|
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | ||||
Auteur: |
|
|
Cool |
|
quote:http://www.lionmusic.com/marcel_dvd.htm |
|
En waar is dat ding te krijgen en wat kost hij? Ik ben er nog niks over tegengekomen. |
|
Van't weekend had ie het over een DVDpresentatie voor de MILE iig nog. Een vd dagen dat 's avonds MacAlpine speelt. hmm MAAARCEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLL? Kom je ook naar MILE dan, ratje? (kga ook meespelen met mcoenen ) [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 12-09-2006 16:25] |
|
Wat is MILE? |
|
|
|
Knaken, dat had ik toch moeten kennen... wat moet ik me hierbij voorstellen, een beurs waarbij de nieuwste producten van de deelnemende bedrijven gepresenteerd wordt, of zitten er ook workshops/clinics/shows van de artietsen die bij het betreffende product horen bij? |
|
yep, van alles check site maar es! Marcel gaat spelen voor Bo-El, ik ook, Dany Lademacher kump, staan wel deelnemers en clinics etc op die site. DOORLOPENDE LESSEN VAN DE DJ SCHOOL Altijd al willen scratchen, pitchen of beatjuggelen? Dat kan op M.I.L.E. 2006, op zaterdag 28 en zondag 29 oktober in het NBC Center in Nieuwegein. Dé DJ School van Nederland zal namelijk van de partij zijn op M.I.L.E. De DJ School viert volgend jaar zijn tienjarig bestaan en rukt met een ervaren crew uit naar dé muzikantenbeurs van Nederland. Doorlopend zullen er clinics worden verzorgd en lessen worden gegeven. Kom dus naar Musical Instruments & Live Event! Toename van aantal Nederlandse fabrikanten: M.I.L.E. OP ZATERDAG 28 EN ZONDAG 29 OKTOBER 2006 Dé Nederlandse muziekbeurs M.I.L.E. mag zich verheugen in een toenemende belangstelling onder Nederlandse bouwers en merken. Waren vorig jaar al vaderlandse merken als Koch, Bo-El Guitars en London City present in Nieuwegein, dit jaar komen daar zeker meer bij. Custom drumbouwer MMC Drums, bas- en gitaarbouwer Ellio Martina en Vanderkley Speaker Enclosures hebben hun komst naar M.I.L.E al bevestigd, andere Nederlandse merken en bouwers zullen zeker nog volgen. Hiermee wordt M.I.L.E. in zijn derde jaar een nog betere mix van groot en klein, bekende en onbekende merken uit de muziekinstrumenten- en audioindustrie. Dit is precies wat de organisatie bij de eerste aflevering in 2004 (toen nog in Utrecht) voor ogen had. Andere standhouders die hun komst al hebben bevestigd zijn onder meer importeurs als Line 6, EMP, Bose, RSL, MI-7, Iemke Roos Audio, Euro Instruments, JIC Music, USA Music Import, Holland Audio Import en Fender. Een overzicht van de merken die 100% zeker komen, is te vinden onder het tabblad 'deelnemers'. Musical Instruments & Live Event is op zaterdag 28 en zondag 29 oktober aanstaande. Voor de tweede keer is het NBC in Nieuwegein de plek van handeling voor Neerlands grootste instrumentenbeurs. M.I.L.E. ontwikkelde zich in twee jaar tijd tot hét drukst bezochte muzikanten evenement van ons land. Uit een onderzoek onder standhouders dadelijk na afloop van de 2005-editie bleek dat de standhouders zéér te spreken waren over de beurs en de locatie in Nieuwegein. De formule van M.I.L.E. - stands, demo's, veel clinics - zal in 2006 verder worden uitgebouwd. DANY LADEMACHER PRESENTEERT ZIJN BROOD MEMOIRES Gitarist Dany Lademacher zal op M.I.L.E. 2006 vertellen over zijn boek Wild Romance,'n fijne hel . Deze memoires over zijn tijd met Herman Brood verschijnen op vrijdag 27 oktober, twee dagen later komt hij er op de beurs in Nieuwegein uitgebreid over aan het woord. Zo zal Lademacher aanschuiven in de talkshow Zuiderveld & Verhoeve . Dany zal verder op zondagmiddag op de stand van Bo-El Guitars het boek presenteren en daarna een demo geven op de nieuwe Lademacher signature Bo-EL Mach 2. PRIMEUR! TRONICAL DEMO IN NBC CENTER Distributeur Synthax Benelux komt naar het Musical Instruments & Live Event met een absolute primeur! Synthax zal de werking laten zien van het Tronical systeem, een simpele Duitse vinding waarmee elke gitarist in een handomdraai zijn gitaar geheel automatisch in stemming houdt. Tronical werd ruim twee jaar geleden gepresenteerd op de Musik Messe in Frankfurt, maar is daarna verder doorontwikkeld. Inmiddels is er belangstelling van enkele grote, bekende gitaarbouwers. BOEK EEN CONSULT BIJ DE GITAARDOKTER Op de beurs M.I.L.E. kun je met jouw geliefde gitaar naar de gitaardokter. Patrick Koopman, sind 1986 gitaarbouwer in Weurt, zal ter plekke een diagnose stellen en - indien mogelijk - reparaties uitvoeren. Mankeert er dus iets aan? Neem hem of haar - jouw gitaar dus - dan mee naar M.I.L.E. Het is wel zaak om van tevoren even een afspraak te maken met de gitaardokter. Dit kan via email: info@mile2006.nl EEN BIJZONDERE CLINIC: DAVY DE WIT OP 7-STRING Davy de Wit zal op de eerste dag van M.I.L.E. (zaterdag 28 oktober) een spectaculaire clinic verzorgen. De conservatorium geschoolde musicus demonstreert zijn gloednieuwe 7-snarige basgitaar, gemaakt door Ellio Martina in Eefde. Martina maakte speciaal voor Davy de Wit de zogenaamde 7-string Extended Bass. '7 snaren, 36 frets, 252 mogelijkheden, mijn antwoord op de vraag of je je muzikale voorstellingsvermogen moet aanpassen aan de mogelijkheden van een instrument of andersom...' schrijft De Wit zelf op zijn website. De clinic op M.I.L.E. is een initiatief van Martina samen met Vanderkley basspeakers. Organisatie mikt op meer beats per minute: M.I.L.E. IN 2006 UITGEBREID MET SPECIALE DJ-WING De organisatie van Musical Instruments & Live Event is achter de schermen driftig bezig om meer deejays en producers naar de 2006-editie van de muziekbeurs te trekken. Hiertoe worden besprekingen gevoerd met verschillende aanbieders van dj-gear. De bedoeling van organisator New Road Music is om één vleugel van het Nieuwegein Business Center helemaal in te richten voor deze doelgroep. Net als bij de andere muzikale disciplines is het de bedoeling dat in deze dj-afdeling van M.I.L.E. niet alleen producten worden getoond, maar deejays en turntablers ook demonstraties geven. Belangstellende standhouders kunnen zich voor een plekje in de DJ-Wing nu al melden bij de organisatie. De organisatie van M.I.L.E. 2005 heeft van veel bezoekers en standhouders waardering gekregen voor de wijze waarop de geluidsoverlast tijdens de muziekbeurs tot een minimum was beperkt. Normaliter verkeren bezoekers en standhouders op muzikantenbeurzen in een kakafonie van lawaai. Door de indeling van de beursvloer en door de goede mogelijkheden van het NBC Center in Nieuwegein optimaal te benutten, was deze kakafonie tot een minimum beperkt. De organisatie had er bijvoorbeeld bewust voor gekozen standhouders met drumstellen bij elkaar te zetten. Daarnaast waren de clinics gecentraliseerd op twee podia in een afgescheiden ruimte en kregen standhouders met clinics de beschikking over eigen demonstratiekamers. Een enkele standhouder (zoals Line 6) had een geluidsdichte cabine meegenomen, waarin bezoekers naar hartelust gitaar konden spelen zonder dat anderen er hinder van ondervonden. Bezoekers konden op M.I.L.E. 2005 dus niet alleen hun ogen goed de kost geven, maar ook voor hun oren is goed gezorgd door de organisatie. Algemeen Dagblad over M.I.L.E. 2005: 'INTIEME BEURS MAAR KIJK UIT VOOR DE VOLKSVIJAND' Martin Donker schreef in het Utrechts Nieuwsblad en het Algemeen Dagblad over Musical Instruments & Live Event 2005 onder meer: 'De intieme Muziekbeurs van importeurs en dealers voltrekt zich in wat je plat gezegd een teringherrie zou kunnen noemen. Hier geselt iemand de drums, daar galmt een aloude Fender, en om het hoekje speelt rockgitarist Dany Lademacher. 'Standhouder Peter van Galen kan zich geen betere setting wensen. Zijn bedrijf produceert oordopjes. Gewone, maar ook speciale, op maat gemaakte, met ’vlakke demping’. Bij uitstek geschikt voor muzikant, dj, discoklant of concertganger. 'Doofheid, geheel of gedeeltelijk, wordt binnenkort onze grootste volksvijand. Liefhebbers van harde muziek, en zeker de artiesten zelf, zijn de grootste risicogroep. Van Galen: ,,Helaas onderkent nog lang niet iedereen het probleem. Zo’n oordop wordt beschouwd als prothese. ’Ik zal er gauw een stel aanschaffen’, hoor ik dan. Maar meestal komt het er pas van als zich de eerste symptomen van gehoorbeschadiging openbaren.' WAT ANDERE MEDIA ZEIDEN OVER M.I.L.E. 2005... Jean-Louis Gayet in Interface: 'Deze tweede editie van M.I.L.E. was een succes. Klaarblijkelijk is er na een matige periode weer wat meer belangstelling voor muziekbeurzen. Dit jaar was er gekozen voor het NBC (Nieuwegein Business Centre) in Nieuwegein, aan de rand van Utrecht. Een chic pand met een prettige sfeer en een opmerkelijke eigenschap: je kunt er muziek maken (daadwerkelijk dB's produceren!), terwijl het toch mogelijk bleek op normale wijze een gesprek te voeren. Twee dagen lang genieten van clinics, concerten en workshops door topmuzikanten en dj´s, en lekker zelf klooien met de uitgestalde waar.' Slagwerkwereld.com: 'In het ietwat deftige Nieuwegein Business Center (NBC) draaide het twee dagen lang om muziekbeoefening- en beleving. MILE stond dan ook bol van de demonstraties en clinics. (.....) De organisatie van MILE zal na dit aanbod nog moeite hebben om het programma voor 2006 te overtreffen.' De bovenstaande berichtgeving is verzorgd door www.popmuzikant.nl [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 12-09-2006 16:58] |
|
quote: Jaaa, ik ben er ook dan idd!! Cool dat je meespeelt met Marcellio Ga je zelf ook nog wat doen? |
|
Gezellig man! Nee ik alleen niets. Paar nrs van hem, we moeten er nog 1 samen bouwen |
|
DVD komt pas in October uit, dit omdat er iets mis is gegaan met de master DVD. DVD release party komt er idd ook aan, tentative datum wordt 22 oktober, de week voor de MILE, bij Ed & Roccos in Geleen, hangt dus even af van de release datum (ik hoop dat e.e.a. nu wel goed gaat) |
|
ah, dan zullen we even langs komen |
|
Alvast een review door Tetsu Hamanaka : Coenen, Marcel - A Live Time Journey (DVD) Lion Music (2006) Is it too early to talk about this amazing live footage of ex. Lemur Voice/Sun Caged guitar player Marcel Coenen with his friends? Courtesy by Lion Music, his first DVD called A Live Time Journey makes me shout "this is simply AWESONE". Even though I saw the similar live performance of Marcel Coenen Band at annual prog metal-oriented HEADWAY FESTIVAL, this DVD absolutely captures the magical moments of the live performance from Marcel Coenen with his impressive fellow musicians from Europe and U.S.A. The audience of this DVD reacted really great and seemed to be enjoying a lot. Not only does Marcel shreds and plays impressively, but also do other musicians including Frank Schiphorst of ex. Symmetry and other new members of Sun Caged excel on the footage. This is a definitely must have for all prog metal fans who are especially into Sun Caged and Marcel Coenen's new album, Colour Journey. Superbly fantastic DVD I've seen in this year 2006, alone. The instrumental parts are really awesome, however I am totally impressed with the singers, such as Colleen Gray, Joyce Dijkgraaf from Elleanore, Paul Villarreal (new singer of Sun Caged), and Mike Andersson from Cloudscape. Big two thumbs-up for this DVD. Highly recommended for all prog metal fans! It's totally prog metal and aggressive guitar-instrumental haven!! http://www.hamanaka.com/pilgrim2/progmetal/cpage.htm#mcoenen_livedvd1 |
|
Leuke review, alleen een paar foutjes erin wat betreft woordgebruik. Leuke typfout "AWESONE" |
|
haha ja, da's Japans |
|
wow nu al reviews ? Ik heb m nog niet eens, hahaha wel cool !! Ben erg benieuwd |
|
Hoe komt die Japanner dan aan de dvd? |
|
Promo via Lion verstuurd, net gechecked bij Lasse BTW ik heb twee preview clipjes online gezet voor de mensen die al een indruk willen krijgen van de DVD, let wel: het zijn zwaar gecompreste files dit om de bestandjes klein te houden (windows media formaat). Zie hier: http://www.marcelcoenen.com/dvdpreview/marcelcoenen-alivetimejourney-preview.wmv http://www.marcelcoenen.com/dvdpreview/marcelcoenen-alivetimejourney-preview2.wmv [Dit bericht is gewijzigd door mcoenen op 20-09-2006 7:40] |
|
quote: Ik ben zeer onder de indruk! Waar komt hij straks te koop? En hoeveel gaat hij kosten? Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Vet Kramy; in ieder geval bij http://www.lionmusic.com [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 20-09-2006 9:11] |
|
quote:cool |
|
VET!! |
|
es kijken waar ik dit kan aanschaffen idd. Zal es proberen via media markt ofzo |
|
Ziet er zeer veelbelovend uit! |
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |