|
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | ||||
Auteur: |
|
|
nog meer van die NL popbands haha (wel erg off topic pseudo-poetisch pseudo-diepzinnig pseudo-intens [Dit bericht is gewijzigd door nydoom op 04-06-2009 11:10] |
|
Tja..dan kom je toch uit op het opbouwen van een eigen netwerk binnen de zalen in Nederland. Het is niet leuk dan wel eerlijk voor Nederlandse bands, maar zo is wel het spel... Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
quote:Wat denk je?! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: -Ze komen uit de Randstad (Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt). -Veel vieze dames van mijn leeftijd glijden van hun stoel af als ze de kwal op zang zien. -Het zit gelikt en gladjes in elkaar. -Nou vooruit, vriend Dinand gaat er ook wel voor 100% voor. En ik heb ze ooit gezien in hun ouwe bezetting met die kale drummer met de try-out voor hun vorige tour, ze waren toch echt wel goed op elkaar in gespeeld en gaven zich helemaal. -Ik heb wel het idee dat de hype een beetje over is, gezien de weinige airplay die hun laatste ploatje krijgt. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Opbouwen van netwerk is uiteraard zeer verstandig. Een punt is vaak wel dat de kansen om veel publiek kennis te laten maken met je muziek bij een goede support van een grotere band groter zijn imho. But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
Enkele jaren geleden werd One Bullet Left gehyped, omdat het zulke jonge gasten waren. Ze konden overal spelen, terwijl veel oudere bands die al jaren bezig zijn, dat niet voor elkaar kregen. Kennelijk is er veel afgunst, of veel bands moeten maar es gaan nadenken over de marketing van hun eigen band. Bands als The Monolith Deathcult en The Lucifer Principle hebben dat in ieder geval wel door... Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
...komt dan straks die gave kerstverlichting-TLP-banner weer voorbij? Bruce Banner |
|
quote: Je noemt nu inderdaad twee bands die goed kunnen netwerken, hypen en lang genoeg meedraaien om de juiste contacten te hebben. Dit kan echter ook in je nadeel werken. Dat je muziek b.v. veel te middelmatig is om de aandacht van het publiek te blijven vasthouden. En dat men je uitkotst als je weer voor de zoveelste keer ergens speelt. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: 1) ik ben geen boeker, ik ben degene die de uiteindelijke avond runt (en wat niet goed geregeld is moet opvangen. Daar ben ik bovendien erg goed in. Dus mijn werk terrein ken ik wel degelijk. The scene nee die ken ik niet (meer). (Lang gesprek gehad daarover met Bootsman, en als jij niet weet wie dat is, dan ken jij je werkterrein dus blijkbaar ook niet zo goed ouwe man. Conclusie was dat er mensen zijn die wel vollop in de scene zitten en dat je die erbij moet betrekken- bij een zaal en de programmering dus) 2) ik luister niet daar die muziek (prog/ gothic whatever) dus vanuit dat oogpunt is het ook niet vreemd dat ik het niet ken. |
|
quote: Precies mijn punt Oja via dit forum zijn er al redelijk wat concerten geregeld, dus wat dat betreft hoef je geen marketing machine te zijn, maar gewoon aardig tegen mensen die je kunnen helpen. Jenje heeft dus pech |
|
quote: Als je hogerop met je band en muziek wilt komen, dan zal je je "product" door middel van marketingtechnieken en netwerken in de "markt" moeten zetten. Veel bands willen hier kennelijk niet aan of halen hier hun neus voor op. Dat is prima, maar verwacht dan niet dat je onder de huidige omstandigheden een groter publiek zult bereiken en wees dan ook niet afgunstig op bands die dat wel weten te bereiken door hard te werken en de hele handel slim aan te pakken... Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
quote: Betekent dit dat de bands die Jenje haat dan ook meer bij jou gedaan krijgen? Bruce Banner |
|
Wat lul je nou man. |
|
quote: Hetgeen dan kromme zinnen oplevert als: "Ik voel alleen de pijn van jou hier bij me missen" "Op de vloer ligt een lege fles wijn" "Waar de mensen onbewust zin in mosselfeesten krijgen" "Met mijn hoofd onder water kom ik even op aarde" Bij Dré weet je tenminste dat zijn Nederlands vaak niet correct is en dat hij het meent. Maar dat pseudo-poëtische gedoe levert gedrochten van zinnen op, en doordat de vertolkers vaak zo integer en serieus proberen over te komen wordt het alleen maar extra deerniswekkend. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Mee eens. Maar klagen vanaf de zijlijn is nu eenmaal een leuke bezigheid. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Mwoah..ik luister liever naar "pseudo-intellectuele-gedrochten" dan de gemiddelde uitbraaksels van zogenaamde "artiesten" van het Nederlandse levenslied... Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
quote: helemaal mee eens.. is inherent aan onze consumptiemaatschappij waarbij de meerderheid van de mensen klakkeloos alles aannemen wat herkenbaar is i.e. catchy en makkelijk te verteren. als je je daaraan niet wilt aanpassen is dat een bewuste keuze lijkt me |
|
quote: Tja, daarom neem ik zulk geklaag nooit serieus. Er lopen in Nederland genoeg getalenteerde bands rond, maar als je verder wilt komen, moet je het wel slim spelen. Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
quote: haha +1 zuivere poezie |
|
quote: vooruit dan maar (ff t stof eraf), tis wel t oude logo [Dit bericht is gewijzigd door earik mortem op 04-06-2009 12:01] |
|
quote: Het metalen genre is een muziekstroming dat bij uitstek zich niet wenst te conformeren aan de gemiddelde muzieksmaak? Dat wil niet zeggen dat de basisregels van de marketing niet voor ons genre opgaan. Je hebt hier immers te maken met een relatief groot aanbod aan (Nederlandse) bands die geplugd moeten gaan worden in een overvolle markt (weinig zaaltjes, beperkte publieke bestelling en veel aanbod van buitenlandse bands). Zoiets vereist slim maatwerk dus... Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
quote: Christmas with the devil! [/Spinal Tap-modus] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: volgens mij is metal wel zo ontstaan.. dat die marketingregels nu voor metal ook opgaan is inderdaad een feit dus als bands dat gebruiken en een "hoger doel" hebben is dat inderdaad slim, moet iedereen zelf weten. dit staat echter wel loodrecht op muzikale creativiteit en vernieuwing in veel gevallen |
|
quote: hoezo?, ik denk dat juist bij muziek dit niet het geval is. [Dit bericht is gewijzigd door earik mortem op 04-06-2009 12:22] |
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |