|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
Hoog tijd om de schijnwerpers eens te richten om het Schotse Necronoclast. Ik hoor eigenlijk nooit iemand over dit eenmansprojectje. Het kan natuurlijk zijn dat ik de enige ben die dit kan waarderen (dat zal niet de eerste keer zijn). Maar de band zit wel op Moribund dus er moet toch iets van kwaliteit in zitten die anderen ook kunnen waarderen...vandaar deze post. Necronoclast valt misschien het beste te omschrijven als een mengsel van The tenth sublevel of suicide en Dance of december souls met een tintje Burzum. Depressieve black metal dus. Maar de black metal voert hier duidelijk de boventoon. Haat en afkeer staan hier hand in hand met depressie en melancholie. De zang van de heer Edwards zal voor veel liefhebbers van dit genre het breekpunt zijn. Ik las ergens de omschrijving: "t’s a throat shredding gurgle screech that is filled with hatred." Het zijn redelijk extreme, gemartelde vocalen die voor de een vreselijk zijn en voor de ander juist geweldig. Ikzelf hoor bij die laatste groep. Necronoclast heeft 3 albums op zijn naam staan (en 1 demo): Monument (2007) The Plague (2007) Haven (2008) Ik ben in bezit van de laatste 2. En ik kan dit iedere liefhebber van depressieve black metal warm aanbevelen. http://www.myspace.com/necronoclast I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Dat ga ik eens opzoeken dan ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Klinkt interessant. |
|
Met name dat stuk over die vocalen klinkt interessant, ik hou wel van extreme vocalen bij BM. Dus ook ik ga het eens checken |
|
Ik ga hard op Shining, Lifelover en Leviathan. De rest vind ik uitermate saai om aan te moeten horen. |
|
Ik vind Shining kut, Lifelover is leuk en Leviathan heb ik weinig mee. Echter, je kan niks met Trist of Hypothermia? Probeer Coldworld anders eens. Of Make a Change… Kill Yourself. I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
Trist en Hypothermia is me te low-fi denk ik. Die andere ga ik eens checken. |
|
Shining is meer Prog dan BM |
|
Muziektechnisch. |
|
zij zij was het meisje in mij vogelvrij liet ik haar naar de wereld kijken zoals god de wereld zag de volgende dag ze was gevonden door de conducteur Maargoed, ik heb niet zoveel met dit subgenre Desir de mourir is wel weer leuk, veel kitch en bombast maar af en toe mag dat wel. |
|
Shining prog noemen! :') Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Dat Trist en het oude werk van Hypothermia wat low-fi is kan ik begrijpen, maar de kwaliteit van Hypothermia's "Gråtoner" valt alleszins mee toch? Geweldige EP ook mijns inziens. Echter, ieder zijn muziek natuurlijk. Je kan misschien ook "Nae'blis - Sketches of Reality" proberen. I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
Een klassieker uit dit genre: |
|
O. I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
Vanwaar die knullige reactie? |
|
Valt best mee toch? (Sorry) Echter, ik probeerde meer te verbergen dat ik nooit naar Bethlehem heb geluisterd I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
quote: Ik snap je huilsmilie niet. |
|
quote: Doen. Nu. |
|
Ahhaa, geniale band is het! |
|
Ik zal eens kijken. I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
Nee, luisteren. En wel Dark Metal hè? |
|
quote: En Dictius Te Necare. Is mijn favoriet. |
|
Bethlehem is geniaal elke cd heeft een eigen sfeer I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
Dictius Te Nectare ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |