IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Depressieve black metal Vorige pagina | Volgende pagina
Bastet
Usericon van Bastet
Posted 23-11-2010 10:47 by Bastet Wijzig reactieProfiel van BastetQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2010 8:54 schreef Mythics het volgende:
Leuk nummer inderdaad


Ook leuk --> http://www.myspace.com/elisabethfrank

Album schijnt eraan te komen. Ook leuk om even bij het 'fotoalbum' van de band te kijken


Elisabeth Frank is een project van een goede vriend van Jan. Svograth gaat heel misschien (hopelijk) de vocals doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Bastet op 23-11-2010 18:28]



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 23-11-2010 23:02 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2010 10:47 schreef Bastet het volgende:
Elisabeth Frank is een project van een goede vriend van Jan. Svograth gaat heel misschien (hopelijk) de vocals doen.
Het zou een mooie toevoeging zijn lijkt mij


Mensen hier trouwens naar het album van "Les Fleurs du Mal" geluisterd? Klinkt alleraardigst in mijn ogen



I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Silence
Usericon van Silence
Posted 23-11-2010 23:06 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik ga ook nog een aantal namen van Mythics opzoeken, altijd het proberen waard.


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 08-12-2010 14:15 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

Gaandeweg ben ik me meer voor dit subgenre gaan interesseren, al langer ben ik bekend met bands als Shining, maar ook bijv. Bethlehem (Dark Metal!).

Nu de winterperiode weer volop zijn intrede doet,
vind ik het zelf heerlijk om naar dit soort muziek te luisteren (vaak in de auto).
Ik heb dus even dit topic doorgespit en een lijstje samengesteld van enkele namen die meermaals genoemd zijn.
Mocht iemand mij nog van meer tips kunnen voorzien, graag!
Maar ben sowieso van plan om het volgende te gaan checken:

Au Sacre Des Nuits- Anti-Humain

Neige et Noirceur- Crépuscule Hivernal sans Fin sur les Terres de la Guerre

Austere- To Lay Like Old Ashes

Abyssmal Sorrow- Lament

Self Inflicted Violence- A Perception Of Matter And Energy

Life is Pain- Bloody Melancholy

Trist- Zrcadlení melancholie

Hypothermia- Rakbladsvalsen

Den Saakaldte- All Hail Pessimism

Krohm- A World Through Dead Eyes

Trancelike Void- Silhouettes of Misery

Fornicatus- Omnium Animalis Terminus

Nyktalgia- Peisithanatos

Gris- Il Était une Forêt...

Lamentations of the Ashen- In the Burden of the Heart's Plaint

Necronoclast- Haven

Make a Change… Kill Yourself- II

An Autumn for Crippled Children- Lost

Deep-pression- An Endless Sea

Les Fleurs du Mal- Schattenfeuer


an evil incarnation of DEATH!


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 08-12-2010 18:20 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

zitten paar goede bnds tussen !


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 09-12-2010 17:23 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Ik zou liever voor "Hypothermia - Köld" gaan in plaats van Rakbladsvalsen. Je kan ook Eerie Sceneries van Impavida toevoegen, evenals Sebevražední andělé van Trist. Necronoclast en Fornicatus kan je opzich wel weglaten (of de "Down Again" EP van Fornicatus beluisteren).

Zes andere aanraders:

Wehmut - Promo 2007
Wehmut - Wehmut
Todessehnsucht - Stillstand
Lustre - Serenity
Lustre - Night Spirit
Life Neglected - Bleeding Hope


Daarbij, "An Endless Sea" van Deep-pression is geen metal. Eerder dark ambient met een deel van de zang (depressive) black metal vocalen. Je kan, om dichter bij het genre te blijven, beter voor het eerste album gaan; "I walk the life in depression". Echter, "An Endless Sea" is wel een erg goed album

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 09-12-2010 17:39]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 09-12-2010 18:34 by Bastet Wijzig reactieProfiel van BastetQuote dit bericht

Ben de laatste tijd wel meer en meer into Managarm.



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 09-12-2010 18:56 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

De demo en het album zijn gaaf, de nummers op de split vind ik wat minder. Een beetje een ondergewaardeerde band vind ik


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 09-12-2010 19:36 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Iemand hier het album van Lost Inside gehoord? Het voorgaande werk was niet heel interessant, maar het album is alleraardigst. Klinkt goed



I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 09-12-2010 20:20 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2010 17:23 schreef Mythics het volgende:
Ik zou liever voor "Hypothermia - Köld" gaan in plaats van Rakbladsvalsen. Je kan ook Eerie Sceneries van Impavida toevoegen, evenals Sebevražední andělé van Trist. Necronoclast en Fornicatus kan je opzich wel weglaten (of de "Down Again" EP van Fornicatus beluisteren).

Zes andere aanraders:

Wehmut - Promo 2007
Wehmut - Wehmut
Todessehnsucht - Stillstand
Lustre - Serenity
Lustre - Night Spirit
Life Neglected - Bleeding Hope


Daarbij, "An Endless Sea" van Deep-pression is geen metal. Eerder dark ambient met een deel van de zang (depressive) black metal vocalen. Je kan, om dichter bij het genre te blijven, beter voor het eerste album gaan; "I walk the life in depression". Echter, "An Endless Sea" is wel een erg goed album


Bedankt voor de tips! Ik laat zeker weten wat mijn eigen bevindingen zijn


an evil incarnation of DEATH!


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 10-12-2010 11:51 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

Todessehnsucht - Stillstand


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Noarderwyn
Usericon van Noarderwyn
Posted 10-12-2010 17:21 by Noarderwyn Wijzig reactieProfiel van NoarderwynQuote dit bericht

Ars Diavoli - Clausura [2010], Fantastisch.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 10-12-2010 17:25 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Een nieuwe Ars Diavoli ja?
Dat heb ik helemaal gemist. Pro Nihilo Esse mag ik erg graag horen.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Noarderwyn
Usericon van Noarderwyn
Posted 10-12-2010 20:00 by Noarderwyn Wijzig reactieProfiel van NoarderwynQuote dit bericht

Die ''Pro Nihilo Esse'' zat wekenlang in m'n cd speler. Super album. Ik vindt de nieuwe ook niet verkeerd;-)


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 10-01-2011 23:12 by Bastet Wijzig reactieProfiel van BastetQuote dit bericht


Svograth met Hypothermia



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 10-01-2011 23:17 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Bedankt!


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 10-01-2011 23:27 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Jammer dat er relatief weinig optredens in dit genre zijn.


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 10-01-2011 23:28 by Bastet Wijzig reactieProfiel van BastetQuote dit bericht

Goh je moet er een eindje voor rijden zeker? En dan is er natuurlijk altijd Close Your Mind Fest!



bokaj
Usericon van bokaj
Posted 10-01-2011 23:32 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2011 23:27 schreef Helvete het volgende:
Jammer dat er relatief weinig optredens in dit genre zijn.
Anders overleven ze het niet.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 10-01-2011 23:43 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2011 23:28 schreef Bastet het volgende:
Goh je moet er een eindje voor rijden zeker? En dan is er natuurlijk altijd Close Your Mind Fest!
Dat was het eerste concert sinds zeer lange tijd waar ik daadwerkelijk heen wilde


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 11-01-2011 0:06 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Hypothermia - Skogens Hjärta komt uit 2009?


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 11-01-2011 0:09 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Nee, de officiële release vind dit jaar plaats. Het nummer is echter vorig jaar alvast als gratis download aangeboden.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 11-01-2011 0:14 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Verwarrend, in de mp3 tag staat 2009. Ze maken het er niet simpeler op.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 11-01-2011 1:01 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Als mijn black metal depressief is zet ik hem altijd even in de zon. XD


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 11-01-2011 1:06 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

En werkt dat?


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen