IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Shoegaze Vorige pagina | Volgende pagina
GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 19-09-2008 7:20 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Nu A Place To Bury Strangers opstaan, werd ook ergens hier genoemt, best te doen Alhoewel ik bovenstaande toch een stuk lekkerder vind klinken.

Aanrader voor mensen die graag een mix horen tussen Coldplay en Slowdive: Moose


Why doesn't my music get me all the chicks?


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 10-01-2009 16:08 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Liefhebbers van noisy shoegaze moeten zeker het Amerikaanse LSD And The Search For God checken. Na een EP is nu de eerste full-length in de maak en daar kijk ik zeer naar uit.

www.myspace.com/lsdandthesearchforgod



GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 12-03-2009 16:31 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Jippie, Nowhere van Ride weer eens opgezet, zeer fijn.

nog wat andere aanraders:

Sway (doet me extreem veel aan Slowdive denken, zelfde soort vocalen, zeer zweverig/dromerig)

The Nightblooms (wat meer pop/rock dan bovenstaande)

Jesus and the Mary Chain (één van de eerste bands in het genre volgens mij, vrij rauw, distorted, meer richting de wat hardere MBV songs)

Asobi Seksu (één van de meest positieve verassingen van de laatste tijd, beetje Cocteau Twins, maar minder pop)

Tearwave (lekker dromerig, maar wel helderder dan Sway of Slowdive)

Hoop dat iemand zich kan interesseren in één van deze orkesten

[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 12-03-2009 16:31]


Why doesn't my music get me all the chicks?


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 13-03-2009 10:47 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Mijn oog viel vanmorgen op deze Britse band: http://www.myspace.com/safeashome

Shoegaze/noisepop op zijn hardst, een grote geluidsmuur vol feeback, bakken met reverb en een erg fijne atmosfeer.



[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 13-03-2009 10:54]


Why doesn't my music get me all the chicks?


herr
Usericon van herr
Posted 13-03-2009 14:33 by herr Wijzig reactieProfiel van herrQuote dit bericht

Klinkt goed!


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 13-03-2009 14:56 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Misschien interessant voor de shoegaze-liefhebber:
The Pains Of Being Pure At Heart met hun selftitled debuutalbum

Geweldig bandje met aardig wat shoegazy sound, ergens tussen My Bloody Valentine, The Sundays en The Cure. Behoorlijk indie maar toch enorm goede songs. Ik ben fan.


Asphyxiate
Usericon van Asphyxiate
Posted 13-03-2009 14:56 by Asphyxiate Wijzig reactieProfiel van AsphyxiateQuote dit bericht


Aha! Heb dit genre nog maar net ontdekt via My Bloody Valentine en Slowdive. Super dat hier een topic over is, straks eens wat meer van opzoeken!



Asphyxiate
Usericon van Asphyxiate
Posted 13-03-2009 14:58 by Asphyxiate Wijzig reactieProfiel van AsphyxiateQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2009 14:56 schreef innerlogicmarty het volgende:
Misschien interessant voor de shoegaze-liefhebber:
The Pains Of Being Pure At Heart met hun selftitled debuutalbum

Geweldig bandje met aardig wat shoegazy sound, ergens tussen My Bloody Valentine, The Sundays en The Cure. Behoorlijk indie maar toch enorm goede songs. Ik ben fan.


Erg poppy, maar klinkt super!



GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 13-03-2009 15:47 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2009 14:56 schreef Asphyxiate het volgende:
Aha! Heb dit genre nog maar net ontdekt via My Bloody Valentine en Slowdive. Super dat hier een topic over is, straks eens wat meer van opzoeken!


Als je nog niet zo bekend bent met het genre (net als ik) is www.tonevendor.com zeker een aanrader om eens te kijken. Het is in principe een mailorder, maar het is gewoon leuk de lijsten eens door te lopen, staat meestal een bio en/of beschrijving bij de bands. Veeeel uitgebreider dan andere mailorders. Zit vol Shoegaze, indie, noisepop en dergelijke. Ik heb er in ieder geval al flink wat leuke namen ontdekt.


Why doesn't my music get me all the chicks?


Asphyxiate
Usericon van Asphyxiate
Posted 13-03-2009 16:06 by Asphyxiate Wijzig reactieProfiel van AsphyxiateQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2009 15:47 schreef GrindMaster het volgende:
Als je nog niet zo bekend bent met het genre (net als ik) is www.tonevendor.com zeker een aanrader om eens te kijken. Het is in principe een mailorder, maar het is gewoon leuk de lijsten eens door te lopen, staat meestal een bio en/of beschrijving bij de bands. Veeeel uitgebreider dan andere mailorders. Zit vol Shoegaze, indie, noisepop en dergelijke. Ik heb er in ieder geval al flink wat leuke namen ontdekt.


Bedankt! Vanavond eens in verdiepen.

Dit gaat weer bakken geld kosten



GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 13-03-2009 16:15 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

je betaalt daar vrij weinig. Het is sowieso in dollars, en een beetje LP kost daar meestal rond de 12 dollar ofzo, wat net onder de 10 euro is. Vooral als je op koopjesjacht bent is het echt een geweldige site, staat zeer veel toffe zooi tussen van ruim onder de 10 dollar.

Verzendkosten naar NL zijn helaas wel ****** hoog.


Why doesn't my music get me all the chicks?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-03-2009 22:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2009 10:47 schreef GrindMaster het volgende:
Mijn oog viel vanmorgen op deze Britse band: http://www.myspace.com/safeashome

Shoegaze/noisepop op zijn hardst, een grote geluidsmuur vol feeback, bakken met reverb en een erg fijne atmosfeer.




zeer sweeet

een moderne Joy Division playing Isolation met oog voor pop

moet je zeker de film Human Traffic eens kijken


signature


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 13-03-2009 22:40 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Ik hoor hier eerlijk gezegd vrij weinig JD in terug... Joy Division heeft een vrij kille, lege sound. Dit is meer een soort reverb wals.

Edit: Alhoewel ik inderdaad qua melodieën zeker wel enige Joy Division invloed hoor

[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 13-03-2009 22:42]


Why doesn't my music get me all the chicks?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-03-2009 22:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2009 22:40 schreef GrindMaster het volgende:
Ik hoor hier eerlijk gezegd vrij weinig JD in terug... Joy Division heeft een vrij kille, lege sound. Dit is meer een soort reverb wals.

Edit: Alhoewel ik inderdaad qua melodieën zeker wel enige Joy Division invloed hoor



moet je eens de Therapy cover van JD gana luistern, en de tribute film met ... die gast in zijn eeuwige kotsuum.. shit hoe heet die nu weer... gana luisteren,


JD had een passief agressieve stemming die nieman kon nadoen, behalve sisters on mercy in hun hun speed optredens, en een band als therapy in troublegum/ james joyce is fukkkkin my sister periode


is niet typerend, maar wel zeer specifiek


signature


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 14-03-2009 15:33 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

The Manhattan Love Suicides

quote:
For anyone who loves fuzzed up guitar assaults, feedback, hit and run gigs, female vocals, melodic pop, ear splitting minimalist noise and hates a hell of a lot of other things...




http://www.myspace.com/themls

Omdat Jesus And The Mary Chain niet genoeg was.



[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 14-03-2009 15:41]


Why doesn't my music get me all the chicks?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-04-2009 22:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 08-04-2009 23:03 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

quote:
Op 13 maart 2009 22:44 schreef Hypnos het volgende:
JD had een passief agressieve stemming die nieman kon nadoen, behalve sisters on mercy in hun hun speed optredens, en een band als therapy in troublegum/ james joyce is fukkkkin my sister periode


compleet niet JD-like maar wel datzelfde kille passive agressive zijn veel nrs van Nine Inch Nails vind ik


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-04-2009 23:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

the perfect drug doet me dat ook voelen ja


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-04-2009 15:17 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 augustus 2008 12:01 schreef Hypnos het volgende:


zalige muziek om te chillen


www.myspace.com/daturah




Ah dus dit is shoegaze, dan vind ik dit een geniaal genre, volgens mij zijn er wel meer bands die ik luister die onder shoegaze vallen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 21-04-2009 15:19 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Het spijt voor deze genre-hokjes-plaatsing, maar Daturah is meer Post-rock naar mijn mening. Shoegaze is toch een stuk popiër (als dat correct Nederlands is).

Laatste tijd echt helemaal weg van Safeashome, blijft jammer dat niks het haalt bij het eerder geposte werk.


Why doesn't my music get me all the chicks?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-04-2009 15:21 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ah okee, jah binnen de metal snap ik de hokjes nog een beetje maar bij postrock enzo ben ik het helemaal kwijt. Niet heel erg, maar ik kan mensen dan niet echt uitleggen waar ik naar luister.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 21-04-2009 15:56 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Het is zo simpel:

Postrock = Using rock instrumentation for non-rock purposes (Explosions In The Sky, Tortoise, etc)

Shoegaze: Noisepop met een wall of sound, dus inclusief popstructuren (My Bloody Valentine, Slowdive, etc)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-04-2009 17:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

non rock purposes


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 21-04-2009 19:47 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Geen powerchords meer spelen? :p


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 17-08-2009 14:48 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

http://www.myspace.com/tomamusic

Vrijwel onbekend soloproject uit UK, naast shoegaze ook zeer veel post-rock, en zelfs wat metal invloeden. Geluidskwaliteit laat soms wat te wensen over, maar de sfeer en songopbouw zijn zeer veelbelovend.

[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 17-08-2009 14:52]


Why doesn't my music get me all the chicks?


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen