|
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Met name in Noorwegen en Zweden wordt muziek door de overheid gezien als een goede manier om de jeugd bezig te houden en bepaalde (sociale) vaardigheden bij te brengen. Daarom worden in die landen muzieklessen en instrumentarium op scholen fors gesubsidieerd worden. Ook betaalt de overheid forse subsidies om oefenruimtes voor bands betaalbaar te houden. Het zelfs zo dat de landelijke overheid tours opzetten en betalen om ervoor te zorgen dat er ook bands komen spelen in afgelegen in bieden in Noorwegen en Zweden. Al deze maatregelen scheppen een klimaat waarin het aantrekkelijk wordt om voor het muzikantenbestaan te kiezen en krijg je het fenomeen dat er ondanks het relatief lage inwoneraantal zoveel kwaliteitsbands uit Scandinaviƫ komen... Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
quote: Precies dat zei ik. En ik vind het belachelijk dat jij dit vindt. edit: Je HBO punt slaat niet op mijn punt. Ik denk dat je het niet snapt (aangezien je het eerste punt ook niet snapte). Het komt er op neer dat je een zaal niet verantwoordelijk kan houden voor jouw keuzes. Kortom niet gaan janken en je handje willen op houden bij anderen die daar geen verantwoording in dragen. Jouw verantwoordlijkheid, act like it. Ik vind dat bands betaald moeten krijgen op basis van de kwaliteit van hun optreden (de verwachting hiervan) de verwachtte bezoekeraantallen en naar het budget dat de zaal heeft. [Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 03-06-2009 16:05] |
|
inderdaad.. dan zou je ook al het schijtpapier wat je ouders ooit hebben geinvesteerd door moeten gaan rekenen.. |
|
quote: Wat een drogreden. Ik geef aan dat ik nog nooit voor een PA heb betaald. En ik geef aan dat ik daar andere bands in mijn omgeving ook niet over gehoord heb. Terwijl jij stellig beweerd dat het altijd wel zo is. Het zal vast bestaan, maar dan ben je als band niet goed bezig. En daarbij, moet een zaal dan helemaal niets doen en alleen baromzet / entree opstrijken? quote: Dus dat is je frustratie. 400 euro is niet reƫel voor een band, ook niet voor bands die al wat verder zijn. Maar aan deze opa / oma bands spiegel jij dus de hele NL scene? Boeiender |
|
1. laatste band die ik erover hoorde was Bonded by Blood, over hun ervaringen in de US. Laatste persoon die ik erover hoorde was een engelsmand na afloop van het concert van the Undertones. 2. Je snapt het niet, want je wil het niet snappen. Ik zeg niet dat goede band geen hogere gages verdienen. Ik zeg dat er honderdeden slechte bands zijn die vinden dat ze het verdienen en dat ik dat belachelijk vind. ben benieuwd of je het nu wel snapt. |
|
quote: Die pas in Nederland massaal geboekt wordt sinds Within Temptation een dikke exportprijs heeft gewonnen en sindsdien wordt gezien als een stijl die haar geld dubbel en dwars opbrengt. Nederlandse bands gaan het vaak pas goed doen als ze in het buitenland goed draaien, kijk b.v. ook een act als Urban Dance Squad. Men loopt hier vaak achter de feiten aan en durft geen experimenteerwerk meer te doen. Pas als iets zeker geld opbrengt durft men het te programmeren. Jammer, want zo krijgt nieuw experimenteel zelden een kans. Ik weet bijna zeker dat goede Nederlandse acts als Next Waste Dimension of Control Human Delete het twintig jaar geleden in het Nederlandse zalencircuit al veel verder hadden geschopt. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
zoals maxima zegt: de nederlandse identiteit bestaat nie.. en bands die vinden dat ze meer moeten vragen gezien hun status terwijl er relatief weinig volk komt, hebben gewoon gebrek aan realiteitszin vermoedelijk veroorzaakt door arrogantie bands waar onderhand zoveel volk op afkomt en al vaak genoeg voor weinig hebben gespeeld, mogen gerust wat meer vragen, waarom niet.. |
|
quote: Hmmmm, ik geloof dat jij mij niet snapt. Een zaal is verantwoordelijk voor de bands die het boekt, in zoverre dat de afspraken nagekomen dienen te worden, door zowel band als zaal. Dus een band moet zijn best doen om een puike show neer te zetten, en de zaal komt afspraken na qua gage en randgebeuren. Jij denkt dat mensen metal maken om geld te verdienen, dat is dus niet zo, mensen doen het voor het plezier. En als een band teveel vraagt, boek het dan gewoon niet, wat is daarvan het probleem? Boeiender |
|
quote:Dag Roel, ook al hier? |
|
quote: precies, en dat hebben ze ook zelf in de hand. Als die bands slim zijn maken ze een doordeal, of ze spreken een laag vast gage af en dan boven een bepaalde drempel de volledige deuropbrengst (bijv boven de 75 bezoekers). Allemaal mogelijkheden. |
|
quote: Over punt 2: Ik geef aan dat ik dat ook belachelijk vind, maar jij leest er duidelijk overheen. Boeiender |
|
quote: hej michiel.. ja al langer.. heb maar eens de moeite genomen mijn paswoord te zoeken. vind het wel een leuke discussie |
|
quote: +1 Boeiender |
|
quote:Nee hoor, dat gebeurde ook al voor de millenniumwisseling quote:Helemaal mee eens Ik zie je vrijdag neem ik aan? [Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 03-06-2009 16:14] |
|
quote: Leuk verhaal maar het ging om een eigen sound voor Nederland. En die hebben we in die zin dus wel. Verder is je muziekale smaak duidelijk erg afwijkend van die van ondergetekende Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
quote: gast waar heb je het over! NL zalen komen altijd hun afspraken na is mijn ervaring. Ik had het over zalen in US en UK. Dat ten eerste. Ten tweede heb ik het er juist over dat zalen hun boekingen op hun eigen kosten bate analyse baseren. En dat alles impliceert (inderdaad) niet dat wij jouw plee papier moeten betalen. Je mag wel het onze gebruiken zolang je in ons pand bent. |
|
quote: Nee ik zeg dat jij niet ziet dat ik het wel snap. Jij blijft steeds zeggen dat ik dat niet vind. Ik probeer je (GJCH) continue uit te leggen dat ik wel degelijk vind dat goede band goede gages horen te krijgen. |
|
quote: Wat lul je dan uit je nek? Dan zijn wij het gewoon eens met elkaar. Boeiender |
|
quote: Kuch, azijnfabriek, kuch Maar goed, dat is dus onzin verder. De grote zalen die al jaren mee gaan doen het vast wel netjes maar er zijn zat kleine zalen die er een betere boekhouding op na zouden kunnen houden Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
quote: +1! En anders is het idd niet. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: Duidelijker formuleren dan, je begon over het feit dat een zaal alle kosten moet betalen en bands verwend zijn.... Boeiender |
|
quote: waarschijnlijk wel ja! |
|
eigenlijk begon ik erover dat een zaal ook kosten heeft, en dat een band misschien (maar) 50 euro krijgt, maar dus eigenlijk heel wat meer bij-in zit. (Waar zij zich misschien niet zo bewust van zijn). Ik ben er heel trots op dat wij dit in Nederland normaal vinden. (Ik zou er nog trotser op zijn als we dat Zweedse model hebben). Maar we krijgen er dus veel gezeik over (zie eerdere pages) dat er voor shows soms zo weinig betaald wordt. Maargoed, wanneer we drie metal bands plaatsen, voor elk 50 euro, en we hebben een entree van 5 euro en er komen 10 betalende bezoekers op af... tja dan mag zo'n band in z'n handjes knijpen dat zij er dus schadeloos vanaf komen (misschien zelfs nog met een beetje winst en een leuke avond). En ik vind het dus onterecht dat dergelijke bands ons zulke gierige uitzuigers vinden. Dat is waar ik me druk om maakte. |
|
quote: ja gvd. dat bedoelde ik te zeggen. |
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |