IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : pagan metal Vorige pagina | Volgende pagina
Wolf Kelen
Usericon van Wolf Kelen
Posted 02-09-2003 18:38 by Wolf Kelen Wijzig reactieProfiel van Wolf KelenQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2002 15:13 schreef Inside-Lie het volgende:
Wat een slap gelul zeg hier... Ze noemen de wat oudere Behemoth ook Pagan Metal.

Met een album naam als "From the Pagan Vastlands"; wat verwacht je?

In hun Pagan Black Metal periode waren ze tenminste nog aan te horen. Hun huidige death metal is pas echt

IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 02-09-2003 18:44 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 12:08 schreef wladimir het volgende:
Is hier iemand bekend met Pagan metal.
Wie luisterd ernaar en wat vind je ervan?

Ik ken deze bands

Adhur
Adorned Brood
assamalla
Aisling
Ancient Rites
Belenos
Bergthron
CORVUS CORAX
Die Saat
Forefather
Goat of Mendes
Grom
Helheim
kalm
Menhir
Nydvind
Numen
OBTEST
RAKOTH
Runic
SKYFORGER
Suidakra
XIV Dark Centuries

Ancient rites are like cool guys and friends of me dus kan k niet anders dan t goed vonden.

Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...

~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 02-09-2003 18:45 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Is wel weinig objectief hé...

IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 02-09-2003 18:46 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2003 18:45 schreef ~Narsil het volgende:
Is wel weinig objectief hé...
oeps

Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...

Ineluki
Usericon van Ineluki
Posted 03-09-2003 17:18 by Ineluki Wijzig reactieProfiel van InelukiQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2003 14:48 schreef campske666 het volgende:
Ik vindt hokjes op zich niet slecht, dan weet je tenminste in welke richting je moet zoeken. Het probleem met pagan metal en viking metal is dat je wel weet waar de teksten over gaan, maar de muziek zelf kan nogaltijd varieren van folk tot death-metal. maw, je weet nog altijd niks.

Het spectrum is vrij breed, idd. Ik neem aan dat het toch ten dele om een thematisch/ideologisch gegeven gaat, al zijn er qua stijlelementen toch ook enige tendenzen aan te geven.

Wolf Kelen
Usericon van Wolf Kelen
Posted 03-09-2003 18:35 by Wolf Kelen Wijzig reactieProfiel van Wolf KelenQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2003 17:18 schreef Ineluki het volgende:
Het spectrum is vrij breed, idd. Ik neem aan dat het toch ten dele om een thematisch/ideologisch gegeven gaat, al zijn er qua stijlelementen toch ook enige tendenzen aan te geven.

Dat zou binnen het metal genre trouwens niet de eerste keer zijn. Black Metal is met de defenitie "metal waarvan de teksten op satanisme geinspireerd zijn" ook nogal breed, en hoor maar eens naar de verscheidenheid in het Doom Metal genre...

istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 03-09-2003 18:59 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

Pagan metal bands mogen wel meer instrumenten uit de germaanse tijd gebruiken. Dit zal alleen maar goed zijn om de germaanse/vikingse sfeer voorelkaar te krijgen.

Luister maar naar de duitse Black metal band Pest, Ze gebruiken een didgeridoo in een lang maar verschrikkelijk mooi nummer. Pest speelt overigs GEEN pagan achtige black metal!

Ook moet er meer gegrunt worden in plaats van de screams. De Cimbren en Teutonen waren bekend om hun naar donder klinkende stem als ze de strijd ingingen..

impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 03-09-2003 19:03 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2003 14:59 schreef stoomfiets het volgende:
Grimm (Nederlandse pagan holigan metal) ofzoiets. Klonk wel vet toen ik 't een keer hoorde. Maar veel weet ik er niet van af.
ik geloof niet dat dat een echt serieuse band is.

Wolf Kelen
Usericon van Wolf Kelen
Posted 03-09-2003 19:27 by Wolf Kelen Wijzig reactieProfiel van Wolf KelenQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2003 18:59 schreef istharol het volgende:
Pagan metal bands mogen wel meer instrumenten uit de germaanse tijd gebruiken. Dit zal alleen maar goed zijn om de germaanse/vikingse sfeer voorelkaar te krijgen.

Luister maar naar de duitse Black metal band Pest, Ze gebruiken een didgeridoo in een lang maar verschrikkelijk mooi nummer. Pest speelt overigs GEEN pagan achtige black metal!

Ook moet er meer gegrunt worden in plaats van de screams. De Cimbren en Teutonen waren bekend om hun naar donder klinkende stem als ze de strijd ingingen..

Het is nog altijd metal eh, geen folk. Ik ben ook niet tegen het gebruik van zo'n instrumenten in metal, zolang het maar smaakvol kan gebeuren en het niet tot het tralalie tralala niveau vervalt (wat meer wel dan niet het geval is), maar al bij al is dat aan de bands zelf om te beslissen, en heeft het niet echt een invloed of het nu al of niet pagan metal is.

Hoolie99
Usericon van Hoolie99
Posted 03-09-2003 21:40 by Hoolie99 Wijzig reactieProfiel van Hoolie99Quote dit bericht

Pagan Metal : BIFROST !!!

!!! THE SIGN IS ON !!!

maniacM
Usericon van maniacM
Posted 13-05-2004 12:59 by maniacM Wijzig reactieProfiel van maniacMQuote dit bericht

Heeft iemand Pagan van Cruachan al gehoord??? Hij is in april uitgekomen, maar heb nog niet de kans gehad om hem te beluisteren! Ik ben benieuwd!! Tot dusver vind ik Middle Kingdom hun beste album

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-05-2004 13:01 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2004 12:59 schreef maniacM het volgende:
Heeft iemand Pagan van Cruachan al gehoord??? Hij is in april uitgekomen, maar heb nog niet de kans gehad om hem te beluisteren! Ik ben benieuwd!! Tot dusver vind ik Middle Kingdom hun beste album
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=341333

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 13-05-2004 13:02 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 2 september 2003 18:44 schreef IceQueen het volgende:
Ancient rites are like cool guys and friends of me dus kan k niet anders dan t goed vonden.

Haha, weer een klassieke uitspraak van onze IceQueen.

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-05-2004 13:03 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 13-05-2004 13:47 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 13 mei 2004 12:59 schreef maniacM het volgende:

Pagan is echt super, M.K. blijft wel mijn favo maar de opmerkelijk hoge input van uilleannpipes doorheen Pagan doet me heel veel plezier

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Ooypunk
Heidevolk
Usericon van Ooypunk
Posted 13-05-2004 14:31 by Ooypunk Wijzig reactieProfiel van OoypunkQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

quote:
Op 3 september 2003 18:59 schreef istharol het volgende:

Jammer alleen dat eigenlijk niemand weet wat de Germanen voor instrumenten gebruikten.

Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 13-05-2004 14:33 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Kan je Menhir tot de pagan metal rekenen? Zo ja, heersch band! Zat net weer naar Thuringia te luisteren

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-05-2004 14:34 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2004 14:33 schreef Tormented soul het volgende:
Kan je Menhir tot de pagan metal rekenen? Zo ja, heersch band! Zat net weer naar Thuringia te luisteren
Nee dat is kant en klare NS; DE stouterds

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 13-05-2004 14:36 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2004 14:34 schreef kwelgeest het volgende:
Nee dat is kant en klare NS; DE stouterds

wara haal je uit dat het NS is? Oke mijn duits is niet al te best maar ik heb nog geen nazilyrics gevonden. Dat ze in het duits zingen betekend nogniet dat ze nazi zijn

Ooypunk
Heidevolk
Usericon van Ooypunk
Posted 13-05-2004 14:38 by Ooypunk Wijzig reactieProfiel van OoypunkQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

Ik neem aan dat die duivel-smiley betekent dat het een grapje was?

Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-05-2004 14:39 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2004 14:36 schreef Tormented soul het volgende:
wara haal je uit dat het NS is? Oke mijn duits is niet al te best maar ik heb nog geen nazilyrics gevonden. Dat ze in het duits zingen betekend nogniet dat ze nazi zijn
Het verbloemde hakenkruis in het boekje, de SS runen in de kraag vd zanger en de H-groet vd roadie

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-05-2004 14:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2004 14:36 schreef Tormented soul het volgende:

quote:

Wacht auf, Verdammte dieser Erde,
die stets man noch zum Hungern zwingt!
Das Recht wie Glut im Kraterherde
nun mit Macht zum Durchbruch dringt.
Reinen Tisch macht mit den Bedrängern!
Heer der Sklaven, wache auf!
Ein Nichts zu sein, tragt es nicht länger
Alles zu werden, strömt zuhauf!

ALLE Duitse lyrics zijn NAZI.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Ratman
Life...don't talk to me about life...
Usericon van Ratman
Posted 13-05-2004 14:43 by Ratman Wijzig reactieProfiel van RatmanQuote dit berichthttp://www.carnalleftovers.com / www.myspace.com/carnalone

Is Rammstein dan ook Nazistisch?

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 13-05-2004 14:44 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 13 mei 2004 14:39 schreef kwelgeest het volgende:
Het verbloemde hakenkruis in het boekje, de SS runen in de kraag vd zanger en de H-groet vd roadie

Tssssssss , hier gaan we weer, het hakenkruis is een mythisch Germaans symbool dat verneukt is door de nasies in de 2de wereldoorlog , die runen stammen ook al van duizenden jaren voor WOII. Ik vind het ronduit belachelijk dat pagan/folkmetal steeds maar met extreem rechts enzo wordt ge-associëerd, ok, veel teksten zijn enigzins nationalistisch getint maar geeft dat aan dat de band daardoor extreem rechts is ingesteld? Zo ja

Ga eerst eens lezen over symboliek vooraleer je zo'n domme uitspreken begint te doen zeg.

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 13-05-2004 14:46]

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-05-2004 14:46 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2004 14:43 schreef Ratman het volgende:
Is Rammstein dan ook Nazistisch?

Ja.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com