|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
HellFest 2009 Val de Moine Clisson France Vrijdag 19 Juni 2009 – Zondag 21 Juni 2009 Reeds bevestigd: Enslaved, Gorgoroth, Heaven&Hell, Misfits, Anthrax, Manowar, Stratovarius, Entombed, Epica, Napalm Death. www.hellfest.fr Bla |
|
Aanwezig met Enslaved Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Afwezig! Hou niet zo van Frankrijk. Bovendien hoef ik er niet nog weer een groot festival bij. |
|
quote: |
|
Daar ben ik het dan wel weer helemaal mee eens! |
|
DOnderdag worden de eerste 30 namen officieel bekendgemaakt. Maar daar zit Anthrax tot zover ik gehoord heb niet tussen. De andere namen kloppen echter wel Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
Geniaal, de meeste bands komen vaak ook op graspop . |
|
quote: Hmm, ben benieuwd of ze de line-up van dit jaar weer kunnen overtreffen |
|
Vandaag zijn de volgende namen officieel bekendgemaakt: Manowar, Heaven And Hell, Anthrax, Amon Amarth, Stratovarius, The Misfits, Gorgoroth, Epica, Destruction, Cathedral, Napalm Death, Entombed, Devildriver, Enslaved, Backyard Babies, Heaven Shall Burn, Melechesh, Misery Index, God Forbid, The Business, Mad Sinn, Aura Noir, Electric Wizard, Orange Goblin, Grand Magus, Gama Bomb, Whitechapel, Suicide Silence, Wolves In The Throne Room, Torche, Kylesa, Outlaw Order, Parkway Drive, All Shall Perish, Forged In Flame, Friar Rush, Holy Hell. Er volgen nog zo'n 70 (als ik me niet vergis) namen. Maar deze eerste namen bieden al genoeg moois naar mijns inziens. Ik zie dat Anthrax er tussen staat, oeps mijn fout dus, en dat terwijl wij van Metal Storm offiële partner zijn van Hellfest. Ach ik ben er alleen maar blij om dat die er ook staan. [Dit bericht is gewijzigd door Marcel H. op 27-11-2008 23:43] Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
Netjes hoor. Toch maar eens kijken of het gaat lukken dit jaar |
|
quote: Heb begrepen van de organisatoren dat ze dit in ieder geval wat meer doom en aanverwanten willen programmeren dan voorgaande jaren. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote:Dat mogen ze helemaal zelf weten |
|
quote: Dat wel natuurlijk. Maar wat ik wil zeggen... misschien dat dat je over de streept trekt? Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote:Oh nee hoor. Het zal eerder iets van logistieke aard zijn wat me tegenhoudt. De programmering van Hellfest is wat mij betreft al 3 jaar op rij de beste van alle festivals. |
|
quote: Aha, logistieke aard... als ik ga (zo goed als zeker zoals het er nu naar uitziet) kan je denk ik wel mee met mij en vrienden van me (die zijn dit jaar met een busje gegaan en ik begreep dat ze dat weer willen doen) Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: Staat weer een hoop leuk materiaal tussen |
|
Op het ogenblik is Hellfest ook nog in onderhandeling met Alice Cooper en Mötley Crüe. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: dat levert dan weer absoluut geen pluspunten op...waarom 'jonge' festivals altijd van die oude knarren willen programmeren? Daar heb je Wacken, Wâldrock, Donington toch voor? |
|
quote:Ik ga me daar toch eens aanbevolen voor houden denk ik. Dat wordt mooi met het weekend ervoor al naar Waldrock En even de bands mooi bij elkaar: [Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 24-12-2008 1:53] |
|
Ah mooi, met Manowar heb ik een goed argument om andere festivals voor deze zomer te overwegen. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
quote: |
|
quote:Je heb duidelijk de laatste Mötley nog niet gehoord, fokking ruige plaat, baas. |
|
Het is én blijft een glamrock band. Ieder festival maakt dezelfde commerciële knieval lijkt wel. Moeten ze vooral doen, geld is een belangrijke factor. Het gaat alleen ten koste van identiteit en geloofwaardigheid. Het is nu het zoveelste festival waar vanalles wat staat. Niets mis met een paar oude namen, maar ik mis het verband in de line-up....is gewoon een zooi bands op één grote onbeduidende hoop. Altijd nog beter dan de NL poging middels FoR met Velvet Revolver, Life Of Agony, etc, dat wel. Ik mis nu nog op het lijstje, Megadeth, Slayer & Motörhead.., maar dat zal wel goedkomen. |
|
Sja, op zich snap ik jouw standpunt wel, maar een festival is vooral bedoeld om geld te genereren, al was het maar om uit de kosten te komen. Als je niet van grote namen en dergelijke houdt, moet je maar naar een Occultfest of een Stonehenge. (Wel erg gezellige festivals overigens). Boeiender |
|
occultfest, stonehenge, met respect, maar allebei old school. Er zijn veel te weinig kleine moderne metalfestivals met bands als Mastodon, Lamb Of God, Whitechapel, Unearth, Winds Of Plague, Neurosis, Necrophagist, Abigail Williams, Buried Inside, ik noem maar wat, maar zonder al die gevestigde oudjes. Hellfest deed het wel...., succesvol zijn kan ook een nadeel worden. Durf te kiezen voor een paar duidelijke stijlen. Doe gothic/folk/viking, thrash/death/black, metalcore/math/emo. En als je die oudjes boekt, boek ze dan als verlengstuk van de rest van je programma. Zomaar grote headliners zeggen mij helemaal niets..., maar dat is mijn mening. Het wordt gewoon allemaal teveel eenheidsworst, op een paar uitzonderingen na. |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Concerten | Volgende pagina |