IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Waldrock 2010 Vorige pagina | Volgende pagina
lampje@WOD
Usericon van lampje@WOD
Posted 19-02-2010 16:34 by lampje@WOD Wijzig reactieProfiel van lampje@WODQuote dit berichthttp://www.wingsofdeath.net

quote:
Op 19 februari 2010 11:15 schreef MR. N het volgende:
Dus Mojo heeft nu geen enkel metal festival in NL staan?

Ik denk dat Mojo niet gebaat is bij festivals. Ze zetten liever de grote bands/headliners ergens "los" neer, zodat de potentiele bezoeker meermalen de portemonnee mag trekken i.pv. 1 keer voor een festival. Dus we krijgen dit jaar in Nederland gewoon los Kiss, Maiden, AC/DC en noem ze maar op. Financieel veel aantrekkelijker voor Mojo dan een festival met meerdere bands. Wat geeft Mojo nou om een festival als Waldrock ?

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 19-02-2010 16:55 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Een beetje organisatie heeft geen MoJo nodig om een leuk festival te ritselen.

Faalrock dus. Epic.

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-02-2010 17:02 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2010 16:55 schreef Greycloak het volgende:
Een beetje organisatie heeft geen MoJo nodig om een leuk festival te ritselen.

Absoluut waar!

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 19-02-2010 17:20 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
De organisatie van het Waldrock festival heeft helaas moeten besluiten dat dit jaarlijks terugkerende evenement in Burgum (Friesland) in 2010 niet door zal gaan.
De kop laten hangen is inderdaad makkelijker dan de schouders er onder zetten.
quote:
De oplopende kosten van artiesten, faciliteiten, veiligheidsmaatregelen, het wegvallen van garantstellingen en een aantal edities met minder toeschouwers hebben geleid tot deze keuze.
Dan pak je het toch kleinschaliger aan? Al dat gegroei heeft jullie, zoals je zelf al aangeeft, de das omgedaan. Misschien een goed plan weer een stapje terug te doen? Moet er écht per sé een Slayer of Maiden headlinen om een "leuk festival" te hebben? Zijn er verder geen interessante, wat grotere bands te boeken of zoeken jullie niet hard genoeg?
quote:
Daarnaast is de concurrentiepositie van het festival onder druk komen te staan door onder andere de driedaagse metalfestivals in België en Duitsland en het grote aanbod in stadions en popzalen.
Tsja, als dat de vijver is waarin je wilt gaan lopen vissen zal het nooit iets worden met die slappe insteek. Doe verdomme eens een keer Fries stelletje slapjanussen! Zijn jullie nou een eigenwijs en trots volk of alleen als dat zo uitkomt? Denk eens wat verder dan Graspop en Wacken. Daar kunnen jullie toch niet aan tippen dus probeer het dan ook niet. Kijk eens terug naar de keren dat er een volle bak gehaald werd. Borduur daar op voort in plaats van krampachtig proberen dat te overtreffen. Dat is, getuige de huidige status van het festival, uitgelopen op minder bezoekers en dergelijke bla. Als het niet kapot is moet je het niet repareren, klaar.
quote:
In de komende maanden zal de organisatie zich erover beraden of een doorstart in 2011 tot de mogelijkheden behoort.
Met deze instelling... maak de zin maar af.
quote:
Los van de vraag of er tijdelijk wordt gestopt of dat er definitief een punt achter het festival gezet gaat worden kan de organisatie terugkijken op 22 mooie jaren en trots zijn op de ontwikkeling die het festival heeft doorgemaakt gedurende deze tijd. Wat begon als een uit de hand gelopen idee van een paar eigenzinnige vrijwilligers in Jongerencentrum Kiehool te Burgum, groeide uit tot een evenement met veel allure. Samen met honderden vrijwilligers is er in Burgum één van de gezelligste en grootste metalfestivals van Nederland neergezet. Daarbij had Wâldrock als enige festival in Friesland landelijke uitstraling en een zeer internationaal karakter. Jaarlijks kwamen er tussen de 5.000 en 12.000 muziekliefhebbers naar het festival om te genieten van de hardere muziekstijlen op de diverse podia. In totaal hebben ruim 400 bands opgetreden op Wâldrock, waaronder Iron Maiden, Rammstein, Slayer, Heaven & Hell en Motörhead.

De organisatie bedankt de vrijwilligers, leveranciers, partners, sponsoren en de vaste groep bezoekers die zich jarenlang voor 200% hebben ingezet om het festival tot een succes te maken.

Succes ermee en bedenk even wat je wilt, een leuk festival (wat het voor mij zeker was zo tussen '92 en '06) of een Wackenkloon.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 19-02-2010 17:20]

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-02-2010 17:23 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Heerlijk hoe zwart / wit het leven van sommige mensen is...

Geef Grey wel credits dat groei niet noodzakelijk is.

Boeiender

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 19-02-2010 17:39 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2010 17:23 schreef MR. N het volgende:
Heerlijk hoe zwart / wit het leven van sommige mensen is...

Dikke +1! "We kunnen niet groeien dus we laten de kop hangen." Alsof er geen grijs gebied bestaat.

Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 19-02-2010 17:41 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 19 februari 2010 17:39 schreef Greycloak het volgende:
Dikke +1! "We kunnen niet groeien dus we laten de kop hangen." Alsof er geen grijs gebied bestaat.

Nou, stuur ze een mooie brief dan, in plaats van hier te lopen zeiken.

edit: pardon, dat mag vast niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Rasputin op 19-02-2010 17:46]

Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 19-02-2010 17:43 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 februari 2010 17:39 schreef Greycloak het volgende:

Volgens mij benader je het nu een beetje simplistisch.

Boeiender

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-02-2010 17:50 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik snap niet dat bijvoorbeeld een ZM-festival geen dikke 10.000 man trekt met al die kennis van zaken die hier in huis is.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 19-02-2010 18:05 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2010 17:50 schreef XXL het volgende:
Ik snap niet dat bijvoorbeeld een ZM-festival geen dikke 10.000 man trekt met al die kennis van zaken die hier in huis is.
Er zitten plenty lui hier die regelmatig fests in elkaar draaien. Gewoon weten wat je kansen zijn en daar naar handelen en zeker niet je hand overspelen.
Ik bedoel een OccultFest, een Sodom Metal Open Air, Verstikking gaat wat doen etc etc etc...

En waarom zou je een fest voor 10.000 lui willen als ik vragen mag?

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-02-2010 18:09 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Het mag misschien wat simplistisch zijn qua benadering en Geercloak organiseert zelf geen fests en zal allicht wat dingen over het hoofd zien maar in essentie heeft hij gewoon wel gelijk.

Ik denk dat de organisatie van Waldrock niet genoeg marktkennis heeft om te kunnen beoordelen wat de huidige doelgroep van hun festival wil. Welke bands ze willen zien en welke prijs ze daar voor willen betalen.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-02-2010 18:45 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2010 18:09 schreef Onweerwolf het volgende:
Het mag misschien wat simplistisch zijn qua benadering en Geercloak organiseert zelf geen fests en zal allicht wat dingen over het hoofd zien maar in essentie heeft hij gewoon wel gelijk.

Ik denk dat de organisatie van Waldrock niet genoeg marktkennis heeft om te kunnen beoordelen wat de huidige doelgroep van hun festival wil. Welke bands ze willen zien en welke prijs ze daar voor willen betalen.

* Durf jij al te voorspellen hoe de reacties gaan zijn als ze bands voor het jonge publiek gaan boeken?

Hebben ze al meermalen gedaan en dat viel bij de oude garde weer minder goed.

Denk bijvoorbeeld aan een Trivium, Epica, WT, Delain.
Vergeet ook een BFMV niet (hulde dat fortarock het aandurft die te boeken).
Of dat bands zijn die de gemiddelde ZM bezoeker goed vindt laat ik in het midden maar het zijn wel bands van de nieuwe generatie. Een generatie die Waldrock waarschijnlijk graag over de vloer heeft omdat die jonge gasten toch de toekomst zijn.

* Lees oude topics over ZM eens door en zie hoe keer op keer weer ophef ontstaat als er een paar euro bij de prijs op komt. Ja, ik weet dat eerder in dit topic het argument dat de prijs voor mensen een probleem zou kunnen zijn al vakkundig onderuit is gehaald maar diverse discussies uit het verleden geven mij toch een ander beeld. En dat geldt niet alleen voor Waldrock maar ook voor andere festivals.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 19-02-2010 18:48]

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-02-2010 18:54 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2010 18:05 schreef Greycloak het volgende:
Er zitten plenty lui hier die regelmatig fests in elkaar draaien. Gewoon weten wat je kansen zijn en daar naar handelen en zeker niet je hand overspelen.
Ik bedoel een OccultFest, een Sodom Metal Open Air, Verstikking gaat wat doen etc etc etc...

En waarom zou je een fest voor 10.000 lui willen als ik vragen mag?

Kennelijk was de vraag naar een groot NL festival toch wel aanwezig?

Waarom dan niet met wat zines die kennelijk, hoewel ik zelf absoluut niet van mening ben dat het Waldrock team er geen kijk op heeft, de markt beter kennen dan de Waldrock organisatie de handen ineen slaan en met behulp van de Waldrock organisatie iets op poten zetten?

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-02-2010 19:07 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2010 18:45 schreef XXL het volgende:
* Durf jij al te voorspellen hoe de reacties gaan zijn als ze bands voor het jonge publiek gaan boeken?

Hebben ze al meermalen gedaan en dat viel bij de oude garde weer minder goed.

Denk bijvoorbeeld aan een Trivium, Epica, WT, Delain.
Vergeet ook een BFMV niet (hulde dat fortarock het aandurft die te boeken).
Of dat bands zijn die de gemiddelde ZM bezoeker goed vindt laat ik in het midden maar het zijn wel bands van de nieuwe generatie. Een generatie die Waldrock waarschijnlijk graag over de vloer heeft omdat die jonge gasten toch de toekomst zijn.

* Lees oude topics over ZM eens door en zie hoe keer op keer weer ophef ontstaat als er een paar euro bij de prijs op komt. Ja, ik weet dat eerder in dit topic het argument dat de prijs voor mensen een probleem zou kunnen zijn al vakkundig onderuit is gehaald maar diverse discussies uit het verleden geven mij toch een ander beeld. En dat geldt niet alleen voor Waldrock maar ook voor andere festivals.

Dat is ook vooral wat ik niet bedoel. Dat je niet per se elk jaar maiden/slayer/motorhead/cof neer hoeft te zetten betekent niet dat je daar voorin de plaats kindermetalbandjes zoals Trivium en Killswitch Engage hoeft te boeken.

Ik denk dat de doelgroep van Waldrock daar ook gewoon tussen inzit. 20ers en 30ers (en jij als 40er ) die prima tevreden zijn met grote/semigrote/kleinere bands (maar geen dinosauriërs) die betaalbaar zijn en een afwisselend festival neerzetten. Wat Fortarock bijvoorbeeld vorig jaar deed was perfect mijns inziens.

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 19-02-2010 19:10 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Volgens mij kan dit topic best wel dicht nu...

spelfout weggehaald...

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-02-2010 19:20 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2010 19:07 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat is ook vooral wat ik niet bedoel. Dat je niet per se elk jaar maiden/slayer/motorhead/cof neer hoeft te zetten betekent niet dat je daar voorin de plaats kindermetalbandjes zoals Trivium en Killswitch Engage hoeft te boeken.

Ik denk dat de doelgroep van Waldrock daar ook gewoon tussen inzit. 20ers en 30ers (en jij als 40er ) die prima tevreden zijn met grote/semigrote/kleinere bands (maar geen dinosauriërs) die betaalbaar zijn en een afwisselend festival neerzetten. Wat Fortarock bijvoorbeeld vorig jaar deed was perfect mijns inziens.

De door jou aangehaalde grote bands mogen wat mij betreft ook wel een keer op de plank blijven liggen. Leuk in het kader van het jeugdsentiment en immer vermakelijk maar die heb ik onderhand wel een keer gezien.

Wat betreft de doelgroep:

Het zal een ieder die al een jaartje meer op de teller heeft staan, noem bijvoorbeeld ook een Varanus en een Tegenpartij, niet geheel ontgaan dat ze onderhand toch een beetje de bejaarden van de festivals worden.

Mijn punt was dus eigenlijk dat je dan als organisatie toch wel degelijk een fors deel van je programma aan de jonkies aan zult moeten passen. (Ook weer niet teveel inderdaad ivm het risico de oudjes kwijt te raken)
Dat is vermoedelijk ook de reden om bands als maiden en slayer te boeken omdat dat soort bands het blijkbaar toch goed doen bij zowel jong als oud.

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 19-02-2010 19:28 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2010 19:20 schreef XXL het volgende:
Het zal een ieder die al een jaartje meer op de teller heeft staan, noem bijvoorbeeld ook een Varanus en een Tegenpartij, niet geheel ontgaan dat ze onderhand toch een beetje de bejaarden van de festivals worden.

Qua gedrag blijf ik, ook op festivals, toch een klein kind hoor..

spelfout weggehaald...

flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 19-02-2010 21:59 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

verbaast me niks, de line-ups werden er niet beter op in de loop der jaren, leek wel of de organisatie op een gegeven moment vooral uit was op het boeken van zoveel mogelijk vergane glorie

Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 19-02-2010 22:18 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 19 februari 2010 19:28 schreef varanus het volgende:
Qua gedrag blijf ik, ook op festivals, toch een klein kind hoor..

Wie niet.

Maarre, xxl heeft wel een punt. Hoewel er toch wel degelijk heel veel oudjes nog steeds naar fests gaan. Ik ga over het algemeen nog steeds met de mensen waarmee ik zo'n 20 jaar geleden ook al ging, er zijn er in de loop van jaren bijzonder weinig afgehaakt. Ok, de wallen worden groter, de koppen zijn kaal of "normaal" of dunnend, maar toch. Vind ik best opvallend.

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-02-2010 22:24 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Toch is dat onveranderd gedrag al wel iets aparts op zich.

Het is toch, genre onafhankelijk, meer uitzondering dan regel dat je op je 40+ leeftijd na een avond uitgaan ( ja, boven je 30e doe je niet aan stappen maar aan uitgaan) nog net zo laveloos in de goot ligt als op je 17e.

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 19-02-2010 22:26 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Klopt! Alleen de volgende dag is heel wat meer ellendig dan vroeger. Maar dat weerhoud mij niet om het toch te doen, hehehe. Metal for life!

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 20-02-2010 1:10 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 februari 2010 18:09 schreef Onweerwolf het volgende:

En jij denkt serieus dat de organisatie de totale vrije hand heeft in het boeken van bands?

Boeiender

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-02-2010 1:48 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2010 1:10 schreef MR. N het volgende:
En jij denkt serieus dat de organisatie de totale vrije hand heeft in het boeken van bands?

?

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 20-02-2010 1:49 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Ja dus. Mooi.

Boeiender

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-02-2010 1:50 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2010 1:49 schreef MR. N het volgende:
Ja dus. Mooi.

Anders leg je het even uit.

Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com