IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : [posers] Waarom? Vorige pagina | Volgende pagina
DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 06-08-2002 22:21 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Jullie doen nu net of de starter van het topic zich wil bewijzen ofzo. Hij heeft toch een duidelijke uitleg over het één en ander gegeven op één van de vorige pagina's ? Of leest iedereen alleen de laatste pagina ofzo ? Opmerkingen als 'verstand komt met de jaren' vind ik dan meer slaan op degene die de opmerking plaatst ipv op de starter v/h topic.


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 07-08-2002 0:20 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 6 augustus 2002 22:21 schreef DMTR het volgende:
Jullie doen nu net of de starter van het topic zich wil bewijzen ofzo. Hij heeft toch een duidelijke uitleg over het één en ander gegeven op één van de vorige pagina's ? Of leest iedereen alleen de laatste pagina ofzo ? Opmerkingen als 'verstand komt met de jaren' vind ik dan meer slaan op degene die de opmerking plaatst ipv op de starter v/h topic.


Jij hebt de boodschap duidelijk niet begrepen. Eigenlijk is het geen boodschap maar een feit, vroeg of laat komt iedereen daar wel voor zichzelf achter en het is zeker geen verwijt.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Retribution
Usericon van Retribution
Posted 07-08-2002 12:36 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

DMTR...wie ik ben??? Die met een leren vest...ik weet niet precies welke fotos er op de site staan. Die is ook wat gedateerd eigelijk....
Leren vest en kogelriem dus. En de band is wel ietwat internationaal, hehe. Ik leef namelijk het grootste deel van het jaar in Zweden.

Rank zei :
Retribution, ik zie dat het een persoonlijke beleving is. Wat ik echter meestal zie is elkaar persoonlijk aftroeven van kennis (of die kennis is berust op feiten of meer op fantasie laat ik even achterwege). Dit is waarschijnlijk de reden dat occultisme een vrij persoonlijk iets is. Maar hierdoor vraag ik me altijd af wat nu eigenlijk het doel is. Is het wel een gezamelijk doel, ook al bewandelt iedereen zijn eigen weg?

*edit*
Of is er eigenlijk helemaal geen doel voor jou, en is het pure interesse? Dat kan ook natuurlijk...


En dit is waar!! Velen willen elkaar aftroeven! En ik ben wel echt de laatste om mij met zo een zaken bezig te houden. Ikzelf heb heel persoonlijke ervaringen met dat ockultisme. Het is zelfs zo dat veel van de teksten (en muziek soms) die ik schrijf voor mijn band tijdens meditatieve sessies naar boven komen. Ik wil hier nu echt niet duister doen om stoer over te komen aangezien ik wel weer zal aangevallen worden...
Maar dat afzonderen van de wereld brengt je dichter bij je kreativiteit. Ik zeg niet dat ik topmuziek schrijf alhoewel er wel enkelen zijn die het apprecieren. Maar het brengt me in ieder geval tot bij de essentie van duisternis en de limiet van mezelf. Maar IK zal nooit beweren dat ik veel ken van ockultisme. Je kan er 10 jaar mee bezig zijn en je zal nog niet veel weten.
Er zijn nog enkele bekende black metal muzikanten die op deze manier werken. Maar vergeef me als ik er niet te veel over uitwijd. Zoals velen ook al gemerkt hebben zijn zo een zaken redelijk persoonlijk en het heeft geen zin om alles aan iedereen te verkondigen. Trouwens, zoals ik al zei, als je dit doet word je toch maar persoonlijk aangevallen door anderen.

Rank, er is dus een soort van doel dat uit een oorspronkelijke interesse gegroeid is. Niemand wordt geboren als satanist vind ik omdat het echt een bewuste keuze is tegen alles dat konventioneel is...Het is het mens-zijn in vraag stellen...er proberen bovenuit te stijgen. De uitverkorenen zijn en geen schapen...
Dit alles waar ik nu over spreek is zeer persoonlijk. Maar het zijn zo een zaken die gelijkgezinden toch kunnen verenigen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-08-2002 14:50 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Kun je niet ook zeg maar zonder satanist of zo, te zijn verheven zijn boven de andere mensen die zich gedragen als schapen? Tenminste ik vind dat ik helemaal niet bij die groep mensen hoor, maar ik voel me ook niet verheven boven die mensen. Ik wil gewoon niet veel met die mensen te maken hebben.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Retribution
Usericon van Retribution
Posted 07-08-2002 15:03 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

Ja...maar omgekeerd kan niet. Maar als Satanist gebeurt dit toch meestal op een andere manier. Omdat men een heel andere kijk heeft op het leven...


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 07-08-2002 15:14 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

quote:
Op 7 augustus 2002 0:20 schreef Mortanius het volgende:
Jij hebt de boodschap duidelijk niet begrepen. Eigenlijk is het geen boodschap maar een feit, vroeg of laat komt iedereen daar wel voor zichzelf achter en het is zeker geen verwijt.


Okee, whatever


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-08-2002 16:32 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2002 15:03 schreef Retribution het volgende:
Ja...maar omgekeerd kan niet. Maar als Satanist gebeurt dit toch meestal op een andere manier. Omdat men een heel andere kijk heeft op het leven...


Hmmm... maakt die kijk op het leven het leven ook mooier en beter voor jezelf?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


LordJohn_2
You can run but you can't hide...
Usericon van LordJohn_2
Posted 07-08-2002 16:53 by LordJohn_2 Wijzig reactieProfiel van LordJohn_2Quote dit bericht

retribution, je kijkt te veel films


Sticking feathers up your butt doesn't make you a chicken


RaNk
Usericon van RaNk
Posted 07-08-2002 17:26 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

Retribution, even over het 'uitverkorenen zijn en geen schapen'. Hoe zie je dit zelf? In principe wil niemand een schaap zijn, maar als je in elke samenleving kijkt, is het merendeel (zo niet iedereen) feitelijk gewoon wel schapen. En dit hoef dan toch niet perse negatief te zijn. Volgens mij heeft bijna iedereen zijn kwaliteiten. Even een extreem voorbeeld: als je bijvoorbeeld je hele leven simpel werk (maar wel belangrijk) kunt verrichten zonder er helemaal gek van te worden, dan is dat toch wel een (functionele) gave vind ik. Hoe zie je dit? Ben je dan geneigd om misbruik te maken van die mensen om er persoonlijk veel beter van te worden of respecteer je ze en maakt je op een dankbare manier 'gebruik' van ze (in de zin van 'ze hebben mekaar nodig')? Of geloof je helemaal niet in het idee dat iedereen een klein deeltje van 'de machine' uitmaakt? Dit heeft uiteraard weinig met occultisme te maken, maar met (modern) satanisme toch wel denk ik. Of zie jij satanisme zelf heel anders? (Misschien minder maatschappij-gericht en echt de occulte richting op of een combinatie van beiden.)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-08-2002 21:07 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Daar is over nagedacht


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


LordJohn_2
You can run but you can't hide...
Usericon van LordJohn_2
Posted 08-08-2002 1:13 by LordJohn_2 Wijzig reactieProfiel van LordJohn_2Quote dit bericht

kwestie van te veel tijd hebben


Sticking feathers up your butt doesn't make you a chicken


RaNk
Usericon van RaNk
Posted 08-08-2002 13:17 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

Tijd heb je nooit teveel


Retribution
Usericon van Retribution
Posted 09-08-2002 12:29 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

Dit klopt niet...de merendeel van de mensen willen doen wat de anderen doen! Dat heb je toch wel zelf al gezien? Men doet dit en dat omdat de buren, vrienden het bijvoorbeeld doen of hebben.

En ik ben zeker niet bezig over werk! Ik ben bezig over hoe je als persoon in elkaar zit! je houding tegenover de dingen des levens. Ik ben realistisch genoeg om in te zien dat men ook geld moet verdienen in de maatschappij. En dan moet men natuurlijk werken. Maar ik vermijd gewoon het kontakt met de anderen zoveel mogelijk.

De meesten die je tegenkomt in het gewone leven zijn toch dwazen die alleen maar geinteresseerd zijn in hun mooite tuintje en een nieuwe grote auto die veel duurder is dan die van de buren of kollegas.

En dat satanisme is een kombinatie van ockulte aspekten en een levenswijze. Het beinvloedt hoe je tegen alles aankijkt.

Ik hoop dat ik dat nu duidelijk gemaakt heb.

En die mensen die afkomen met kommentaren als 'je kijkt te veel film'. Alstublieft, konstruktieve bemerkingen in het vervolg. Ik probeer hier gewoon zaken uit te leggen voor anderen. Zelf respekteer ik ook andere visies hier. Dus zeg iets nuttigs in het vervolg.




IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 09-08-2002 12:32 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Zeg Yannick ipv van al uie zever, zoej ni beter vanavond (ende morgen) ne keer serieus wa pinten komen zuipen in Tielt? Grim en al komn ook af, allez morgen alleszins


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Retribution
Usericon van Retribution
Posted 09-08-2002 12:34 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

Misanthrope zei :
Hmmm... maakt die kijk op het leven het leven ook mooier en beter voor jezelf?

Wel, ik vind het leven meestal toch niet echt de moeite waard...

Ik kan er dan evengoed iets proberen uit te halen dat ongelooflijk fascinerend is en niet direkt aards.





Retribution
Usericon van Retribution
Posted 09-08-2002 12:38 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

Ironglory....
Zeg Yannick ipv van al uie zever, zoej ni beter vanavond (ende morgen) ne keer serieus wa pinten komen zuipen in Tielt? Grim en al komn ook af, allez morgen alleszins


Ik weet het nog niet... misschien morgen...maar het hangt af van iets. Er is namelijk iets gebeurd en...
Nu, ik kan er niet meer over zeggen...zeker hier niet.
Ik zal wel zien...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 09-08-2002 12:40 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Neej, liever via icq of irc ofzo als het niet geeft


FOL
Usericon van FOL
Posted 09-08-2002 14:00 by FOL Wijzig reactieProfiel van FOLQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2002 12:29 schreef Retribution het volgende:
Dit klopt niet...de merendeel van de mensen willen doen wat de anderen doen! Dat heb je toch wel zelf al gezien? Men doet dit en dat omdat de buren, vrienden het bijvoorbeeld doen of hebben.



Hop, fout nummer 1. Dat DENK jij en dat is een REUZEgroot verschil!
Ik denk dat jij graag op die manier de wereld WIL zien en daar zet je je vanaf. En niet van de echte wereld.

Ik zeg niet dat edr veel sloebers zijn die elkaar willen overtreffen in de consumptiemaatschappij, maar die groep is volgens mij relatief 'klein' en betreft zeker niet 'iedereen' zoals jij het naar voren brengt

[Dit bericht is gewijzigd door FOL op 09-08-2002 14:02]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-08-2002 14:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nou, ik weet het anders wel zeker. Open je ogen, kijk rond op straat en tel het percentage mensen dat qua zeden en gewoonten NIET afwijkt van hetgeen de media ze voeden. Normaliteit = overal (daarom heet het ook 'normaal').

En het ergste is, dat iedereen denkt dat-ie 'zichzelf' is, 'uniek' en 'apart' en dat-ie 'doet wat-ie wil'. Cognitieve dissonantie, natuurlijk om de hersentjes te beschermen tegen de verschrikkelijke realisering dat het allemaal geen fuck uitmaakt.


FOL
Usericon van FOL
Posted 09-08-2002 14:08 by FOL Wijzig reactieProfiel van FOLQuote dit bericht

op een paar kakkers in de buurt na die hun rijkdom willen laten showen, is er verder nauwelijks sprake van overtroefing jegens een ieder....Verder zie ik dit ook niet veel in andere buurten moet ik zeggen (en ja, ik kom wel eens buiten :p)

P.s. wel grappig trouwens, want ik ben samen met een groep van 20 een computer animatie aan het maken over precies dit onderwerpen van aftroefen
Maar dat is gewoon omdat het zo supercliche is en het wel humor bevat


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 09-08-2002 14:09 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Eigenlijk is dit topic overbodig. Hier hebben Dwaallicht, Greycloak, Oebe en ik ook al meerdere keren over lopen bakkeleien (ook al waren we het in grote lijnen volgens mij eigenlijk gewoon met elkaar eens...). Sleutelwoord was metafoor (niet de topic-titel). Ga het niet herkauwen. Te laat...


Touché, pussycat!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-08-2002 14:10 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2002 14:08 schreef FOL het volgende:
op een paar kakkers in de buurt na die hun rijkdom willen laten showen, is er verder nauwelijks sprake van overtroefing jegens een ieder....Verder zie ik dit ook niet veel in andere buurten moet ik zeggen (en ja, ik kom wel eens buiten :p)

P.s. wel grappig trouwens, want ik ben samen met een groep van 20 een computer animatie aan het maken over precies dit onderwerpen van aftroefen
Maar dat is gewoon omdat het zo supercliche is en het wel humor bevat
Ow ik had het niet over aftroeven.... maar over het bekende schaap-gebeuren dat een ieders neus dezelfde kant op wijst en iedereen elkaar nablaat (datgene waar Retribution het ook over had).

Over al dan niet aftroeven laat ik mij niet uit.

Enneh, Herr Voleg, forummen is een eeuwige oorlog, dat weet je toch?

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 09-08-2002 14:11]


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 09-08-2002 14:14 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2002 17:17 schreef BurZum het volgende:
Een pentagram is een symbool wat duidelijk ergens voor staat, een draakje niet.


Een draakje staat wel degelijk ergens voor. Verdiep je bijvoorbeeld maar eens wat in de oosterse 'astrologie.'


Touché, pussycat!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-08-2002 14:15 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2002 14:14 schreef Sporty Voleg het volgende:
Een draakje staat wel degelijk ergens voor. Verdiep je bijvoorbeeld maar eens wat in de oosterse 'astrologie.'

Dat heet mierenneuken.
Achter alles zit in een of ander geloof wel iets, maar wat? En is het van toepassing?


RaNk
Usericon van RaNk
Posted 09-08-2002 14:18 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

Zelf andere ideeen erop nahouden (anders denken of sowieso denken en binnen de mogelijkheden leven volgens je eigen denkbeeld) en totaal buiten de maatschappij leven zijn gewoon 2 dingen die bijna los van elkaar staan. Er is bijna niemand die om de samenleving heen kan.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen