IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : [posers] Waarom? Vorige pagina | Volgende pagina
Vinay
Usericon van Vinay
Posted 04-08-2002 20:11 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 4 augustus 2002 20:04 schreef Kramy het volgende:
ja en toen snapte ik het nog minder....probeer eens uit te leggen waarom je black metal luistert dan? wat in black metal spreekt je aan...je zegt dat het niet alleen om de teksten gaat, maar de muziek is ook niet mooi volgens jou...dus leg eens uit waarom je het dan luistert...wat vind je er mooi aan?

misschien de emotie .
je kan het vergelijken met film , sommige scenes zijn mooi , maar ook heel dramatisch .



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 04-08-2002 20:12 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

hmmz ja misschien begin ik het al een beetje te begrijpen...maar het is dus heel anders mooi als wat ik mooi vind maar goed...ik kap er ook wel mee, want helemaal begrijpen zal ik het warschijnlijk toch nooit.



RaNk
Usericon van RaNk
Posted 05-08-2002 13:31 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

Retribution is wel erg true. Ik vraag me alleen altijd af wat er werkelijk aan daadkracht uitkomt/uit gaat komen. Het blijft doorgaans toch gewoon iets persoonlijks, niets meer en niets minder.



Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 05-08-2002 13:37 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ben ik ff blij dat ik geen BM luister...of ben ik nu een poser door hier te posten?


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


RaNk
Usericon van RaNk
Posted 05-08-2002 14:00 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

Als je al zegt niet naar BM te luisteren, kun je sowieso geen poser zijn


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 05-08-2002 14:02 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2002 16:07 schreef Retribution het volgende:
Bloed drinken en die maagden offeren zijn wel echt de enige dingen die het merendeel van de gewone mensen kennen. Er bestaan nog veel andere manieren alhoewel dat type van middeleeuwse satanisme wel zijn nut kan hebben.

Ik bedoel maar dat men toch wel wat misantropisch moet ingesteld zijn om in deze scene te zitten!!! Ik vond die idealen die bijvoorbeeld ten tijde van euronymous voorgehouden werden ok.

En kwa kerken in brand steken....dat kan nog steeds een effekt hebben. Maar nu zijn er andere methodes om het kristendom te terroriseren. Een voorbeeld is dat ze ook sites hebben...en wat men daar doet kunnen velen zien natuurlijk.


Je realiseert je uiteraard dat door christen te terroriseren je ze eigenlijk al meteen aandacht loopt te gevent? Waarom zou je? Laat ze lekker, ze boeie me niet, dus ga ik er zeker geen gedachten aan besteden, das tijdverspilling!

quote:
Op 4 augustus 2002 16:13 schreef Retribution het volgende:
Maar wat ik wel vind is dat er toch een soort van interesse moet zijn voor alles dat duister is. Een echte interesse. Het is toch black metal, of niet? Wat heeft men er anders te zoeken als men bijvoorbeeld de teksten maar niks vind?


dus duister is slecht? Waarom? Hoezo dan? Das een christelijk denkbeeld hoor!

quote:
Op 4 augustus 2002 16:33 schreef Retribution het volgende:
Ik dacht echt aan wat meer details. Bijvoorbeeld de clavicula solomonis. Het werk van Eliphas Levi, Necronomicon.


De nerconomicon is nep das vrij-algemeen bekend, en de rest van de genoemde werken hebben net zoveel krediet waardigheid als je gehate bijbel.

quote:
Op 4 augustus 2002 16:50 schreef Retribution het volgende:
Waarom ik 'God' haat??? En vooral die religie??? Dit is niet volledig rationeel te verklaren, zoals je misschien wel kan begrijpen? Waarom houd je bijvoorbeeld van die band en die andere niet???

Ik kan gewoon zeggen dat ik redelijk walg als ik maar een kristelijke mis zie. Het is gewoon een gevoel. Het kristelijke is zo hypokriet en zwak.
Duisternis IS veel sterker...kijk maar wat er overheerst in de wereld. Goede daden of oorlogen en haat. En Chaos is vooruitgang.

Maar los daarvan is dat satanisme ongelooflijk diep. Ik wil hier eigenlijk niet echt over spreken aangezien het toch mijn zaak is en anderen hier er weer over zullen zagen. Maar door bepaalde 'riten', geen sensatieriten uit de media kan je echt in kontakt komen met 'duisternis'. Psychologisch gezien, en ik heb dit hier ergens anders geschreven, zijn deze riten een beinvloeding van het brein. Door bepaalde (meditatieve) methodes (dit is slechts een voorbeeld van hoe satanisme anders kan) kan men een bepaald duister pad kiezen door zijn eigen psyche. Dit is meestal gevaarlijk aangezien men met zijn eigen 'ziel' speelt en de hersenen toch wel lichaamsfunkties regelen. Als men dus bijvoorbeeld 'visies' krijgt zijn dat niet zomaar dromen aangezien men wakker en bewust is. Maar toch zit men 'gevangen' als men niet oplet. Nu, die visies die men krijgt zijn zaken uit het onderbewuste en die zijn dan 'echt' voor de persoon in kwestie. Je bent volledig bewust en je ziet, voelt, hoort,...het. En dat makt die beleving wel redelijk echt, zelfs als velen dit als hokus pokus afdoen.



Das allemaal heel fijn als JIJ daarin gelooft! Maar veroordeel dan geen mensen die het zelfde gevoel bij iets anders hebben, bijvoorbeeld christendom, zij veroordelen jou en jij veroordeelt hun, ik vind het maar 'n beetje kleinzielig eigenlijk (let wel das dus MIJN mening).

quote:
Op 4 augustus 2002 18:20 schreef Mutilator het volgende:
Je hebt ook nog zoiets als esthetica; je kan de symbolen ook gewoon mooi vinden; waarom zou je altijd iets moeten dragen waarvan je achter de eventuele betekenis staat?

Pretentieus om te denken overal een betekenis aan te moeten hangen; dát is juist poser!

Is omgekeerd kruis meer satanisch of meer antichristelijk? Ben benieuwd naar je argumentatie.

Persoonlijk vind ik die hele symboliek uitgekauwd en al dat domme satanische gelul ermee; de intelligentere banadering op psychologisch niveau dat Mayhem nú heeft is veel boeiender (want opbouwend ipv alleen destructief) dan het platte en domme 'roei christenen uit; zit ze dwars waar je kan' etc.




De woorden uit mijn monde genomen!


Zelf vind ik dus dat spiritualitiet (of geloof) of het gebrek daaraan, persoonlijk is het heeft geen zin aandacht te besteden aan iets waar je het 100% niet mee eens bent (christendom, satanisme etc.)

Leven en Laten leven mensen en niet alles in hokjes willen duwen en alles willen begrijpen en alles wat niet te begrijpen valt of niet in een hokje te passen veroordelen, omdat jij of ik het niet snapt! Dat is klein geestig en verder niets.


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 05-08-2002 14:26 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 4 augustus 2002 16:13 schreef Retribution het volgende:
Een echte interesse. Het is toch black metal, of niet? Wat heeft men er anders te zoeken als men bijvoorbeeld de teksten maar niks vind?



Eerst en vooral: ik ben een duistere ziel, al van kleins af aan, maar geen Satanist. Persoonlijk vind ik Satanisme hetzelfde als gelijk welke andere godsdienst, grote bullshit dus.

Ik vind bv. de muziek van Dark Funeral heel sfeervol en de max maar qua tekst is dat 2x niks. Ik ben veel meer geïnteresseerd in de dood en alles dat erbij komt. Ook Mysanthropisch ingesteld, depressieve muziek spreekt me ook aan en zulke teksten hebben tenminste inhoud en zijn boeiend.

Al dat satanisch gezever kan iedereen uit zijn mouw schudden. Het is enkel maar bedoeld door zulke groepen om aan te slaan bij de mensen omdat ze weten dat velen proberen "true" te zijn door met zulke symbolen rond te lopen en deze Cd's kopen van groepen die zogezegd Satanisch ingesteld zijn.
Er zullen wel mensen zijn die echt zo zijn maar het interesseert me geen reet, ik weet in welke zaken ik me kan terugvinden en mijn interesses en al dat "true" gezever werkt op mijn zenuwen. Moest iedereen beginnen zichzef te zijn zou het al een goed begin zijn.

Morituri Te Salutant


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Magistus
Usericon van Magistus
Posted 05-08-2002 14:52 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

Hmmm, interessante posting maar denk dat mensen vergeten dat het belangrijk is om elkaar enigzins in hun waarde te laten. Juist, ik ben zo'n "nep" bm-er die met een omgekeerd kruis(je), omgekeerd pentagram, etc. loopt. Mooie is, het kan me echt niet rotten. Dat is in mijn ogen het belangrijkste aan bm. Schijt aan al die regeltjes, doe zoveel mogelijk wat je zelf bevalt en dat is natuurlijk vrij ruim in te vullen. Ik wordt een beetje moe van die mensen die denken dat je, net als alle andere muziekstromen (waarvan wij velen verafschuwen, ik in ieder geval, maar ieder zijn smaak), mensen perse in dat hokje moet slaan. Wordt gvd eens wakker... nieuwsflits: dat lukt je toch nooit. Dat gezeur over satanisme en chaos of over welke band nu wel en niet "true" is, ik heb zo het idee dat er wel andere aandacht eisende zaken zijn in de wereld dan dat iemand verklaard dat hij bm-fan is en een plaatje van Dimmu wel kan waarderen. En het cliche "haat" tegen Christenen? wel, ben niet de meest grote aanhanger van het Christendom nee...maar ik ben uberhaupt tegen zaken als de Islam en de Bijbel omdat het nu eenmaal op schrift staat en mensen nogal eens wat moeite met lezen hebben of er te veel waarde aan hechten. Maar goed, het begint weer een lang verhaal te worden, hope I made my point clear. Dus allemaal niet zo moeilijk doen:


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-08-2002 15:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Bwah, ik zie dat postmodernisme weer veel slachtoffers heeft gemaakt onder het denkende deel van onze samenleving (toch al een bedroevend klein deel).

Ik proef bij mensen als Retribution een onvrede over het willekeurige gebruik van symbolen (en ook muzikale en tekstuele elementen) gewoon 'omdat het mooi is'. Aldus ontstaat inhoudsloze, visieloze onzin met als enige betekenis de directe prikkeling van de zintuigen, zonder verdere gedachtengang, achtergrond of richting.

Als je daarvoor gaat, fijn. Waar ik me aan erger vooral is de zelfgenoegzame houding en het gesmijt met woorden als 'true' als iemand duidelijk maakt verder te willen gaan dan inhoudsloze oppervlakkige bevrediging van primaire aandriften.
Als men rondloopt met een omgekeerd kruis wil men daarmee hopelijk iets uitdragen (niet dat ik het er per sé mee eens hoef te zijn; een christen die weigert black metal te luisteren kan ik meer respecteren dan die softe types die Dimmu Borgir luisteren omdat het wel lekker klinkt en er verder geen gedachten bij hebben) ipv dat men het draagt 'omdat men het mooi vindt'. Zo een uitspraak bewijst dat je geen oog hebt voor de betekenis achter symbolen.

Dit betekent niet dat ik geen biertje meer met je kan drinken maar een inhoudelijke discussie is na zo een onthulling uiteraard uitgesloten. Gelukkig merk je zoiets meestal vrij snel.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 05-08-2002 15:08 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 5 augustus 2002 15:03 schreef Dwaallicht het volgende:
een christen die weigert black metal te luisteren kan ik meer respecteren dan die softe types die Dimmu Borgir luisteren omdat het wel lekker klinkt en er verder geen gedachten bij hebben


dit volg ik ff niet...ik luister ook dimmu borgir omdat ik het lekker vind klinken, en verder denk ik er niet echt bij na (doe ik nooit bij muziek) wat is daar mis mee???



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-08-2002 15:11 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 15:08 schreef Kramy het volgende:
dit volg ik ff niet...ik luister ook dimmu borgir omdat ik het lekker vind klinken, en verder denk ik er niet echt bij na (doe ik nooit bij muziek) wat is daar mis mee???
Ik denk dat het feit dat je het nodig vindt om die vraag te stellen, al een behoorlijke misser is (op meerdere manieren).

manier a. omdat je het helemaal zelf moet weten
manier b. heb ik hierboven proberen uit te leggen


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 05-08-2002 15:12 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

wat een domme topic zeg...


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 05-08-2002 15:15 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 5 augustus 2002 15:11 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik denk dat het feit dat je het nodig vindt om die vraag te stellen, al een behoorlijke misser is (op meerdere manieren).

manier a. omdat je het helemaal zelf moet weten
manier b. heb ik hierboven proberen uit te leggen


hmmz ik vat het op als:...jij vind dimmu borgir gewoon niet "true" en je moet christenen niet, en daarom zit je te zeiken.

dit is het in 99,99999% van de gevallen dus zal zo ook wel weer zijn....

Ik kan het niet anders opvatten omdat het zo vaak voorkomt, en dat als ik iets vraag iedereen erom heen zit te draaien...net als nu...van dat antwoord wordt ik toch nix wijzer!?



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-08-2002 15:18 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 15:15 schreef Kramy het volgende:
hmmz ik vat het op als:...jij vind dimmu borgir gewoon niet "true" en je moet christenen niet, en daarom zit je te zeiken.

dit is het in 99,99999% van de gevallen dus zal zo ook wel weer zijn....

Ik kan het niet anders opvatten omdat het zo vaak voorkomt, en dat als ik iets vraag iedereen erom heen zit te draaien...net als nu...van dat antwoord wordt ik toch nix wijzer!?
Tja, als je dat vindt zal het wel zo zijn he .

Sorry kerel, maar naar muziek luisteren en tot conclusies komen zal je toch echt zelf moeten doen, in je eentje.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 05-08-2002 15:22 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 5 augustus 2002 15:18 schreef Dwaallicht het volgende:
Tja, als je dat vindt zal het wel zo zijn he .

Sorry kerel, maar naar muziek luisteren en tot conclusies komen zal je toch echt zelf moeten doen, in je eentje.


hed dat hoef ik niet hoor..tot conclusies komen enzo...ik snap niet dat veel van die metal mensen zo moeilijk over de muziek doen...okay, de teksten bevatten soms wel enige nuttige dingen waar je over na zou kunnen denken, maar daar zie ik echt het nut niet van in...ik vind de muziek geweldig en daarom luister ik het...en de tekst kan ik toch neit verstaan op een keertje het woordje hell of satan ofzo na...maja ook niemand kan schijnbaar uitleggen waarom ze erover gaan nadenken dus ik zal het ook wel niet meer vragen...

en dimmu borgir Heerscht!



Magistus
Usericon van Magistus
Posted 05-08-2002 15:25 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

Omgekeerd kruis? tja, het heeft wel een doel en het functioneerd mijns inziens prima. Feit is alleen dat het omgekeerde kruis ook in de Christelijke cultuur naar voren komt als iets goeds naar wat ik zo begrepen heb van mijn zwaar christelijke buurvrouw van 80. Symbolen zeggen mij weinig, een hakenkruis staat ook voor liefde alleen heeft die knakker van een Hitler eenvoudig weg her en der wat tekentjes vandaan gehaald en daar zijn eigen betekenis aan geplakt. Ik draag iets omdat ik het mooi vindt of dat ik er een andere gedachte bij heb dan algemeen gedeeld en in sommige gevallen ben ik het wel met de algemeen heersende ideeen hierover eens. Dat ik daarmee niet voldoe aan de standaard die door de belezen en intellectueel hoogdravende bm-ers wordt voorgeschreven, het zij zo. Een prettige discussie verder


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 05-08-2002 15:28 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

ik snap zoiezo al niet waarom mensen omgekeerde kruizen ofzo omhangen...ze zeggen dat ze tegen prediken enzo zijn, maar door zo'n omgekeerd kruis om te hangen laten ze ook aan iedereen zien van: eej ik ben anti-christen...vind ik ongeveer hetzelfde hoor...

en inderdaad symbolen zijn dom...voor ieder symbool heb je wel 100 betekenissen, en iedereen verzint er wel iets anders voor...daarom zal ik ook nooit symbolen bewust gebruiken....daar bedoel ik mee dat ik nooit een ketting met zo'n symbool om zo hangen ofzoiets, maar als toevallig een band shirt van weet ik veel welke band een symbool bevat dan zal ik het niet laten om hem aan te trekken...



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-08-2002 15:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Waarom denken mensen toch altijd dat er iets wordt voorgeschreven? Merkwaardig... Echt, niemand vertelt je wat je moet doen.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 05-08-2002 16:33 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 13:37 schreef Vampie het volgende:
Ben ik ff blij dat ik geen BM luister...of ben ik nu een poser door hier te posten?
Jep, jep , tyyyyypiiiiiiiiiisch poser


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 05-08-2002 16:35 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 5 augustus 2002 15:29 schreef Dwaallicht het volgende:
Waarom denken mensen toch altijd dat er iets wordt voorgeschreven? Merkwaardig... Echt, niemand vertelt je wat je moet doen.


juist...luister wat je wilt en draag wat je wilt en zit niet te zeiken op elkaar...ik dacht dat jullie metalheads dat wel zouden doen, maar wat wordt er veel gezeken op dit forum zeg...



Magistus
Usericon van Magistus
Posted 05-08-2002 16:37 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 16:35 schreef Kramy het volgende:
juist...luister wat je wilt en draag wat je wilt en zit niet te zeiken op elkaar...ik dacht dat jullie metalheads dat wel zouden doen, maar wat wordt er veel gezeken op dit forum zeg...


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 05-08-2002 16:38 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 16:35 schreef Kramy het volgende:
juist...luister wat je wilt en draag wat je wilt en zit niet te zeiken op elkaar...ik dacht dat jullie metalheads dat wel zouden doen, maar wat wordt er veel gezeken op dit forum zeg...
AMEN!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 05-08-2002 16:40 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

precies, doe niet zo moeilijk allemaal, dat doet de regering wel voor ons.

leven en laten leven en bemoei je met jezelf!


Oud Vuil.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 05-08-2002 16:40 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Leven en Laten leven mensen! en niet alles in hokjes willen duwen en alles willen begrijpen en alles wat niet te begrijpen valt of niet in een hokje te passen veroordelen, omdat jij of ik het niet snapt! Dat is klein geestig en verder niets.


Zoals ik eerder al zei.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-08-2002 16:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 16:35 schreef Kramy het volgende:
juist...luister wat je wilt en draag wat je wilt en zit niet te zeiken op elkaar...ik dacht dat jullie metalheads dat wel zouden doen, maar wat wordt er veel gezeken op dit forum zeg...

Mensen zeiken ...




BRB effe pissen


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen