IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Dodenherdenking/4 Mei Volgende pagina
Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 02-05-2009 14:30 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

De titel zegt genoeg denk ik, maar om er toch even verder op in te gaan, wie staat er stil bij deze herdenking? Vind je dat we het in ere moeten houden? Ik wil de mening van het zware metalen forum wel eens weten, dus brand los.

Ik sta sinds een aantal jaar stil bij deze herdenking, zowel uit respect als uit schuldgevoel gezien mijn verleden.

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 02-05-2009 14:35]


Against God and Government


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 02-05-2009 14:35 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

Zeker in ere houden. Het is een goed moment om even stil te staan bij het feit dat wij in vrijheid leven. Het is ook goed om degenen te eren die hun leven gaven in verschillende oorlogen...

[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 02-05-2009 14:36]


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


7th Fallen Angel
Oh RLY?
Usericon van 7th Fallen Angel
Posted 02-05-2009 14:36 by 7th Fallen Angel Wijzig reactieProfiel van 7th Fallen AngelQuote dit bericht

Ik sta elk jaar stil bij de doden die er gevallen zijn in de WO II. Ik vind het belangrijk dat men zich realiseert dat het heel anders had kunnen lopen als de Duitsers niet verslagen waren. En daarbij dat vrijheid niet vanzelfsprekend is, voor ons nu misschien wel, maar kijk maar eens naar andere landen in de wereld waar mensen leven in een dictatuur en waar de pers gecensureerd wordt....

@Rotzak: Wat zijn de dingen uit jouw verleden dan waarom je er nu wel bij stilstaat?



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 02-05-2009 14:42 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 2 mei 2009 14:36 schreef 7th Fallen Angel het volgende:
Ik sta elk jaar stil bij de doden die er gevallen zijn in de WO II. Ik vind het belangrijk dat men zich realiseert dat het heel anders had kunnen lopen als de Duitsers niet verslagen waren. En daarbij dat vrijheid niet vanzelfsprekend is, voor ons nu misschien wel, maar kijk maar eens naar andere landen in de wereld waar mensen leven in een dictatuur en waar de pers gecensureerd wordt....

@Rotzak: Wat zijn de dingen uit jouw verleden dan waarom je er nu wel bij stilstaat?


Ik ben eerder politiek actief geweest in de uiterst rechtse hoek, achteraf voor mij een hele nare tijd en ik ben blij dat ik het zogenaamde "licht" heb gezien, ik heb daar best een schuld gevoel aan over gehouden, en ik wil nu graag zorgen dat andere mensen deze fout niet maken, na deze tijd ben ik in gaan zien dat nazisme en racisme gewoon fout is, en omdat ik me er eerder mee bezig heb gehouden wil ik het graag goed maken zeg maar.

dus bij deze, alle nazi, neger grapjes etc. die ik maak heeft niks met mijn denkbeelden te maken, maar vallen gewoon onder de nummer schuine humor.


Against God and Government


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-05-2009 14:45 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Nobel van je


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


7th Fallen Angel
Oh RLY?
Usericon van 7th Fallen Angel
Posted 02-05-2009 14:45 by 7th Fallen Angel Wijzig reactieProfiel van 7th Fallen AngelQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2009 14:42 schreef Rotzak het volgende:
Ik ben eerder politiek actief geweest in de uiterst rechtse hoek, achteraf voor mij een hele nare tijd en ik ben blij dat ik het zogenaamde "licht" heb gezien, ik heb daar best een schuld gevoel aan over gehouden, en ik wil nu graag zorgen dat andere mensen deze fout niet maken, na deze tijd ben ik in gaan zien dat nazisme en racisme gewoon fout is, en omdat ik me er eerder mee bezig heb gehouden wil ik het graag goed maken zeg maar.




Ah okee! Was het niet lastig om uit zo'n groep/beweging te stappen? Wel knap hoor, blij dat je 'het licht' hebt gezien!



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 02-05-2009 15:00 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Ga er dit jaar naartoe, mede omdat het betrekking heeft op m'n bachelorscriptie.

EDIT: @ Rotzak (mag ook weleens gezegd worden )

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 02-05-2009 15:00]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 02-05-2009 15:01 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

Blijf me toch afvragen wat voor een soort mensen zich voelen aangetrokken tot extreem rechts...iemand met een beetje intelligentie kan toch doorzien dat nazisme een verderfelijke ideologie is?


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-05-2009 15:04 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 02-05-2009 15:04 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Wat helemaal erg is zijn al die Slaven die dwepen met Hitler. Als ik dat soort taferelen zie krijg ik zelfs een beetje medelijden met ze.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 02-05-2009 15:16 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2009 15:04 schreef Gemene Lepel het volgende:
Wat helemaal erg is zijn al die Slaven die dwepen met Hitler. Als ik dat soort taferelen zie krijg ik zelfs een beetje medelijden met ze.


Ironisch genoeg zag Hitler ze als minderwaardig en wilde hij ze het liefst verdelgen...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 02-05-2009 15:20 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Daarom ja .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 02-05-2009 16:19 by Hagal Wijzig reactieProfiel van HagalQuote dit bericht

Ik ben elk jaar bij de stille tocht + herdenking aanwezig. Meer omdat mijn opa dat erg belangrijk vond, hij daarin meeliep en ik dat altijd wilde zien. Hij had heel wat meegemaakt tijdens de WO, dus voor hem was dat heel belangrijk. Na zijn overlijden ben ik dat blijven doen.

Ik vind dat het in ere gehouden moet worden vanwege het belang voor de mensen die het meegemaakt hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Hagal op 02-05-2009 16:20]


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 02-05-2009 17:21 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Hoewel er steeds minder mensen zijn die WOII echt bewust hebben meegemaakt, vind ik het wel belangrijk om de Dodenherdenking (en ook de viering van Bevrijdingsdag) in stand te houden. Enerzijds uit respect, anderzijds om de nieuwe generaties in te laten zien dat zoiets nooit weer mag gebeuren.


Bareuh...


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 02-05-2009 17:45 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2009 14:42 schreef Rotzak het volgende:
Ik ben eerder politiek actief geweest in de uiterst rechtse hoek, achteraf voor mij een hele nare tijd en ik ben blij dat ik het zogenaamde "licht" heb gezien, ik heb daar best een schuld gevoel aan over gehouden, en ik wil nu graag zorgen dat andere mensen deze fout niet maken, na deze tijd ben ik in gaan zien dat nazisme en racisme gewoon fout is, en omdat ik me er eerder mee bezig heb gehouden wil ik het graag goed maken zeg maar.

dus bij deze, alle nazi, neger grapjes etc. die ik maak heeft niks met mijn denkbeelden te maken, maar vallen gewoon onder de nummer schuine humor.


Maar na de herdenking ga je wel met de krans aan de haal?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 02-05-2009 18:36 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Hehe, en sloopt ie de monumenten

Ik sta er zef niet bij stil trouwens.

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 02-05-2009 18:37]


spelfout weggehaald...


invictis
Usericon van invictis
Posted 02-05-2009 18:37 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

afschaffen.

zoals het vandaag de dag staat, symboliseert de dodenherdenking niet meer de doden uit WO II.
Slachtoffers van andere oorlogen waar nederland bij betrokken was/is worden nu ook middels deze herdenking herdacht.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 02-05-2009 20:00 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 2 mei 2009 17:45 schreef Lionheart het volgende:
Maar na de herdenking ga je wel met de krans aan de haal?


Hallo! Ik ben geen Marokkaan


Against God and Government


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 02-05-2009 20:03 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 2 mei 2009 18:37 schreef invictis het volgende:
zoals het vandaag de dag staat, symboliseert de dodenherdenking niet meer de doden uit WO II.
Slachtoffers van andere oorlogen waar nederland bij betrokken was/is worden nu ook middels deze herdenking herdacht.


Wat is daar dan mis mee? Ik heb zelf ook 3 oorlogen meegemaakt en vind het juist een goede zaak dat het niet alleen maar om wo II gaat.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-05-2009 20:06 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2009 20:03 schreef De Tegenpartij het volgende:
Wat is daar dan mis mee? Ik heb zelf ook 3 oorlogen meegemaakt en vind het juist een goede zaak dat het niet alleen maar om wo II gaat.

Dat vind ik ook. Dodenherdenking is voor mij nu meer voor alle soldaten/mensen die hun leven hebben gegeven voor een hoger doel waarvan zelf misschien niet eens wisten of het het juiste was (dus ook de gesneuvelde Duitsers uit WOII).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 02-05-2009 20:09 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

Ben je al zó oud? Damn

Ikzelf sta een moment stil voor slachtoffers van alle oorlogen. Vind ook dat het in ere gehouden moet worden.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 02-05-2009 20:10 by Ziona Wijzig reactieProfiel van ZionaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Herdenken we alle doden? Dus ook alle Duitse soldaten die het leger in moesten omdat ze anders als landverraders werden gezien, en uiteindelijk ver van hun thuisland stierven? En herdenken we de Duitsers die op brute wijze uit hun thuisland werden verdreven omdat de geallieerden besloten het land aan de Polen te geven?

Kortom, ik wil best de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog herdenken, maar dan ook echt álle.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 02-05-2009 20:12 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2009 20:10 schreef Ziona het volgende:
Herdenken we alle doden? Dus ook alle Duitse soldaten die het leger in moesten omdat ze anders als landverraders werden gezien, en uiteindelijk ver van hun thuisland stierven? En herdenken we de Duitsers die op brute wijze uit hun thuisland werden verdreven omdat de geallieerden besloten het land aan de Polen te geven?

Kortom, ik wil best de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog herdenken, maar dan ook echt álle.



In mijn geval alle zinloze slachtoffers van oorlogsgeweld.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 02-05-2009 20:12 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Ik herdenk ook de strijders van de heilige oorlog.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-05-2009 20:21 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Hmm, ik weet het niet. Zolang de mens bestaat, probeert hij al de aarde te koloniseren, en onvermijdelijk komt het daarbij af en toe tot botsingen waar doden bij vallen. Lijkt me meer een kwestie van de natuur van de mens.
Ik weet niet of mensen ervan leren om te herdenken, het loopt nog op allerlei plekken geregeld uit de klauwen, inclusief etnische zuiveringen, martelingen en ga zo maar door. Waarom te proberen de natuur van je eigen soort te ontkennen?
Proberen om dagelijks verstandig en vriendelijk met je medemens om te gaan en rekening met elkaar te houden lijkt me een stuk nuttiger dan eenmaal per jaar symbolisch bij doden stil te staan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 02-05-2009 23:51 by Ingrimd Wijzig reactieProfiel van IngrimdQuote dit berichthttp://www.metal-exposure.com

Ik weet het niet.
Zolang er nog mensen leven die de oorlog hebben meegemaakt mag het van mij wel in ere worden gehouden, want het betekent heel veel voor die mensen.
En anders er misschien een wat algemenere dag ervan maken zoals ze ook met bevrijdingsdag hebben gedaan, dat tegenwoordig 'dag van de vrijheid' ofzoiets is.

Zelf werk ik meestal tijdens dodenherdenking, maar op het station op Utrecht Centraal is altijd een kleine ceremonie gehouden door de NS.
Dit jaar moet ik eigenlijk ook werken, maar omdat ik nogal ziek ben vrees ik dat ik thuis op bed lig



Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen