|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Hmm, zal ik eens doen. Hoe kom ik daar aan? Staat er iets van op internet of zo? |
|
quote: http://iiasnt.leidenuniv.nl/cgi-bin/startq.cgi?flags=endnnnl&root=leiden&basename=%5Cdata%5Cie%5Cewnnet Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Ik heb zelf erg veel moeite met d/t's maar meestal gaat het wel goed Ander veel voorkomend probleem is een woord als ongelofelijk. Ik heb toevallig even int woordenboek gekeken maar morgen schrijf ik waarschijnlijk weer gewoon ongelooflijk Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
quote:Ha, cool. Bedankt! |
|
quote: Het is SOWIESO Als jullie mij spellingsfouten zien maken, is mijn post gemodereerd door Jenje denk ik... [Dit bericht is gewijzigd door Diabolis op 08-04-2002 15:04] Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples... |
|
quote:"Tafel" komt van het latijnse 'tabula'. Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
quote: Je gaat je afvragen waar dat dan weer vandaankomt, hoe taal is ontstaan. |
|
het schijnt dat Sanskrit ( oude taal uit India ) verwant is aan de Germaanse talen wat structuur en woorden betreft . ook aan Latijn, denk ik .(indo germaans talenfamilie ) Een Taal als chinees gaat volgens een heel ander principe . beelden . volgens mij hadden een aantal mensen op het forum ,ook verstand van Hieroglyfen en runen . |
|
quote: Hierover zijn enorm interessante cursussen in richtingen zoals Germaansen en Romaanse.. Kan je waarschijnlijk ook gewoon aankopen zonder dat je er student bent als het je echt interesseert... Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
quote:Taal komt van "Oegaboega, *wijst naar lucht* UUGGHHT!!!" Volgende generatie "UCHT!" Daarna "LUCHT!" |
|
quote: Jawel dames en heren, wij hebben een taalwonder in ons midden... Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
quote: Zwaarder DAN, niet zwaarder ALS. Waarom? Ik ben langer DAN jij en niet langer ALS jij. Langer dan jij lang bent, en niet langer als jij lang bent. Dat zit zo, en niet anders. Ha! What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Als je daarmee mijn handschrift bedoelt, vind ik dat een rotopmerking |
|
quote:Wat heeft jouw superieure lengte ten ozichte van Suzanne er nou mee te maken? |
|
Eh, het gaat hier niet zozeer om de feitenkennis danwel om het linguïstische aspect van deze stelling. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote:Jaja. |
|
Ook iets waar ik niet tegen kan: het super-enorm-gigantisch overmatig en onnodig gebruik van: 'in principe' Een gesprek wat ik had met een niet al te begaafde vriend als het gaat om intelligentie: Ik: Maar hoe laat moeten we daar dan zijn? Hij: In principe komen we daar om 8 uur bij mekaar, en op zich gaan van daar uit naar het feest.. Ik: Tot hoe laat duurt het? Hij: In principe tot half twee, maar het kan uiteraard waarschijnlijk wel uitlopen. Ik: Kan ik dan bij jou slapen? Hij:Op zich ken het wel..ja, daar is in principe niks op tegen..... Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples... |
|
quote: Heeeeeeel irritant ja! |
|
Maar een beetje reserve op zijn tijd kan op een gegeven moment toch in principe geen kwaad, lijkt me. Totdat 'op een gegeven moment' toch, op een gegeven moment, wel irritant wordt. Op een gegeven moment, dan. [Dit bericht is gewijzigd door Ooypunk op 08-04-2002 22:57] Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
quote: misschien kan je je handschrift posten dan zullen we het pogen het te ontcijferen met zijn allen . |
|
quote:Dit was precies wat ik bedoelde schat I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
In het Duits is het wel 'als' als het ned 'dan' is als iedereen 'als ' gaat zeggen dan wordt het op den duur wel 'als ' omdat iedereen het zegt . taal verandert ( is dynamisch ) schijnt . zelfs 'zij ' kan op die manier veranderen . Cruijf zegt ook altijd, Hun hebben . |
|
Ik vind lokale kranten altijd leuk om te lezen.. Niet om het nieuws te lezen, maar om te lachen om de ontelbare hoeveelheid spel- en stijlfouten die er in gemaakt worden Ook in gratis krantjes als Metro en Spits! is het taalgebruik vaak zeer krom, lollig! Ook worden er soms zulke domme fouten gemaakt, vb: Van een onzer verslaggevers Afgelopen woensdag is de 54 jarige K. Bouter uit Bergambacht met zijn auto in botsing gekomen met een overstekende boom. De man is met licht hersenletsel overgebracht naar het IJsselland Ziekenhuis. je leest je artikelen toch voordat het naar de drukker gaat?? |
|
quote:ok dat valt me dan nog wel op. Ik denk dat veel taalfouten vanuit het dialect komen. Ik ben zeeuws en Groninings opgevoed. Niet het platte taaltje maar wel de woord en de zin keus.. WIj zeggen bijvoorbeeld " doe dat raam los" Dat zou dus taal technisch fout zijn. wij zeggen ook "die huis". Tja dat poldervolk ook. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |