2007 23:06 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2007 23:00 schreef Aaaarco het volgende:
ze kunnen toch niet zomaar die neger eruitschoppen nu hij net in recensies enzo te horen krijgt dat hij zich onderhand wel heeft bewezen
Tsja.... het is en blijf een vervanger.



mokka
Usericon van mokka
Posted 09-09-2007 23:06 by mokka Wijzig reactieProfiel van mokkaQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2007 23:00 schreef Aaaarco het volgende:
ze kunnen toch niet zomaar die neger eruitschoppen nu hij net in recensies enzo te horen krijgt dat hij zich onderhand wel heeft bewezen

waarom niet? kijk maar naar Anthrax haha


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 09-09-2007 23:08 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

en toch zou me dat overkomen alsof t puur ende alleen om het geld ging.. dat ze nu een nieuwe band starten heeft in mijn idee meer charme


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 09-09-2007 23:08 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2007 23:06 schreef mokka het volgende:
waarom niet? kijk maar naar Anthrax haha
Of Tim "The Ripper" Owens of Blaze Baley.



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 09-09-2007 23:09 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2007 23:06 schreef mokka het volgende:
waarom niet? kijk maar naar Anthrax haha


shit kolere heeft er een neger in anthrax gezeten wtf dat heb ik gemist!!!


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-09-2007 0:22 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2007 23:08 schreef Aaaarco het volgende:
en toch zou me dat overkomen alsof t puur ende alleen om het geld ging.. dat ze nu een nieuwe band starten heeft in mijn idee meer charme

+1


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


mokka
Usericon van mokka
Posted 10-09-2007 15:11 by mokka Wijzig reactieProfiel van mokkaQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2007 23:09 schreef Aaaarco het volgende:
shit kolere heeft er een neger in anthrax gezeten wtf dat heb ik gemist!!!

nee dat niet maar wel een indiaan


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 17-09-2007 7:04 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

't heet nu blijkbaar Cavelera Conspiracy. *bliep / edit*

[Dit bericht is gewijzigd door Stoerbaard op 17-09-2007 12:10]


Inter faeces et urinam nascimur


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-09-2007 10:17 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 17 september 2007 7:04 schreef Stoerbaard het volgende:
Igor en Max Cavalera weer samen in één band
Uitgegeven: 16 september 2007 23:54

AMSTERDAM - Voor het eerst sinds 1995, toen Sepultura het succesalbum Roots opnam, hebben de broers Max en Igor Cavalera samen muziek opgenomen. In februari moet het album van hun nieuwe band Cavalera Conspiracy gaan verschijnen.
NU.nl

De reünie tussen de broers is iets waar fans op gehoopt hebben sinds de laatste Sepultura show in 1996. Sepultura, uit Belo Horizonte in centraal-Brazilië, is een van de meest gerespecteerde death/thrash metalbands aller tijden.

Ze maakten twee gouden platen, Chaos A.D. (1994) en Roots (1996). Nadat Max de band verliet, richtte hij de Soulfly op, dat het in eerste instantie aardig deed, maar nooit het succes van Sepultura kon benaderen.

Vergeten

De andere bandleden gingen onder de oude naam verder met een nieuwe zanger, maar deze Derrick Green lukte het niet om Max te doen vergeten.

Naast de Cavalera-broers (Max op zang en slaggitaar en Igor op drums) heeft de band ook Soulfly gitarist Marc Rizzo en Gojira bassist Joe Duplantier in de gelederen. Pantera & Down bassist Rex Brown is te gast, en een nummer bevat een samenwerking tussen Max, Joe en Richie Cavalera (Incite) op zang.

Opnames

De opnames vonden afgelopen juli plaats onder begeleiding van Logan Mader (ex-Machine Head gitarist) in de Undercity Studios in Los Angeles, en het mixwerk is momenteel aan de gang. Het nog naamloze album heeft een voorlopige releasedatum in februari 2008.

Van de 11 nummers zijn de volgende bekend: "Inflikted", "Bloodbrawl", "Holy Poison", "The Doom Of All Fires", "Ultra-Violent" en "My Sanctuary". Een b-kant cover van Possessed's death/thrash klassieker "The Exorcist" is ook opgenomen.

De samenwerking bevalt Max goed. "Toen Igor en ik elkaar hadden ontmoet op de 10e jaarlijkse D-Low Memorial show en instrumenten in onze handen hadden, voelde het alsof we nooit uit elkaar zijn geweest."
(c) NU.nl



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Gnosis
With Furious Intent
Usericon van Gnosis
Posted 17-09-2007 10:29 by Gnosis Wijzig reactieProfiel van GnosisQuote dit berichthttp://www.erebus.nl

Ik ben benieuwd



Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 17-09-2007 12:09 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2007 10:17 schreef Mutilator het volgende:



Dank.


Inter faeces et urinam nascimur


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 03-12-2007 1:25 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht


Ben toch wel benieuwd naar de vorderingen van deze band. Hoor er momenteel niks meer over.


yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 03-12-2007 1:39 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

Dat Joe Duplantier als de stinkende ziekte gewoon aan een nieuwe Gojira-cd gaat werken ...

Ik ben best benieuwd naar dat Cavalera-Conspiracy maar ik geloof nooit dat het in de schaduw van het geniale Gojira kan staan ...


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 03-12-2007 7:30 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2007 1:39 schreef yowannuzz het volgende:
Dat Joe Duplantier als de stinkende ziekte gewoon aan een nieuwe Gojira-cd gaat werken ...

Ik ben best benieuwd naar dat Cavalera-Conspiracy maar ik geloof nooit dat het in de schaduw van het geniale Gojira kan staan ...


Hele dikke + 1!



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-12-2007 7:45 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 10-01-2008 18:05 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Stukje nieuw muziekje:

http://www.cavaleraconspiracy.com/


Inter faeces et urinam nascimur


HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 10-01-2008 18:08 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

nou


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 10-01-2008 18:11 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Klinkt heel erg lekker!!!!!!!!!!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 10-01-2008 18:28 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Ik wacht wel tot er een album of iets dergelijks uitkomt. Aan stukjes van een halve minuut heb ik niet veel.


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 11-01-2008 18:01 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

yeah, ben nu wel benieuwd!



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-01-2008 11:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

http://www.youtube.com/watch?v=z_HN204Impk

Igor "skullcrusher" en Max "Possessed". zijn dat niet hun oude bijnamen trouwens??


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen