IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Shoegaze Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-02-2013 16:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



deze al gehoord?

indrukwekkend


signature


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 24-02-2013 11:26 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

De nieuwe My Bloody Valentine is DE opvolger van Loveless waar ik zo op had zitten hopen.
Zelfs het artwork sluit fantastisch aan!


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 25-02-2013 22:58 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2013 11:26 schreef Sisyphos het volgende:
De nieuwe My Bloody Valentine is DE opvolger van Loveless waar ik zo op had zitten hopen.
Zelfs het artwork sluit fantastisch aan!


+1

De LP en cd versie ook besteld


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 25-02-2013 23:13 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2013 16:35 schreef Hypnos het volgende:


deze al gehoord?

indrukwekkend


Die is fijn ja. Ken je Tiny Vipers, of Mirroring, een project bestaande uit Grouper / Tiny Vipers?





I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-02-2013 14:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ge ik luuster,

dank


signature


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 26-02-2013 20:28 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Dit blijft schitterend:



I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 02-03-2013 13:11 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2013 23:13 schreef Mythics het volgende:
Mirroring, een project bestaande uit Grouper / Tiny Vipers
Dit kende ik nog niet. Klinkt wel goed.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-03-2013 0:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Implodes heeft ook een leuke uit

http://vimeo.com/59880518


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-03-2013 0:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

onbekende zanger

mooi spul



signature


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 27-03-2013 0:42 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Nog meer mensen geïnteresseerd in het aankomende album van Dråpe? Nieuwe nummers klinken heerlijk



http://www.dontspreadbullshitspreadmusic.com/track-record-drape-blue-skies-7-wash-away-bside/


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 15-07-2013 22:27 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Nieuwe EP van Whirr: Around. De nummers zijn wat langzamer dan voorheen.



Ik vond het voorgaande werk wel leuker, denk ik.


IV-I-XIV-XIV
Usericon van IV-I-XIV-XIV
Posted 16-07-2013 9:39 by IV-I-XIV-XIV Wijzig reactieProfiel van IV-I-XIV-XIVQuote dit bericht

Ik hou altijd wel van de black metal en shoegaze cross-over



Helvete
Usericon van Helvete
Posted 24-10-2013 21:48 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2013 19:07 schreef Helvete het volgende:
Ik vind die nieuwe My Bloody Valentine maar niets.
Beste album van het jaar, tot nu toe.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 17-02-2014 17:08 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Volgende maand komt de debuutplaat van Nothing uit en daar zijn al twee songs van te beluisteren. Allebei ontzettend goed!



Bent Nail

Ook is deze track van het Japanse The Florist zeer veelbelovend voor de toekomst:



The Fauns zijn op tour met Alcest, Lights is een erg mooie plaat!



[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 17-02-2014 19:29]



Helvete
Usericon van Helvete
Posted 19-02-2014 4:40 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Alle drie goede tips! Van The Fauns ga ik dan eens een album proberen. Ik las zojuist toevallig dat Nothing dit jaar ook een split met Whirr uitbrengt. En er komt dit jaar ook een nieuwe full-length van Whirr.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 19-02-2014 4:41]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-02-2014 22:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

http://urali.bandcamp.com/album/urali

dit is bevreemdend zeg.
Zo een mooie stem en dan zo groezelig distortion er doorheen gooien


signature


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 24-02-2014 23:05 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2014 4:40 schreef Helvete het volgende:
Alle drie goede tips! Van The Fauns ga ik dan eens een album proberen. Ik las zojuist toevallig dat Nothing dit jaar ook een split met Whirr uitbrengt. En er komt dit jaar ook een nieuwe full-length van Whirr.


The Fauns en Nothing ga ik ook opzoeken!


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 24-02-2014 23:15 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 24 februari 2014 22:38 schreef Hypnos het volgende:
http://urali.bandcamp.com/album/urali

dit is bevreemdend zeg.
Zo een mooie stem en dan zo groezelig distortion er doorheen gooien


Klinkt mooi, maar eens downloaden via Bandcamp.

Nog een tip: The Verve was in het begin van de jaren '90 ook behoorlijk shoegaze. De debuutplaat (A Storm In Heaven) is echt geweldig.





[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 24-02-2014 23:22]



Helvete
Usericon van Helvete
Posted 04-04-2014 20:38 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Twee recente, erg fijne ontdekkingen:

東京酒吐座 (Tokyo Shoegazer) - Crystallize (2011)


Secret Shine - Untouched (1993)


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 07-04-2014 17:30 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Net ontdekt dat Slowdive reünie-shows gaat doen.
Ticket voor pukkelpop is bij deze besteld.



Helvete
Usericon van Helvete
Posted 19-04-2014 23:42 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Nummer van het nieuwe, pas uitgekomen album van Should past hier misschien ook:
(groetjes aan Mythics)




Ik heb ook even wat andere nummers van dat album, The Great Pretend, geluisterd, maar die kunnen me helaas niet meteen boeien (en sommige vind ik zelfs irritant). Misschien moet ik me eens aan ouder materiaal wagen, want volgende vind ik wel weer aardig:


Ik denk alleen dat ik dat gitaarriedeltje na een paar keer luisteren wel zat ben.


Voor lawaaieriger spul moeten jullie bovenstaande Tokyo Shoegazer proberen. Ontzettend goed geluid met zo nu en dan wat post-rockgitaarwerk. Zangeres (en zanger) zijn ook erg goed. Ze doen me samen aan de zang van LSD and the Search for God denken.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 21-04-2014 10:56]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-05-2014 23:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

mag deze hier ook?





signature


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 09-05-2014 0:03 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2014 17:30 schreef williamblake het volgende:
Net ontdekt dat Slowdive reünie-shows gaat doen.
Ticket voor pukkelpop is bij deze besteld.


Ik ben die donderdag ook nog aan het overwegen...


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 09-05-2014 9:01 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ik zou niet te lang wachten als ik jou was. Is de enige dag waar nog tickets voor beschikbaar zijn, dus ik vermoed dat het binnen een week of 2 wel uitverkocht zal zijn.



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 09-05-2014 11:42 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

@ Helvete: buiten het nieuwe album om en 'Like a fire without sound' is ander ouder werk een stukje rauwer wel! 'Feed like Fishes' en 'A Folding Sieve' (compilatie) bijvoorbeeld is meer shoegaze; wat ruiziger ook.



I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen