IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : pagan metal Vorige pagina | Volgende pagina
Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 29-07-2002 18:20 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 29 juli 2002 18:05 schreef schaambaard het volgende:
en mensen die pagan muziek willen horen raad ik aan eens naar echte folkbands te gaan luisteren in plaats van gelikte metalbands met een goedkoop deuntje.

Gewone folk luister ik ook naar hoor, bands als The Dibliners, Altan, Carlos Nuñez, Hevia, Dervish, The Pogues, Clannad, Suldat Louis, The Chieftanes, Kadril, Laïs, Aran,...

En over dat "goedkoop deuntje", dan ken je er niet bepaald veel van, in metal gaat het over het algemeen over een drumstel, twee gitaren, een synth en een bass, bij sommige foklkmetal bands gaat het soms over een uilleannpipe (heel moeilijk instrument, duurt dertien jaar tot je het echt goed kan), een harp, bodhran, drie soorten fluiten, viool, badzooky (sorrie voor enige spelfouten) en die combineren is moeilijker dan bij "gewone" metal. De deuntjes zijn meestal heel mooi en wekken een heel mooie sfeer op, luister maar eens naar Bloody Sunday van Cruachan.

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 29-07-2002 18:23 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Edit

Ancient Rites de nieuwe cd TRACKLIST

1 - The Return
2 - Exile (Les Litanies de Satan)
3 - Victory or Valhalla (Last Man Standing)
Valhalla gingen strijders heen die door Odin waren geselecteerd

4 - ...and The Horns called for War
5 - North Sea
6 - Götterdämmerung (Twilight of the Gods)
heeft te maken met de goden

7 - (Ode to Ancient) Europa
8 - Remembrance
9 - Lindisfarne (Anno 793) Dat is de eerste klooster dat is aangevallen door de vikingen
10 - On Golden Fields (De Leeuwen Dansen)
11 - Dim Carcosa

Je zou hierdoor ancient rites als een viking band kunnen beschouwen.
Geen pagan metal band dus.

[Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 29-07-2002 18:28]

schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 29-07-2002 19:10 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 18:20 schreef beli mawr het volgende:
Gewone folk luister ik ook naar hoor, bands als The Dibliners, Altan, Carlos Nuñez, Hevia, Dervish, The Pogues, Clannad, Suldat Louis, The Chieftanes, Kadril, Laïs, Aran,...

En over dat "goedkoop deuntje", dan ken je er niet bepaald veel van, in metal gaat het over het algemeen over een drumstel, twee gitaren, een synth en een bass, bij sommige foklkmetal bands gaat het soms over een uilleannpipe (heel moeilijk instrument, duurt dertien jaar tot je het echt goed kan), een harp, bodhran, drie soorten fluiten, viool, badzooky (sorrie voor enige spelfouten) en die combineren is moeilijker dan bij "gewone" metal. De deuntjes zijn meestal heel mooi en wekken een heel mooie sfeer op, luister maar eens naar Bloody Sunday van Cruachan.

Er zijn uiteraard ook goede bands, maar ook tienduizend bandjes die een mjolnir omhangen, een thyrfing melodietje inzetten en zingen over hoe dapper odin wel niet was. Als folk met metal gemixt word neigt het al snel hier op te gaan gana lijken.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-07-2002 19:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Is dat niet met elke muziek soort zo ?
Het is aan de beluisteraar omdat naar waarde in te schatten ...

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 29-07-2002 21:09 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 18:23 schreef wladimir het volgende:
Edit

Ancient Rites de nieuwe cd TRACKLIST

1 - The Return
2 - Exile (Les Litanies de Satan)
3 - Victory or Valhalla (Last Man Standing)
Valhalla gingen strijders heen die door Odin waren geselecteerd

4 - ...and The Horns called for War
5 - North Sea
6 - Götterdämmerung (Twilight of the Gods)
heeft te maken met de goden

7 - (Ode to Ancient) Europa
8 - Remembrance
9 - Lindisfarne (Anno 793) Dat is de eerste klooster dat is aangevallen door de vikingen
10 - On Golden Fields (De Leeuwen Dansen)
11 - Dim Carcosa

Je zou hierdoor ancient rites als een viking band kunnen beschouwen.
Geen pagan metal band dus.

sja maar alle cd's verschillen dus snap ik niet waarom je er zo graag een stempeltje op wilt

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

Ineluki
Usericon van Ineluki
Posted 19-10-2002 17:18 by Ineluki Wijzig reactieProfiel van InelukiQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:31 schreef Legatius het volgende:
(...) wat kan dat nu een ander schelen hoe je zelf je eigen favoriete bands in een spreekwoordelijk hokje stopt. Skyforger heerst!

100 % mee eens !!!!! Qua stijl zijn er binnen die bands zowiezo enorme verschillen te constateren en betrekken ze hun invloeden uit vanalles en nog wat (folk, black metal, heavy metal, thrash, ...).

En Skyforger heerst ten top !

[Dit bericht is gewijzigd door Ineluki op 19-10-2002 17:19]

Ineluki
Usericon van Ineluki
Posted 19-10-2002 17:45 by Ineluki Wijzig reactieProfiel van InelukiQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 19:10 schreef schaambaard het volgende:
Er zijn uiteraard ook goede bands, maar ook tienduizend bandjes die een mjolnir omhangen, een thyrfing melodietje inzetten en zingen over hoe dapper odin wel niet was. Als folk met metal gemixt word neigt het al snel hier op te gaan gana lijken.

Tja, er zijn natuurlijk ook kutbandjes, die van het hele gegeven een persiflage gaan maken, uiteraard ... Maar ik denk niet dat dat verschijnsel nu zo uniek te noemen is voor "pagan metal", "viking metal", "folk metal" or whatever-you-name-it-bandjes.

Ben al langer liefhebber van (pure) folk en persoonlijk hoor ik toch ook behoorlijk wat metalgroepen die dergelijke genre-elementen op verdienstelijke manier in hun muziek weten te integreren. Skyforger, The Lord Weird Slough Feg, Skyclad, Falkenbach, Storm, Mithotyn, Bathory, Cruachan, Grimm, Ha Lela, Isengard, (ouwe) Enslaved, enz. ... Of ze dat nu "viking" of "pagan metal" noemen, doet me er weinig toe. Ik vind de combinatie metal, folk en goed historisch/mythologisch concept best geslaagd.

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 20-10-2002 0:29 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Nieuwe thyrfing cd zuigt toch wel ten top.

Ik wil dat skyforger nog is horen ken het wel van naam en ik wou misschien naar concert gaan samen met Obtest , maar is een beetje ver.

Er zijn niet zoveel bands trouwens die een melodietje als thyrfing doen.

Einherjer, thundra? Daarmee is dan ook alles wel gezegd.

Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 20-10-2002 15:13 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Wat een slap gelul zeg hier... Ze noemen de wat oudere Behemoth ook Pagan Metal.

Ineluki
Usericon van Ineluki
Posted 20-10-2002 15:48 by Ineluki Wijzig reactieProfiel van InelukiQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2002 0:29 schreef wladimir het volgende:
Nieuwe thyrfing cd zuigt toch wel ten top.
(...)

Nog niet gehoord. Feitelijk nooit echt bijzonder van Thyrfing gehouden ...

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 20-10-2002 15:55 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2002 15:48 schreef Ineluki het volgende:
Nog niet gehoord. Feitelijk nooit echt bijzonder van Thyrfing gehouden ...

het oudere werk is wel te doen..

valdrgalga
Usericon van valdrgalga
Posted 28-08-2003 17:57 by valdrgalga Wijzig reactieProfiel van valdrgalgaQuote dit bericht

Ik vermoed dat dit wel in dit topic past...

Anyway, ik was toch wel aangenaam verrast door de band Korpiklaani (gingen eerder onder de naam Shaman door het leven). Finse folkmetal in z'n puurste zin...

Op hun site vallen enkele mp3's te downloaden, waarvan Ii lea voibmi en Sugadit zeker de moeite zijn: http://www.naturalbornrecords.com/Shaman_Discography.htm

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 28-08-2003 22:16 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

@valdrgalga; dit heeft idd wat, eens wat anders dan black met folk invloeden

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Ooypunk
Heidevolk
Usericon van Ooypunk
Posted 29-08-2003 14:22 by Ooypunk Wijzig reactieProfiel van OoypunkQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

It Sat Duolma Mu is een erg gaaf nummer. Bleef bij mij een week in mijn hoofd hangen. Hilipatipimppa had dat nog veel erger, trouwens.

[Dit bericht is gewijzigd door Ooypunk op 29-08-2003 14:29]

Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 29-08-2003 14:29 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Er is maar 1 pagan metal band en dat is SKYCLAD!

Nou ja eigenlijk twee SABBAT en SKYCLAD maar dat is nogal verweven!

campske666
Usericon van campske666
Posted 29-08-2003 14:31 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2002 15:55 schreef wladimir het volgende:
het oudere werk is wel te doen..

k zie nu dat dit al een mega oude post is, maar toch =>

Ik vindt de nieuwe van Thyrfing eigenlijk geweldig heersen. De hele Viking-sound is zwaar minder als in hun vorige CD's, maar het is wel een geweldige schijf.

Sje
Usericon van Sje
Posted 30-08-2003 18:20 by Sje Wijzig reactieProfiel van SjeQuote dit bericht

pagan="heiden",oftewel in niets gelovend, althans niet wat het christendom wil..tja...dus wat Pagan metal moet voorstellen, kun je heel veel bands onder catagoriseren...TRAVEL DARK

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 30-08-2003 18:29 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2003 14:29 schreef enforcer het volgende:
Er is maar 1 pagan metal band en dat is SKYCLAD!

Nou ja eigenlijk twee SABBAT en SKYCLAD maar dat is nogal verweven!
Je hebt ook nog "the weird slough feg". Zo'n heavy metal band met pagan invloeden uit Amerika.
Als je die nog niet kent!

En de nieuwe thyrfing vind ik zwaar zuigen.

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 30-08-2003 18:31 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 30 augustus 2003 18:20 schreef Sje het volgende:
pagan="heiden",oftewel in niets gelovend, althans niet wat het christendom wil..tja...dus wat Pagan metal moet voorstellen, kun je heel veel bands onder catagoriseren...TRAVEL DARK

Pagan is eerder een omvattende naam voor alles wat met natuurreligies (Keltische religie, Vikingreligie, Germaanse religie,...) te maken heeft. In Pagan metal zullen de teksten eerder rond die religies geschreven zijn, en over de mythen en sagen in de desbetreffende religies (bv Táin Bó Cauligne (Cattle Rait of Coolley), Fall of Gondolin, A Druids Passing (allemaal van Cruachan), kan wel geen voorbeelden aanhalen van viking metalnummers omdat ik me nog nooit heb verdiept in de vikingreligie). De teksten draaien ook soms over geschiedkundige feiten en het aanklagen van sommige historische evoluties.

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

KeleN
Usericon van KeleN
Posted 02-09-2003 13:11 by KeleN Wijzig reactieProfiel van KeleNQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 12:17 schreef Vampie het volgende:
Gelul..pagan zijn heeft niks te maken met wat voor muziek je luisterd.

Wie belet er je je geloofovertuiging of interesses te integreren in de muziek die je graag hoort?

Pagan metal zou nieuw zijn? Ooit van Bathory gehoord?

quote:
Op 29 juli 2002 15:35 schreef Slechtheid het volgende:
Ideologie achter muziek zuigt!
Het gaat immers om de muziek, niet om tekst.

Bij sommige bands. Bij andere niet. Wie ben jij om daarover een oordeel te vellen?

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 02-09-2003 13:12 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2003 13:11 schreef KeleN het volgende:-bla-

stel jezelf eerst even hier voor!<-dat is maar een suggestie

Pagan Metal...tsja...wat verstaat men daar nou precies onder?

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 02-09-2003 13:19]

KeleN
Usericon van KeleN
Posted 02-09-2003 13:28 by KeleN Wijzig reactieProfiel van KeleNQuote dit bericht

quote:

Pagan Metal...tsja...wat verstaat men daar nou precies onder?

De uitleg van beli mawr komt aardig in de buurt...

Tronc
Usericon van Tronc
Posted 02-09-2003 14:38 by Tronc Wijzig reactieProfiel van TroncQuote dit bericht

al die hokjes ook

campske666
Usericon van campske666
Posted 02-09-2003 14:48 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 2 september 2003 14:38 schreef Tronc het volgende:
al die hokjes ook

Ik vindt hokjes op zich niet slecht, dan weet je tenminste in welke richting je moet zoeken. Het probleem met pagan metal en viking metal is dat je wel weet waar de teksten over gaan, maar de muziek zelf kan nogaltijd varieren van folk tot death-metal. maw, je weet nog altijd niks.

stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 02-09-2003 14:59 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Grimm (Nederlandse pagan holigan metal) ofzoiets. Klonk wel vet toen ik 't een keer hoorde. Maar veel weet ik er niet van af.

I am the 1%.

Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com