IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Shoegaze Vorige pagina | Volgende pagina
Helvete
Usericon van Helvete
Posted 09-01-2013 23:42 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2013 23:37 schreef bokkie666 het volgende:
My bloody valentine ook, dat is toch ook schoengaas?
Ja klopt.

"On 21-12-12 we finished mastering the new album!"
https://www.facebook.com/mybloodyvalentine/


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 11-01-2013 20:48 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Vooruit, ik zal hier eens een tipje neerplempen. Ben niet superbekend met het genre, dus ik weet niet 100% zeker of dit hier op z'n plek is, maar vooruit.



Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 11-01-2013 21:24 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Belong is zo ONGELOFELIJK LEKKER!
MBV's Loveless trouwens ook, classic.

MAAR BELONG! JONGUH!


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 11-01-2013 21:43 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Kwam dit een paar maanden geleden eens per toeval tegen, was eigenlijk direct overtuigd. Nog tips wat enigszins soortgelijke muziek betreft? Nadruk mag van mij best wat meer op het duistere en kille aspect van de muziek liggen, niet per sé op de melancholische kant (hoewel je dan volgens mij meer richting cold wave in plaats van shoegaze gaat).


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 11-01-2013 21:46 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2013 21:43 schreef Sonic Titan het volgende:
Kwam dit een paar maanden geleden eens per toeval tegen, was eigenlijk direct overtuigd. Nog tips wat enigszins soortgelijke muziek betreft? Nadruk mag van mij best wat meer op het duistere en kille aspect van de muziek liggen, niet per sé op de melancholische kant (hoewel je dan volgens mij meer richting cold wave in plaats van shoegaze gaat).
Bekend met The Angelic Process?
Niet dat het er veel op lijkt, maar misschien vind je het wat.



[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 11-01-2013 21:59]


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 11-01-2013 21:58 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Naam zegt me wel wat, maar daar houdt ook het wel op. Ga ik checken, bedankt voor de tip


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 11-01-2013 22:06 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht



Verder ken ik echt niets wat bij de zaligheid van Belong in de buurt komt.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 12-01-2013 0:59 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2013 21:46 schreef Helvete het volgende:
Bekend met The Angelic Process?
Niet dat het er veel op lijkt, maar misschien vind je het wat.




in de juiste mood is The Angelic Process echt geniaal, echt muziek die je raakt...


Northward
Usericon van Northward
Posted 12-01-2013 9:59 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

tAP is idd super. Belong kende ik nog niet, klinkt goed!


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 24-01-2013 22:33 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2013 22:34 schreef Helvete het volgende:
Kent iemand nog een leuke band met vrouw op zang?
Liefst weinig (post-)rock en beetje noisy, richting Whirr of Pinkshinyultrablast (band).
Niemand? Ik ga wel een ander forum zoeken!


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 24-01-2013 22:37 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2013 22:33 schreef Helvete het volgende:
Niemand? Ik ga wel een ander forum zoeken!

My Bloody Valentine


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 24-01-2013 22:38 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2013 22:33 schreef Helvete het volgende:
Niemand? Ik ga wel een ander forum zoeken!


Stella Luna



Dråpe




[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 24-01-2013 22:38]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 24-01-2013 22:46 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Stella Luna kende ik al. Die Dråpe EP ga ik proberen, al is dat nummer nog niet precies wat ik zoek. Ik weet niet goed waardoor. Misschien niet lief genoeg.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 24-01-2013 22:55]


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 24-01-2013 23:02 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Je zou Anne kunnen proberen, maar dat is weer met mannelijke vocalen.



I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 24-01-2013 23:10 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ken je Amatorski, Intergalactic Lovers en The Isbells? Vermoedelijk niet geheel wat je zoekt en past ook niet echt binnen dit topic, maar je weet maar nooit

[Dit bericht is gewijzigd door Tool-fan op 24-01-2013 23:11]


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 24-01-2013 23:17 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Dank jullie! Ik blijf toch maar op dit forum dan.

Anne, Amatorski, Intergalactic Lovers en The Isbells ken ik allemaal niet. Ik heb in ieder geval weer wat om te proberen.

Was Echo Lake hier al genoemd, trouwens?





Ze hebben zelfs videoclips. Nummers van hun album Wild Peace zijn niet allemaal zo pop; sommige gaan wat meer richting ambient, ofzo. Verder hebben ze nog een EP, maar die ken ik niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 25-01-2013 10:44]


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 24-01-2013 23:31 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Echo Lake klinkt op het eerste gehoor erg mooi. Later eens wat meer van opzoeken.

Ik weet eigenlijk niet of de namen die ik noemde echt van toepassing zijn, maar ze zijn alle 3 op hun manier erg mooi naar mijn mening. Allen Belgisch ook



Ik vermoed dat deze van Amatorski wel wat voor je zal zijn. Hun laatste album TBC is in elk geval prachtig naar mijn mening. De overige 2 die ik noemde zijn vermoedelijk te zacht en poppy


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 25-01-2013 0:04 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Ik heb die Amatorski gedownload, de andere twee vond ik niet echt wat, inderdaad. Anne zal ik ook wat meer van opzoeken.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 27-01-2013 16:30 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2013 0:04 schreef Helvete het volgende:
Ik heb die Amatorski gedownload, de andere twee vond ik niet echt wat, inderdaad. Anne zal ik ook wat meer van opzoeken.


Dit kan je misschien ook wel waarderen:



I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 04-02-2013 19:07 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Ik vind die nieuwe My Bloody Valentine maar niets.


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 04-02-2013 19:24 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Ik vind hem fantastisch. Plaat van jet jaar.


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-02-2013 20:19 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2013 19:07 schreef Helvete het volgende:
Ik vind die nieuwe My Bloody Valentine maar niets.


Zoveel verschilt het toch niet?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 04-02-2013 20:56 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2013 20:19 schreef spectre het volgende:
Zoveel verschilt het toch niet?
Jawel.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 04-02-2013 21:06 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Ik vind het een fijn album, hoewel ik het idee heb dat het bestaat uit 'drie delen'. Eerst overeenkomstig met Loveless (nr. 1 t/m 3), dan Loveless met synths (nr. 4 t/m 7) en dan nog de nummers 8 en 9 welke samen het derde deel vormen. Doet bijna denken aan een "3 EP album", hoewel ik het erg genietbaar vind tot nu toe. De lp en cd versie dan ook besteld


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-02-2013 23:08 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2013 20:56 schreef Helvete het volgende:
Jawel.


Ik ken geen enkel werk van deze band, dus ik heb gelijk Loveless en M B V gedownload en ga ze naast elkaar leggen. De reviews die ik erover gelezen heb schrijven overigens wel over de vele overeenkomsten.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen