|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
De beste nl. doom band blijft voor mij orphanage. Ik ben ook zeeeeer benieuwd naar de nieuwe cd. |
|
Sacrosanct's At Least Pain Lasts is voor mij de beste doom LP uit ndl Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
always van the gathering "7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain" |
|
quote: Orphanage wil ik niet echt doom noemen, is het me te aggressief voor (vooral de laatste). |
|
Grinter, en Cassiopeia hebben in ieder geval Doom invloeden, maar grinter is eigenlijk death, en cassiopeia trekt meer de synphonische kant op. Her Enchantment heeft wel een aantal doom-achtige nummers, vind het zelf alleen niet zoveel bijzonders. Hills of Eternity of Prey misschien? dat is beide aardig gothic/doomy... Morphia is in iedergeval 'n NL symphonische doom band! |
|
The Wounded? of is dat geen doom? Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
bands als Orphanage, the wounded doom? oh ik denk dat het nog heel lang duurd voordat doom weer terug is op deze manier (bedoel niet de bands, leuke bands, bedoel dat men niet echt weet wat doom is)... "Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com |
|
Bestaat Morphia nog (of weer)? |
|
quote: Naar mijn weten bestaan ze nog. oude Nederlandsche doom : oude Celestial Season oude The Gathering Lords of The Stone Evisceration Callenish Circle Zo ongeveer alle bands die niet meer bestaan of iets anders zijn gaan spelen dus... nieuwe Nederlandsche doom : Officium Triste Whispering Gallery Kurb Saatus Morphia en dan vast nog wat demobands die ik niet ken. [Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 16-08-2002 19:24] |
|
quote: volgens mij nog wel maar pin me d'r niet op vast... |
|
Ik ken eigenlijk helemaal geen Nederlandse bands, die veel langzamer spelen dan 'mydyingbride-ish'... raar eigenlijk, want zodra ik mijzelf een electrische gitaar ga kopen ga ik zo snel mogelijk Skepticism riffjes oefenen (misschien zijn er in geen enkele stad genoeg mensen die van Doom houden om een band te vormen ) Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Morphia heeft pas nieuwe CD/Demo (hoe je het ook wilt noemen, eigen beheer) uit... Review komt binnenkort nog op doom-metal.com Persoonlijk vind ik het heel zwak gesteld met de Nederlandse Doom scene.. Er is er eigelijk geen. We hebben vooral veel van die Gothic-metal bandjes (wat dus echt geen Doom is). The 11th Room is trouwens het uitchecken wel waard voor Skepticism/Unholy/Esoteric fans en van Nederlandse Bodem. Wel een 1 mans project... "Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com |
|
quote: Je kunt misschien de eerste 2 platen doom noemen (en dan nog zijn het geen typische doom Cd's) Maar 'Inside' valt er wel een beetje buiten qua stijl. |
|
Van naam ken ik Officium Triste (hoe men het ook mag schrijven) maar geen flauw idee of 't wat is Ik, Wil Schuurman |
|
quote: Officium Triste klink zeker leuk én "doomy". Maar ik weet niet zeker of ze Nederlands zijn, maar dat zal wel... Hakkuh |
|
ikken nog wel een doom band "covered in ashes" dat wil je toch horen jenje |
|
ik ben er wel voor in om een NL doom band ala mdb op te richten *bied zich aan als gitarist* |
|
quote: Rotterdam is gewoon Nederland toch? quote: Doen!!! Nieuwe doombands zijn zeldzaam geworden... [Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 17-08-2002 17:43] |
|
quote: dude's got a point Jenje |
|
A-HA! |
|
quote: Ik ken die band niet |
|
quote: hoeft ook niet, ik hoorde namelijk dat ze best wel zuigen |
|
Ongelofelijke zuig band idd...maar ach, met zo'n zanger gaat ut toch niet om de muziek? |
|
Ik mis Eria d'Or nog in het lijstje.... |
|
Mystic Charm, Castle, Beyond Belief, Bluuurgh... Evisceration had erg goeie demo's (Victim of his frustrations en Eclipse) met name Bear the pain is een leuk nummer! Jammer dat die zoon van Han Swagerman er ook in gezeten heeft met z'n slappe grunt; Effigy of the possessed was daarom teleurstellend. Maar die andere band op die verzamelaar...waar kén ik die ook alweer van??? ( geintje Wim! ) The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |