IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Nederlandse les... Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-04-2002 13:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Spuw maar raak, en eh, volgens mij is het spellingneuker .


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-04-2002 13:46 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

*schop*


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 08-04-2002 13:47 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik heb zelf ook de pest aan foute spelling. Mijn enige nadeel is alleen dat ik er zelf sporadisch/vaak (?) ook een zooitje van maak.

Maar, mijn enige echte probleem is die d/t shit in werkwoorden. Ik snap het principe wel, maar toch doe ik het nog wel eens fout.



Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 08-04-2002 13:50 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 8 april 2002 13:46 schreef Dwaallicht het volgende:
Spuw maar raak, en eh, volgens mij is het spellingneuker .


... of kommaneuker, moet je wel goed kunnen richten...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 08-04-2002 13:51 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/



Ik ben licht dyslectisch, het leest daardoor heel moeilijk als mensen hun d/t's niet voor elkaar hebben. Als mensen stam + d doen bijvoorbeeld zie ik een voltooid deelwoord staan en klopt de zin niet.

Ik maak zelf vaak genoeg fouten (kwam er laatst achter dat "nieuwschierig" dus niet de juiste spelling is...) maar die paar basisregeltjes, waarom is dat zo moeilijk? Leg mij dat eens uit?



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-04-2002 13:56 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Tja klaarblijkelijk vinden veel mensen dat moeilijk, en de één is er beter in dan de ander. Sommige spelfouten zijn echt vreselijk irritant, ik kan me wel ergeren aan complete inteelt met d's en t's en aan verschillende contaminaties. Als ik zelf een spelfout in een post van me zie dan ga ik hem ook onmiddellijk verbeteren.
Maar eh, foutspellers, voel je niet aangesproken hoor. Om gezellig een biertje te drinken hoef je niet te kunnen typen .


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-04-2002 13:59 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ehh..ik pleur echt overal een t achter als ik denk dat het wel leuk zou staan.

Net zo als dat gedoe met een lange of korte ij. Ik weet het echt niet.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 08-04-2002 14:00 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 8 april 2002 13:59 schreef Cadaveria het volgende:
Net zo als dat gedoe met een lange of korte ij. Ik weet het echt niet.


Dat heb ik soms ook.. Is het bijvoorbeeld peiler of pijler Kan ik tien keer opzoeken en toch altijd weer aan twijfelen...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 08-04-2002 14:02 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2002 13:46 schreef Dwaallicht het volgende:
Spuw maar raak, en eh, volgens mij is het spellingneuker .
Is het niet spellingsneuker???


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-04-2002 14:05 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Spellingsneuker of spellingneuker? Ik weet het eigenlijk niet.

Lange of korte ij/ei is makkelijk; als het lang is is het lang en als het kort is is het kort! Weet ik veel . Maar volgens mij zijn 'peiler' en 'pijler' in ieder geval twee verschillende dingen. Een peiler is iemand die iets peilt (de diepte van een rivier of zo) en een pijler is een soort steunpilaar (toch?).


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 08-04-2002 14:06 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Net als leiden en lijden


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 08-04-2002 14:06 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 8 april 2002 13:59 schreef Cadaveria het volgende:
ehh..ik pleur echt overal een t achter als ik denk dat het wel leuk zou staan.


Snap je het kofschip dan niet?

quote:
Net zo als dat gedoe met een lange of korte ij. Ik weet het echt niet.


Hier zijn volgens mij ook niet echt regels voor, gewoon een kwestie van het woord kennen...



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-04-2002 14:07 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2002 14:05 schreef Dwaallicht het volgende:
Spellingsneuker of spellingneuker? Ik weet het eigenlijk niet.

Lange of korte ij/ei is makkelijk; als het lang is is het lang en als het kort is is het kort! Weet ik veel .
zover was ik ook nog wel. Ik ga toch eens voor de gein zo'n dyslexie test doen.. Niet dat ik er veel mee zou opschieten.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-04-2002 14:08 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht



elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 08-04-2002 14:08 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 8 april 2002 14:06 schreef suzanne het volgende:
Net als leiden en lijden


Maar hierbij kun je naar de verleden tijd kijken.
Lijden -> leed
Leiden -> leidde
Een lange ij wordt meestal een e in de verleden tijd, als het werkwoord tenminste niet zwak is.



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-04-2002 14:09 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Hey thanx.. het is al weer 5 jaar geleden dat ik Nederlands heb gehad.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 08-04-2002 14:11 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 8 april 2002 14:07 schreef Cadaveria het volgende:
zover was ik ook nog wel. Ik ga toch eens voor de gein zo'n dyslexie test doen.. Niet dat ik er veel mee zou opschieten.


Ik denk wel dat je er wat mee opschiet. Als je nl. dyslectisch bent zijn er wel manieren om beter te leren lezen/schrijven. En het kan dan ook geen kwaad er wat meer over te weten te komen zodat je een beetje weet waarom je dingen fout doet enzo.



SheRa
Usericon van SheRa
Posted 08-04-2002 14:13 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Ik erger me voornamelijk aan foutjes die ik zelf maak. Ik ben behoorlijk obsessief wat dat bereft en wijzig regelmatig (mijn eigen) posts voor een correctie.

Moet wel zeggen dat sommigen het erg bont maken, en dat zeker enigszins invloed heeft op mijn mening over die personen. Of dat nou terecht of onterecht is.

Uitspraak; van iemand gejat: Spreek Hollands of STERF.


Dead things grow from deep inside...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 08-04-2002 14:14 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 8 april 2002 14:13 schreef SheRa het volgende:
Ik erger me voornamelijk aan foutjes die ik zelf maak. Ik ben behoorlijk obsessief wat dat bereft...


Je bedoelt 'betreft' geloof ik


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-04-2002 14:15 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik heb mening docent nederlands gek gekregen door het vragen van waarom het zo moet.. het enige wat dat mens kon zeggen was:" een tafel is een tafel en een stoel is een stoel dus is het gewoon zo".
Ik ga morgen maar eens een afspraak maken.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 08-04-2002 14:17 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Hmm, wat ik me altijd af vraag is waar bepaalde woorden vnadaan komen. Zoals "tafel" en "stoel". Wie heeft ze bedacht?



Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 08-04-2002 14:18 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Het lijkt wel alsof iedereen hier meer spellingsfouten maakt dan in andere topics...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 08-04-2002 14:18 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2002 14:14 schreef Sharteel het volgende:
Je bedoelt 'betreft' geloof ik


Ik geloof het ook ja.


Dead things grow from deep inside...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-04-2002 14:19 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

wie gaat daar over, wie neemt dat soort beslissingen..

als ik te lang naar sommige woorden kijk of er te lang over nadenk des te vreemder ze worden.
Net zo als bij mensen die ik lang ken. Als ik ze dan eens goed ga bekijken zijn ze best vreemd. *hips*


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 08-04-2002 14:19 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2002 14:17 schreef Vargen666 het volgende:
Hmm, wat ik me altijd af vraag is waar bepaalde woorden vnadaan komen. Zoals "tafel" en "stoel". Wie heeft ze bedacht?

Ik weet wel dat het woord muur van het Latijn komt, ik dacht altijd dat een een oer Hollandsch woord was.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen