|
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | ||||
Auteur: |
|
|
De nederlandse metalmedia is juist te zeikerig naar NL bands... "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Heb je ook voorbeelden / bewijslast / iets anders dan je eigen mening waarop je dit allemaal baseert? Boeiender |
|
quote: Ben ik het best mee eens. Vergelijk het maar eens met de Engelse metalmedia... die hypen zo'n beetje ELKE Engels metalband into high heaven. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
De meeste metal in het algemeen is middelmatig. Af en toe zit er een uitschieter tussen en omdat het buitenland veel groter is dan Nederland heb je daar gewoon meer uitschieters. Einde discussie! Slotje. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote:Ja maar dat vind ik toch ook een brug te ver eigenlijk. Toegegeven: Ik heb zelf ook Polars, An Epic Defiance en Decipher de hemel in geprezen maar dat zijn dan ook platen van wereldklasse. Of is het een gebrek aan nuchterheid/gezonde dosis kritiek waar het de Engelsen aan ontbreekt? Wie het weet, mag het zeggen.. |
|
je hebt natuurlijk ook de afstandsfiltering, als je een band uit andere landen hoort, dan is dat meestal omdat die in dat land zich ook wel bewezen heeft. Maar die andere landen hebben ook een zooi matige bandjes maar daar hoor je in Nederland gewoon veel minder van. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: En dan vooral termen als "on-Nederlands goed" gebruiken ja. Zal wel weer typisch Nederlands zijn of zo. |
|
quote: mwah in zoverre, het is iets wat ik voor mezelf constateer. en ja smaken verschillen. maar ik zie in nederland geen Cannibal Corpse, geen Morbid Angel, geen Celtic Frost, etc. snap je wat ik bedoel? er zijn wat mij betreft geen grensoverstrijdende bands in nederland. even als voorbeeld; Delirium; leuk celtic frost aftreksel Thanatos; grappig thrashbandje TlotD; Middelmatige thrash band Sinister; grappig death metal bandje etc. het is voor mij dat het grappige vermakelijke bandjes zijn, maar ik wordt er niet door uit mijn schoenen geblazen. Ze doen het leuk voor nederlandse begrippen, maar daar houdt het voor mij dus bij op. Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
quote: waarom slotje? te gevoelig? ik denk juist dat dit wel een puik topic kan zijn met gezond discussievoer. kijk maar eens hoe pestilence werd afgeblaft vanuit diverse hoeken. Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
quote: Wij zijn ook sterren in een band on-Nederlands goed te noemen.. Wat is godverdomme on-Nederlands goed???? @topi-starter. Er zijn toch echt wel meerdere bands in Nederland die enorm goed zijn en de buitenlandse collega's het nakijken geven. [Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 03-06-2009 12:58] "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: Shit, te laat... "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: geef me graag wat voorbeelden. ik laat me gaarne overtuigen. Het kan ook prima zijn dat ik gewoon flinke oogkleppen voor heb. Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
quote: signature |
|
quote:Oops: http://www.lordsofmetal.nl/showreview.php?id=13330 Maar om dan Xystus als voorbeeld aan te halen: een ook enorme klasseband maar in het buitenland komt het totaal niet van de grond. Zelfs in Nederland is het huilen met de pet op. Waar ligt dat dan aan? Aan de muziek in elk geval niet.. |
|
quote: Gomer Pyle Loose (23007) Transmission0 Ondanks dat het mijn smaak niet is: Epica After Forever Wat te denken van: The Gathering En Gorefest geeft ook menig deathmetal band het nakijken evenals het uiterst ondergewaarderde Detonation. Als de laatset uit Noorwegen waren gekomen waren ze nu 1 van de grotere geweest. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: ik denk dat het besmet is met de nederlandse stempel. als ze bijvoorbeeld een Franse site en ditto postadres zouden hebben, zouden ze waarschijnlijk een stuk beter uit de verf komen. Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
en Moker ah nee, das Belgisch signature |
|
Nederlandse band als Epica, Ayreon, After Forever, The Gathering en Gorefest zie ik niet als middelmatig en worden vooral in het buitenland vereerd. Vooral op het gebied van gothic metal (gerelateerde) bands wordt Nederland toch wel als HET land gezien. |
|
quote:- Officium Triste - Carach Angren - Severe Torture - Textures - The Wounded - Next Waste Dimension - Cypher enzoverder... Kwaliteit genoeg aan boord... |
|
an Agua de ANnique... gaat verdikkeme met Devin townsend samenwerken vergeet ook Robby Valentine en Ayreon niet! signature |
|
quote: de eerste 3 bands zeggen me niks, maar ik zal ze zeker gaan checken. zaken als Epica en after forever schaam ik me persoonlijk verrot voor als "nederlander", het geeft mij het gevoel van een inzending voor het eurovisie songfestival. Gorefest blaast naar mijn mening echt geen buitenlandse bands van het podium. en daarnaast het ego van Jan Chris is echt te triest voor woorden. Detonation zeg ik nog mja; zeer getalenteerde muzikanten maar toch zet ik liever At The Gates aan als ik vergelijkbaar materiaal wil horen. beetje in de trend van "waarom zou ik cola van de Lidl drinken terwijl ik Coca Cola kan krijgen?..." Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
quote: daar heb je het dus. Ik vindt Gothic Metal/efteling metal echt een ramp 1e klas.. en als dat dan "onze" trots moet zijn op metalgebied?.. Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
quote: Niet het eigen geld hebben of een grote maatschappij achter je hebben staan voor de nodige promotie. De grote bekendheid krijg je niet door regelmatig te spelen @ < insert random feestje om de hoek>. Zijn er trouwens sowieso bands die het in het buitenland dusdanig gemaakt hebben dat ze op eigen kracht een bovengemiddelde zaal vol spelen? Ik kom niet veel verder dan een Within Temptation en in mindere mate Epica en After forever {R.I.P) maar die maken dan ook muziek die bij het grotere publiek beter aanslaat ( lees: toegankelijker is) Owja, en in het verleden dan nog Vandenberg. Als je extreme metal voor een selecte groep liefhebbers wil maken houd je nou eenmaal het risico dat je ondersneeuwt in de massa. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 03-06-2009 13:10] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: hm ik hoor je wel en ik zal ook niet zeggen dat het belabberde muzikanten zijn. waar het mij om gaat als je mbt bovengenoemde bands hun equivalent er tegenover zet, zeg maar de buitenlandse bands. Vindt je dan ook niet dan de buitenlandse bands het beter doen dan de nederlandse variaties? Officum Triste of My Dying Bride bijvoorbeeld? Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
quote: Ja maar zeiksnor , het kan je muziekstijl niet zijn... maar internationaal tellen ze zwaar mee. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |