IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Waldrock 2010 Vorige pagina | Volgende pagina
lampje@WOD
Usericon van lampje@WOD
Posted 20-02-2010 1:58 by lampje@WOD Wijzig reactieProfiel van lampje@WODQuote dit berichthttp://www.wingsofdeath.net

quote:
Op 19 februari 2010 22:26 schreef De Tegenpartij het volgende:

Klopt! Alleen de volgende dag is heel wat meer ellendig dan vroeger. Maar dat weerhoud mij niet om het toch te doen, hehehe. Metal for life!

+1
Geen leeftijdsgrens voor deze way of life.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-02-2010 9:08 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2010 1:50 schreef Onweerwolf het volgende:
Anders leg je het even uit.

Hij bedoelt denk ik dat als je in zee gaat met mojo je er altijd wel bands bij doorgedrukt krijgt waar mojo nog een mogelijkheid voor zoekt om op te kunnen treden.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 20-02-2010 9:29 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Nou kom op, we gaan zelf wel wat doen..
http://waldrockgaatdoor.hyves.nl/

Gutteguttegut..

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 20-02-2010 9:30 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ze zijn er bijna, ze hebben al 79 leden!!

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 20-02-2010 9:32 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2010 9:30 schreef Staalman het volgende:
Ze zijn er bijna, ze hebben al 79 leden!!

En even ideetjes opdoen..
http://waldrockgaatdoor.hyves.nl/forum/4213076/_iUo/Iemand_idee_n/

Jelle
Usericon van Jelle
Posted 20-02-2010 11:50 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Ik snap al die ophef niet. Het is/was maar een feestje hoor, geen man overboord.

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-02-2010 11:53 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 februari 2010 11:50 schreef Jelle het volgende:
Ik snap al die ophef niet. Het is/was maar een feestje hoor, geen man overboord.

Ik denk dat je het een beetje kan vergelijken met een stamkroeg die plots gesloten is.

Boeiender

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-02-2010 13:43 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

En voor veel mensen die niet naar grotere buitenlandse festivals gaan was dit het enige nog overgebleven feestje van groot formaat in ons kleine landje.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-02-2010 14:17 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2010 9:08 schreef XXL het volgende:
Hij bedoelt denk ik dat als je in zee gaat met mojo je er altijd wel bands bij doorgedrukt krijgt waar mojo nog een mogelijkheid voor zoekt om op te kunnen treden.

Mojo is de organisatie achter Waldrock. Dat daar lokaal nog wat Friezen onderhangen is verder niet zo relevant natuurlijk.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-02-2010 14:20 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat Waldrock in de betere jaren altijd zelfstandig was en mojo zich er pas een aantal jaar mee bemoeide.

Maargoed, je zult je huiswerk wel beter hebben gedaan dan mij.

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 20-02-2010 14:29 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 februari 2010 14:20 schreef XXL het volgende:
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat Waldrock in de betere jaren altijd zelfstandig was en mojo zich er pas een aantal jaar mee bemoeide.

Volgens mij heb je wel gelijk.

@ Onweerwolf, als je dat denkt, hoe kan je dan de Waldrock organisatie ergens de schuld van geven, dan is het Mojo die het verkeerd doet lijkt me....

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 20-02-2010 14:30]

Boeiender

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-02-2010 14:30 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2010 14:20 schreef XXL het volgende:

Volgens mij klopt dat inderdaad.

Mojo, echter, heeft niet veel kaas gegeten van wat de gemiddelde Nederlandse festivalbezoekende metalhead vraagt. Het aanbod wat ze hebben is daar dus ook niet op afgestemd en dat zie je dus aan dode festivals zoals nu Waldrock.

Er zijn uiteraard meer factoren, snap ik ook, maar ik dit speelt mee, dat geloof ik absoluut.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 20-02-2010 14:31 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

..maar ik dit speelt mee? Ook neem ik aan?

En zie mijn edit.

Boeiender

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-02-2010 14:32 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dus mojo eruit. Meer samenwerking met en inbreng van TMR bookings en bijvoorbeeld EV Hands en ik zie het wel goed komen. Er vanuit gaande dat Waldrock BV nog wat kapitaal op de rekening heeft staan.

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 20-02-2010 14:34 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 februari 2010 14:32 schreef XXL het volgende:
Dus mojo eruit. Meer samenwerking met en inbreng van TMR bookings en bijvoorbeeld EV Hands en ik zie het wel goed komen. Er vanuit gaande dat Waldrock BV nog wat kapitaal op de rekening heeft staan.

Hehe, dan kan je mooi voorspellen welke bands er staan.

Maar een goed idee, als Waldrock alle rechten heeft en niet Mojo...

Boeiender

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-02-2010 14:38 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2010 14:29 schreef MR. N het volgende:
@ Onweerwolf, als je dat denkt, hoe kan je dan de Waldrock organisatie ergens de schuld van geven, dan is het Mojo die het verkeerd doet lijkt me....

Mojo is de waldrock organisatie.

Kijk, dat daar wat Friezen rondlopen die het liever anders hadden gezien de afgelopen jaren en wellicht wel kaas hebben gegeten van metal is sneu voor die jongens, maar dat maakt de realiteit niet anders, Mojo financiert dus Mojo heeft het voor het zeggen.

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 20-02-2010 14:39 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 februari 2010 14:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Mojo is de waldrock organisatie.

Kijk, dat daar wat Friezen rondlopen die het liever anders hadden gezien de afgelopen jaren en wellicht wel kaas hebben gegeten van metal is sneu voor die jongens, maar dat maakt de realiteit niet anders, Mojo financiert dus Mojo heeft het voor het zeggen.

Denk dat je daar scheef gaat, organisatie is meer dan alleen bands boeken...

Boeiender

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 20-02-2010 14:41 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Boeiender

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-02-2010 14:42 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2010 14:39 schreef MR. N het volgende:
Denk dat je daar scheef gaat, organisatie is meer dan alleen bands boeken...

Vanzelfsprekend, maar mijn punt was dat de de organisatie achter Waldrock niet genoeg marktkennis heeft en dat dat een factor is bij het aftakelen van zo'n festival.

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 20-02-2010 14:44 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 februari 2010 14:42 schreef Onweerwolf het volgende:
Vanzelfsprekend, maar mijn punt was dat de de organisatie achter Waldrock niet genoeg marktkennis heeft en dat dat een factor is bij het aftakelen van zo'n festival.

Mijn excuses, doordat je het eens was met het geblaat van Grey was dat mij niet duidelijk.

Boeiender

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-02-2010 14:48 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2010 14:44 schreef MR. N het volgende:
Mijn excuses, doordat je het eens was met het geblaat van Grey was dat mij niet duidelijk.

Check.

Argh
Usericon van Argh
Posted 23-06-2010 11:58 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Nooit meer Wâldrock

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43639585

quote:

Wâldrock Festival stopt definitief

Het Wâldrock Festival stopt definitief. Vandaag werd bekend dat niet alleen de editie van dit jaar niet doorgaat, ook in de toekomst zal het festival in het Friese Burgum niet meer terugkeren. Volgens de organisatie is het vanwege de hoge kosten onmogelijk om een sterk programma neer te zetten.

Jens Koudstaal, een van de organisatoren van Wâldrock verklaart: “De bands worden simpelweg te duur. Als je 12.000 mensen naar Burgum wil trekken, moet je grote bands programmeren. Helaas is dat voor ons financieel onhaalbaar gebleken.” Koudstaal verwerpt de kritiek wat betreft de expansiedrift van de afgelopen jaren. Het festival zou te hard zijn gegroeid. “Daar ben ik het niet mee eens. Met uitzondering van het jaar dat we hier Iron Maiden hadden, hebben we ons altijd gericht op zo’n 9000 bezoekers. Dit is puur een financieel verhaal.”

De afgelasting van het Wâldrock Festival is geen uitzondering. Eerder dit jaar werd bekend dat het rondreizende rockfestival Sonisphere Nederland dit jaar overslaat. Ook hier waren er problemen met het boeken van een headliner. Fields of Rock vond om soortgelijke redenen voor het laatst plaats in 2007. Bovendien kondigde Mojo zelfs aan voorlopig helemaal geen brood te zien in metalfestivals.

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

horned_reaper
Usericon van horned_reaper
Posted 23-06-2010 12:23 by horned_reaper Wijzig reactieProfiel van horned_reaperQuote dit berichthttp://www.dreama.nl / www.sharprock.nl

quote:
Op 23 juni 2010 11:58 schreef Argh het volgende:
Nooit meer Wâldrock

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43639585

Argh
Usericon van Argh
Posted 23-06-2010 12:55 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Stukje op Wâldnet

quote:

Wâldrock stopt definitief met festival

woensdag 23 juni 2010 Burgum

Het metalfestival Wâldrock stopt na 22 jaar te bestaan. In 2009 werd het festival voor de laatste keer gehouden en in 2010 werd al besloten om een jaar over te slaan. Nu blijkt dat het festival Dokk'em Open Air, ondanks het niet doorgaan van Wâldrock, vrijwel geen extra bezoekers heeft getrokken, bestaat er in de ogen van de Wâldrock-organisatie mede hierdoor geen perspectief meer om door te gaan. In de afgelopen jaren is verder internationaal gezien de concurrentiepositie van het festival verslechterd en zag de organisatie de kosten alleen maar stijgen.

Een groot probleem werd veroorzaakt door het feit dat de bands steeds duurder werden waardoor een kaartje voor het Wâldrock-festival ook mee moest stijgen. Waar Wâldrock vroeger nog met een paar duizend gulden en veel enthousiasme georganiseerd kon worden, ligt de begroting van de afgelopen jaren ruim boven de half miljoen euro. In 1997 bijvoorbeeld betaalde Waldrock 10.000 Mark voor de band Rammstein, de populariteit van die band is sindsdien weliswaar enorm gegroeid, maar de huidige gage vertegenwoordigd doorgerekend een waarde van meer dan het tweehonderdvoudige.

Een andere oorzaak ligt hem in het feit dat mensen niet meer voor het festival zelf gaan. De hoofdacts zijn belangrijk om mensen naar het festival te trekken. Daarbij komt verder kijken dat de populaire metalbands zoals Iron Maiden en Motorhead al relatief oude bandleden hebben. Kees Koudstaal van Wâldrock zag echter geen nieuwe aanwas van jongeren die het festival bezoeken. "Jongeren zijn verdeeld over meer muzieksoorten en volgen niet massaal meer één bepaalde richting."

Wat begon als een uit de hand gelopen idee van een paar eigenzinnige vrijwilligers in Jongerencentrum Kiehool te Burgum, groeide uit tot een evenement met internationale allure. Samen met honderden vrijwilligers is er in Burgum één van de gezelligste en grootste Metal-festivals van Nederland neergezet, hierbij had het Wâldrock festival als enige festival in Friesland landelijke uitstraling en een zeer internationaal karakter. Jaarlijks kwamen er tussen de 5.000 en 12.000 muziekliefhebbers naar het festival om te genieten van hardere muziekstijlen op de diverse podia. In totaal traden meer dan 400 bands op, waaronder Iron Maiden, Rammstein, Slayer, Heaven&Hell en Motörhead.

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-06-2010 13:00 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ja jammer, maar geen grote verrassing natuurlijk he...

spelfout weggehaald...

Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com