|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
Er is vorige maand een nieuwe EP opgenomen lees ik net op hun FB. En zo te zien doet daar ene Vincent Cavanagh aan mee. Die kan ook een prima potje zingen natuurlijk ... hoe de hazen lopen ... |
|
Eigenlijk is hun hele discografie goed te doen. Een hele tijd geleden had ik hun The Resurrectionists (2009) op vinyl gekocht. Het duurde even voordat het kwartje viel maar toen die eenmaal gevallen was. En eind vorig jaar Night Raider (2009) op vinyl binnen. Nog een parel! Benieuwd naar het nieuwe werk. bub |
|
quote: Mooi! |
|
Helaas, concerten zitten er nog steeds niet in. Dan maar dvd/ blu-ray of een stream bekijken. Zo ook dit optreden. Bijna 2 uur lang. Live in Slovakije 2015. Mocht je het nog niet gezien hebben. Een prachtig optreden die ik nog wel vaker zal zien. bub |
|
Folks. We are happy, thankful and proud to share with you today the names of our dear friends, who contributed to 'Ellengæst', our forthcoming album which is set for world wide release through Season of Mist on October 9, 2020. It’s been such a pleasure to work with some very fine friends on this album, lending their amazing vocal talents to give life to some music. It was important to us to do something meaningful, only inviting friends who we or I, Justin, have connection with. Those fine people are: Anathema’s Vincent Cavanagh, Gaahls WYRD’s Kristian “Gaahl” Espedal, Coliseum/Fotocrime/one-time Crippled Black Phoenix touring bassist Ryan Patterson, up-and-coming U.K. solo artist Suzie Stapleton and Tribulation (Official)’s Jonathan Hultén. So, who does what on 'Ellengæst' (vocals): 1.'House Of Fools' - Vincent (lead vocals) with Belinda (backing vocals) 2. 'Lost' - Belinda (lead vocals) with Vincent (backing vocals) 3. 'In The Night' - Gaahl and Belinda (duet) 4. 'Cry Of Love' - Ryan (lead vocals) with Suzie (backing vocals) 5. 'Everything I Say' - Belinda (vocals) 6. 'The Invisible Past' - Jonathan (vocals) 7. 'She’s In Parties' - Belinda (vocals), Suzie (Guitar) ... hoe de hazen lopen ... |
|
quote: Bauhaus cover? Ziet er verder veelbelovend uit. Vind de zang nooit het sterktste punt van CBP, dus ben benieuwd hoe de gasten het doen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Wisselt voor mij erg per album. Laatste album vond ik heel sterk en I, Viligante en Mankind, The Crafty Ape ook. ... hoe de hazen lopen ... |
|
|
|
Gisteren gehoord. Gaaf nummer. bub |
|
Goede Fields of the Nephilim vibe. |
|
Nieuw nummer van de aankomende plaat, met Vincent Cavanagh (Anathema). Subtiele video, wel. Mocht je nog twijfels hebben over waar CBP zich in het maatschappelijke spectrum bevindt.. [Dit bericht is gewijzigd door zodiac lung op 14-09-2020 16:33] |
|
Tof nummer. Benieuwd naar de gehele plaat. bub |
|
|
|
quote: |
|
quote: Ik krijg morgen de elpee. Ik zal hem dan helemaal beluisteren. Edit. Post vertraagd. Het word maandag. [Dit bericht is gewijzigd door Bub op 10-10-2020 13:42] bub |
|
En inmiddels de gehele elpee gehoord. Het is weer een supergave plaat geworden welke over het algemeen wat steviger is dan zijn voorganger. Geinig om te horen dat Vincent Cavanagh op 2 nummers zingt. House Of Fools en Lost. En zelfs Gaahl zingt mee op In The Night. Er zijn ook 2 covers. Vic Chesnutt's - Everything I say past wel binnen het geheel van de rest van de plaat. En als afsluiter een cover van Bauhaus - She's In Parties. Het is een beetje een koude douche na het nummer: The Invisible Past. The Invisible Past is een nummer dat in eerste instantie nogal rustig voortkabbelt maar vervolgens halverwege behoorlijk groots en heavy omslaat. Het nummer is dan enigszins vergelijkbaar met het werk van Patrick Walker (Warning, 30 Watt Sun). Prachtig. Hij zou het nummer eigenlijk ingezongen moeten hebben. Om daarna een Bauhaus cover te horen wringt nogal in mijn optiek. Verder is het weer een topplaat. bub |
|
Er komt een nieuwe EP aan. 2 nummers. quote: Leuk en aardig maar die 2 nummers kosten op vinyl 21 dollar excl verzendkosten. Op bandcamp zijn ze ook te koop, digitaal voor 3 dollar. Een lekker nummer. Het 2e nummer komt later ivm pre-order. https://crippledblackphoenixsom.bandcamp.com/ bub |
|
Moet nog even wennen aan de nieuwe zanger. ... hoe de hazen lopen ... |
|
Hij staat op Spotify Klinkt weer lekker onheilspellend. De nieuwe zanger zou een struikelblok voor me kunnen worden. Vincent was duidelijk beter maar dat blijft blijkbaar bij een eenmalige gastrol. [Dit bericht is gewijzigd door EINDBAAS op 16-07-2021 22:17] ...niets is wat het lijkt... |
|
Er komt een nieuwe plaat, genaamd Banefyre, in September. En een prachtig nieuw nummer sinds vandaag. Blackout 77 A story of when, just for a night, the underclass, the downtrodden, the subjugated and outcast, all exploded in a rage when the power in New York City went down. The tension of years of oppression and abuse was released. For one night the freaks made themselves known and fired arrows to the sky. Blackout 77 is one part of the Banefyre, The Musical!, journey. Fitting with the other tales and laments giving light to life’s outcasts, the freaks, the different. Who’s laughing now? bub |
|
Cool, ben benieuwd naar het hele album. Vind Ellengaest toch wat minder goed dan het op papier zou moeten zijn. Overigens hebben een aantal exleden van CBP (waaronder de zanger van Bronze) ook een plaat gemaakt: one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Dat Venus Principle klinkt voor wat ik er tot nu toe van gehoord heb wel lekker. Thanks voor de tip. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Geen TIP maar TOP zul je bedoelen. |
|
Wederom een nieuw nummer. bub |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |