IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : [posers] Waarom? Vorige pagina
MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-09-2002 14:46 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2002 14:04 schreef humanator het volgende:
ontopic: internet is voor posers

Neeej...posTers


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 28-09-2002 14:52 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

loos topic, als je naar pagina 8 kijkt gaat het over vlammen en nu weer over internet voor posers is.

Wanneer ben je geen poser dan?

[Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 28-09-2002 14:54]


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 28-09-2002 15:01 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

Interresant topic als eerste.

Het gebruik van symboliek heeft voor mij allereerst een functie. De functie van een symbool is naar mijn mening dan ook dat mensen over de hele wereld die jouw taal absoluut niet spreken kunnen begrijpen wat je bedoeld met jouw symbool. En hier dan iets uit kunnen halen. Je voelt je anders als je het draagt omdat het je de functie boeiend/mooi/interresant vindt. Vaak zoek je hier dan een symbool bij dat je mooi vindt.

Ook kan het als functie hebben dat je het mooi vind zonder dat je de functie ook maar interreseert. Deze manier van symbolen dragen vind ik zelf bij sommige symbolen zeer vreemd. Vooral Bij bepaalde symbolen die een erg krachtige symboliek uitstralen waarvan (het grootste gedeelte) van mensen op de wereld weet wat het betekent. Bijvoorbeeld een recht of omgekeerde kruis of een pentagram. Een draak zoals eerder vermeld in het topic heeft geen wijdverspreide functie en dat vind ik dus zeer goed kunnen als Mooi symbool zonder functie.

Dit over Symboliek
en het antwoord op de topicstarter zijn post. Indien hij nog hier wat leest.

Dan de discussie die erdoorheen gewoven werd over lyrics en muziek. Muziek heeft voor mij een aantal functies. Dit kan het opwekken van een "sfeer" waar je je prettig bij voelt. Het versterken van een gevoel. En het verbreden van je wereldvisie doormiddel van Lyrics in combinatie met de muziek. Je kan er wat uithalen waar je anders niet achterkomt. Ik vind alledrie de functies zeer belangrijk. Dit is wat je uit muziek wilt halen. Net zoals uit verhalen uit boeken, je kan boeken lezen voor het verhaal maar ook om er iets uit te halen wat je op jouw werkelijkheid en wereldbeeld kan spiegelen en weer wat van kan leren. Ik noem een Brave new World of 1984.




You will never have, what i never had.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen