|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik ben absoluut geen liefhebber van dit soort emo teksten en dito uitvoering. Dus dat laat ik maar mooi liggen (Nothing). [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 02-02-2022 16:49] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Als het "emo"-gehalte een struikelblok is bij Nothing, denk ik dat van de namen die in het artikel worden genoemd Slow Crush het meest in de smaak zal vallen. Daar is het "emo"-gehalte het laagste, ook wel de moderne shoegazeband waar ik het meeste naar luister. |
|
quote: Over welk artikel gaat het trouwens? |
|
quote: one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Ik kende alleen de term, maar lees op wikipedia dat dit een zogenaamde shoegaze band is. De gitarist van deze band is later bij Oasis bas gaan spelen. Wat een fantastisch nummer! Die drummer!!! https://nl.wikipedia.org/wiki/Ride_(band) Of is dit een bekende band alhier? Ik heb het hele topic niet gelezen. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Ride is een van de grotere shoegazebands, ja, samen met My Bloody Valentine en Slowdive. Vooral het album Nowhere wordt gezien als een ware shoegazeklassieker. De track die je hierboven plaatst is van de opvolger, waar er al een stuk meer britpop door de shoegazesound komt. Definitely Maybe van Oasis heeft, wanneer ze de gitaarmuren wat meer opentrekken en wat repetitiever te werk gaan, ook wel een shoegaze-gerelateerde sound. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 12-06-2022 16:47] |
|
Aha. Dan is dit nummer van Oasis het meest shoegazerig. Serieus. Geweldig nummer. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Dit is naast Beach House mijn favoriete shoegaze van het jaar tot nu toe. Een Nederlandse band. Heerlijk wegdromen, raakt precies de juiste balans tussen bedwelmende shoegazende sferen en pakkende melodieën. Ook genieten wanneer de fuzz wordt ingetrapt na een enerverende geduldige opbouw. Ik hoor Slowdive, DIIV, Mazzy Star en zelfs wat begin jaren '70 Pink Floyd/David Gilmour in de weemoedige slidegitaar en tokkels. |
|
quote: Wel een heeeel geduldige opbouw ja, maar de finale is spetterend |
|
quote: Superfijne tip was dit, Mike! Na lang zoeken eindelijk de tape op de kop getikt in een koffiebar in Utrecht en zojuist mijn kersverse tweedehands tapedeck opgelapt en aangesloten om hiervan te kunnen genieten. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina |